مکمل بدن سازی

شش مکمل ورزشی

در ابتدای ورزش لازم است تا نسبت به مکمل ورزشی ، مکمل غذایی و مکمل بدن سازی  سالم و بدون ضرر آگاهی پیدا نمود .

 

شش مکمل ورزشی  و مکمل بدن سازی برای مبتدی ها

برای هر فردی مهم است که سلامت جسمی خود را بهبود بخشد . اما ممکن است باشگاه رفتن برای اولین بار مشکل و ترسناک به نظر برسد. خرید مکمل ورزشی و مکمل بدن سازی نیز بدتر است . گیج کننده و ترسناک . در این مقاله ، تمرکز ما بر روی مکمل غذایی ابتدایی است که هر ورزشکاری باید به محض باشگاه رفتن ، مصرف کند .

اگر می خواهید عضله سازی کرده و عضله های خود را شکل دهید نیازمند مکمل ورزشی ، مکمل غذایی و مکمل بدن سازی سالم و بی ضرر هستید.

 

۱- پروتئین (یک مکمل ورزشی)

انواع مختلفی از مکمل ورزشی و مکمل بدن سازی پروتئین وجود دارد .

وی (whey) ، کازئین ، تخم مرغ و سویا .

اولین پیشنهاد ما برای انتخاب یک مکمل غذایی و مکمل ورزشی خوب -وی (whey)  می باشد .

دلیل انتخاب مکمل ورزشی و مکمل بدن سازی  – وی – (whey) چیست ؟

در میان انواع مکمل غذایی ، انواع مکمل ورزشی و انواع مکمل بدن سازی ، پروتئین-وی- به آسانی تهیه شده و همه ی آمینو اسیدهای ضروری را به عنوان یک مکمل غذایی دارد.

– وی – به راحتی هضم شده و بالاترین درصد جذب را دارد که اینها باعث می شوند این مکمل بدن سازی برای ورزشکاران ایده آل باشد .

مکمل ورزشی – وی – (whey) را در چه زمانی می توان مصرف نمود ؟

می توان آن را اول صبح با شیر بادام ترکیب نموده و در طول روز و بعد از تمرین به عنوان میان وعده به عنوان یک مکمل غذایی میل نمود .

 

۲- کراتین (یک مکمل بدن سازی)

بطور کلی دو نوع کراتین در دسترس می باشد :

اول کراتین مونوهیدرات و دوم کراتین کره – آلکالین .

کره-آلکالین آب کمتری داشته ولی مونوهیدرات ارزان تر است . انتخاب بین این دو بستگی به خودتان دارد .

مفاد کراتین شامل ایمنی ثابت شده آن و کمک آن به افزایش توان و ریکاوری است .

 

۳- روغن ماهی (یک مکمل غذایی)

خوردن روغن ماهی که اثرات ضد التهابی دارد ، می تواند در ریکاوری بعد از ورزش به شما کمک کند .

همچنین جلوگیری کننده از بیماری قلبی است .

شما می توانید روغن ماهی را به صورت ژل یا مایع تهیه کنید .

اگر تصور خوردن روغن ماهی حالتان را بد می کند ، می توانید انواع طعم دار شده آن را تهیه کنید .

شاید باور نکنید، اما آنها خوش طعم هستند.

 

۴- مکمل پیش از ورزش

برای اوقاتی که بعد از یک روز طولانی در کار یا محل تحصیل ، نیازمند رفع خستگی هستید ،

می توانید یک مکمل پیش از ورزش بخورید .

قهوه را می توان پیش از ورزش خورد و البته مکمل های بسیاری برای استفاده در دسترس هستند .

به یاد داشته باشید که خیلی از این مکمل ها نیز کراتین دارند ، اما می توانید انواع بدون کراتین را نیز تهیه کنید .

اگر بدنتان به کافئین عادت ندارد ، با احتیاط مصرف کنید .

می توان در این صورت ، از نصف میزان توصیه شده شروع کنید و کم کم این مقدار را افزایش دهید .

 

۵- مولتی ویتامین (یک مکمل غذایی)

مولتی ویتامین ها با اینکه خیلی تبلیغ نشده اند ، اما مصرف آنها برای شروع کردن یک روتین عضله سازی مهم است .

ورزشکاران بخاطر ورزش های سنگین ، نیازمند مواد مغذی بیشتری هستند .

مولتی ویتامین شما را از مریض شدن محافظت کرده و سطح انرژی شما را افزایش می دهد .

 

۶- آمینواسید با زنجیره شاخه دار (BCAA)

مکمل های BCAA برای حفظ توده عضلانی در ایام کاهش وزن بسیار مناسب هستند.

با اینکه پروتئین وی در این مکمل ها زیاد است ، ولی از نوع آزاد نیست . استفاده از BCAA های

نوع آزاد می تواند به چربی سوزی و حفظ عضله کمک کند . این مکمل ها را می توان به صورت

کپسول یا پودر تهیه کرد.