بدنسازان مبتدی" alt="">

شش راهکار برای افراد تازه کار در باشگاه

احساس ناراحتی برای بدنسازان مبتدی در باشگاه یک مشکل و موضوع اساسی به حساب می آید. چون یک تجربه بد از اولین حضور در باشگاه کافی است که فرد ورزش کردن را برای همیشه کنار بگذارد. به عنوان مثال مردهایی که خیلی لاغر و استخوانی هستند، همین طور زنان و یا مردانی که بیش از حد اضافه وزن دارند و به خصوص در افراد نوجوان و کودکان.

البته باید گفت این یک امر طبیعی است. سالن باشگاه ها را با بدن های عضلانی و حجیم مردان و زنانی با اندام متناسب و زیبا تجسم کنید برای کسانی که تازه شروع به ورزش کرده و از اندام خود راضی نیستند می تواند ترسناک باشد.

در یک نظر سنجی 1500 نفری در آمریکا 46 درصد مردم اعلام کردند به سالن های بدنسازی نمی روند چون خیلی شلوغ است. بررسی های بیشتر نشان داد که 21 درصد این افراد چون از بدنسازان مبتدی هستند از باشگاه ها اجتناب می کنند زیرا آن ها تجربه ی بدی از حضور در سالن های بدنسازی کسب کرده اند، تا به حال با مربی خصوصی کار نکرده اند و نمی دانند دقیقا چه کاری باید انجام دهند. 19 درصد نگران بودند که آنها تنها کسی هستند در باشگاه ظاهر متناسبی ندارند و 11 درصد دیگر بی نظمی و خودخواهی افراد قدیمی باشگاه مشکل اصلی شان برای عدم حضور در سالن های بدنسازی اعلام شد. ثابت شده که این امر در زنان دو برابر بیشتر از وجود دارد که این موضوع بسیار حائز اهمیت است. به بیان دیگر نزدیک به نیمی از افراد از حضور در سالن های ورزشی فراری هستند.

شش راهکار برای افراد تازه کار در سالن های بدنسازی

  1. مکان اختصاصی خود برای تمرین را فراهم کنید.

ساده ترین راه برای هر گونه ترس و فراری بودن از حضور در باشگاه این است که تجهیزاتی را در خانه خود خریداری کنید. امروزه شما می توانید به راحتی با اندکی از وسایل بدنسازی کارآمد و باقیمت مناسب محیطی را برای تمرینات بدنسازی خود بسازید. طیف گسترده ای از تمرینات هست که به راحتی می توانید در منزل انجام دهید و چربی سوزی و حجم عضلانی خوبی را بدست بیاورید. همچنین تمرینات بدنسازی شما می تواند بر اساس تمرین در منزل و امکانات در دسترس طراحی شود. بنابراین با خرید تردمیل و یا دوچرخه برای انجام تمرینات هوازی، ست دمبل و کش های بدنسازی به راحتی می توانید کیفیت تمرینات خود را بالا ببرید و در راحتی  تمرین کنید بدون ترس از اینکه کسی دیگری شما را تماشا کند و یا قضاوت کند.

  1. وضع ظاهر فعلیتان را تغییر دهید.

این فرآیند خیلی توصیه شده نیست و توصیه ما این است که اعتماد به نفس لازم را کسب کرده و در باشگاه حضور پیدا کنید و همواره بدانید افراد زیادی مثل شما هستند که در حال حاضر در بهترین شکل خود نیستند و برای بهبود سخت تلاش می کنند. اما اگر حس می کنید که در حال حاضر نمی توانید پبشنهاد ما این است که در مورد راه رفتن دوچرخه سواری و دویدن فکر کنید که اگر اضافه وزن دارید کمی وزن خود را کم کرده و حس بهتری نسبت به ظاهر خود داشته تا بتوانید در جمع حضور پیدا کنید و همین طور با استفاده از یک دمبل کمی توده عضلانی به دست آورده و با احساس بهتری میان جمعی از بدنسازان حاضر در باشگاه ظاهر شوید.

  1. یک برنامه اصولی داشته باشید و راهنمایی بگیرید.

همیشه ایده پیاده روی کردن و دوچرخه سواری برای شروع خوب است اما باید بدانید که شما نیاز دارید از یک متخصص و مربی مشاوره بگیرید زیرا آن ها برای کمک به شما هستند که یک برنامه مختص به شما را در اختیارتان قرار داده و همین طور در نحوه ی استقاده از دستگاه ها و تمرین کردن شما را کمک کنند.

  1. شریک تمرینی برای خود پیدا کنید.

اگر مایل به حضور در سالن باشگاه نیستید سعی کنید یک شریک تمرینی ترجیحا کسی که اندام مشابه به خودتان را داشته باشد پیدا کنید. داشتن یک دوست باعث شده که محیط و تمرینات برایتان دلپذیر تر شده و احساس راحتی بیشتر داشته باشید.

  1. زمانی که باشگاه خلوت تر است تمرین کنید.

باشگاه ها در غروب و شب ها زمانی که بسیاری از مردم از محل کار و فعالیت روزانه خود فارق شده اند بسیار شلوغ است. یک باشگاه شلوغ شما را گیج کرده و بیشتر باعث می شود که از سالن بدنسازی فراری باشید. پس در ابتدای شروع تمرینات خود زمان خلوت تری را انتخاب کنید که می توانید از تمامی دستگاه ها بدون اینکه کسی شما را تماشا کند استفاده کنید و تمرکز بیشتری داشته باشید.

  1. در طول چند هفته اول تمرین تمرکز بیشتری داشته باشید. 

تمرکز بیشتری داشته باشید و سرسرانه تمرین نکنید تا این به یک عادت برای شما تبدیل شود، و به یاد داشته باشید که هر کسی در ابتدا از بدنسازان مبتدی بوده است. چند هفته اول سخت تر است چون شما حس می کنید هر کسی از شما مناسب تر قوی تر بوده و بدن بهتری دارد. ما بدانید که بعد از گذشت چند ماه شما به ایده آل خود دست خواهید یافت. زمانی که نجوه ی انجام تمرینات و کار کردن با تمامی دستگاه ها را آموخته اید و می توانید از حضور در باشگاه لذت کامل را ببرید.

خلاصه اولین تجربه ی یک فرد در باشگاه بسیار مهم است و یک تجربه ی بد کافی است تا فرد ورزش کردن را برای همیشه کنار بگذارد. بسیاری از افراد تازه کار به دلیل عدم اعتماد به نفس از ظاهر فعلی خود، شلوغی بیش از حد باشگاه، عدم آگاهی دقیق از تمرینات و کار با دستگاه ها و همین طور خودخواهی و بدرفتاری افراد قدیمی تر، از حضور در سالن های بدنسازی و باشگاه ها فراری هستند.
این حس خیلی دور از ذهن نبوده و طبیعی است که مردان با بدن لاغر و استخوانی و یا چاقی بیش از حد هم در زنان و مردان مانع از حضور در محیطی با افراد ورزیده و خوش هیکل باشد. حال چه راهکاری برای این مسئله وجود دارد؟
پیشنهاد ما به افراد تازه کار این است که با چند وسیله ساده مکانی را برای تمرینات خود در نظر گرفته و اگر محیط باشگاه را دوست ندارید می توانید تمرینات خود را در خانه شروع کنید.
اگر هنوز تصمیم جدی برای برنامه ورزشی خود نگرفته اید با پیاده روی و چند راهکار ساده کمی از وزن خود را کم کرده تا حس بهتری نسبت به اندام خود داشته باشید.
با یک برنامه ی تمرینی اصولی و با کمک از یک متخصص و یا مربی تمرینات خود را آغاز کنید و بخواهید که نحوه ی انجام تمرینات و کار با دسنگاه ها را به خوبی به شما آموزش دهد.
زمانی که باشگاه خلوت تر است را انتخاب کنید.
یک شریک تمرینی پیدا کنید. ترجیحا یکی که در یک سطح باشید.
تمرکز کنید و اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و بدانید که فقط شما نیستید و همه در ابتدا تازه کار بوده اند، به سختی تلاش کرده وبه اندام دلخواه خود دست یافته اند.

وکیوم شکم ایستاده

نام حرکت: وکیوم شکم ایستاده عضله […]

طرز تهیه کوکو سیب زمینی رژیمی

مواد مورد نیاز: یک عدد سیب […]

چند حرکت برای از دست دادن چربی شکم و پهلو

تمرینات موضعی شکم این ایده وجود […]

اهمیت تمرین هوازی را فراموش نکنید

کدام تمرین هوازی؟ هدف ما از […]

طرز تهیه بستنی میوه ای سالم

بستنی میوه ای یک عدد موز […]

آخر هفته چه طور رژیم لاغری خود را حفظ کنیم

تعطیلات آخر هفته، جشن و یا […]

کاهش وزن بدون شمردن کالری مصرفی

یکی از راه های کاهش وزن […]

برای چاق شدن صورت چه باید کرد؟

بیشتر خانم ها به دنبال این […]

طرز تهیه حریره جو دو سر

حریره جو دو سر: نصف لیوان […]

زنان چگونه باید تمرین کنند؟

مزیت های تمرینات با وزنه و […]

مشاوره و دریافت برنامه غذایی و تمرین

ثبت نام