کاهش سایز سینه بدون عمل جراحی یا دارو

کاهش سایز سینه

برای بیشتر افراد افزایش سایز سینه مطلوب است. اما هستند کسانی که به دلایل مختلف دوست داشته باشند کمی از سایز سینه خود کم کنند. به خصوص بعد از بارداری، بعد از کاهش وزن، هنگام استفاده از قرص ضد بارداری یا موارد دیگر، خانم‌ها ممکن است از شکل سینه خود رضایت نداشته باشند.

برخی داروها هم می‌توانند باعث تغییر در سایز سینه شوند. هرچند در بیشتر موارد مشکل چندان جدی نیست.

برای این افراد داشتن یک سینه خوش فرم که به صورت افتاده قرار نگیرد مطلوبیت دارد.

قبل از هر چیز لازم است بگوییم که بهتر است نسبت به بدن خود اعتماد به نفس داشته باشید. درست است که کاهش وزن و کاهش درصد چربی بدن به سلامتی شما کمک زیادی می‌کند، اما خوب است که سلامتی خود را در اولویت قرار بدهید.

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که به دنبال راهی برای کاهش سایز سینه هستید، ما سعی می‌کنیم چند روش آسان و طبیعی را به شما معرفی کنیم.

شاید عمل جراحی راحت‌ترین و سریع‌ترین راه به نظر برسد. اما قبل از آن که خود را به تیغ بسپرید بد نیست کمی در مورد این روش‌ها فکر کنید.

چرا کاهش سایز سینه

برخی از خانم‌ها ممکن است با سینه‌های بزرگ راحت نباشند. آن‌ها از این که سینه‌هایشان در چشم باشد خوششان نمی‌آید دوست دارند کمی از سایز آن بکاهند.

از طرف دیگر ممکن است سینه‌های بزرگ به درد گردن یا کمر منجر شود. کاهش سایز سینه این وزن اضافی از بین می‌برد و می‌تواند به کاهش درد کمک کند.

افتادگی سینه نیز از دلایل دیگر خانم‌ها است که به فکر کاهش سایز سینه خود بیفتند. اتفاقی که معمولا با بالا رفتن سن رخ می‌دهد.

سینه از بافت چربی و بافت غدد تشکیل شده است. بافت چربی همان بافتی است که سینه را پر می‌کند و غدد مسئول تولید شیر در سینه هستند.

تغییرات هورمونی می‌تواند باعث تغییر در این بافت‌ها و در نتیجه بزرگ‌تر شدن سینه شود. به خصوص در مواردی که هورمون‌های زنانه بالا بروند.

عوامل دیگری هم در تغییر سریع سایز سینه نقش دارند:

  • بارداری
  • چاقی
  • برخی داروها
  • عوامل ژنتیکی

همچنین خانم‌ها در دوران قاعدگی ممکن است احساس تغییر در سایز سینه داشته باشند که طبیعی است.

اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، قبل از هر کار با پزشک خود در مورد عوارض دارو صحبت کنید. شاید تغییر دارو بتواند شرایط را به حال طبیعی بازگرداند. هرگز سر خود دارو را قطع نکنید یا تغییر ندهید. از دکتر بپرسید که آیا دارویی که مصرف می‌کنید باعث ایجاد این تغییر بوده است یا خیر.

تمرین و ورزش برای کاهش سایز سینه

تمرین منظم باعث کاهش درصد چربی بدن و در نتیجه کاهش سایز سینه می‌شود. اگر احساس می‌کنید بیش از اندازه چربی در سینه شما ذخیره شده، شاید بد نباشد کمی در مورد فعالیت بدنی خود فکر کنید.

زیر بافت سینه، بافت عضلانی قرار گرفته است. اگر این بافت را تقویت کرده و چربی را آب کنید، سینه‌هایی برجسته و خوش‌فرم خواهید داشت. پس بد نیست که کمی به تقویت عضلات سینه هم فکر کنید.

ورزش‌های هوازی از جمله بهترین راه‌ها برای آب کردن چربی هستند. فعالیت‌های هوازی با شدت بالاتر، کمک می‌کنند که زودتر به هدف خود برسید. مثلا می‌توانید بجای راه رفتن، دویدن را امتحان کنید.

فعالیت‌های هوازی بسیار متنوع هستند. دوچرخه سواری، کوهنوردی، شنا، دویدن، طناب زدن یا هر کدام که با روجیه، شرایط جسمی و وضعیت زندگی شما همخوانی بیشتری داشته باشد.

اما هرگز تمرین با وزنه را فراموش نکنید. این تمرین‌ها به تقویت عضلات سینه و ایجاد فرم بهتر کمک می‌کنند. البته که شما نمی‌توانید مثل مردها عضلاتی حجیم و مردانه پیدا کنید، اما اگر به بدن یک مرد ورزشکار نگاه کنید متوجه می‌شوید که داریم در مورد کدام دسته از عضلات صحبت می‌کنیم. بافت چربی سینه، روی این عضلات قرار گرفته‌اند.

توجه کنید که تنها انجام دادن تمرین‌های سینه بعید است که به کاهش سایز سینه منجر شود. شما باید تمام بدن را تمرین دهید تا با کالری‌سوزی کافی، بتوانید درصد چربی بدن را کم کنید.

حداقل زمانی که برای تمرین باید بگذارید، 4 جلسه در هفته به مدت 30 دقیقه است.

رژیم غذایی

غذایی که می‌خورید بیشترین تاثیر را در ظاهر شما دارد. اگر بدون یک رژیم اصولی اقدام به تمرین کنید، هرچند بهتر از هیچ است، اما بعید است که شاهد تغییری چشمگیر در اندام خود باشید.

اما فراموش نکنید که چربی اضافه از جمله چربی ذخیره شده در سینه‌ها، از طریق غذا به بدن شما راه پیدا می‌کنند.

بهترین راه برای داشتن اندام متناسب، آب کردن چربی و البته کاهش سایز سینه داشتن یک بالانس بین تمرین بدنی و تغذیه سالم است.

غذاهای شیرین، نوشابه، نداشتن پروتئین و فیبر کافی در وعده‌های روزانه و غذاهای فست‌فودی به شدت می‌توانند باعث افزایش وزن و البته ذخیره چربی مازاد در سینه شوند.

یکی از بدترین خوراکی‌های ممکن کره گیاهی، روغن گیاهی جامد یا به طور کلی چربی ترانس است. به دلیل گران شدن کره حیوانی این روزها بیشتر رستوران‌ها از این روغن‌ها استفاده می‌کنند. سعی کنید بیش از اندازه غذای بیرون نخورید.

اگر خودتان شروع به آشپزی کنید و غذای خانگی با چربی سالم‌تر بخورید، حتی اگر تغییر خاصی در سبک زندگی خود ایجاد نکنید باز هم متوجه کاهش چربی بدن خواهید شد.

افزایش مصرف پروتئین علاوه بر بالا بردن متابولیسم، به ساختن عضلات هم کمک می‌کند. ماهی‌های چرب یکی از بهترین گزینه‌ها برای هدف شما هستند.

چای سبز

کالری مایع یکی از مرسوم‌ترین دلایل برای بالارفتن وزن و تجمع چربی اضافه در بدن است. وقتی شما سیر باشید، باز هم به سادگی می‌توانید یک بطری نوشابه، یک لیوان بزرگ شربت یا یک لیوان چای به همراه سه یا چهار حبه قند بخورید.

در کل مصرف کالری به صورت مایع ساده‌تر است تا به شکل جامد.

نوشابه، قند و شربت خوراکی‌هایی با ارزش غذایی بالا نیستند. این نوشیدنی‌ها نه پروتئین دارند، نه فیبر، نه ویتامین و نه مواد معدنی، اما مقدار زیادی قند دارند.

آبمیوه طبیعی هم با وجود داشتن ویتامین و مواد معدنی، قند بسیار زیادی دارد. خوردن میوه کامل بسیار مناسب‌تر از آبمیوه است.

قهوه تلخ (بدون شکر) هم خوب است و آنتی اکسیدان دارد. اما قهوه به خصوص در عصر و شب باعث اختلال در خواب، اضطراب و تجمع چربی می‌شود.

چای سبز

هیچ نوشیدنی‌ای بهتر از آب برای شما وجود ندارد. اما اگر دوست دارید بعد از ظهر یک نوشیدنی غیر از آب بنوشید، چای سبز بدون افزودن شکر را امتحان کنید.

چای سبز منبع خوبی برای آنتی اکسیدان است. از سوی دیگر این نوشیدنی می‌تواند متابولیسم شما را تحریک کند تا چربی بیشتری بسوزانید. اگر از وضعیت سینه خود راضی نیستید، یکبار دیگر در مورد فهرست نوشیدنی‌هایی که در طول روز می‌نوشید، فکر کنید.

زنجبیل

افزودن نمک زیاد به غذا برای تناسب اندام شما خوب نیست. تنها یکی از عوارض مصرف زیاد نمک، بیدار شدن از خواب برای رفتن به دستشویی است و گفتیم که پایین آمدن کیفیت خواب از عوامل افزایش چربی در بدن است.

اما ممکن است بگویید که غذا بدون نمک مزه ندارد و نمی‌شود از آن لذت برد. به اندازه نمکی که از غذای شما کم شده، ادویه‌هایی سالم به غذای خود اضافه کنید. زنجبیل یکی از این ادویه‌ها است که می‌تواند به افزایش متابولیسم و افزایش چربی سوزی کمک کند.

به غذای خود زنجبیل، زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید. فلفل سیاه به جذب مواد غذایی یاری می‌رساند.

زنجبیل را می‌تواند به صورت چای هم نوش جان کنید.

اگر می‌خواهید زنجبیل و دارچین را به صورت چای ماسالا مصرف کنید، چای خود را با افزودن شکر ناسالم نکنید. سعی کنید به طعم طبیعی و خالص زنجبیل عادت کنید و از آن لذت ببرید.

تخم کتان

بعضی از اسیدهای چرب به خصوص امگا 3 برای عملکرد مغز، کاهش فشار خون و تنظیم هورمون‌ها ضروری هستند.

همان طور که گفتیم تغییرات هورمونی یکی از دلایل بزرگ شدن غیر طبیعی سینه است. این اسیدهای چرب با تنظیم هورمون‌ها کمک می‌کنند که به سایز خود بازگردید.

متسفانه بدن ما قادر نیست تمام مواد غذایی مورد نیاز خود را بسازد. برای همین به غذاهایی که از این مواد غنی باشند نیاز داریم. امگا 3 یکی از همین مواد ضروری است که ما خودمان قادر به ساختن آن نیستیم.

شاید برای شما تهیه سالمون اصل آسان نباشد یا از ماهی‌های چرب خوشتان نیاید. در این صورت تخم کتان بک منبع خوب برای دریافت امگا 3 به حساب می‌آید.

مصرف مقدار کافی امگا 3 باعث تنظیم هورمون استروژن می‌شود که تاثیر زیادی در کاهش سایز غیرطبیعی سینه دارد.

روش‌های مصرف تخم کتان متنوع است. می‌شود آن را به غذا اضافه کرد یا به همراه آب نوشید. همچنین مصرف تخم کتان آسیاب شده یا شیر کتان هم مرسوم است.  این گزینه به خصوص برای وگان‌ها یا کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند جذاب است.

سفیده تخم مرغ

با افزایش سن، به خصوص برای کسانی که بارداری و شیردهی را تجربه کرده‌اند، افتادگی سینه پیش می‌آید. این مشکل ممکن است نه به تجمع چربی مربوط باشد و نه به عضلات سینه. کسانی که وزن کم می‌کنند هم گاهی با این مشکل مواجه می‌شوند.

همین موضوع می‌تواند سینه‌ها را بزرگ‌تر از چیزی که هست نشان دهد. یکی از راه‌هایی که می‌تواند به حل این مشکل کمک کند، ماسک سفیده تخم‌مرغ است.

دو سفیده تخم مرغ رو به هم بزنید تا سفت شود. سپس این فوم را روی سینه بگذارید و نیم ساعت صبر کنید. بعد از نیم ساعت آن را با آب گرم بشویید. این کار به بهبود پوست سینه منجر می‌شود.

لباس

در بسیاری از موارد سینه افراد مشکلی ندارد. آن‌ها فقط در انتخاب لباس اشتباه می‌کنند.

مثلا انتخاب اشتباه لباس زیر باعث می‌شود که فکر کنید سینه‌هایتان بیش از اندازه بزرگ است. در حالی که عوض کردن آن شاید رضایتتان را جلب کند. همچنین انتخاب جنس بهتر لباس زیر در ایجاد یک وضعیت ظاهری بهتر تاثیر دارد.

کاهش سایز سینه

این موضوع در مورد پیراهن و مانتو هم صادق است. حتی تغییر در رنگ و طرح پارچه، می‌تواند شما را چاق‌تر یا لاغرتر از چیزی که هستید نشان بدهد.

شاید بد نباشد قبل از آن که به عمل جراحی فکر کنید، در مورد تاثیر لباس پوشیدن بر ظاهر تحقیق کنید. انتخاب لباس مناسب در بسیاری از موارد شما را راضی می‌کند.

قرص ضد بارداری و تاثیر آن در کاهش سایز سینه

قرص‌های ضد بارداری هم می‌توانند سایز سینه را بزرگ کنند، هرچند معمولا اثر آن موقتی است و زود از بین می‌رود. این اتفاق به دلیل ایجاد تغییر در هورمون‌ها به وجود می‌آید.

در این قرص‌ها معمولا دو هورمون وجود دارد. هورمون زنانه استروژن که دلیل اصلی رشد سایز سینه است و پروجستین که نوعی دیگر از هورمون‌های زنانه است.

هورمون‌ها در زمان قاعدگی هم تغییر می‌کنند که باعث افزایش سایز سینه می‌شوند.

وقتی فرد قرص ضدبارداری استفاده می‌کند، سطح این هورمون‌ها در بدن بالا می‌رود که می‌تواند سایز سینه را هم بزرگ کند.

قرص ضد بارداری همچنین می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود. تغییر در وضعیت عصبی، تغییر در مقدار خونریزی قاعدگی، سردرد و حالت تهوع از دیگر عوراض این قرص‌ها است.

اگر شما هم قرص ضدبارداری مصرف می‌کنید شاید بهتر باشد که از روش‌های دیگر مثل کاندوم بهره ببرید.

اصلاح سبک زندگی و کاهش سایز سینه

روش‌هایی که در بالا گفتیم، به تنهایی نمی‌توانند تغییری عظیم در ظاهر شما ایجاد کنند. مثلا اگر هفته‌ای سه بار بدون برنامه بدوید و کمی تخم کتان و زنجبیل بخورید، احتمال این که به سایز دلخواه خود برسید بسیار پایین است.

مهم است که یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید که در آن تمام نیازهای بدن شما در نظر گرفته شده باشد. از طرف دیگر باید غذاهای ناسالم را یکی یکی از رژیم خود حذف کنید. کار سختی است، اما به نتیجه‌اش می‌ارزد. برای مثال شاید راحت نباشید که هر روز بستنی نخورید. اما لازم است این عادت را کنترل کنید.

سبک زندگی سالم این نیست که هرگز در زندگی خود سراغ بستنی یا پیتزا نروید. اگر الگوی غذایی سالمی داشته باشید، بعید است خوردن گاه به گاه این خوراکی‌ها همه چیز را به هم بریزد.

اما برای این که اندامی متناسب و به دنبال آن سینه‌هایی با سایز دلخواه داشته باشید، تنها خوردن یا نخوردن یک یا دو غذا به تغییری چشمگیر منجر نمی‌شود.

چیزی که باید عوض کنید، سبک زندگی شما است. آب خوردن، خوبیدن، فعالیت روزانه، غذاهایی که انتخاب می‌کنید و مقدار تعهد شما به روزهای باشگاه، همه و همه در نهایت عواملی تعیین کننده در کاهش سایز سینه هستند.

برنامه تمرین
مقالات ویژه