نان پروتئین برای لاغری؛ با خوردن نان لاغری شوید!

نان پروتئین برای لاغری

به طور کلی هر نانی پروتئین دارد. اما مقدار آن، بسته به نوع نان متفاوت است. نان سبوس‌دار معمولاً پروتئین بالاتری نسبت به نان سفید دارد که یک غلات تصفیه شده است. برخی از نان‌ها با سفیده تخم‌مرغ، آب پنیر، نخود یا پروتئین سویا تهیه می‌شوند تا محتوای پروتئین آنها افزایش یابد. آیا در مورد نان پروتئینی کنجکاو هستید؟ درباره فواید نان پروتئین برای لاغری اطلاعاتی دارید؟ آیا نان پروتئینی برای شما بهتر از نان معمولی است؟ در این مطلب از فیت کلاب همه چیزهایی که باید درباره نان پروتئینی بدانید را برای شما توضیح می‌دهیم.

نان پروتئینی چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

نان پروتئینی نانی است که با مواد پروتئینی تقویت می‌شود. افرادی که به دنبال تناسب‌اندام هستند از نان پروتئینی استفاده می‌کنند. زیرا پروتئین فواید مختلفی را ارائه می‌دهد. پروتئین یک درشت‌مغذی ضروری است. بدن شما برای ایجاد سلول‌های جدید و ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده به پروتئین نیاز دارد. ورزشکاران اغلب برای حمایت از رشد عضلانی از رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا استفاده می‌کنند. کودکان، نوجوانان و افراد باردار مخصوصاً برای حمایت از رشد و تکامل به پروتئین نیاز دارند. به طور کلی پروتئین فواید زیر را به دنبال دارد.

  • به عضله‌سازی کمک می‌کند.
  • انرژی و متابولیسم را افزایش می‌دهد.
  • هوس خوردن را کاهش می‌دهد.
  • از سیستم ایمنی سالم حمایت می‌کند.

محصولات دارای پروتئین بالا یک گزینه محبوب در بسیاری از مردم است. تقریباً از همه چیز، از چیپس اسنک گرفته تا خامه، قهوه و نان، نسخه‌ای پر پروتئین وجود دارد. البته پروتئین به طور طبیعی در غذاهای کامل مانند آجیل، دانه‌ها، حبوبات، غلات کامل، تخم‌مرغ، لبنیات، گوشت و ماهی یافت می‌شود.

اگر به دنبال راهی سریع و سالم برای کاهش وزن هستید، رژیم لاغری ما پاسخ شماست. برنامه‌ای که به شما کمک می‌کند به هدف خود برسید. با مجله تخصصی فیت کلاب همراه باشید.

آیا نان پروتئینی بهتر از نان معمولی است؟ تفاوت نان‌ها در رژیم لاغری

همه غلات کامل به طور طبیعی حاوی پروتئین هستند. نانی که با جو، ارزن، کینوآ و آرد گندم کامل تهیه می‌شود. منابع طبیعی پروتئین و همچنین ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر مختلف است.

اگر در حال حاضر غذاهای متنوعی می‌خورید که به طور طبیعی حاوی پروتئین هستند. احتمالاً نیاز روزانه به پروتئین خود را برآورده کرده‌اید. انتخاب نان غنی شده با پروتئین ممکن است ضروری نباشد. با این حال، اگر زیاد ورزش می‌کنید و به دنبال افزایش پروتئین دریافتی خود هستید. انتخاب نان پروتئینی بسیار منطقی است.

سیری یکی دیگر از مزایای انتخاب نان غنی شده با پروتئین است. هضم پروتئین بیشتر طول می‌کشد. بنابراین به شما کمک می‌کند مدت بیشتری احساس سیری کنید. به خصوص زمانی که با کربوهیدرات‌های پیچیده؛ مانند غلات کامل ترکیب شود. اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید یا همیشه در وسط روز گرسنه می‌شوید. استفاده از نان پروتئینی برای شما سودمند است.

مزایای نان پروتئینی

نان پر پروتئین چه فوایدی برای سلامتی دارد؟ مزایای نان پروتئینی

مصرف نان پروتئینی منجر به کنترل بهتر قند خون، مدیریت وزن و افزایش توده عضلانی می‌شود. نان پروتئینی به دلیل پروتئین بالا به شما کمک می‌کند تا برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. علاوه بر این، بالا نگه داشتن پروتئین مصرفی می‌تواند به جلوگیری از کاهش توده عضلانی در طول کاهش وزن کمک کند. در مجموع، فواید نان پروتئینی بسیار زیاد است. در ادامه مهم‌ترین فواید نان پروتئینی را توضیح می‌دهیم.

1) ماهیچه‌های اسکلتی را حفظ می‌کند؛ مقابله با سارکوپنی

سارکوپنی به معنای از دست دادن توده عضلانی و قدرت است که با افزایش سن رخ می‌دهد. اگرچه شیوع تخمینی و تعاریف متفاوت است، اما یک بیماری رایج در میان افراد مسن محسوب می‌شود. حفظ عملکرد ماهیچه‌های اسکلتی تا سنین بالا برای زندگی مستقل و سلامتی مهم است. چندین مطالعه پروتئین را به عنوان یک درشت‌مغذی کلیدی برای افراد مسن شناسایی کرده‌اند. دریافت پروتئین بیشتر از مقدار مورد نیاز برای جلوگیری از تعادل منفی نیتروژن از سارکوپنی جلوگیری می‌کند و سلامت استخوان را بهبود می‌بخشد.

2) خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد؛ علل اصلی مرگ و میر

بیماری‌های قلبی عروقی یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر در سراسر جهان است. مصرف فیبر غذایی به طور گسترده به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و حفظ سطح کلسترول سرم شناخته شده است. مصرف بالای فیبر غذایی با بروز بیماری‌های قلبی عروقی ارتباط معکوس دارد.

فیبر غذایی با افزایش دفع اسیدهای صفراوی و مهار سنتز اسیدهای چرب در کبد، اثرات مفیدی بر سلامت قلب و عروق دارد. غذاهای پر فیبر مانند نان پروتئینی نیز به جلوگیری بیماری قلبی عروقی کمک شایانی می‌کند.

3) عملکرد شناختی را تقویت می‌کند؛ جلوگیری از زوال عقل

مغز فعال‌ترین عضو بدن از نظر متابولیسمی است که تنها 2 درصد وزن بدن را تشکیل می‌دهد. اما بیش از 20 درصد از کل انرژی مصرفی بدن را به خود اختصاص می‌دهد. ویتامین‌های B، بر عملکرد شناختی تأثیر زیادی دارند. نان غنی شده با پروتئین بالا منبع خوبی از ویتامین های B است. در مورد آتروفی مغز، هموسیستئین عامل خطر برای اختلال شناختی و زوال عقل است. تجویز رژیم غذایی ویتامین های B، مانند نان پروتئینی، به کاهش غلظت هموسیستئین در پلاسما کمک می‌کند.

4) به درمان سرطان کولورکتال کمک می‌کند؛ سومین نوع شایع سرطان

سرطان کولورکتال سومین نوع شایع سرطان است. مطالعات اکولوژیکی، نشان می‌دهد که عوامل خطر محیطی از اهمیت عمده‌ای در علت سرطان کولورکتال برخوردار هستند. عادات غذایی مانند مصرف الکل و گوشت فراوری شده و قرمز در ایجاد سرطان کولورکتال نقش مهمی دارند.

فیبر رژیمی موجود در نان پروتئینی به کاهش یبوست و جذب مواد مضر در روده کمک و به حذف آنها منجر می‌شود. علاوه بر این، فیبر غذایی ممکن است فلور روده را بهبود بخشد. انرژی و تغذیه برای باکتری‌های سالم روده را فراهم کند. با افزایش مصرف غلات کامل، دفعات دفع مدفوع در هفته افزایش می‌یابد. در نتیجه دفعات حرکت روده افزایش می‌یابد و به پیشگیری یا درمان سرطان کولورکتال کمک می‌کنند.

مصرف نان پروتئین برای لاغری

آیا مصرف مواد غذایی با پروتئین بالا کاهش وزن را تسریع می‌کند؟

شما می‌توانید در حین تلاش برای کاهش وزن نان بخورید. نیازی نیست به طور کامل نان را از رژیم غذایی خود حذف کنید. با مصرف نان پروتئین می‌توانید وزن کم کنید. افزودن پروتئین بیشتر، بدن را مجبور می‌کند از چربی ذخیره شده در بدن برای تولید انرژی استفاده کند. پروتئین چگونه می‌تواند به مدیریت وزن کمک کند؟

  • رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا می‌توانند متابولیسم را افزایش و اشتها را کاهش دهند. همچنین بر چندین هورمون تنظیم‌کننده وزن تأثیر بگذارند.
  • پروتئین اثر حرارتی بالاتری نسبت به چربی‌ها یا کربوهیدرات‌ها دارد. به این معنی که بدن شما انرژی بیشتری برای هضم آن مصرف می‌کند که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.
  • رژیم‌های کم کالری اغلب برای ایجاد کمبود کالری استفاده می‌شود که برای کاهش وزن ضروری است. با این حال، مهم است که اطمینان حاصل شود که محدودیت کالری منجر به کاهش مواد مغذی ضروری نمی‌شود.
  • پروتئین یک استراتژی مهم برای کاهش وزن مؤثر است. زیرا به‌طورکلی نسبت به کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها احساس سیری را افزایش می‌دهد.

همچنین مصرف نان پروتئین برای لاغری به دلیل داشتن فیبر بالا، می‌تواند به کاهش مصرف کالری کلی و کنترل وزن کمک کند. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف نان پروتئین برای لاغری مؤثر است. به شرطی که در کنار رژیم غذایی، فعالیت بدنی مناسبی هم داشته باشید همچنین شما میتوانید با اصول رژیم لاغری سریع کاهش وزن قابل توجه داشته باشید.

خطرات مصرف زیاد نان پروتئین؛ چه کسانی باید اجتناب کنند

به یاد داشته باشید که دریافت بیش از حد هر ماده مغذی، از جمله پروتئین، خطرناک است. کارشناسان توصیه می‌کنند که حدود 16 درصد از کل کالری خود را از پروتئین دریافت کنید. پروتئین اضافی در برخی موارد می‌تواند منجر به افزایش وزن و افزایش خطر قلبی عروقی شود

مروری که در سال 2016 منتشر شد، نسبت به مصرف زیاد پروتئین هشدار داد. مصرف روزانه بیش از 2 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن می‌تواند منجر به ناهنجاری های گوارشی، کلیوی و عروقی شود.

برخی از افراد به دلیل مشکلات سلامتی باید از مصرف گلوتن، لبنیات یا سویا خودداری کنند. تولیدکنندگان اغلب از آجیل و تخم‌مرغ به عنوان منابع پروتئینی در نان و تنقلات با پروتئین بالا استفاده می‌کنند.

انتخاب نان پروتئینی مناسب؛ فاکتورهای مهم

هنگام انتخاب نان با پروتئین بالا، فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

  • محتوای پروتئین: به دنبال نان با حداقل 5 گرم پروتئین در هر برش باشید.
  • شمارش کالری: نانی را هدف بگیرید که در هر برش کمتر از 100 کالری داشته باشد.
  • کیفیت مواد: نان را با مواد غذایی کامل انتخاب کنید. از موادی که دارای مواد افزودنی یا نگهدارنده بیش از حد هستند اجتناب کنید.
  • محتوای فیبر: محتوای فیبر بالا یک امتیاز است؛ زیرا به هضم غذا کمک می‌کند و سیری را افزایش می‌دهد.

همچنین مهم است که برچسب‌ها را به دقت بخوانید. اطمینان حاصل کنید که در اهداف رژیم غذایی خود قرار دارید.

لاغر شدن اصولی در فیت کلاب

انتخاب نان با پروتئین یک مکمل ارزشمند برای یک سبک زندگی رژیمی است. نان پروتئین برای لاغری مفید است. از مدیریت وزن پشتیبانی می‌کند. تمام اطلاعاتی که شما عزیزان درباره نان پروتئینی لازم دارید را در این مطلب توضیح دادیم. توجه داشته باشید که برای لاغر شدن در کنار رژیم غذایی مناسب باید فعالیت بدنی هم داشته باشید. برای دریافت بهترین برنامه تمرینی و تغذیه‌ای به فیت کلاب مراجعه نمایید. فیت کلاب به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی در تهران هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری در خدمت شما عزیزان است. برای مشاوره نیز می‌توانید با شماره 02191090095 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا می‌توانم برای کاهش وزن نان بخورم؟

برای کاهش وزن شما نباید به طور کلی نان را حذف کنید. با انتخاب نان پروتئینی می‌توانید به کاهش وزن خود کمک کنید و از خوردن نان لذت ببرید.

آیا نان پروتئینی برای کاهش وزن خوب است؟

نان پروتئینی کربوهیدرات کمی دارد اما کالری، امگا 3، پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی بالایی دارد. مزایای نان پروتئینی شامل کمک به ساخت ماهیچه‌های اسکلتی، کاهش وزن و کمک به پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع 2 و عوامل خطر سرطان روده بزرگ است.

آیا نان پروتئینی برای رژیم کم کربوهیدرات خوب است؟

محتوای کربوهیدرات نان پروتئینی تنها 8 درصد است. 6 برابر کمتر از نان معمولی شما تعیین شده است. به دلیل کربوهیدرات کم نان پروتئینی برای اکثر رژیم‌هایی که پر پروتئین و کم کربوهیدرات هستند موثر محسوب می‌شود. نان پروتئینی نیز می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه