یوگا در خانه؛ هر آنچه برای شروع تمرین یوگا در منزل نیاز دارید

یوگا در خانه

شما عزیزان بدون مراجعه به باشگاه به راحتی می‌توانید تمرینات یوگا را در خانه انجام دهید. شاید برای شما دشوار باشد که در کنار کارهای منزل، به تمرینات یوگا نیز بپردازید. مشغله کاری نباید مانع استفاده شما از تمرینات یوگا در جایی که بیشترین آرامش را دارید؛ یعنی خانه خودتان شود. انجام تمرینات یوگا در خانه به شما این امکان را می‌دهد که تمرین شخصی خود را در هر کجا و هر زمانی انجام دهید. برای شروع آماده‌اید؟ در این مطلب از فیت کلاب، نحوه انتخاب محل انجام تمرینات یوگا و لوازم جانبی مورد نیاز را مرور می‌کنیم. برای آشنایی کامل با تمرینات یوگا این مطلب را با دقت مطالعه نمایید.

انجام تمرینات یوگا در منزل؛ ضروریات یوگا

اگر قبلاً یوگا انجام داده‌اید، از فواید یوگا مانند افزایش انعطاف‌پذیری، مدیریت استرس و خواب بهتر آگاه هستید. اما برای رسیدن به این نتایج لزوماً نیازی به حضور در باشگاه ندارید. تمرین یوگا در خانه، حتی فقط یک روز در هفته، می‌تواند به شما کمک کند تا:

  • خلق‌وخوی خود را بهبود ببخشید.
  • قدرت خود را افزایش دهید.
  • احساس اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشید.

تمرین در خانه برای شما احتمالاً ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. از فضای بلااستفاده‌ای در خانه خود مانند اتاق مهمان یا گاراژ یا فقط گوشه‌ای از منزل می‌توانید استفاده کنید. می‌توانید به راحتی فضایی ایجاد کنید که تمرین یوگا در منزل شما را مؤثرتر کند. یک دستورالعمل رایج که توسط باشگاه‌های یوگا استفاده می‌شود، اختصاص 21 فوت مربع برای هر فرد است. این مساحت تقریباً 4.5 در 4.5 اینچ می‌شود. فضای بیشتری دارید؟ اگر فضای بزرگ‌تری دارید تمرینات کششی را راحت‌تر می‌توانید انجام دهید. فقط محیط یوگای خود را از وسایل خالی کنید. مطمئن شوید که اثاثیه یا وسایل شکستنی در نزدیکی شما وجود ندارد.

ایده برای راه‌اندازی فضای یوگا در خانه

5 ایده برای راه‌اندازی فضای یوگا در خانه؛ ایجاد تصویر رؤیایی برای یوگا

به احتمال زیاد تصاویر زیبای مختلفی از فضاهای یوگا در منزل داخل فیدهای رسانه‌های اجتماعی مختلفی دیده‌اید. در حالی که آنها ممکن است رؤیایی و آرزویی به نظر برسند. شما می‌توانید به همان سادگی که می‌خواهید فضای یوگا برای خود ایجاد کنید. اجازه ندهید زمان یا بودجه شما را از ایجاد فضای یوگا که برای شما مناسب است باز دارد. فقط چند تغییر کوچک می‌تواند به ارتقای روحیه شما کمک کند. این نکات به شما کمک می‌کند فضای رؤیایی برای یوگای خود ایجاد کنید.

1) از گیاهان آپارتمانی برای ایجاد حس آرامش‌بخش استفاده کنید؛ گیاهان انرژی‌بخش

گیاهان گلدانی خود را از جاهای مختلف منزل جمع کنید. آنها را در اطراف فضای یوگا خود بچینید تا کمی طبیعت را وارد تمرین خود کنید. استفاده از گیاهان در فضای یوگا شما کمک می‌کند تا بیشتر احساس آرامش کنید. در انتخاب گیاهان آپارتمانی می‌توانید گیاهانی که اکسیژن بیشتری تولید می‌کنند را انتخاب نمایید.

2) قبل از تمرین یوگا موارد مزاحم را کم کنید؛ افزایش تمرکز

اگر در هنگام انجام یوگا تمرکز ندارید باید مواردی که موجب حواس‌پرتی شما می‌شود را شناسایی کنید. چند دقیقه وقت بگذارید تا هرگونه محرک حواس‌پرتی را شناسایی و برطرف نمایید. اگر در حین تمرین به فکر کارهای عقب افتاده خود می‌افتید ابتدا کارهای مهم خود را انجام دهید. تمرینات یوگا احتیاج به آرامش و تمرکز دارد.

3) با استفاده از تعدادی بالش‌ راحتی را به حداکثر برسانید؛ انجام راحت‌تر تمرینات

برای انجام راحت‌تر برخی از تمرینات یوگا می‌توانید از بالشت استفاده نمایید. همچنین یک بالش برای نشستن یا قرار دادن آن در پشت یا زیر زانوها برای راحتی در طول مدیتیشن داشته باشید.همچنین از یک پتو، ژاکت یا جوراب حین ساواسانا که بدنتان شروع به خنک شدن می‌کند، استفاده کنید.

4) مقداری نور و بخور اضافه کنید؛ افزایش آرامش محیط

نور مصنوعی را در طول تمرین به حداقل برسانید که می‌تواند آرامش شما را از بین ببرد. اگر نور طبیعی ندارید یا در عصر تمرین می‌کنید. می‌توانید چند شمع روشن کنید. استفاده از شمع در محیط‌های یوگا طرف‌داران زیادی دارد. می‌توانید برای معطر کردن فضا از شمع‌های عطری نیز استفاده کنید.

5) از یک آینه ایستاده یا دیواری برای امتحان وضعیت‌های مختلف استفاده کنید؛ چک کردن وضعیت بدن

اگرچه داشتن یک آینه تمام قد در محل تمرین شما ضروری نیست. اما داشتن آینه قدی به شما کمک کند تا وضعیت بدن خود را بررسی کنید. هر گونه تنظیمات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که وضعیت بدن شما در یک راستا قرار دارد. با استفاده از آینه به راحتی می‌توانید تمرینات را به درستی انجام دهید.

چرا یک فضای ویژه برای یوگا در خانه ایجاد کنیم؟ فواید انجام یوگا در منزل

برای انجام تمرینات مختلف یوگا در منزل نیازی به لوازم جانبی زیادی نیست. تنها چیزی که واقعاً نیاز دارید یک تشک یوگا است. در حالت ایده‌آل، شما باید به بلوک‌های یوگا و یک کش یوگا نیز دسترسی داشته باشید. یک بطری آب در نزدیکی خود داشته باشید و لباس‌های یوگا بپوشید که حرکات شما را محدود نمی‌کند. همان‌گونه که می‌دانید یوگا فواید بسیار زیادی برای شما دارد. البته انجام تمرینات یوگا در منزل مزایای بیشتری نیز برای شما به ارمغان می‌آورد.

داشتن وقت بیشتر؛ ذخیره زمان

یکی از بزرگ‌ترین مزایای انجام یوگا در منزل داشتن وقت زیاد برای تمرین است. همچنین با انجام تمرینات در خانه احتیاجی به صرف کردن وقت برای رانندگی و رسیدن به باشگاه ندارید. مجبور نیستید، منتظر مربی باشید و وسایل خود را جمع‌آوری کنید. با توجه به مشغله کاری زیاد افراد، ورزش کردن در خانه باعث استفاده بهینه از تایم می‌شود.

پس‌انداز بیشتر؛ گران‌بودن کلاس‌های یوگا

کلاس‌های یوگا گران هستند. همه افراد توانایی پرداخت روبه‌رشد هزینه کلاس‌های یوگا را ندارند. حتی اگر لوازم اختیاری مانند بلوک‌های یوگا، تسمه‌ها یا تکیه‌گاه‌ها را خریداری کنید. همچنان در هر ماه پول زیادی پس‌انداز خواهید کرد. باید تمرینات یوگا را از طریق کلاس‌های آنلاین رایگان و مطالعه به دست آورید.

خواب بهتر؛ انجام تمرینات روش تشک

یوگا به خواب بهتر کمک می‌کند. ثابت شده است که پرانایاما و یوگای ترمیمی کیفیت خواب را بهبود می‌بخشند. می‌توانید چند ژست ترمیمی مانند ژست کودک، ژست پروانه دراز کشیده و پاها به سمت دیوار را روی تخت تمرین کنید. خواب یکی از مهم‌ترین عناصر در زندگی روزمره برای عملکرد بدن است. بدن ما به حداقل 6 ساعت خواب بدون وقفه نیاز دارد تا ریکاوری عضلانی داشته باشد. سرحال و آماده برای یک روز دیگر بیدار شود.

عمیق‌تر شدن خودآگاهی؛ جلوگیری از حواس‌پرتی

برخی ممکن است فکر کنند که حضور یک مربی یوگا به مؤثرتر شدن این تمرین کمک می‌کند. با این حال، حضور مربی ممکن است باعث حواس‌پرتی شود. حضور یک مربی می‌تواند حواس افراد را پرت کند و در توانایی آنها برای تمرکز روی بدنشان اختلال ایجاد کند. یوگا از طریق تمرین بدنی خودآگاهی ایجاد می‌کند. شما نمی‌توانید این آگاهی را با توجه به شخص دیگری به دست آورید. تمرین‌های شخصی شده یوگا در افزایش خودآگاهی مؤثرتر هستند. تمرین یوگا در منزل باعث هماهنگی با خودتان می‌شود.

افزایش نظم و انضباط؛ تقویت اعتمادبه‌نفس

هر بار که زمانی را از زندگی پرمشغله خود اختصاص می‌دهید و یک روال خانگی را کامل می‌کنید. نظم و انضباط و تعهد خود را برای بهبود خود ایجاد می‌کنید. تاپاس یا نیروی اراده یوگا هر بار که کاری چالش‌برانگیز یا دشوار انجام می‌دهید تقویت می‌شود. نظم و انضباط، اعتمادبه‌نفس و قدرت درونی که در تمرین خانگی خود پرورش می‌دهید مستقیماً بر زندگی کلی شما بازتاب دارد.

داشتن برنامه تمرینی منحصربه‌فرد برای یوگا در منزل

پیشرفت با سرعت مخصوص به خود؛ داشتن برنامه تمرینی منحصربه‌فرد

در کلاس‌های ورزشی انتظار می‌رود که با سرعت معلم یوگا پیش بروید. در خانه مجبور نیستید منتظر قسمت‌های خسته‌کننده باشید. با توجه به سرعت و بدن خود می‌توانید تمرینات مختلفی را انجام دهید. تمرین‌های یوگا عمیقاً شخصی‌سازی می‌شوند. زیرا شما مسئول هستید و به خودتان، بدن و سلامت روانتان گوش می‌دهید. تمرین با سرعت و ریتم مخصوص به خود اغلب درمانی، آرامش‌بخش و شفابخش‌تر است.

اگر تا این جای مقاله به جواب سوالات خودتون نرسیدین میتوانید با مراجعه به تالارگفتوگو فیت کلاب سوالات خودتون رو از متخصصین ما بپرسید.

یادگیری و انجام تمرینات یوگا با متخصصان فیت کلاب

به هر دلیلی امکان انجام تمرینات یوگا در باشگاه را ندارید می‌توانید به راحتی یوگا را در خانه انجام دهید. تبدیل یوگا به بخشی از برنامه روزانه می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد. بنابراین، اجازه ندهید مسائل مختلف شما را از شروع سفر یوگا بازدارد. تمام مزایا و نکات درباره انجام تمرین یوگا در خانه را در این مطلب توضیح دادیم.

برای دریافت برنامه تمرینی مخصوص به شرایط زندگی خود می‌توانید از متخصصان فیت کلاب کمک بگیرید. فیت کلاب با داشتن متخصصان زبده در زمینه تربیت‌بدنی و تناسب‌اندام شما را برای رسیدن به اهدافتان همراهی می‌کند. برای مشاوره نیز می‌توانید با شماره 02191090095 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا یادگیری و انجام یوگا در خانه بی‌خطر است؟

بسیاری از افراد تمرینات یوگای خود را در خانه شروع می‌کنند. بسیاری از مردم نمی‌توانند به باشگاه بروند. در این حالت خانه بهترین گزینه و مقرون به‌صرفه‌ترین راه‌حل است. برای انجام تمرینات یوگا در باشگاه یا خانه به یک تشک یوگا خوب نیاز دارید.

افراد مبتدی چند بار در هفته باید یوگا انجام دهند؟

اگر در ورزش تازه کار هستید، یک تمرین روزانه ممکن است طاقت‌فرسا به نظر برسد. بهتر است تمرینات یوگا را حداقل سه روز در هفته انجام دهید. اما با ژست‌های آسان تمرینات خود را شروع کنید. تمرینات را زیر نظر متخصص تربیت‌بدنی انجام دهید.

فواید انجام یوگا چیست؟

یوگا برای بدن و ذهن شما مفید است. با تمرین منظم متوجه خواهید شد که بدنتان قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌شود. یوگا همچنین زمانی را برای تنفس و مراقبه برای سلامت عاطفی در اختیار شما قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه