ورزش کودکان؛ فواید و دلایل عدم تمایل کودکان به ورزش

ورزش کودکان

با توجه به سبک زندگی امروزه ورزش کودکان از جمله دغدغه‌های والدین است. ورزش می‌تواند ابزار قدرتمندی برای رشد جسم و ذهن سالم باشد. شرکت در ورزش برای کودکان مهم است؛ زیرا باعث کاهش استرس و بهبود خلق‌وخوی آنها می‌شود. ورزش استخوان‌ها و ماهیچه‌های سالم می‌سازد. تناسب‌اندام را افزایش می‌دهد. خواب را بهبود می‌بخشد و به آنها کمک می‌کند تا اجتماعی شوند.

همچنین مهارت‌های همکاری آنها را بهبود می‌بخشد. اعتمادبه‌نفس را افزایش و خطر ابتلا به چاقی را کاهش می‌دهد. دلایل زیادی برای ورزش کردن کودکان وجود دارد. با مطالعه این مطلب از فیت کلاب اطلاعات کاملی درباره اهمیت ورزش کردن کودکان به دست می‌آورید.

فواید ورزش کودکان؛ اهمیت ورزش برای کودکان

کودکان عاشق بازی و فعالیت هستند. برای بهره‌مندی از سلامتی، کودکان بالای 5 سال باید هر روز حداقل 60 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند. تشویق فرزندتان به فعالیت بدنی هر روز به او کمک می‌کند تا در دوران نوجوانی و بزرگسالی فعال و سالم بماند. سعی کنید فرزندتان را تشویق کنید که کمتر بنشیند و بیشتر تحرک داشته باشند. در ادامه فقط به تعدادی از فواید ورزش برای کودکان می‌پردازیم.

سالم نگه داشتن کودکان شما؛ جلوگیری از بیماری‌های ناخواسته

فعالیت بدنی منظم در قالب ورزش می‌تواند به کودکان کمک کند تا سالم بمانند. همچنین از بیماری‌های ناخواسته جلوگیری می‌کند. انجام ورزش منجر به کاهش خطر چاقی که یک مشکل رایج در بین بچه‌های امروزی است می‌شود. سایر فواید مهم سلامتی شامل هماهنگی و تعادل بهتر، خواب بهتر و کاهش خطر ابتلا به دیابت است.

حفظ تناسب‌اندام خوب؛ جلوگیری از چاقی

شرکت در فعالیت‌های ورزشی مانع ایجاد و رسوب چربی در بدن کودکان می‌شود. همچنین به آنها کمک می‌کند تا لاغر بمانند. فعالیت‌های تمرینی به آنها کمک می‌کند تا وضعیت بدنی خوبی داشته باشند که عامل مهمی در حفظ تناسب‌اندام است. تحقیقات در زمینه پزشکی نشان داده که داشتن یک سبک زندگی فعال شانس ابتلا به بیماری های جدی پزشکی را در آینده کاهش می‌دهد.

افزایش عزت نفس؛ افزایش اعتماد به نفس

چندین مطالعه تحقیقاتی نشان داده‌اند که انجام ورزش می‌تواند عزت نفس و اعتماد به نفس کودک را افزایش دهد. به‌عنوان‌مثال، دست دادن مربی، ضربه زدن به پشت از سوی هم تیمی‌شان یا تمجید از کلمات والدین و دوستان می‌تواند باعث افزایش عزت نفس آنها شود. عزت نفس و اعتماد به نفس در موفقیت و احساس خوشبختی نقش بسیار مهمی دارد.

افزایش مهارت اجتماعی؛ دوست‌یابی

عضویت در یک تیم ورزشی به آنها کمک می‌کند تا با افراد در هر سنی ارتباط خوبی برقرار کنند. دوست‌یابی و احترام گذاشتن به همدیگر را در ورزش یاد می‌گیرند. جنبه رقابتی ورزش همچنین می‌تواند به کودکان آموزش دهد که چگونه با برد و باخت با بلوغ کنار بیایند. کودکان خود را در کلاس‌های ورزشی متناسب با سنشان ثبت نام نمایید.

ورزش کودکان و بهبود کار تیمی و همکاری

بهبود کار تیمی و همکاری؛ مهارت مهم برای موفقیت آینده

مسابقات ورزشی نیاز به هماهنگی، کار گروهی و همکاری بسیار خوبی دارد. یادگیری همکاری در ورزش باعث موفقیت در پروژه‌های گروهی چه در دانشگاه‌ها و چه در مشاغل آینده می‌شود. شرکت در برنامه های ورزشی از کودکی ارتباط قوی با بهبود عملکرد تحصیلی و رشد کلی شناختی در بزرگسالی دارد.

افزایش صبر؛ انضباط و استقامت

شکست به عنوان بخشی از ورزش، اهمیت زیادی ندارد. برای موفقیت در زندگی نیاز به پشتکار و تلاش زیادی است. ورزش یکی از بهترین کانال‌ها برای نمایش این فضائل است.

ورزش یک راه عالی برای نشان دادن میزان هزینه کار سخت است. برای موفقیت در همه جنبه‌های زندگی، پشتکار و نگرش هرگز تسلیم نمی‌شود. از طریق ورزش، فرزند شما مزایای کار سخت برای رسیدن به اهداف خود را خواهد آموخت.

دلایل عدم تمایل کودکان به ورزش؛ آشنایی با 4 دلیل مهم

پایین آوردن کودکان از مبل، دور کردن از تلویزیون و بیرون بردن برای هر والدینی یک چالش بزرگ محسوب می‌شود. به خصوص امروزه که زندگی‌های بی‌تحرک و متمرکز بر صفحه نمایش به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است. برای سالم ماندن، در‌حال‌حاضر توصیه می‌شود که کودکان حداقل 60 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید را روزانه انجام دهند. اما این میزان در سال‌های اخیر کاهش یافته است. این عدم فعالیت پیامدهای عمده‌ای برای سلامت کودکان از جمله افزایش خطر چاقی و دیابت دارد. تحقیقات همچنین نشان داده است که این امر می‌تواند بر سلامت روان و رفاه کودکان و عملکرد تحصیلی آنها تأثیر بگذارد.

شرکت در ورزش در دوران کودکی می‌تواند بهترین سرگرمی را برای کودک فراهم کند. اغلب دلایل پنهانی وجود دارد که چرا کودک شما از ورزش اجتناب می‌کند. به عنوان والدین مهم است که علت آن را بیابید. فرزندان خود را به شرکت در ورزش تشویق کنید تا از مزایای ورزش سود ببرند. در ادامه مهم‌ترین علل عدم تمایل کودکان به ورزش را توضیح می‌دهیم.

آنها هنوز مهارت‌های خود را توسعه نداده‌اند؛ نداشتن مهارت‌های اساسی

گاهی اوقات ممکن است فرزند شما در اجرای مهارت‌های اساسی مشکل داشته باشد. شاید بچه‌های دیگر هنگام ورزش، فرزند شما را برای حضور در تیمشان انتخاب نمی‌کنند. این باعث از دست دادن علاقه یا ایجاد حس ناکافی بودن در کودکان می‌شود. با تمرین منظم در خانه یا پارک، می‌توان بر این مشکل غلبه کرد.

به عنوان والدین تلاش کنید تا یاد بگیرید بچه‌ها در مدرسه یا محله چه ورزش‌هایی انجام می‌دهند. زمانی را به تمرین مهارت‌های مورد نیاز برای آن ورزش اختصاص دهید. این بازی و فعالیت‌های بدنی را برای کودکتان لذت‌بخش و سرگرم‌کننده کنید.

کودک شما احساس فشار زیاد می‌کند؛ دوست نداشتن جنبه رقابتی ورزش

یکی از دلایل رایج عدم تمایل بچه‌ها به ورزش، فشار زیاد است. این فشار می‌تواند از سوی معلمان، والدین و گاهی دوستان به کودکان وارد شود. مطمئن باشید که فشار زیادی به فرزندتان وارد نکنید. شاید فرزند شما فقط به عنوان جنبه سرگرمی به ورزش می‌پردازد. اگر متوجه شدید که تیم ورزشی مدرسه یا حتی تیم‌های محلی بسیار رقابتی هستند. می‌توانید برای افزایش مهارت فرزند خود، او را به کلاس‌های آموزشی بفرستید. جایی که تمرکز بر توسعه مهارت و سرگرمی بیشتر از رقابت و پیروزی است. همان‌طور که کودک شما بزرگ‌تر می‌شود و مهارت‌های خود را بهبود می‌بخشد. ممکن است یاد بگیرد که جنبه رقابتی ورزش را نیز دوست داشته باشد.

ورزشی که از آن لذت می‌برند پیدا نکرده‌اید؛ امتحان کردن ورزش‌های متنوع

هر کودکی از هر ورزشی لذت نخواهد برد. آنها با توجه به تفاوت در شخصیت‌، ساختار فیزیکی، خلق‌وخو و سطح تمرکز، علایق متفاوتی در ورزش دارند. اگر فرزند شما از فعالیت بدنی و کار گروهی لذت نمی‌برد، شاید برای ورزش‌های فردی مانند تنیس یا برعکس مناسب‌تر باشد. به همین دلیل مهم است که در دوران کودکی ورزش‌های مختلف زیادی را امتحان کنید. با این کار ورزش‌هایی را که فرزندتان بیشتر از همه لذت می‌برد را پیدا خواهید کرد.

از شکست خوردن می‌ترسند؛ ترس از مسخره شدن

گاهی اوقات کودکان از شکست در ورزش ترس دارند. گمان می‌کنند که در صورت شکست او را مسخره خواهند کرد. باید با وضوح به کودک خود بگویید که ورزش در درجه اول تفریح ​​و فعالیت است. برنده یا باخت مهم نیست. به کوچک‌ترین پیروزهای ورزشی فرزند خود واکنش مثبت نشان دهید.

اگر هیچ یک از این دلایل برای عدم تمایل کودک شما به ورزش درست نیست. ممکن است دلیل شخصی‌تری وجود داشته باشد. مهم است که برای داشتن یک مکالمه آزاد دلسوزانه وقت بگذارید تا دلایل واقعی عدم تمایل آنها را پیدا کنید.

راه‌های ایجاد انگیزه در کودکان برای انجام ورزش

راه‌های ایجاد انگیزه در کودکان برای انجام ورزش؛ 4 راه ساده

با توجه به دلایل ذکر شده والدین، کودکان خود را به ورزش کردن سوق می‌دهند. اما برخی از کودکان به دلایل متعددی به تمرینات ورزشی علاقه‌ای ندارند. آیا می‌توان کودکان را به ورزش علاقه‌مند کرد؟ چه راه‌حل‌هایی وجود دارد؟ برای آشنایی با بهترین روش‌های تشویق کودکان به ورزش تا انتهای مطلب را با دقت مطالعه نمایید.

1) دادن حق انتخاب؛ داشتن علایق متفاوت

بگذارید آنها انتخاب کنند که کدام ورزشی را دوست دارند. بچه‌ها را تحت فشار قرار ندهید که راه شما را دنبال کنند. آنها علایق متفاوتی نسبت به شما دارند. ورزش می‌تواند فرصتی برای کشف این علایق کشف نشده باشد. آنها را در معرض گزینه‌های مختلف قرار دهید. به آنها اجازه دهید تصمیم بگیرند که کدام ورزش برای آنها جذابیت بیشتری دارد.

2) ورزش کردن با کودکان؛ الگوی کودکان بودن

به ورزش علاقه نشان دهید و با آنها ورزش کنید. بیرون بروید و با آنها خاطره بسازید. علاقه داشتن باعث ایجاد ارتباط می‌شود و نشان می‌دهد که شما به ورش کردن کودکتان اهمیت می‌دهید. بااین‌حال، آنها را در زمانی که نمی‌خواهند، تحت فشار قرار ندهید. از زمانی که آنها برای حضور در فضای باز و بازی هیجان‌زده هستند استفاده کنید.

3) تحسین کردن تلاش؛ توجه به تلاش کودکان

تلاش را تحسین کنید و حمایت کنید. همه بچه‌ها ورزشکاران با استعدادی نیستند و این اشکالی ندارد. تا زمانی که از این فعالیت لذت می‌برند و بهترین تلاش خود را انجام می‌دهند. با دادن پاداش به آنها، از تلاش‌ها و دستاوردهای آنها قدردانی کنید. از انگیزه مالی یا مادی دوری کنید.

4) جذاب کردن ورزش؛ تاکید بر جنبه سرگرمی ورزش

ورزش را فعالیتی جذاب و سرگرم‌کننده نشان دهید. اجازه دهید بچه‌ها در طول ورزش کردن بچگی کنند. به خاطر داشته باشید که ذهن کودک چگونه کار می‌کند. به آنها اجازه دهید سرگرمی در ورزش پیدا کنند. از آنها حمایت کنید تا فعالیت‌های جدید را امتحان و علایق خود را کشف کنند. لذت آنها در ورزش باید اولویت شماره یک باشد.

بهترین مکان برای ورزش کودکان در فیت کلاب

در این مطلب به ورزش کودکان از زوایای مختلفی پرداختیم. درباره علل عدم تمایل کودکان به ورزش، فواید ورزش برای کودکان و نحوه ترغیب آنها نکاتی را مطرح کردیم. حال ممکن است به فکر فرستادن کودک خود به باشگاه باشید. گاهی اوقات پیدا کردن یک تیم امن و حمایت‌کننده دشوار است. شما والدین عزیز به راحتی می‌توانید در این زمینه با متخصصان فیت کلاب مشورت نمایید. فیت کلاب بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی در شمال تهران در خدمت شما عزیزان است. برای مشاوره با شماره 02191090095 تماس بگیرید.

اگر تا این جای مقاله به جواب سوالات خودتون نرسیدین میتوانید با مراجعه به تالارگفتوگو فیت کلاب سوالات خودتون رو از متخصصین ما بپرسید

سؤالات متداول

چگونه از خطرات احتمالی ورزش برای کودکان جلوگیری کنم؟

با رعایت مسائل ایمنی در ورزش می‌توان از آسیب‌های ورزشی که توسط کودکان متحمل می‌شوند اجتناب کرد. ابتدایی روش استفاده از وسایل حفاظتی مناسب است.

نقش والدین در ورزش کودکان چیست؟

برای علاقه‌مند نگه داشتن کودک و لذت بردن از ورزش، سعی کنید آن را به یک تجربه مثبت برای او تبدیل کنید. به جای برنده شدن یا باختن، روی تفریح ​​تمرکز کنید.

ورزش چگونه بر رشد کودک من تأثیر می‌گذارد؟

مزایای شرکت در ورزش فراتر از یادگیری مهارت‌های بدنی جدید است. ورزش به کودکان کمک می‌کند تا راه‌های بهتری برای کنار آمدن با پستی و بلندی‌های زندگی پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه