طرز تهیه غذاهای خوشمزه با کره بادام زمینی

دستور پخت با کره بادام زمینی

کره بادام‌زمینی یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌هایی است که می‌توانید از آن برای تهیه انواع وعده‌های غذایی استفاده کنید. کره بادام‌زمینی بسیار مفید بوده و خواص زیادی دارد. شما می‌توانید یک صبحانه یا عصرانه خوشمزه با کره بادام‌زمینی و نان تست و موز درست کنید یا اینکه از مرغ و نودل در کنار کره بادام‌زمینی لذت ببرید. برای آشنایی با چند دستور پخت با کره بادام زمینی در ادامه با فیت کلاب همراه باشید.

ساندویچ کره بادام‌زمینی و مارمالاد

بیایید با یک غذای کلاسیک شروع کنیم. اگر عاشق کره بادام‌زمینی باشید، حتما ساندویچ کره بادام‌زمینی و مارمالاد را نیز دوست دارید. مارمالادها با انواع طعم‌های محبوب و خوشمزه می‌توانند با کره بادام‌زمینی ترکیب شگفت‌انگیزی را تشکیل دهند. می‌توانید قبل از اضافه کردن کره بادام‌زمینی و مارمالاد، مقداری کره معمولی روی نان تست بمالید یا اینکه می‌توانید به جای مارمالاد از مربا نیز استفاده کنید.

میان‌وعده بلغور جو دو سر، موز و کره بادام‌زمینی

بلغور جو دوسر یکی از مفیدترین خوراکی‌هایی است که می‌توانید برای میان‌وعده از آن استفاده کنید؛ اما به همان اندازه که خوشمزه و سالم است، به بی‌مزه بودن نیز شهرت دارد.

یکی از راه‌های مزه‌دار کردن بلغور جو دو سر، افزودن یک قاشق کره بادام‌زمینی است. طعم شیرین و آجیلی بادام‌زمینی همراه با جو دو سر ترکیب بسیار خوشمزه‌ای تشکیل می‌دهد. در ضمن این خوراکی سرشار از پروتئین است. شما می‌توانید با افزودن موز هم وعده را حجیم‌تر کرده و هم طعمش را لذیذتر کنید.

توپک‌های پروتئینی کره بادام‌زمینی

توپک‌های پروتئینی کره بادام‌زمینی

یک روش عالی برای خوردن کره بادام‌زمینی، استفاده از توپک‌های پروتئینی است. توپک‌های پروتئینی یک میان‌وعده سالم و عالی به شمار می‌آیند. از طرفی خوراکی خوبی برای افرادی محسوب می‌شوند که وقت کافی برای صبحانه یا عصرانه خوردن ندارند. اگر عجله دارید، می‌توانید چند عدد از آن‌ها را برداشته و با خود ببرید تا در مسیر میل کنید.

برای درست کردن این توپک‌های انرژی فقط به پنج ماده نیاز دارید: کره بادام‌زمینی، چیپس شکلات نیمه‌شیرین یا دارک، جو دو سر، دانه کتان و عسل!

اسموتی کره بادام‌زمینی

مگر می‌شود یک اسموتی خوشمزه و مقوی را دوست نداشت؟ چه به دنبال تهیه یک خوراکی شیرین باشید و چه یک نوشیدنی سالم بخواهید، مطمئنا اسموتی گزینه خوبی برایتان خواهد بود. در این میان جایی هم برای کره بادام‌زمینی باز کنید.

اسموتی خوشمزه خود را با موز، کره بادام‌زمینی، شیر و عسل درست کنید. در ضمن می توانید با تهیه اسموتی کره بادام‌زمینی سبز، متشکل از موز، شیر آجیل، دارچین و البته کره بادام‌زمینی به سراغ یک گزینه وگان بروید. هر کدام را که انتخاب کنید، مطمئنا یک خوراکی خوشمزه از کره بادام زمینی خواهید داشت.

پنکیک با رویه کره بادام‌زمینی

یکی از بهترین ویژگی‌های پنکیک این است که می‌توان آن را با تمام خوراکی‌های مورد علاقه مثل خامه و مربا پوشاند و قطعا کره بادام‌زمینی در این میان در بالای لیست قرار می‌گیرد. زیرا از همه سالم‌تر است.

به جای کره معمولی و مربا، یک قاشق کره بادام‌زمینی را روی پنکیک بمالید و مقداری موز ورقه شده و گردوی خردشده روی پنکیک قرار دهید. اگر دوست داشتید، می‌توانید پنکیک را با کمی خامه فرم‌گرفته نیز پر کنید؛ البته من پیشنهاد نمی‌کنم. چون خطر چاقی در کمین است!

نان شیرینی با کره بادام‌زمینی و تکه‌های موز

نمی‌توانید این موضوع را رد کنید که کره بادام‌زمینی و موز یک زوج عالی را در کنار یکدیگر می‌سازند. شما می‌توانید از این زوج شیرین و خوشمره روی شیرینی کشمشی نیز استفاده کنید. فقط کافیست کره بادام‌زمینی را روی شیرینی بمالید و قطعات موز را روی آن قرار دهید. می‌توانید کمی شکر قهوه‌ای را روی موز برش داده شده بپاشید تا خوب کاراملی شود.

برش‌های سیب با کره بادام‌زمینی

به غیر از موز، یکی دیگر از میوه‌هایی که ترکیب بسیار خوبی با کره بادام‌زمینی تشکیل می‌دهد، سیب است! ترکیب سیب و کره بادام‌زمینی یکی از ساده‌ترین و در عین حال خوشمزه‌ترین راه‌ها برای لذت بردن از کره بادام‌زمینی محسوب می‌شود.

فقط کافیست سیب‌ها را برش دهید، یک قاشق از کره بادام‌زمینی مورد علاقه خود را در کنارش بگذارید و از آن به عنوان سس دیپ استفاده کنید؛ به این صورت که تکه‌های سیب را در کره بادام‌زمینی فرو کرده و سپس نوش‌جان کنید.

دونات با لعاب کره بادام‌زمینی

می توانید از لعاب کره بادام‌زمینی روی دونات، براونی یا حتی یک بسته پاپ‌کورن استفاده کنید! زمانی که به دنبال ایجاد یک تنوع غذایی می‌گردید، این ترکیب عالی خواهد بود.

تمام چیزی که برای درست کردن لعاب کره بادام‌زمینی نیاز دارید ، خود کره بادام‌زمینی، شیر و پودر قند است. همه مواد را با یک همزن دستی یا برقی با سرعت کم یا متوسط ترکیب کنید و لعاب کره بادام زمینی خود را روی خوراکی مورد نظرتان بمالید.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI – شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

ساتای مرغ با سس بادام‌زمینی

آیا هوس کرده‌اید که یک غذای خوش‌طعم با کره بادام‌زمینی درست کنید؟ ساتای مرغ یک غذای تایلندی است که در سراسر جهان به غذایی محبوب تبدیل شده است.

سس بادام‌زمینی چیزی است که واقعا این غذا را عالی می‌کند. سس بادام‌زمینی یک طعم ترکیبی شیرین و شور عالی به غذا می‌دهد. تنها چیزی که برای تهیه سس بادام‌زمینی خود نیاز دارید، شیر نارگیل، خمیر کاری قرمز، کره بادام‌زمینی، سرکه سفید و سس سویاست. مطمئن شوید که از کره بادام زمینی خالص استفاده می‌کنید تا طعم قوی‌تری از بادام‌زمینی را در غذا احساس کنید.

نودل کره بادام‌زمینی

بسیاری از غذاهای آسیایی به داشتن لایه‌ای از شیرینی معروفند و کره بادام‌زمینی یکی از موادی است که برخی از این لایه‌ها را تشکیل می‌دهد. کره بادام‌زمینی با هر چیزی، حتی نودل، خوشمزه می‌شود.

برای تهیه نودل به همراه دستور پخت با کره بادام زمینی می‌توانید از سویا، نودل و کره بادام‌زمینی استفاده کنید. روغن کنجد، عسل، سس سویا، سرکه برنج، زنجبیل رنده شده و فلفل چیلی را نیز در صورت تمایل روی حرارت کم ترکیب کنید و به غذا اضافه کنید.

چگونه دستور تهیه غذاهای سالم و خوشمزه را به دست بیاورم؟ | از فیت کلاب کمک بگیرید!

در این مطلب درباره دستور پخت با کره بادام زمینی صحبت کردیم. گفتیم کره بادام زمینی که از آجیل خوشمزه‌ای با همین نام گرفته می‌شود، یک خوراکی بسیار مفید و خوشمزه است. از آن‌جا که کره بادام‌زمینی به انسان احساس سیری می‌دهد، در بسیاری از رژیم‌های لاغری نیز جای گرفته است. از کره بادام‌زمینی می‌توانید برای تهیه صبحانه، ناهار و شام و عصرانه استفاده کنید. لذت خوردن خوراکی‌های زیادی مثل موز و سیب در کنار کره بادام‌زمینی چند برابر می‌شود.

فیت کلاب، مجموعه‌ای در حوزه سلامت است که با توجه به شرایط جسمی و زندگی شما و همینطور بیماری‌ها یا ضعف‌های بدنی احتمالی‌تان برنامه‌های اختصاصی غذایی و ورزشی ارائه می‌کند. کارشناسان فیت کلاب آماده هستند تا در هر لحظه به سوالات شما درباره رژیم و ورزش پاسخ دهند. اولین مشاوره نیز به طور رایگان انجام خواهد شد. ثبت‌نام در سایت فیت کلاب و تشکیل پرونده را فراموش نکنید.

سوالات متداول

کره بادام‌زمینی چگونه به دست می‌آید؟

شما می‌توانید کره بادام‌زمینی را خودتان نیز در منزل تهیه کنید. فقط کافیست که پوست نازک مغز بادام‌زمینی را جدا کنید. بادام‌ها را با کمی نمک به مدت یک ربع روی شعله ملایم تفت دهید. بادام داغ را درون مخلوط‌کن بریزید و حدود 10 دقیقه مخلوط کنید تا به روغن بیفتد. می‌توانید کمی عسل نیز به کره بیفزایید.

کره بادام‌زمینی چه خواصی دارد؟

کره بادام‌زمینی خواص زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به کنترل قند خون، کمک به کاهش وزن، افزایش انرژی و بهبود سلامت قلب و عروق اشاره کرد.

با کره بادام‌زمینی چه خوراکی‌هایی می‌توان درست کرد؟

با کره بادام‌زمینی می‌توان خوراکی‌های مختلفی برای وعده‌های صبحانه، ناهار و شام درست کرد؛ از جمله نودل، اوت‌میل، مرغ ساتای و ساندویچ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

برنامه تمرین
مقالات ویژه