عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو؛ عرقیات لاغر کننده سریع

عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو

ممکن است شما عزیزان برای کاهش وزن و لاغری شکم و پهلو انواع رژیم‌ها را امتحان کرده باشید. برخی از رژیم‌ها بسیار سخت و طاقت‌فرسا هستند. شاید برای شما جالب باشد که با خوردن عرق گیاهی می‌توانید به هدف لاغری خود برسید. بسیاری از گیاهان دارای ترکیباتی هستند که علاوه بر خواص دارویی، اثرات بیولوژیکی نیز دارند. برخی از عرقیات گیاهی برای چربی‌سوزی شکم و پهلو بسیار مؤثر هستند و اثرات قوی برای لاغری دارند. ولی کارایی آن‌ها برای همه افراد یکسان نیست. برای آشنایی با انواع عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو این مطلب از فیت کلاب را از دست ندهید.

بهترین عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو؛ 7 گیاه قوی لاغری

همه به دنبال قرص جادویی برای کاهش وزن هستند. مطمئناً همچین قرصی وجود ندارد؛ اما چندین گیاه وجود دارد که می‌تواند به بهبود متابولیسم و ​​کاهش وزن کمک کند. برخی از گیاهان برای افزایش متابولیسم و ​​کاهش وزن بسیار مؤثر هستند. آنها یک اثر ترموژنیک برای افزایش متابولیسم شما ایجاد می‌کنند. برخی گیاهان گرسنگی را کاهش می‌دهند بنابراین می‌توانید به طور طبیعی مصرف کالری خود را کاهش دهید.

مانند هر دارو یا داروی گیاهی، این فرمول‌های گیاهی باید به درستی استفاده شوند تا تلاش‌های کاهش وزن شما به نتیجه برسد. درعین‌حال از عوارض جانبی ناخواسته جلوگیری شود. هنگامی که عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو همراه با رژیم غذایی و برنامه ورزشی استفاده شود، کاهش وزن قابل دستیابی است. برای دریافت برنامه ورزشی و تغذیه‌ای مخصوص به خود جهت لاغری به فیت کلاب مراجعه نمایید. حال ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که بهترین عرقیات گیاهی لاغر کننده کدام‌اند؟

1) عرق گیاهی کاسنی برای لاغری؛ خواص عرق کاسنی

کاسنی گیاهی است که گل‌های آبی رنگ دارد. بیشتر در اروپا و هندوستان پرورش داده می‌شود. برگ‌های کاسنی را می‌توان به عنوان سالاد استفاده کرد. درحالی‌که عرق کاسنی را می‌توان به عنوان جایگزین قهوه، فیبر رژیمی یا افزودنی غذایی مورد استفاده قرار داد. عرق کاسنی سرشار از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است. نصف فنجان عرق کاسنی خام حاوی:

کالری 32 گرم
چربی 0.1 گرم
سدیم 22.5 میلی گرم
کربوهیدرات 7.9 گرم
فیبر 0.7 گرم
شکر 3.9 گرم
پروتئین 0.6 گرم
پتاسیم 130 میلی گرم
کلسیم 18.4 میلی گرم
فسفر 27.4 میلی گرم
فولات 10.4 میکروگرم

کاسنی به دلیل خواص دارویی آن شناخته شده است. تعداد قابل توجهی از تحقیقات ثابت کرده‌اند که عصاره کاسنی دارای خواص ضد دیابتی، آنتی‌اکسیدانی، ضد تومور و پری بیوتیک است. علاوه بر این فواید زیر را به دنبال دارد.

  • می‌تواند هضم را بهبود بخشد.
  • اشتها را مدیریت کند.
  • خطر ابتلا به بیماری‌های گوارشی را کاهش دهد.

عرق کاسنی کالری و مقدار کمی چربی دارد که به مدیریت وزن کمک می‌کند. این عصاره دارای الیگو فروکتوز است که توسط آنزیم‌ها قابل هضم نیست. پس مانند فیبرها عمل می‌کند. ازآنجایی‌که کالری کمی دارد. می‌تواند به راحتی جایگزین چربی‌ها و قندها شود و سطح گرسنگی را حفظ کند.

عرق گیاهی زیره راه‌حلی طبیعی لاغری

2) عرق گیاهی زیره؛ راه‌حلی طبیعی لاغری

زیره به خاطر طعم گرم و خاکی‌اش شناخته شده و از دیرباز در بسیاری از غذاها استفاده می‌شد. بااین‌حال، مزایای آن بسیار فراتر از آشپزخانه است. مطالعات متعدد نشان داده‌اند که زیره می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. عرق گیاهی زیره انتخابی محبوب برای کسانی است که به دنبال راه‌حلی طبیعی و مؤثر لاغری هستند. راز خواص زیره برای کاهش وزن در ترکیب شیمیایی آن نهفته است. زیره سرشار از ترکیبی به نام تیموکینون است که به تجزیه سلول‌های چربی و تنظیم متابولیسم کمک می‌کند. تیموکینون به بدن شما کمک می‌کند کالری را به طور مؤثر بسوزاند و روند کاهش وزن را سرعت بخشد.

لازم به ذکر است درحالی‌که زیره ممکن است برخی از مزایای بالقوه برای کاهش وزن داشته باشد. تحقیقات بیشتری برای تأیید این اثرات مورد نیاز است. زیره می‌تواند یک مکمل مفید باشد، اما نباید به آن به عنوان تنها منبع کاهش وزن اعتماد کرد.

3) عرق آویشن؛ حفظ کاهش وزن

کاهش وزن می‌تواند فرایند دشواری باشد، اما نباید خسته کننده باشد. نوشیدن عرق آویشن با کمک به کاهش وزن و حفظ آن در ارتباط است. مطالعه‌ای در سال 2015 نشان داد که عصاره آویشن به کاهش توده چربی بدن کمک می‌کند. همچنین به طور غیر مستقیم با مدیریت وزن ارتباط دارد.

آویشن سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی دارد. عرق گیاهی آویشن از گیاهان پرطرف‌دار برای کاهش وزن است. اعتقاد بر این است که پلی فنول‌های موجود در آویشن با هورمون‌های خاصی که متابولیسم را تنظیم می‌کنند، تداخل دارند. این تداخل منجر به افزایش چربی‌سوزی در بدن می‌شود. همچنین تصور می‌شود که کاتچین‌های موجود در عرق آویشن، آنزیم‌های گوارشی را از تجزیه کربوهیدرات‌ها به مولکول‌های قند مهار می‌کنند.

این بدان معنی است که قند کمتری توسط بدن جذب می‌شود و در نتیجه کالری کمتری در روز مصرف خواهد شد. با این روش به تلاش‌های کاهش وزن کمک می‌کند. علاوه بر این، نوشیدن این عرق گیاهی می‌تواند سیری شما را افزایش داده و به مدیریت هوس کمک کند. نوشیدن یک فنجان عرق آویشن کمی قبل از غذا می‌تواند باعث شود سریع‌تر احساس سیری کنید.

4) عرق نعناع؛ کاهش مشکلات گوارشی

تلاش‌های کاهش وزن باعث کاهش متابولیسم و ​​ایجاد نفخ و ناراحتی برای شما می‌شود. منتول موجود در عرق نعناع اثر تسکین‌دهنده‌ای بر سیستم گوارشی دارد و به کاهش مشکلات گوارشی مانند سوءهاضمه و نفخ کمک می‌کند. همچنین ترکیبات طبیعی موجود در عرق نعناع منجر به سرکوب اشتها و کاهش هوس می‌شود. عرق نعناع باعث می‌شود بدون احساس کمبود، به اهداف کاهش وزن خود پایبند باشید.

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، هیدراته ماندن ضروری است. آب نعناع نه تنها تشنگی شما را برطرف می‌کند، بلکه در طول روز نیز هیدراته نگه می‌دارد. هیدراتاسیون مناسب برای تنظیم متابولیسم، ​​ترویج تجزیه چربی و کاهش مؤثر چربی ضروری است. به‌طورکلی سم‌زدایی برای حفظ وزن سالم و سلامت کلی ضروری است. عرق نعناع همچنین به عنوان یک سم‌زدایی طبیعی عمل کرده و به دفع سموم از بدن و پاک‌سازی سیستم کمک می‌کند.

رژیم لاغری سریع به شما این امکان را می‌دهد که در مدت زمان کوتاهی وزن خود را کاهش دهید. این رژیم‌ها برای دستیابی به نتایج سریع و مؤثر طراحی شده‌اند. برای اطلاعات بیشتر با مجله تخصصی فیت کلاب همراه باشید.

5) عرق زنیان؛ سرعت دادن روند کاهش وزن

عرق زنیان برای کاهش وزن بسیار مؤثر است. ازآنجایی‌که دانه‌های زنیان کربوهیدرات، فیبر، پروتئین و لیپید زیادی دارند، برای سلامتی شما بسیار مفید هستند. زنیان همچنین سرشار از کلسیم، فسفر، سدیم، پتاسیم، تیامین، نیاسین و سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی است. عرق زنیان با استفاده از روش‌های زیر باعث می‌شود تا بدن چربی کمتری ذخیره کند و روند کاهش وزن سرعت یابد.

  • عرق زنیان متابولیسم شما را سرعت می‌بخشد.
  • به جذب مواد مغذی کمک می‌کند.
  • سرعت عبور غذا از معده را افزایش می‌دهند.

یافته‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد که تیمول، یک روغن حیاتی در زنیان، دارای خواص درمانی استثنایی است. تیمول به دلیل ظرفیتش در کاهش اشتها، افزایش انرژی و تأمین مواد مغذی برتر بدن شما شناخته شده است. همه این خواص می‌تواند به کاهش هوس غذایی کمک کند. تیمول همچنین با افزایش متابولیسم و ​​کاهش اسیدیته به شما امکان می‌دهد سریع‌تر وزن کم کنید. اگر تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چگونه در یک ماه 15 کیلوگرم وزن کم کنید؟ عرق کاسنی ممکن است بخشی از این راز کاهش وزن باشد.

کرفس عرقی پرطرف‌دار برای لاغری

6) عرق کرفس؛ عرق پرطرف‌دار برای لاغری

بسیاری از مردم برای کاهش چربی شکم و پهلو عرق کرفس استفاده می‌کنند. کرفس یک سبزی محبوب است که کالری کمی دارد و سرشار از مواد مغذی مانند فیبر است. اگر می‌خواهید کالری دریافتی خود را محدود کنید، افزودنی سالم به رژیم غذایی شماست. تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدنی‌های کم کالری معده شما را پر می‌کند و کالری دریافتی شما را کاهش می‌دهد. این فرایند می‌تواند منجر به کاهش وزن شود. عرق کرفس همراه با پالپ به دلیل فیبر زیاد، شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد و گرسنگی را کاهش می‌دهد. یک وعده 100 گرمی آب کرفس حاوی مواد مغذی زیر است.

آب 95.4 گرم
کالری 14
پروتئین 0.69 گرم
چربی 0.17 گرم
کربوهیدرات 2.97 گرم
فیبر 1.6 گرم
کلسیم 40 میلی گرم
آهن 0.2 میلی گرم
منیزیم 11 میلی گرم
فسفر 24 میلی گرم

همچنین حاوی مواد معدنی مانند پتاسیم، سدیم، روی، مس، منگنز و سلنیوم است. علاوه بر مواد معدنی، ویتامین‌هایی از جمله موارد زیر را شامل می‌شود.

  • ویتامین C
  • تیامین
  • ریبوفلاوین
  • نیاسین
  • اسید پانتوتنیک
  • ویتامین B6
  • فولات
  • کولین
  • ویتامین A
  • ویتامین E
  • ویتامین K

همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین است.

آیا می‌خواهید به راحتی و بدون زحمت وزن کم کنید؟ رژیم لاغری ما بهترین راهکارها را برای شما دارد. با مجله تخصصی فیت کلاب همراه باشید.

7) عرق رازیانه؛ بهبود هضم

رازیانه گیاهی بلند با ساقه‌های توخالی و گل‌های زرد رنگ است. این گیاه که در اصل بومی مدیترانه محسوب می‌شود، ولی در سراسر جهان رشد می‌کند. قرن‌ها به عنوان یک گیاه دارویی مورد استفاده قرار گرفته است. رازیانه باعث تقویت بینایی، تنظیم هورمون‌ها، بهبود هضم و کمک به حافظه می‌شود. رازیانه یک منبع غنی از فیبر است که به شما کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید. همچنین هوس و پرخوری را کاهش دهید.

عرق رازیانه می‌تواند منجر به مصرف کالری کمتر و کاهش وزن شود. مصرف رازیانه ممکن است با بهبود جذب ویتامین و مواد معدنی در بدن، ذخیره چربی را کاهش دهد. رازیانه خاصیت ادرارآوری دارد. بنابراین، نوشیدن عرق رازیانه می‌تواند به دفع سموم از بدن کمک کند و به طور بالقوه باعث کاهش وزن شود.

عوارض مصرف عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو

عوارض مصرف عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو؛ نکات مهم

استفاده از عرق گیاهی مانند هر ماده غذایی دیگر دارای عوارضی است. توجه داشته باشید که مصرف زیاد عرق‌های گیاهی منجر به کاهش میزان اسپرم در آقایان می‌شود. خانم‌های باردار و شیرده باید از مصرف هر گونه عرق گیاهی در طول بارداری و شیردهی خود خودداری کنند. در دوران بارداری ممکن است برخی عرق‌های گیاهی به شروع قاعدگی کمک کنند.

بهتر است هر ماده غذایی را به اندازه خود مصرف کنید. با رعایت نکات ایمنی می‌توانید از رسیدن آسیب به بدن خود جلوگیری کنید. حتماً قبل از اینکه تصمیم بگیرید هر یک از عرق‌های گیاهی را برای لاغری به روتین غذایی خود اضافه کنید. با یک متخصص تغذیه مشورت نمایید. در این صورت احتمال بروز خاطرات مصرف عرق‌های گیاهی را به حداقل می‌رسانید.

لاغر کردن شکم و پهلو با فیت کلاب

در این مطلب درباره 7 عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو نکات مهمی را برای شما بیان کردیم. مصرف هر یک از این عرق‌های گیاهی بدون داشتن تمرینات منظم ورزشی، یک رژیم غذایی سالم و کم کالری فایده ای ندارد. قبل از هر چیز فعالیت بدنی خود را بالا ببرید و یک رژیم غذایی سالم برای خود انتخاب کنید. برای دریافت بهترین برنامه رژیمی و ورزشی به فیت کلاب مراجعه نمایید.

فیت کلاب از بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی در شمال تهران است که در زمینه لاغری در خدمت شما عزیزان می‌باشد. برای مشاوره نیز می‌توانید با شماره 02191090095 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

بهترین زمان مصرف عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو چه زمانی است؟

برای مصرف عرق گیاهی به منظور لاغری زمان‌های مختلفی از شبانه‌روز توصیه شده است. برخی افراد پیشنهاد می‌دهند که عرقیات لاغری را بعدازظهر تا شب مصرف کنید. درصورتی‌که برخی دیگر می‌گویند در ابتدای روز یا آخر شب بهترین زمان است. شما عزیزان هر زمانی که دوست دارید این عرقیات را مصرف نمایید.

طریقه مصرف عرق لاغری چگونه است؟

توجه داشته باشید که هر عرق لاغری روش مصرف خاص خود را دارد. ممکن است شما باید یک عرق را سه بار در روز و دیگری را تنها یک‌بار در روز بنوشید. شاید باید عرق گیاهی را با آب یا عسل ترکیب کنید؛ یا اینکه ساعت خاصی در شبانه‌روز آن را میل کنید. برای مصرف درست با متخصص تغذیه مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه