تمرینات بدنسازی" alt="">

آموزش شمردن تکرار ست در تمرینات بدنسازی

شمردن تکرارها یک راه عالی برای بررسی پیشرفت تمرینی تان است. متخصصان و مربیان توصیه می کنند که اطلاعات تمرینی نظیر تعداد تکرارها و ست هایی که انجام داده اید، وزنه ای که استفاده کردید و مدت زمانی کل تمرین تان را یادداشت کنید. نگه داشتن این اطلاعات به شما کمک می کند تا تمرینات خود را بر اساس نیاز و ویژگی های فردی خود ارتقاع دهید.

قدم اول

یک لیست از تمریناتی که در تمرینات بدنسازی تان وجود دارد تهیه کنید. فضای خالی را در نظر بگیرید که یادداشت کنید چه تعداد تکرار و ست را توانسته اید انجام بدهید. همینطور اطلاعات وزنه ای که استفاده کرده اید و مدت زمانی که تمرین طول کشیده است را یادداشت کنید.

قدم دوم

نحوه ی شمارش را به درستی انجام دهید. وقتی بشمارید که یک حرکت را کامل انجام داده باشید. به عنوان مثال اگر شما در حال انجام حرکت شنا هستید، در وضعیت اولیه قرار بگیرید، بالا تنه خود را تا نزدیک زمین پایین می برید. بازوهای خود را صاف کرده و به حالت اولیه باز میگردید و این یک تکرار است. همین امر برای هر نوعی از تمرینات بدنسازی صادق است. به سادگی می توان گفت هر تمرینی شامل شروع تمرین تا بازگشت به موقعیت شروع تمرین است.

قدم سوم

تمرین خود را تمام کنید و بعد از آن بلافاصله تعداد تکرارها را یادداشت کنید. مشخص است که بعد از انجام چند تمرین تعداد را فراموش خواهید کرد.

قدم چهارم

اطلاعات تمرینی خود نسبت به هر دوره را جداگانه یادداشت کنید مقایسه سوابق تمرینی تان کمک می کند که خود را مقایسه کنید و ببینید در چه تمریناتی بهبود یافته اید و در چه تمریناتی ضعف دارید. این امر باعث شده تا برنامه تمرینی دوره بعد شما نیز با هدف بهبود عملکرد شما تنظیم شود.

آنچه هنگام تمرین نیاز دارید؟

دفترچه یادداشت

مداد یا خودکار

کورنومتر

ساعت مچی 

تلفن همراه و یا هر وسیله ای که بتوانید زمان را اندازه گیری کنید و همین طور وسیله ای که بتوانید کالری ازدست داده را اندازه گیری کند بسیار به شما کمک می کند.

خلاصه تعداد تکرار و ست های جلسات تمرینی خود را یادداشت کنید. یادداشت کردن تعداد تکرارها و ست ها یک راه عالی برای بررسی پیشرفت تمرینی تان به خصوص برای افراد تازه کار است. پیشنهاد ما به شما این است یک لیست از تمرینات خود تهیه کنید و در فضایی تعداد تکرار، ست، وزنه ی مورد استفاده و مدت زمانی که هر تمرین طول کشیده است را یادداشت کنید. در کنار شمردن در نظر داشته باشید که تمرینات را به درستی و کامل انجام دهید هر حرکت تمرینی کامل شروع تمرین تا بازگشت به موقعیت اولیه تمرین را شامل می شود، این یک تکرار کامل است. اطلاعات تمرینی در دورهای مختلف راجداگانه یادداشت کرده و با هم مقایسه کنید تا برنامه ی تمرینی دوره بعد بر اساس نقاط ضعف وقوت شما طراحی شود.
پس هنگام تمرین دفترچه یاداداشت خودکار کورنومتر ساعت مچی یا هر چیزی که بتوانید زمان را اندازه گیری کنید به همراه داشته باشید. همینطور وسیله ای که بتواند کالری از دست داده را اندازه گیری کند به شما بسیار کمک می کند.

وکیوم شکم ایستاده

نام حرکت: وکیوم شکم ایستاده عضله […]

طرز تهیه کوکو سیب زمینی رژیمی

مواد مورد نیاز: یک عدد سیب […]

چند حرکت برای از دست دادن چربی شکم و پهلو

تمرینات موضعی شکم این ایده وجود […]

اهمیت تمرین هوازی را فراموش نکنید

کدام تمرین هوازی؟ هدف ما از […]

طرز تهیه بستنی میوه ای سالم

بستنی میوه ای یک عدد موز […]

آخر هفته چه طور رژیم لاغری خود را حفظ کنیم

تعطیلات آخر هفته، جشن و یا […]

کاهش وزن بدون شمردن کالری مصرفی

یکی از راه های کاهش وزن […]

برای چاق شدن صورت چه باید کرد؟

بیشتر خانم ها به دنبال این […]

طرز تهیه حریره جو دو سر

حریره جو دو سر: نصف لیوان […]

زنان چگونه باید تمرین کنند؟

مزیت های تمرینات با وزنه و […]

مشاوره و دریافت برنامه غذایی و تمرین

ثبت نام