تغذیه سالم

2 هفته قبل

وعده پس از تمرین" alt="">

وعده پس از تمرین بسیار مهم است

برای درک بهتر اینکه چرا تغذیه بعد از تمرین مهم است بهتر است بدانید که عملکرد بدن بعد از تمرین چگونه است. هنگامی که شما در حال تمرین هستید گلیکوژن درون عضلات به عنوان سوخت مورد استفاده قرار می گیرد. این امر باعث شده برخی از عضلات شما نیز به گلیکوژن تقلیل یابند. بعضی از پروتئین های درون ماهیچه شما نیز تخریب شده و آسیب دیده اند. بعد از تمرین بدن تلاش می کند تا ذخایر گلیکوژنی و بافت های تخریب شده را ترمیم کند. که خوردن وعده پس از تمرین کمک می کند این روند سریع تر انجام شود. پس بعد از تمرین باید کربوهیدرات و پروتئین مصرف کنید. مصرف پروتئین و کربوهیدرات کمک می کند به:

  • کاهش سوخت عضله

  • کمک به رشد عضلات

  • بازیابی ذخایر گلیکوژنی

  • کمک به ریکاوری

حال این سوال پیش می آید که بهتر است پروتئین مصرف شود و یا کربوهیدرات؟ این به تمرینات و سطح تمرینات شما بستگی دارد. مصرف یک مقدارمناسب پروتئین پس از تمرین اسید آمینه مورد نیاز برای ترمیم بافت عضلات را تامین می کند. که میزان آن توسط برنامه غذایی شما مشخص می شود اما اصولا بین 20تا 40 گرم مصرف پروتئین مورد نیاز است.

در طول تمرین گلیکوژن ذخیره در بدن به عنوان سوخت استفاده می شود و مصرف کربوهیدرات کمک به بازیابی این ذخایر می کند. میزان مصرف گلیکوژن به تمرین شما بستگی دارد به عنوان مثال اگر شما تمرین استقامتی انجام داده اید ممکن است نیاز به مصرف بیشتر کربوهیدرات تا تمرینات بدنسازی داشته باشید.

زمان دقیق برای مصرف میان وعده پس از تمرین اعلام نشده است اما برخی کارشناسان عنوان می کنند که باید تا 45 دقیقه بعد از تمرین مصرف شود و اگر تا دو ساعت بعد از تمرین مصرف کربوهیدرات به تاخیر بیفتد دخایر گلیکوژن تا 50 درصد کمتر بازسازی می شوند.

پس هدف نهایی از وعده پس از تمرین این بوده که با خوردن مواد مغذی به بهبود کافی و به حداکثر رساندن تاثیر تمرینی خود برسیم و مطمئن شوید که قبل و بعد از تمرین مقدار کافی آب بنوشید.

خلاصه وعده بعد از تمرین چیست؟ آیا خوردن بعد از تمرین باعث میشود که چاق شویم؟ تغذیه بعد از تمرین بسیار مهم است و نباید از آن غافل شد. هنگامی که شما در حال تمرین هستید گلیکوژن درون عضلات به عنوان سوخت مورد استفاده قرار می گیرد. این امر باعث شده برخی از عضلات شما نیز به گلیکوژن تقلیل یابند و بعضی از پروتئین های درون ماهیچه نیز تخریب شده و آسیب ببینند. بعد از تمرین بدن تلاش می کند تا ذخایر گلیکوژنی و بافت های تخریب شده را ترمیم کند، پس باید کربوهیدرات و پروتئین مصرف کنید و میزان آن به هدف برنامه ی تمرینی شما بستگی دارد.

وکیوم شکم ایستاده

نام حرکت: وکیوم شکم ایستاده عضله […]

طرز تهیه کوکو سیب زمینی رژیمی

مواد مورد نیاز: یک عدد سیب […]

چند حرکت برای از دست دادن چربی شکم و پهلو

تمرینات موضعی شکم این ایده وجود […]

اهمیت تمرین هوازی را فراموش نکنید

کدام تمرین هوازی؟ هدف ما از […]

طرز تهیه بستنی میوه ای سالم

بستنی میوه ای یک عدد موز […]

آخر هفته چه طور رژیم لاغری خود را حفظ کنیم

تعطیلات آخر هفته، جشن و یا […]

کاهش وزن بدون شمردن کالری مصرفی

یکی از راه های کاهش وزن […]

برای چاق شدن صورت چه باید کرد؟

بیشتر خانم ها به دنبال این […]

طرز تهیه حریره جو دو سر

حریره جو دو سر: نصف لیوان […]

زنان چگونه باید تمرین کنند؟

مزیت های تمرینات با وزنه و […]

مشاوره و دریافت برنامه غذایی و تمرین

ثبت نام