حداقل فعالیت بدنی لازم برای هر فرد

شاید برای شما هم سوال باشد که حداقل فعالیت بدنی برای هرفرد چقدر است؟

این روزها بیشتر افراد به اندازه کافی فعالیت بدنی ندارند. این افراد از تمرین بدنی کافی برخوردار نیستند و به خاطر رژیم غذایی نادرست و عدم توجه به بهداشت غذایی به مشکلاتی مثل چاقی، دیابت و مشکلات کبد و کلیه مبتلا می‌شوند.

این که حداقل تمرین کافی برای هر فرد چقدر است، موضوع ساده‌ای نیست و باید با توجه به وضعیت بدنی و شرایط آمادگی جسمانی تعیین شود.

با این حال استانداردی جهانی برای حداقل فعالیت بدنی لازم وجود دارد.

حداقل فعالیت بدنی لازم برای کودکان

کودکان سه تا پنج سال باید تمام‌روز فعالیت بدنی داشته باشند. بازی‌هایی که شامل دویدن، پریدن و کشتی گرفتن می‌شود از بازی‌های نشستنی بهتر هستند.

کودکان سه تا پنج سال باید تمام‌روز فعالیت بدنی داشته باشند.

بیشتر والدین سعی می‌کنند فعالیت بدنی او را محدود کنند و او را یکجا بنشانند.

این کار علاوه بر مشکلات رشد، باعث افسردگی و پرخاشگری کودکان می‌شود.

حداقل فعالیت بدنی لازم برای نوجوانان

از سن شش تا 17 سالگی هر فرد به دست‌کم یک ساعت فعالیت شدید یا دو ساعت فعالیت نیمه‌شدید نیاز دارد.

بازی فوتبال در دسته فعالیت‌های نیمه‌شدید قرار می‌گیرد.

یعنی برای یک نوجوان دو ساعت دوچرخه‌سواری، دویدن، جست‌وخیز و شنا، حداقل فعالیت لازم است.

اگر او این مقدار فعالیت روزانه را انجام دهد، بعد می‌تواند به بازی‌های ویدیویی موردعلاقه خود بپردازد.

این مقدار فعالیت بدنی علاوه بر کمک به رشد و آمادگی جسمانی، به پیشرفت تحصیلی و داشتن روحیه بهتر کمک می‌کند.

فعالیت بدنی کم‌تر می‌تواند کودک شما را عصبانی، سرخورده و خشن کند.

حداقل فعالیت بدنی لازم برای بزرگ‌سالان

یک فرد بزرگ‌سال باید 150 دقیقه فعالیت بدنی شدید یا 300 دقیقه فعالیت متوسط در هفته داشته باشد.

بیشتر افراد در محاسبه این زمان، تایم‌های استراحت خود را به‌درستی محسوب نمی‌کنند که اشتباه بزرگی است.

حداقل تمرین مورد نیاز برای هر فرد

معمولا بهتر است نیمی از این زمان (75 دقیقه در هفته) به فعالیت‌های هوازی شدید مثل طناب‌زدن یا دویدن اختصاص داده شود.

مابقی زمان مخصوص فعالیت‌های قدرتی است.

هر فرد بالغ باید دست‌کم دوبار در هفته تمام عضلات بدن خود را تحت‌فشار وزنه قرار دهد.

عضله‌سازی علاوه بر سلامت جسمی، به تقویت اعتمادبه‌نفس هم کمک می‌کند.

حداقل فعالیت بدنی لازم برای زنان باردار

تمرین زنان باردار بهتر است حتما تخت نظر متخصص و از روی برنامه انجام گیرد.

هر خانم باردار به حداقل هفته‌ای 150 دقیقه تمرین هوازی ملایم نیاز دارد.

تمرین زنان باردار بهتر است حتما تخت نظر متخصص و از روی برنامه انجام گیرد.

فعالیت کم‌تر از این باعث می‌شود که اکسیژن کافی به جنین نرسد و رشد سلول‌های مغزی و عصبی با مشکل مواجه شود.

خطر ابتلا به دیابت بارداری در مادران کم‌تحرک بالاتر است.

حداقل فعالیت بدنی لازم برای افراد توان‌جو

معلولان، بیماران مزمن و افراد توان‌جو به هر دو دسته تمرین هوازی و قدرتی نیاز دارند.

این تصور که افراد معلول یا آسیب‌دیده نمی‌توانند ورزش کنند معمولا اشتباه است.

در مورد بیماران مزمن و بیماران قلبی بهتر است که قبل از تمرین با پزشک معالج مشورت شود.