دستگاه کوانتومی ابزاری برای آنالیز 3بعدی بدن

آنالیز بدن دستگاه کوانتومی

اگر بخواهید وزن کم کنید، وزن خود را بالا ببرید، عضله بسازید یا برای فیتنس تلاش کنید، حتما به آنالیز بدن نیاز خواهید داشت، در این مسیر .

دستگاه کوانتومی یک ابزار نوآورانه است که برای آنالیز سه بعدی بدن استفاده می‌شود. این دستگاه بر پایه اصول فیزیک کوانتومی ساخته شده است و توانایی بررسی و تصویربرداری بدن از سه جهت مختلف را دارد. به واسطه استفاده از خواص و پدیده‌های کوانتومی مانند تابش لیزری، تغییرات میدان مغناطیسی و توانایی های دیگر، دستگاه کوانتومی قادر است تا ساختار دقیق و تفصیلی اجزای بدن را بررسی نماید.

از مزایای استفاده از دستگاه کوانتومی برای آنالیز 3بعدی بدن می‌توان به دقت بالا، تفصیل بیشتر، و قابلیت تشخیص و شناسایی مشکلات و بیماری‌های زودهنگام اشاره کرد. این دستگاه قادر است به صورت غیرتهاجمی و بدون نیاز به جراحی یا نمونه‌برداری، با استفاده از نور و میدان‌های مغناطیسی، تصاویر سه بعدی دقیق از اجزای بدن ارائه دهد. این قابلیت به پزشکان و محققان امکان می‌دهد تا به طور جزئی‌تر و شفاف‌تری درباره ساختارها و عملکرد بدن اطلاعات کسب کنند و تشخیص‌ها و درمان‌های بهتری را تعیین کنند.

آنالیز سه بعدی با دستگاه کوانتومی یا بایورزونانس یکی از روش‌های مدرن برای آنالیز بدن است. البته متخصصین از روش‌های متعددی برای اندازه‌گیری مقدار چربی موجود در بدن شما استفاده می‌کنند. اما دستگاه کوانتومی یک تصویر کامل و جامع از قسمت‌های مختلف بدن شما به دست می‌دهد.

به کمک این روش متخصص می‌تواند بگوید که در بدن شما چه می‌گذرد. به این ترتیب یک برنامه جامع و کامل که تمام نیازهای بدن شما را در نظر بگیرد، پیشنهاد خواهد داد.

چرا آنالیز بدن با دستگاه کوانتومی ؟

در بسیاری از مراکز سلامتی و تیم‌های طراحی رژیم غذایی و برنامه تمرین، تنها قد و وزن شما را می‌پرسند. پس آنالیز با دستگاه کوانتومی به چه دردی می‌خورد؟

دو نفر با قد 180 و وزن 80 کیلوگرم را تصور کنید. یکی از این دونفر اندامی عضلانی و بدون چربی دارد. نفر دوم بدنی چرب دارد و از تراکم پایین عضلات رنج می‌برد.

نفر اول استخوان‌بندی درشت‌تری دارد.

به دلیل تغذیه نادرست، نفر دوم به ویتامین بیشتری محتاج است.

دستگاه کوانتومی دقیقا به همین درد می‌خورد که متخصص قبل از طراحی برنامه از شرایط اولیه افراد با خبر شود.

با وجود قد و وزن مشابه، وضعیت بدن این دو نفر به طور کامل متفاوت است. بدون آنالیز دقیق بدن ممکن است به هر دو نفر یک رژیم کم کالری پیشنهاد شود. این رژیم از حجم عضلات نفر عمل کم می‌کند و به دلیل کاهش حجم غذا مشکل کمبود ویتامین در نفر دوم وخیم خواهد شد.

دستگاه کوانتومی دقیقا به همین درد می‌خورد که متخصص قبل از طراحی برنامه از شرایط اولیه افراد با خبر شود.

دستگاه کوانتومی چطور کار می‌کند؟

انواع متفاوتی از دستگاه کوانتومی در بازار تجهیزات پزشکی وجود دارد. یکی از مرسوم‌ترین روش‌ها این است که دستگاه از طریق یک پراب، امواج مغناطیسی را به بدن فرد می‌فرستند.

هر قسمت از بدن از فرمول شیمیایی و درنتیجه اتم‌های متفاوتی تشکیل شده است.

این امواج با مولکول‌های زیستی مختلف رزنانس می‌کنند. دستگاه این امواج را جمع می‌کند و با تحلیل آن‌ها توسط کامپیوتر به یک نقشه کامل از بدن می‌رسد.

البته باید بگوییم که این تحلیل برای تشخیص‌های جدی پزشکی مثل تشخیص سرطان به طور کامل قابل اعتماد نیست. اما برای تشخیص‌های عمومی مثل اندازه‌گیری درصد چربی به خوبی عمل می‌کند.

تشخیص چربی و عضلات

فرمول شیمیایی چربی و پروتئین با هم تفاوت دارد. در پروتئین نیتروژن وجود دارد در حالی که این عنصر در چربی یافت نمی‌شود.

از سوی دیگر در حجم مساوی، عضلات وزن بیشتری دارند و متراکم‌تر هستند.

دستگاه کوانتومی با اندازه‌گیری همین عناصر و تشخیص وجود مولکول‌های پروتئین می‌تواند تشخیص بدهد که چند درصد از حجم بدن شما از چربی و چند درصد از عضله ساخته شده است.

آنالیز بدن با دستگاه کوانتومی

بدنی که چربی زیاد و عضلات کم دارد، با یک رژیم کم کالری و تمرین‌های مخصوص می‌تواند چربی‌هایش را بسوزاند. در مقابل هدف از رژیم و برنامه تمرین یک بدن عضلانی، نگه داشتن حجم عضلات کنونی و تقویت آن‌ها است.

همان طور که گفتیم حتی اگر هر دو نفر هم وزن باشند، در نهایت به برنامه‌های متفاوتی نیاز خواهند داشت.

به کمک این دستگاه و تشخیص بالانس نیتروژن به خوبی می‌شود تخمین زد که هر فرد به دریافت چقدر پروتئین در طول روز نیاز دارد.

درکی از وضعیت هورمونی

هورمون‌ها نقش مهمی در وضعیت بدنی ما بازی می‌کنند.

برای مثال هورمون کورتیزول که در شرایط عصبی و پرتنش ترشح می‌شود می‌تواند تجمع چربی را راحت‌تر و شما را چاق کند.

هورمون‌ها همچنین بر میزان احساس گرسنگی، اشتها، خوردن‌های عصبی، کیفیت خواب، میزان سوخت و ساز بدن و شرایط احساسی ما تاثیر می‌گذارند.

هر هورمون فرمول شیمیایی خاص خودش را دارد.

دستگاه کوانتومی با تحریک این مولکول‌ها و جمع کردن پاسخ آن‌ها، قادر است میزان وجود این هورمون‌ها را تشخیص بدهد.

وضعیت هورمونی شما بر رژیم غذایی و برنامه تمرین شما اثر می‌گذارد.

در مواردی که چاقی یا لاغری بیش از اندازه به خاطر اختلالات هورمونی باشد، با تغییر در ساختار غذا به سادگی می‌شود جلوی اشتهای کاذب یا پرخوری‌های عصبی را گرفت.

اگر مشکل اختلال جدی باشد، مراجعه به پزشک و قرارگیری تحت درمان پیشنهاد خوبی است.

مقدار ویتامین‌ها و مواد معدنی

درست مثل تفاوت ساختاری چربی‌، پروتئین و هورمون‌ها، ویتامین‌ها هم فرمول شیمیایی متفاوتی دارند.

با اندازه‌گیری مقدار این مواد می‌شود به تقریب متوجه شد که بدن هر فرد از کدام ویتامین‌ها محروم مانده است.

طبیعی است که کاهش حجم غذا در رژیم، نباید به کاهش مقدار ویتامین‌ها و مواد معدنی منجر شود.

ویتامین‌ها و مواد معدنی را می‌شود از سبزیجات متنوع دریافت کرد. این خوراکی‌ها معمولا کالری بالایی ندارند. برای همین به سادگی می‌شود آن‌ها را به یک رژیم کم کالری اضافه کرد.

برخی ویتامین‌ها محلول در چربی هستند. برای کسی که به این ویتامین‌ها نیاز جدی دارد، مصرف خوراکی‌های با چربی مفید، مثل گردو، آواکادو، ماهی، زیتون و نارگیل توصیه می‌شود.

معمولا با ترکیب غذاهایی با پروتئین حیوانی و سبزیجات کافی می‌شود تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی را دریافت کرد.

در برخی موارد ممکن است متخصص با مکمل‌های خوراکی کمبود ویتامین و مواد معدنی را جبران کند.

برای مشکلات جدی مراجعه به پزشک الزامی است.

بررسی وضعیت قلب و عروق با دستگاه کوانتومی

دستگاه کوانتومی می‌تواند اطلاعات مفیدی از وضعیت قلب، توان قلب و مشکلات احتمالی به دست بدهد. این دستگاه با تجزیه و تحلیل عضلات قلبی این اطلاعات را در اختیار متخصص می‌گذارد.

اطلاعات آنالیز سه بعدی بدن با دستگاه کوانتومی برای طراحی تمرین و درنظرگرفتن تمرین‌های هوازی مفید است. تمرین‌های هوازی به تقویت قلب و بهبود سیستم تنفسی کمک می‌کند.

دستگاه کوانتومی می‌تواند اکسیژن محلول در خون را اندازه بگیرد و متوجه شود که کیفیت تنفس فرد به چه شکل است. همچنین پی ببرد که سلول‌ها به چه شکل اکسیژن مصرف می‌کنند.

این اطلاعات برای طراحی تمرین مفید هستند. فردی که غلظت اکسیژن کم دارد، احتمالا ساعت‌های طولانی می‌نشیند و به اندازه کافی فعالیت هوازی ندارد.

بهبود این وضعیت، به فرد کمک می‌کند که کم‌تر عصبی شود، بهتر بخوابد، تمرین با وزنه بهتری داشته باشد و در نهایت به اندامی بهتر و متناسب‌تر دست پیدا کند.

وضعیت اعضای داخلی

به خاطر مصرف زیاد مواد قندی و غذاهای پرکالری، ابتلا به کبد چرب در بین ایرانی‌ها شایع است.

مشکلات کلیه، معده، وضعیت گوارشی، روده‌های تحریک‌پذیر از دیگر مشکلاتی است که به خاطر اسل‌ها تغذیه نادرست ایجاد می‌شود.

اطلاع از این شرایط به متخصص کم می‌کند که رژیمی با توجه به شرایط بدنی شما پیشنهاد کند.

آنالیز بدن دستگاه کوانتومی

اطلاع از این نکات بسیار مهم و حیاتی است. دو نفر که شرایط ظاهری مشابه دارند اما یکی از آن‌ها به کبد چرب مبتلا است نمی‌توانند از رژیم مشابه پیروی کنند.

دستگاه کوانتومی برای تشخیص پزشکی مشکلات داخلی به کار نمی‌رود، اما برای داشتن درکی کلی که به یک برنامه غذایی سالم و کامل برسد مفید است.

توجه کنید که بدون داشتن آنالیز سه بعدی و تست سلامتی، به خصوص مصرف مکمل می‌تواند تا حدی پرریسک باشد (مگر متخصص از روش‌های دیگری برای اطمینان از وضعیت سلامتی شما استفاده کند.)

شناخت استخوان‌بندی با دستگاه کوانتومی

استخوان‌ها نقش مهمی در وضعیت بدنی شما بازی می‌کنند. دو فرد با وزن مشابه اما استخوان‌بندی متفاوت، قطعا به رژیم مشابه نیاز ندارند. شاید بخشی از اضافه وزن شما به خاطر استخوان‌های درشت باشد نه به خاطر چربی.

یکی از عواملی که حتما باید در طراحی رژیم منظور شود، تیپ استخوانی افراد است. البته بدون آنالیز سه‌بعدی و با دانستن سایز قسمت‌های استخوانی مثل مچ‌ها می‌شود تخمینی از تیپ استخوانی داشت، اما اطلاعات به دست آمده از دستگاه کوانتومی دقیق‌تر است.

کاهش تراکم استخوانی، به خصوص بر اثر زایمان و نیز پوکی استخوان از دیگر مواردی است که در یک رژیم غذایی باید منظور شود.

کاهش تراکم استخوانی، به خصوص بر اثر زایمان و نیز پوکی استخوان از دیگر مواردی است که در یک رژیم غذایی باید منظور شود. بسیاری از افراد به اندازه کافی مواد معدنی مورد نیاز برای تقویت استخوان‌ها را مصرف نمی‌کنند.

این نکته می‌تواند بر کیفیت تمرین با وزنه تاثیر زیادی بگذارد و مانعی باشد برای انجام درست و کافی تمرین‌های هوازی.

دستگاه کوانتومی
دستگاه کوانتومی

مقدار مصرف کالری پایه

یکی از مهم‌ترین نکات در طراحی رژیم این است که شما در حالتی که هیچ فعالیتی نداشته باشید، چقدر کالری مصرف می‌کنید.

سرعت متابولیسم با عواملی مثل جنسیت، سابقه بیماری، اختلال‌های متابولیک، ژنتیک، حجم عضلات و سن ارتباط دارد.

کسانی که به طور طبیعی متابولیسم کندتری دارند، برای کاهش وزن باید کسری کالری بیشتری داشته باشند. در مقابل وزن گرفتن برای کسانی که متابولیسم سریع دارند، دشوارتر است.

دستگاه کوانتومی قادر است با تخمین خوبی نرخ متابولیسم پایه را تخمین بزند و به طراحی یک رژیم مفید توسط متخصص منجر شود.

2 Responses

  1. سلام وقت بخیر، تست دستگاه کوانتومی رو کجا بدیم؟من در مشهد ساکنم
    خداخیرتون بده

  2. باسلام یه سوال دارم من رفتم کوانتومی ولی دستگاه این مدل نبود مثل نوار قلبی مچ دستها وپاها یه کش مانند بستن وروی تخت خوابیده بود به چیز فلزی هم دستم بود که روی قلبم نگه داشته بودم میخوام بدونم اینم دستگاه کوانتومیه یا یه چیز تقلبیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

برنامه تمرین
مقالات ویژه