رژیم لاغری پنج کیلو در ماه کاملا اصولی و سالم

رژیم لاغری پنج کیلو در ماه کاملا اصولی و سالم

به راحتی می‌توانید با کمک یک رژیم غذایی اصولی، در بازه زمانی یک ماه، ۵ کیلو کاهش وزن داشته باشید. به طور کلی، ۴ تا ۵ کیلو کاهش وزن در بازه زمانی ۳۰ روز کاملاً طبیعی است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که کاهش وزن فرآیند ساده‌ای نیست. برای حذف یک گرم چربی اضافه، باید طبق برنامه عمل کنید و دستورالعمل‌های متخصص تغذیه یا مربیان ورزشی را انجام دهید. 

برخی افراد به کاهش وزن بالای ۱۰ کیلو در یک ماه فکر می‌کنند که به هیچ وجه منطقی و استاندارد نیست! رژیم‌های غذایی گوناگونی وجود دارند که بسیار سخت و پیچیده هستند.‌ برخی افراد این نوع رژیم‌های غذایی را انتخاب می‌کنند. ولی نمی‌توانند برای بازه زمانی طولانی مدت به برنامه‌های غذایی سخت پایبند باشند.

 بنابراین بهترین راه حل این است که یک رژیم ساده و اصولی را انتخاب کنید که فشار زیادی به بدن وارد نکند و مطابق با متابولیسم و سبک زندگی شما باشد. در کنار برنامه غذایی، بهتر است از تمرینات ورزشی نیز استفاده کنید. در ادامه مجله تخصصی فیت کلاب قصد داریم به طور کامل درباره رژیم لاغری پنج کیلو در ماه توضیح دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چه مقدار کاهش وزن در یک ماه مناسب است؟

چه مقدار کاهش وزن در یک ماه مناسب است؟
چه مقدار کاهش وزن در یک ماه مناسب است؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود، این است که چه مقدار کاهش وزن در یک ماه استاندارد است؟ پاسخ دادن به این سوال کار چندان ساده‌ای نیست. زیرا همه چیز به شرایط فیزیکی و جسمانی شما مثل جنسیت، قد، وزن و مسائلی مثل این بستگی دارد. با این وجود کاهش وزن شدید در بازه زمانی ۳۰ روز، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. فرقی نمی‌کند که ۱۰۰ کیلو وزن دارید یا ۷۰ کیلو، در هر صورت بهتر است برای کاهش وزن و لاغر شدن عجله نکنید.

 فردی که ۱۰۰ کیلو وزن دارد، می‌تواند از یک رژیم غذایی اصولی  کرده و طی بازه زمانی ۵ الی ۶ ماه به نتیجه دلخواه خود برسد. در مقابل فردی با ۷۰ کیلو وزن، ممکن است طی بازه زمانی دو الی سه ماه به تناسب اندام برسد. تا قبل از اینکه شرایط جسمانی شما مورد بررسی قرار نگیرد، هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

 از نظر بسیاری از متخصصان تغذیه و مربیان ورزشی، رژیم لاغری پنج کیلو در ماه برای تمامی افراد مناسب است. در این نوع رژیم لاغری، باید در هر هفته بین ۱ تا یک و نیم کیلو وزن کم کنید که کاملاً استاندارد است. رژیم لاغری پنج کیلو در یک ماه، به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی غذا بخورید و احساس گرسنگی نداشته باشید. 

بهترین مرکز برای دریافت رژیم لاغری پنج کیلو در ماه

بهترین مرکز برای دریافت رژیم لاغری پنج کیلو در ماه
بهترین مرکز برای دریافت رژیم لاغری پنج کیلو در ماه

کافی است یک جستجوی ساده در گوگل داشته باشید تا متوجه شوید تعداد مراکز ارائه دهنده رژیم غذایی چقدر زیاد است! مشکل اصلی دقیقاً همین است. پیدا کردن یک مرکز معتبر برای دریافت رژیم لاغری بسیار سخت است. برخی افراد هزینه‌های گزافی برای دریافت برنامه غذایی و لاغر شدن پرداخت می‌کنند؛ اما باز هم به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسند.‌ 

مجموعه فیت کلاب، یکی از معتبرترین و بهترین مراکز ارائه دهنده رژیم غذایی و رژیم لاغری است که می‌توانید از راهنمایی‌های کارشناسان این مجموعه بهره‌مند شوید.‌ متقاضیان کاهش وزن می‌توانند با کمک مجموعه فیت کلاب، رژیم غذایی متناسب با شرایط بدنی خود را دریافت کنند. برای دریافت مشاوره، ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید، سپس باید درخواست خود را برای دریافت برنامه رژیم غذایی یا برنامه تمرینات ورزشی ارسال کنید.

 درخواست شما توسط کارشناسان مجموعه مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس شرایط جسمانی شما و شاخص توده بدنی ارزیابی خواهد شد. یکی از مهم‌ترین مزایای دریافت رژیم لاغری پنج کیلو در ماه از مجموعه فیت کلاب، ارتباط مداوم با متخصصان تغذیه و مربیان ورزشی است. 

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

مزایای رژیم پنج کیلو لاغری یک ماهه فیت کلاب

رژیم لاغری پنج کیلو در ماه مرکز تخصصی فیت‌کلاب، مزایای گوناگونی دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم. 

1.طراحی رژیم اختصاصی، متناسب با هدف و ذائقه شما

یکی از مهم‌ترین مزایای رژیم لاغری ۵ کیلو در یک ماه فیت کلاب، طراحی رژیم اختصاصی متناسب با هدف و سبک غذایی شما است. برخی افراد عادات غذایی خاصی دارند. به عنوان مثال نمی‌توانند زیاد گوشت بخورند یا تمایلی برای مصرف انواع سبزیجات و میوه‌ها ندارند. رژیم لاغری که توسط کارشناسان و متخصصان تغذیه ارائه می‌شود، کاملاً متناسب با ذائقه غذایی شما است. قبل از دریافت رژیم غذایی، باید اطلاعات کاملی در اختیار متخصصان تغذیه و مربیان ورزشی قرار دهید. 

به عنوان مثال اگر به برخی مواد غذایی علاقه زیادی دارید یا نسبت به بعضی مواد غذایی حساسیت دارید، بهتر است این اطلاعات را به کارشناس مجموعه منتقل کنید. همانطور که گفته شد، ابتدا شاخص توده بدنی و متابولیسم بدن شما ارزیابی می‌شود. شاخص توده بدنی، به متخصص تغذیه نشان می‌دهد چه مقدار اضافه وزن دارید. سپس متناسب با آن، بهترین رژیم غذایی را در اختیار شما قرار خواهد داد. مسئله دیگر، هدف از دریافت رژیم لاغری پنج کیلو در ماه است. متخصصان تغذیه به هدف شما نیز توجه می‌کنند.

 به عنوان مثال اگر بخواهید همراه با کاهش وزن تمرینات بدنسازی نیز انجام دهید، مکمل‌های غذایی نیز در رژیم غذایی شما گنجانده خواهند شد. بسیاری از دستورالعمل‌ها و برنامه‌های غذایی رایگان که در اینترنت در دسترس هستند، با متابولیسم و شرایط جسمانی شما سازگاری ندارند. این رژیم‌های غذایی غیر استاندارد؛ نه تنها شما را به اندام ایده‌آل خود نمی‌رسانند، بلکه با هزینه‌های مالی بسیار زیادی همراه هستند. زمانی که از رژیم‌های رایگان و نامناسب نتیجه نگیرید، اعتماد به نفس و امید خود را از دست می‌دهید و به سراغ رژیم‌های ایده‌آل‌تر نخواهید رفت.

2.در دسترس، متنوع و سازگار با سفره ایرانی

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای رژیم لاغری پنج کیلو در ماه مجموعه فیت کلاب، متنوع بودن رژیم غذایی و سازگاری با سفره ایرانی است. این مسئله اهمیت بسیار زیادی دارد. متاسفانه بسیاری از مواد غذایی گران قیمت هستند یا به راحتی در بازار پیدا نمی‌شوند. رژیم غذایی باید به گونه‌ای باشد که شخص بتواند مواد غذایی مورد نیاز خود را به راحتی خریداری کند. انواعی از رژیم‌های عجیب و غریب ابداع شده است که شما را مجبور می‌کند گوشت بوقلمون مصرف کنید یا گران‌ترین سبزیجات را از بازار بخرید! 

در این حالت، شاید بتوانید برای مدت کوتاهی به این رژیم‌های غذایی پایبند باشید. ولی در دراز مدت با مشکل مواجه خواهید شد. رژیم غذایی ایده‌آل، حاوی غذاهای ساده است که به راحتی در یخچال خانه‌های معمولی پیدا می‌شوند.‌ مسئله دیگر متنوع بودن غذاها است. هیچکس نمی‌تواند هر روز مرغ یا ماهی بخورد! 

به عنوان مثال در رژیم تخم مرغ، باید به صورت روزانه دو وعده تخم مرغ مصرف کنید. کمتر کسی پیدا می‌شود که به رژیم غذایی حاوی غذاهای تکراری علاقه‌مند باشد. متخصصان مجموعه فیت کلاب، سعی می‌کنند غذاهای متنوع، چربی سوز و سیر کننده را در برنامه غذایی شما بگنجانند. به این ترتیب، انگیزه و انرژی بیشتری برای پایبند بودن به برنامه غذایی خواهید داشت. 

3.ارتباط مستقیم با کارشناس تغذیه

مزیت دیگر، ارتباط مستقیم با کارشناسان تغذیه است. تمامی سوالاتی که در ذهن دارید را روی کاغذ یادداشت کنید و از متخصصان تغذیه یا کارشناسان این مجموعه تخصصی بپرسید. از زمانی که برنامه غذایی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا زمانی که به تناسب اندام برسید، می‌توانید با کارشناس تغذیه این مجموعه در ارتباط باشید.

 هرگاه ناامید شدید یا انگیزه‌ای برای لاغر شدن نداشتید، کافی است به سراغ مقالات و وبلاگ‌های آموزشی فیت کلاب بروید. دریافت برنامه غذایی یا برنامه ورزشی، تنها ۵۰ درصد کار است. ۵۰ درصد مربوط به نحوه انجام دادن تمرینات ورزشی یا نحوه مصرف مواد غذایی است. 

به عنوان مثال فرض کنید وعده ناهار شما در رژیم غذایی، سیب زمینی و مرغ کباب شده است. اگر ابزاری برای کباب کردن مرغ یا سیب زمینی ندارید، می‌توانید سایر روش‌های طبخ غذا را از کارشناسان تغذیه بپرسید. مثلاً بخارپز کردن غذا می‌تواند جایگزین مناسبی برای کباب کردن باشد. 

4.صرفه جویی در وقت و هزینه

از دیگر مزایای رژیم لاغری پنج کیلو در ماه فیت کلاب، صرفه‌جویی در وقت و هزینه است. همانطور که می‌دانید بسیاری از مراکز ارائه دهنده رژیم لاغری، هزینه‌های گزافی دریافت می‌کنند. افرادی که اضافه وزن شدیدی دارند و باید تا چندین ماه به رژیم غذایی پایبند باشند، باید برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه به سراغ مراکز دیگری بروند. جالب است بدانید برنامه غذایی این مجموعه تخصصی صرفا با قیمت ۲۵۰ هزار تومان در اختیار شما قرار می‌گیرد! (این قیمت با توجه شرایط فرد و گذر زمان امکان تغییر دارد، بنابراین بهتر است برای اطلاع از قیمت‌های به روز این مجموعه تخصصی، با کارشناسان ما در ارتباط باشید). این یک قیمت کاملاً منحصر به فرد است و به شما اجازه می‌دهد تا چندین ماه رژیم غذایی دریافت کنید و به تناسب اندام برسید.  

راهکارهای مناسب برای کاهش وزن پنج کیلو در ماه 

اگر قصد دارید وزن خود را در بازه زمانی یک ماه در حدود ۴ الی ۵ کیلو کاهش دهید، بهتر است از راهکارهای زیر استفاده کنید: 

1.ورزش های هوازی انجام دهید

یکی از بهترین راهکارها برای ۵ کیلو لاغری در یک ماه، انجام فعالیت‌های بدنی و ورزش هوازی است. بهتر است در کنار رژیم غذایی، از تمرینات ورزشی نیز استفاده کنید تا زودتر به نتیجه دلخواه خود برسید. ورزش‌های هوازی ضربان قلب را افزایش می‌دهند و از این طریق، بر تجزیه چربی موثر هستند. علاوه بر این، ورزش‌های هوازی می‌توانند قلب و ریه را تقویت کنند. یک مطالعه روی ۱۴۱ فرد بزرگسال چاق، نشان داد ۴۰ دقیقه ورزش هوازی می‌تواند وزن بدن را تا ۹ درصد در یک بازه زمانی ۶ ساله کاهش دهد.

2. نوشیدنی های سالم مصرف کنید

یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش وزن، مصرف نوشیدنی‌های قندی است. بهتر است برای لاغر شدن در یک ماه، از مصرف نوشیدنی‌های مضر مثل نوشابه خودداری کنید. نوشابه‌های گازدار، آبمیوه‌ها و نوشیدنی‌های انرژی‌زا، حاوی مقدار زیادی قند و کالری اضافی هستند و متابولیسم بدن شما را کاهش می‌دهند. 

به جای آن، پیشنهاد می‌کنیم نوشیدنی‌های سالم مثل آب و دمنوش‌های گیاهی مصرف کنید. برای اثبات این مسئله، پژوهشی روی ۲۴ فرد بزرگسال چاق انجام شد. این مطالعه نشان داد نوشیدن ۵۰۰ میلی لیتر آب قبل از غذا، باعث کاهش ۱۳ درصدی کالری مصرفی می‌شود. 

3.به اندازه کافی سبزیجات مصرف کنید

از دیگر راهکارها مصرف سبزیجات است. بهتر است در رژیم لاغری ۵ کیلو در یک ماه، حتماً انواع میوه و سبزیجات مصرف کنید. سبزیجات منبع سرشار از مواد مغذی، ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و فیبر هستند. یک پژوهش نشان داد مصرف ۱۰۰ گرم سبزیجات به صورت روزانه، وزن شما را در بازه زمانی ۶ ماه در حدود نیم کیلوگرم کاهش می‌دهد. علاوه بر این، یک مطالعه روی ۵۰۰ هزار نفر نشان داد افرادی که بیشتر از دیگران سبزیجات مصرف می‌کنند، در حدود ۱۷ درصد کمتر از باقی مردم در خطر اضافه وزن یا چاقی قرار دارند.

4.صبحانه غنی از پروتئین مصرف کنید

از دیگر راهکارهای رژیم لاغری پنج کیلو در ماه، مصرف صبحانه غنی از پروتئین است. صبحانه سرشار از پروتئین، به شما کمک می‌کند تا انرژی بیشتری برای انجام فعالیت‌های روزمره داشته باشید. هر چقدر میزان مصرف پروتئین در رژیم غذایی افزایش یابد، احساس سیری بیشتری خواهید داشت.

 اخیراً یک مطالعه ۱۲ هفته‌ای روی ۱۹ نفر انجام شد. در این مطالعه، از شرکت کنندگان خواسته شد میزان مصرف پروتئین را افزایش دهند. نتیجه نشان داد افزایش مصرف پروتئین، می‌تواند تا ۵ کیلوگرم بر کاهش وزن موثر باشد. به طور کلی مصرف صبحانه سرشار از پروتئین، باعث کاهش ترشح هورمون‌های گرسنگی می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل درباره رژیم لاغری پنج کیلو در ماه توضیح داده شد. رژیم لاغری ۵ کیلو در ماه، یک رژیم کاملاً استاندارد است و فشاری به بدن شما وارد نمی‌کند. رژیم‌های غذایی که با گرسنگی مداوم همراه هستند، به مرور زمان شما را دلسرد و ناامید خواهند کرد. بنابراین بهتر است از همان ابتدا برای انتخاب یک رژیم غذایی اصولی اقدام کنید. رژیم لاغری که در مجموعه فیت کلاب ارائه می‌شود، کاملاً مطابق با شرایط جسمانی و سبک زندگی شما است.

 وعده‌های غذایی کاملاً متنوع و در دسترس هستند. علاوه بر برنامه رژیم غذایی، می‌توانید از برنامه تمرینات ورزشی فیت کلاب نیز استفاده کنید. مربیان ورزشی این مجموعه، بهترین تمرینات را با توجه به هدف شما پیشنهاد می‌کنند. اگر برای دریافت برنامه رژیم غذایی یا برنامه ورزش به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان این مجموعه تخصصی در ارتباط باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

برنامه تمرین
مقالات ویژه