کبد چرب

کبد چرب و ایده های صبحانه ای

در این مطلب به شما میگیم که چگونه با داشتن یک برنامه تغذیه سالم می توانید کبدی سالم داشته باشید . در اینجا چند ایده خوب و سالم برای صبحانه افراد مبتلا به کبد چرب آورده شده است که امیدواریم کمک کننده باشد.

 

میوه ها

شما به راحتی می توانید چندین میوه را به عنوان صبحانه بخورید. برای مثال می توانید یک موز متوسط و نصف لیوان توت بخورید. می توانید از هر ترکیب میوه‌ای استفاده کنید. فقط سعی کنید بیش از حد میوه نخورید و آنها را با هم ترکیب کنید.

 

گواکامولی با نان تست کامل

شما می توانید خودتان به راحتی و سریع این غذای خوشمزه و سالم را درست کنید. فقط یک آووکادوی رسیده تهیه کنید، پوستش را کنده و در یک کاسه قرار دهید. دو قاشق چای خوری آبلیموی تازه و یکی دو پر سیر له شده به آن بیافزایید. با یک همزن دستی و یک چنگال آنها را هم زده و در صورت تمایل، گوجه له شده یا سس گوجه طبیعی به آن اضافه کنید. مخلوط حاصل را روی نان گندم کامل ریخته و میل کنید.

 

غلات صبحانه (جو دو سر)

غلات صبحانه‌ای که از نوع بلغور جو دوسر باشند در واقع سالم بوده و برای یک رژیم کبد چرب مفید هستند. نوع طبیعی آن، یعنی بدون هیچ افزودنی (شکلات، شکر) انتخاب کرده و خودتان چیزی به آن اضافه کنید مثلا مقداری عسل. آن را با مقداری شیر یا ماست کم چرب میل کنید تا کاملا احساس سیری کنید.

 

ماست و توت

اگر ماست دوست دارید، برایتان خبر خوبی داریم. شما می توانید یک صبحانه شیرین و

خوشمزه داشته باشید.

فقط کافی است کمی توت با ماست خود مخلوط و میل کنید. برای احساس سیری طولانی تر

می توانید یک برش کوچک نان گندم کامل نیز بخورید.

 

سبزیجات تازه

روز خود را با سبزیجات تازه شروع کنید. سبزیجات دلخواه خود را با هم در یک ظرف مخلوط کنید .

یک روز را با سالاد کلم بهمراه هویج و پیازچه و روز دیگر با گوجه فرنگی، فلفل قرمز و خیار

و یا به هر صورت دیگری که می خواهید.