بذر کتان برای چاقی صورت؛ آیا کتان مانند بوتاکس عمل می‌کند؟

بذر کتان برای چاقی صورت

همه ما می‌دانیم که دانه‌های کتان چقدر برای زیبایی و سلامتی مفید هستند. مصرف دانه‌های کتان بیشتر به عنوان نرم‌کننده مدفوع، برای کمک به یبوست و همچنین برای مراقبت از مو طرف‌دار دارد. اما آیا می‌دانستید که این دانه‌ها فواید زیادی برای مراقبت از پوست نیز دارند؟ دانه‌های کتان سرشار از اسیدهای چرب ضروری، آنتی‌اکسیدان‌ها و همچنین فیبر هستند. مواد مغذی موجود در بذر کتان پوست شما را تا حد زیادی مرطوب نگه می‌دارد و تغذیه می‌کند. برای آشنایی بیشتر درباره فواید دانه‌های کتان و بذر کتان برای چاقی صورت این مطلب از فیت کلاب را با دقت مطالعه نمایید.

بذر کتان چیست؟ ارزش غذایی کتان

 بذر کتان یک غذای گیاهی است که حاوی فیبر، چربی، پروتئین و غیره است که سلامت شما را در طول زمان افزایش می‌دهد. این دانه بافتی ترد و طعم ملایمی دارد. به همین دلیل است که بسیاری آنها را به سالاد، اسموتی، ماست و ساندویچ اضافه می‌کنند.

دو قاشق غذاخوری بذر کتان (به اندازه مصرف توصیه شده در اکثر بسته‌ها) حاوی:

کالری 110
پروتئین 4 گرم
چربی 9 گرم
کربوهیدرات 6 گرم
فیبر 6 گرم
منیزیم 80 میلی گرم
سلنیوم 6 میکروگرم
تیامین 0.4 میلی گرم

مطالعات نشان می‌دهد که بذر کتان می‌تواند خطر ابتلا به سرطان، کلسترول و بیماری‌های مرتبط با قلب را کاهش دهد. همچنین از سلامت روده شما و غیره حمایت می‌کند. اما جدای از این فواید، حتی می‌تواند از بسیاری جهات به پوست شما کمک کند. آیا بذر کتان باعث چاقی صورت می‌شود؟

آیا ماسک‌های بذر کتان بوتاکس جدید هستند؟ بررسی نظر متخصصان

با شروع روند “نوتاکس” در رسانه‌های اجتماعی، مواد، سرم‌ها و کرم‌های جدید زیادی وجود دارد. تأثیرگذاران ادعا می‌کنند که این مواد نوتاکس بهتر از بوتاکس هستند. یکی از این موارد جدید ماسک بذر کتان برای چاقی صورت است. بذر کتان به دلیل داشتن چربی سالم، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر، به عنوان غذای گیاهی مفید شناخته شده است. اما سروصدای رسانه‌های اجتماعی در مورد توانایی قابل توجه کتان در سفت کردن پوست هنگام استفاده موضعی به عنوان ماسک، است. اما این همه چیز نیست! برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فواید دانه کتان برای پوست و مشاهده اینکه آیا واقعاً مطابق با تبلیغات است. ادامه مطلب را بخوانید.

آیا ماسک بذر کتان می‌تواند به خوبی بوتاکس عمل کند؟ بذر کتان برای چاقی صورت

زمانی که دانه کتان به صورت موضعی روی پوست استفاده شود. به طور بالقوه پوست را هیدراته، قرمزی و التهاب را کاهش دهد. به طور موقت باعث بهبودی ظاهر پوست می‌شود و چین‌وچروک‌ها را کم کند.

آیا این بدان معناست که به خوبی بوتاکس است؟ به طور کلی پوستی که به خوبی هیدراته شده است. نرم‌تر به نظر می‌رسد، زیرا پوست پرتر است، دقیقاً مانند انگور در مقابل کشمش. همچنین، پوست خشک سریع‌تر از پوستی که به خوبی هیدراته شده است، چین‌وچروک ایجاد می‌کند، بنابراین استفاده مداوم از مواد مرطوب‌کننده مانند بذر کتان می‌تواند نیاز یا تمایل به بوتاکس را به تعویق بیندازد. زیرا شکل‌گیری چین‌وچروک به طور قابل توجهی کند می‌شود.

کاربران رسانه‌های اجتماعی ممکن است در مورد اثرات بالقوه دانه کتان در مراقبت از پوست اغراق کرده باشند. این نتایج مطمئناً با نتایج به‌دست‌آمده با بوتاکس واقعی که یک روش پزشکی است قابل مقایسه نیست. بوتاکس شامل تزریق نوروتوکسین‌ها برای فلج کردن ماهیچه‌های صورت و کاهش ظاهر چین‌وچروک‌ها برای چندین ماه است. اغلب، افراد تحت تأثیر آنچه در رسانه‌های اجتماعی می‌بینند، قرار می‌گیرند. مردم ممکن است به‌جای مداخله پزشکی مناسب، به دنبال راه‌حلی سریع باشند.

فواید دانه کتان برای پوست

فواید دانه کتان برای پوست؛ خواص جادویی کتان برای پوست

این دانه‌های ریز علاوه بر کاربردهای آشپزی، سرشار از مواد مغذی دوست داشتنی پوست و خواص احیاکننده مو هستند. دانه‌های کتان چندین کاربرد دارند و مانند جادو روی پوست شما عمل می‌کنند. از آنجایی که این دانه‌ها نیروگاهی از مواد مغذی و ریز مغذی‌ها هستند، می‌توانند به پوست شما درخششی سالم ببخشند. همچنین در مدت زمان کوتاهی آن را شفاف و روشن کنند. در ادامه درباره تأثیرات دانه کتان بر پوست را توضیح می‌دهیم.

1. درخشندگی بیشتر پوست؛ ایجاد پوستی صاف

آیا دوست دارید پوستی درخشان داشته باشید؟ برای روشن کردن رنگ پوست دانه‌های کتان معجزه می‌کنند. کتان دارای آنتی‌اکسیدان‌ها و غلظت بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 است که می‌تواند جای زخم‌ها را روشن کند. پوست شما را صاف‌تر و درخشان‌تر نشان دهد. برای پوستی درخشان می‌توانید از ماسک استفاده نمایید.

2. از بین برنده خطوط ریز و چین‌وچروک؛ سفت کردن پوست

دانه‌های کتان به عنوان بهترین درمان خانگی برای ایجاد درخشندگی سالم به پوست معروف شده است. اما خواص آنتی‌اکسیدانی کتان التهاب و تحریک را تسکین می‌دهد. در نتیجه به نرم شدن و محو شدن خطوط ریز و چین‌وچروک کمک می‌کند. همچنین پوست را سفت و از افتادگی آن جلوگیری می‌کند.

3. افزایش تولید کلاژن؛ حفظ خاصیت ارتجاعی

کلاژن پروتئینی است که برای حفظ خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست ضروری است. دانه کتان حاوی مواد مغذی مانند ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 3 است. این مواد به افزایش تولید کلاژن کمک می‌کند و پوست را جوان و سالم نگه می‌دارد. از فواید ویتامین E برای پوست می توان به رطوبت رسانی، اثرات ضد پیری، التیام بخش پوست و غیره اشاره کرد.

بذر کتان و محافظت از پوست صورت در برابر آکنه

4. محافظت در برابر آکنه؛ تولید استروژن

آیا به دنبال پ.ستی بدون آکنه هستید؟ تا به حال دانه کتان را برای حل مشکل خود استفاده کرده‌اید؟ مواد مغذی موجود در دانه‌های کتان میزان تولید استروژن را در بدن متعادل می‌کنند. در نتیجه منجر به تنظیم تولید سبوم اضافی، دو عامل اصلی آکنه و جوش می‌شود. این خواص دانه کتان می‌تواند آکنه را درمان کند.

5. تسکین تحریک پوست؛ مبارزه با التهاب پوست

اسیدهای چرب امگا 3 به پوست شما کمک می‌کند تا رطوبت بیشتری داشته باشد و رطوبت داخل آن را حفظ کند. به علاوه، کتان فیبر دارد که می‌تواند روند بهبود پوست را نیز تسریع کند. بنابراین، استفاده از دانه‌های کتان روی صورت می‌تواند با تحریک، التهاب، بثورات و قرمزی پوست مبارزه کند. در عین حال سلول‌های پوست را تشویق به بهبود سریع‌تر کند.

6. رطوبت رسانی بیشتر به پوست؛ لطیف نگه داشتن پوست

محتوای بالای اسیدهای چرب امگا 3 موجود در دانه کتان به حفظ رطوبت و سطح آبرسانی پوست کمک می‌کند. پوست را نرم، لطیف و جوان نگه می‌دارد.اگر پوست صورت شما خشک است می‌توانید با استفاده از دانه‌های کتان یک پک صورت مغذی درست کنید. دانه‌های کتان به لطف اسیدهای چرب امگا 3 خاصیت مرطوب کنندگی دارند. بنابراین، دانه‌های کتان از خشک شدن پوست شما جلوگیری می‌کنند تا پوست شما صاف بماند.

7. جوانسازی پوست؛ لایه‌برداری پوست

دانه‌های کتان به مرطوب شدن و لایه‌برداری هم‌زمان پوست شما کمک می‌کنند. بهترین ترکیب نیست؟ ترکیب ماسک صورت دانه کتان می‌تواند به عنوان یک لایه‌بردار عالی عمل کند. پوست مرده، چربی اضافی، ناخالصی‌ها و دانه‌های سر سیاه را از روی صورت پاک کند. کتان با این خاصیت نه تنها منافذ را سفت می‌کند، بلکه پوست را کاملاً بازسازی می‌کند. بنابراین یک محصول کامل برای جوان‌سازی پوست محسوب می‌شود.

بذر کتان سرشار از لیگنان‌ها است که فیتواستروژن‌هایی هستند که خاصیت ضد پیری دارند. آنها به محافظت از پوست در برابر استرس اکسیداتیو کمک می‌کنند که می‌تواند باعث پیری زودرس و چین‌وچروک شود.

تهیه ماسک صورت دانه کتان؛ ماسک بذر کتان برای پوست

رایج‌ترین روش استفاده از دانه کتان از طریق ماسک است که می‌توانید در چند دقیقه در خانه درست کنید. ماسک بذر کتان درست کنید. برای درست کردن ماسک صورت باید مراحل زیر را طی نمایید.

  • 3 فنجان آب را در یک قابلمه بزرگ به جوش بیاورید.
  • پس از جوش آمدن، ½ فنجان بذر کتان را اضافه و هم بزنید.
  • حرارت را خاموش کرده و مخلوط را در ظرفی جداگانه بریزید. بگذارید خنک شود.
  • آن را روی پوست خود بمالید، آن را لایه لایه کنید تا پوست بیشتر پوشانده شود.
  • بگذارید حدود 30 دقیقه بماند و سپس بشویید.

روش دیگر استفاده از بذر کتان برای چاقی صورت به صورت پودر و ژله مانند است.

  1. پودر دانه کتان را با آب مخلوط کنید تا به شکل ژل درآید.
  2. ژل را روی صورت و نواحی مشکل‌دار بمالید. حداقل 15 دقیقه روی صورت قرار دهید تا خشک شود.
  3. پس از خشک شدن آن صورت خود را با آب به خوبی بشویید و خشک کنید.

می‌توانید روغن بذر کتان را مستقیماً روی پوست خود بمالید یا آن را با مرطوب‌کننده مورد علاقه خود مخلوط کنید. همچنین با مخلوط کردن دانه کتان آسیاب شده با ماست، ماسک صورت دانه کتان درست کنید. علاوه بر این، افزودن روغن بذر کتان یا بذر کتان به آب حمام به افزایش رطوبت پوست و کاهش التهاب کمک می‌کند.

روش درست استفاده از بذر کتان برای چاقی صورت زیر نظر متخصصان فیت کلاب

بذر کتان به عنوان چاق کننده صورت نیز شناخته شده است. بعد از استفاده از دانه کتان به صورت ماسک یا ژل، پوست صورت شما سفت می‌شود. دانه‌های کتان با کاهش ترشح چربی اضافی، اندازه منافذ باز روی صورت را کاهش می‌دهند. ماسک کتان به از بین بردن خطوط ظریف و چین‌وچروک کمک می‌کند. توجه داشته باشید که مانند هر چیز دیگری در استفاده از کتان تعادل را رعایت نمایید. برای آشنایی درباره نحوه استفاده بذر کتان برای چاقی صورت از متخصصان فیت کلاب کمک بگیرید. برای مشاوره شما عزیزان می‌توانید با شماره 02191090095 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

دانه کتان با صورت شما چه می‌کند؟

فیبر بذر کتان می‌تواند با بهبود آبرسانی پوست به حفظ سلامت پوست کمک کند. دانه کتان دارای فیبر طبیعی بسیار بالایی است که برای آبرسانی و تسکین پوست بسیار مؤثر است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کتان می‌توانند از پیری جلوگیری کنند.

یا دانه کتان می‌تواند پوست را سفت کند؟

دانه‌های کتان دارای اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به کاهش التهاب و پیری زودرس کمک می‌کنند. هنگامی که به عنوان ماسک استفاده می‌شود، قوام ژل مانند خشک می‌شود و باعث سفت شدن صورت می‌شود. در نتیجه باعث می‌شود بسیاری از کاربران ادعا کنند که مانند بوتاکس اثر سفت کننده صورت دارد.

آیا ژل بذر کتان بهتر از بوتاکس است؟

استفاده منظم از دانه کتان به عنوان بخشی از روال مراقبت از پوست ممکن است به سلامت و ظاهر کلی پوست کمک کند. اما برای کاهش چشمگیر چین‌وچروک، بوتاکس گزینه بهتری است.

مضرات استفاده از ژل بذر کتان روی صورت چیست؟

حساسیت پوست به ژل‌های موضعی می‌تواند باعث قرمزی شود. آلرژی به دانه کتان می‌تواند باعث ایجاد واکنش خارش در پوست سر و پوست صورت شود. آلرژی به دانه کتان نیز می‌تواند باعث جوش و آکنه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه