این خوراکی‌ها را نخورید! – خوراکی های ممنوع

غذاهای ممنوعه

لیست خوراکی های ممنوع

خوراکی های ممنوع بزرگترین معضل در راه رسیدن به بدن سالم و اندام ایده ال می‌باشند. همه ما یک لیست بلندبالا از غذاهای موردعلاقه داریم که بدون آن‌ها به‌سختی می‌توانیم روزگار بگذرانیم.

یک نفر دیوانه‌وار برنج دوست دارد و دیگری محال است بتواند از پنیر بگذرد. اما غذاهایی وجود دارند که بهتر است هرگز و تحت هیچ شرایطی به سراغ آن‌ها نروید. شما را با لیست خوراکی های ممنوع آشنا می کنیم.

برگرهای فرآوری شده گیاهی

کسانی که می‌خواهند غذای سالم بخورند، شاید به فکر افزایش مصرف سبزیجات بیفتند و فکر کنند برگر گیاهی از برگرهای معمولی سالم‌تر است. نکته جالب این که طعم این برگرها خیلی بهتر به‌نظر می‌رسد.

برگرهای فرآوری شده گیاهی درست است که دارای پروتئین و بیشتر حاوی سویا و گلوتن هستند، اما فرآوری‌های شیمیایی در آن‌ها انجام شده که طعمی خوشمزه و شبیه گوشت بدهد. همین موضوع این خوراکی را در فهرست غذاهای ناسالم می‌گذارد.

مارگارین در لیست خوراکی های ممنوع

بعضی‌ها فکر می‌کنند کره گیاهی از کره معمولی سالم‌تر است. اما این تصور درست نیست. مارگارین یک چربی ترانس است که از دستکاری ساختار شیمیایی چربی گیاهی (با افزودن یک هیدروژن اضافه) به دست می‌آید.

مارگارین یک چربی ترانس است که از دستکاری ساختار شیمیایی چربی گیاهی (با افزودن یک هیدروژن اضافه) به دست می‌آید.

این روزها رستوران‌ها به خاطر گرانی کره، خیلی از کره گیاهی استفاده می‌کنند. فقط نخوردن این غالب کره کافی نیست. مطمئن شوید که رستوران (به‌خصوص در برنج) از کره واقعی استفاده می‌کند نه کره پلاستیکی!

پاپ‌کرن ماکروویوی

پاپ‌کرن یا همان ذرت بوداده یک خوراکی نسبتا سالم است. اما افزودن طعم‌های مصنوعی و نمک زیاد، سلامت پاپ‌کرن را به‌خطر می‌اندازد.

پاپ‌کرن ماکروویوی یکی از خوراک‌هایی است که در لیست غذاهای سرطان‌زا قرار داد.

روغن موجود در این پاپ‌کرن (به‌خصوص پاپ‌کرن کره‌ای) چربی ترانس بالایی دارد.

غذاهای فرآوری شده بدون چربی

غذای رژیمی بدون چربی انتخابی سالم به نظر می‌رسد. اما واقعیت چیز دیگری است. غذاهایی که ذاتا چرب هستند (مثل مایونز) بدون چربی طعمی غیرقابل‌تحمل پیدا می‌کنند.

شرکت‌های غذایی می‌دانند که با این طعم بدون چربی قادر نخواهند بود محصول خود را بفروشند. برای همین با افزودن مقادیر زیادی فروکتوز، خوراکی بدون چربی را خوش‌طعم می‌کنند. این خوراکی‌ها بدون چربی، اما به شدت پرکالری هستند.

فست‌فود پرمصرف ترین در خوراکی های ممنوع

این روزها زندگی بدون فست‌فود غیرقابل‌تصور شده است. هات‌داگ، پیتزا، فلافل و یک چیزبرگر خوشمزه.

اما فست‌فودها کالری بسیار زیاد، قندهای بی‌کیفیت و چربی ترانس دارند. اگر واقعا نمی‌توانید بدون فست‌فود زندگی کنید، مصرف آن را به حداقل برسانید.

در بسیاری از رستوران‌ها، یک برگر به طور متوسط 12 درصد حاوی گوشت بوده و بقیه آن را آب، استخوان و مواد پر‌کننده‌ای تشکیل می‌دهد که ارزش غذایی ندارند.

اگر به خاطر بچه‌ها فست فود می‌خورید، بهتر است خودتان در خانه، غذا را از موادی سالم طبخ کنید.

سیب‌زمینی سرخ‌شده

سیب‌زمینی به صورت ذاتی خوراکی بدی نیست. اما مصرف آن به صورت سرخ‌شده، با روغن بی‌کیفیت و نمک زیاد می‌تواند به بیماری‌های قلبی و دیابت منجر شود.

سیب‌زمینی آب‌پز یا تنوری (به مقدار متعادل و کم‌نمک) انتخاب بهتری است.

چیپس

چیپس ارزان، خوشمزه و در دسترس است و به همین دلیل خیلی زیاد به مصرف می‌رسد.

خوراکی های ممنوع

اما چیپس مواد نگه‌دارنده بسیار خطرناکی دارد که بهتر است از رژیم غذایی کنار گذاشته شود.

چیپس منبعی جدی برای چربی ترانس و سدیم بالا است که این محصول را در فهرست ممنوعه قرار می‌دهد.

شیرینی و دونات

یک شیرینی با قهوه برای بعد از ظهر؟ شیرینی تقریبا هیچ ارزش غذایی‌ای ندارد. آرد سفید، طعم‌های مصنوعی و شکر زیاد.

انواع شیرینی‌ها به طور متوسط 300 تا 400 کالری دارند. سرشار از کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده و شاخص قند خون بالا است و همچنین اعتیاد‌آور نیز هستند.

بیسکوییت و کیک‌های آماده

بسیاری از کارمندان روز خود را با بیسکوییت و کیک آغاز می‌کنند.

کیک راحت‌ترین انتخاب برای میان وعده بیشتر افراد است، اما این کیک و بیسکوییت‌ها اگر ارگانیک نباشند مواد نگه‌دارنده بالایی دارند که به مشکلات گوارشی منجر می‌شوند. این تغذیه در دسترس هم در لیست خوراکی های ممنوع قرار دارد.

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه