رژیم لاغری 20 کیلویی | آیا 20 کیلو لاغری در یک ماه ممکنه!؟

رژیم لاغری 20 کیلویی | آیا 20 کیلو لاغری در یک ماه ممکنه!؟

۲۰ کیلو لاغری در یک ماه، یک چالش بسیار بزرگ است که شما از آن خطرات آن بی‌خبر هستید! بسیاری از افراد تصور رویایی درباره لاغر شدن دارند. به عنوان مثال، فکر می‌کنند با غذا نخوردن یا تمرینات ورزشی فشرده می‌توانند بیشتر از ۲۰ یا ۲۵ کیلو در ماه کاهش وزن داشته باشند. طی چند سال گذشته، متخصصان تغذیه و مربیان ورزشی بارها و بارها توصیه کرده‌اند که از برنامه‌های رژیم غذایی سختگیرانه دوری کنید. اگرچه رژیم لاغری 20 کیلویی در یک ماه بسیار وسوسه انگیز است، اما به نظر شما چه عواقبی برای بدن خواهد داشت؟

 شاید با خود بگویید من ۱۰۰ کیلو وزن دارم و باید طی دو ماه دیگر برای یک مراسم خاص آماده شوم، بنابراین مجبور هستم ماهیانه ۱۰ تا ۲۰ کیلو کاهش وزن داشته باشم! متاسفانه هیچ بهانه‌ای، متخصصان تغذیه یا مربیان ورزشی را برای طراحی برنامه رژیم لاغری ۲۰ کیلویی راضی نخواهد کرد. هیچ پزشکی نمی‌تواند صرفاً برای لاغر شدن چنین فشاری به بدن شما وارد کند. در ادامه قصد این مطلب از وبسایت فیت کلاب قصد داریم حقایقی در رابطه با ۲۰ کیلو لاغری در یک ماه برای شما بیان کنیم که شاید نظر شما را در رابطه با رژیم غذایی و لاغری تغییر دهد. 

آیا می توان ۲۰ کیلو در یک ماه کم کرد؟

این مهم‌ترین سوالی است که برای بسیاری از افراد با اضافه وزن شدید ایجاد می‌شود. قبل از هر چیزی، شما باید به درک درستی از فرایند لاغری برسید. همانطور که ماه‌ها یا شاید سال‌ها طول کشیده است تا وزن شما افزایش یابد، فرایند لاغر شدن نیز به همان اندازه طول خواهد کشید. بنابراین رژیم لاغری 20 کیلویی عجیب به نظر می‌رسد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که متابولیسم و کاهش وزن در یک فرد با فرد دیگر متفاوت است. ممکن است فرد دیگری به سرعت ۱۰ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد.

 اما شما برای کاهش وزن بین ۳ تا ۴ کیلو زحمت زیادی بکشید. بنابراین تا قبل از اینکه شرایط بدنی شما مورد بررسی قرار نگیرد، نمی‌توان به درستی تشخیص داد که طی یک ماه چقدر کاهش وزن خواهید داشت. بیایید به سوال اصلی برگردیم. آیا ۲۰ کیلو لاغری در یک ماه امکان‌پذیر است؟ در پاسخ باید بگوییم بله، امکان‌پذیر است ولی در پایان ماه تضمین نمی‌کنیم شما همان آدم قبلی باشید! ممکن است با فشار بیش از حد و رژیم غذایی سخت ۲۰ کیلو گرم وزن کم کنید، ولی باید با بسیاری از عوامل مختلف دیگر مثل سلامتی خداحافظی کنید!

 بسیاری از مجموعه‌ها، رژیم غذایی برای ۲۰ کیلو لاغری در ماه ارائه می‌کنند. این رژیم‌های غذایی، بسیار سخت و فشرده هستند. انواعی از مواد مغذی، از رژیم‌های غذایی ۲۰ کیلو لاغری حذف می‌شوند تا وزن شما را طی بازه زمانی ۳۰ روز کاهش دهند. برخی رژیم‌های غذایی ممکن است چندان فشرده و طاقت فرسا به نظر نرسند. اما چه کسی تضمین می‌کند که شما را به نتیجه ایده‌آل خود برسانند؟ بنابراین تا زمانی که رژیم‌ غذایی ۲۰ کیلویی سایر مجموعه‌های داخلی و خارجی را انجام نداده باشید، نمی‌توانید در رابطه با نتیجه آن‌ها مطمئن باشید. 

خطرات 20 کیلو لاغری در یک ماه چیست؟

رژیم لاغری 20 کیلویی | آیا 20 کیلو لاغری در یک ماه ممکنه!؟
رژیم لاغری 20 کیلویی | آیا 20 کیلو لاغری در یک ماه ممکنه!؟

حتی اگر از بهترین برنامه رژیم غذایی و تمرینات ورزشی استفاده کنید، باز هم ۲۰ کیلو لاغری در ماه با خطرات و عوارضی همراه خواهد بود. بسیاری از این عوارض ممکن است در همان لحظه به سراغ شما نیایند. اما به مرور زمان، باعث بروز بیماری‌های مختلف شده و فعالیت‌های زندگی شما را مختل می‌کنند. در ادامه برخی از خطرات ۲۰ کیلو لاغری در یک ماه را برای شما بیان می‌کنیم. 

1.از دست دادن توده عضلانی 

یکی از مهم‌ترین خطرات ۲۰ کیلو لاغری در یک ماه این است که علاوه بر از دست دادن چربی‌ها، مقدار زیادی توده عضلانی نیز از دست خواهید داد. اگرچه، در این حالت کاملا خوشحال هستید که کاهش وزن داشته‌اید! ولی بعد از مدتی، متوجه می‌شوید که مقدار زیادی از عضلات خود را نیز از دست داد‌ه‌اید. در این حالت، مدت زیادی طول می‌کشد تا مجدداً به حالت اول بازگردد و ممکن است سرعت متابولیسم بدن شما کاهش یافته باشد.

 هر چقدر عضله بیشتری از دست دهید، انجام فعالیت‌های روزمره مثل بالا رفتن از پله‌ها، دوچرخه سواری و مواردی مانند این سخت‌تر خواهد شد. شاید عدد روی ترازو بسیار زیبا به نظر برسد، اما کیفیت زندگی شما را مختل می‌کند و در نهایت آسیب‌های جبران ناپذیری به بدن وارد خواهد کرد. همانطور که می‌دانید، عضله‌سازی یکی از مهم‌ترین اهداف تمرینات بدنسازی است. مدت زیادی طول می‌کشد تا ورزشکاران عضله بسازند و به تناسب اندام برسند. بنابراین ۲۰ کیلو لاغری در یک ماه، شما را از تناسب اندام و اهداف تمرینات بدنسازی دور خواهد کرد. 

2.عدم تعادل الکترولیت ها

رژیم‌های فشرده و طاقت فرسا که در نهایت ۲۰ کیلوگرم وزن شما را در یک ماه کاهش می‌دهند، منجر به عدم تعادل الکترولیت‌ها در بدن می‌شوند. عناصر طبیعی موجود در بدن ما، وظیفه کنترل عملکرد و حفظ سلامتی را بر عهده دارند. در صورتی که تعادل این عناصر در بدن به هم بریزد، عوارض بسیار خطرناکی مثل تشنج و ضربان قلب نامنظم مشاهده خواهد شد. الکترولیت‌ها برای بهبود عملکرد و یکپارچگی سلول‌ها ضروری هستند. بنابراین نباید با رژیم غذایی نادرست و عدم دریافت مواد مغذی، تعادل آن‌ها را در بدن بهم بریزید.

3.کمبودهای تغذیه ای

یکی دیگر از مهم‌ترین خطرات ۲۰ کیلو لاغری در یک ماه، کمبودهای تغذیه‌ای است. کافی است روز اول رژیم غذایی، یک عکس از چهره خود بگیرید و آن را با چهره خود در پایان ماه مقایسه کنید. تنها در این حالت است که متوجه خواهید شد رژیم لاغری ۲۰ کیلویی تا چه حد به ساختار فیزیکی و جسمانی بدن شما آسیب می‌زند. 

در صورتی که کاهش وزن شدید و فشرده داشته باشید، بدن شما قادر به جذب مواد مغذی ضروری نخواهد بود. مواد مغذی مثل پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، کربوهیدرات و مواردی مانند این، برای بهبود عملکرد بدن و حفظ سلامتی آن ضروری هستند. به طور کلی، انسان بخش اعظم مواد مغذی مورد نیاز خود را از طریق غذا دریافت می‌کند.

 در رژیم لاغری ۲۰ کیلو در یک ماه، ممکن است بسیاری از مواد مغذی مثل ویتامین دی و کلسیم وارد بدن شما نشوند. کمبود این ویتامین‌ها منجر به بروز خطراتی مثل آسیب دیدگی استخوان‌ها و مواردی مانند این می‌شود. یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی که در اثر کمبود مواد مغذی در بدن بروز پیدا می‌کند، کم خونی است. در صورتی که آهن کافی وارد بدن شما نشود، کم خونی و عوارض دیگری مثل ضعف و خستگی شدید مشاهده خواهد شد.

4.سنگ کیسه صفرا 

رژیم‌های لاغری سخت و فشرده مثل رژیم ۲۰ کیلو لاغری در یک ماه، در نهایت ممکن است منجر به تولید سنگ کیسه صفرا شوند. سوء هاضمه شدید منجر به تشکیل سنگ کیسه صفرا شده و درد شدیدی را ایجاد خواهد کرد. درون کیسه صفرا، نوعی شیره‌های گوارشی وجود دارد که برای هضم غذا در بدن آزاد می‌شود. 

زمانی که به مقدار کافی مواد مغذی دریافت نکنید، این شیره‌های گوارشی در بدن آزاد نخواهند شد. در نتیجه به مرور زمان، داخل کیسه صفرا سفت و محکم می‌شوند. این شیره‌های گوارشی سفت شده، می‌توانند دهانه کیسه صفرا را مسدود کرده و منجر به سوء هاضمه شوند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که فشار زیادی به بدن خود وارد کنید. به عنوان مثال تعداد وعده‌های خود را طی روز کاهش دهید یا گرسنگی شدیدی را تحمل کنید. 

5.کاهش شدید سطح انرژی

یکی دیگر از مهم‌ترین خطرات رژیم لاغری 20 کیلویی در یک ماه، کاهش شدید سطح انرژی است. کالری که به صورت روزانه مصرف می‌کنید، برای تولید انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که مقدار کافی کالری وارد بدن شما نشود، بعد از مدتی سطح انرژی بدن شما افت خواهد کرد. احساس ضعف و خستگی بر بسیاری از فعالیت‌های روزانه شما تاثیر می‌گذارد. 

به عنوان مثال اگر شاغل هستید و به سر کار می‌روید، ممکن است انرژی به پتانسیل کافی برای کار کردن نداشته باشید. علاوه بر این، تمایل زیادی برای خوابیدن خواهید داشت. همین مسئله باعث می‌شود  به مرور زمان، از زندگی شاداب و پر انرژی گذشته خود فاصله بگیرید. هیچ چیز حتی لاغر شدن ارزش این را ندارد که سبک زندگی خود را رو به زوال ببرید. علاوه بر این، کمبود انرژی ممکن است بر خلق و خوی شما نیز تاثیرگذار باشد.‌

بهترین میزان کاهش وزن در یک ماه چقدر است؟

همانطور که گفته شد، رژیم لاغری 20 کیلویی در ماه ممکن است منجر به بروز آسیب‌های گوناگونی شود. بنابراین باید با صبر و حوصله برای لاغر شدن اقدام کنید. اگر قصد دارید در یک بازه زمانی محدود ۲۰ کیلوگرم وزن کم کنید، باید منتظر عواقب جبران ناپذیر آن نیز باشید. رژیم‌های لاغری سریع با شدت بالا، معمولاً نتایج معکوس دارند. کارشناسان تغذیه معتقد هستند ۹۵ درصد افرادی که از رژیم‌های غذایی سریع و شدید استفاده می‌کنند، دوباره اضافه وزن پیدا خواهند کرد.

 بنابراین رژیم لاغری ۲۰ کیلویی ممکن است طی یک ماه وزن شما را کاهش دهد. اما کسی تضمین نمی‌کند که ماه بعد مجدداً اضافه وزن پیدا نکنید. بهترین ایده برای لاغر شدن، این است که به آهستگی عمل کنید. به بدن خود اجازه دهید تا فرصت کافی برای تغییر متابولیسم و کاهش وزن داشته باشد. تنها در این حالت است که نتایج کاهش وزن ماندگار خواهد بود. در غیر این صورت، تمامی زحمات شما طی یک ماه بر باد می‌رود و باید مجدداً به سراغ مراکز دیگری بروید و رژیم غذایی دریافت کنید.

 بسیاری از مراکز ارائه دهنده رژیم غذایی معتبر معتقد هستند، کاهش وزن با سرعت معتدل و مناسب نتایج بهتر و موثرتری نسبت به کاهش وزن سریع و شدید دارد. به طور میانگین، بهتر است به صورت ماهانه ۴ تا ۵ کیلو وزن کم کنید. برنامه‌های رژیم غذایی که برای لاغری ۴ تا ۵ کیلو در ماه طراحی می‌شوند، کاملاً مطابق با متابولیسم و شرایط بدنی شما هستند. این برنامه‌های رژیم غذایی هیچ آسیبی به بدن شما وارد نمی‌کنند و بالعکس، وزن شما را به شکل مناسبی تغییر می‌دهند.

بهترین مجموعه برای لاغری در یک ماه 

اگر قصد دارید طی یک ماه ۴ تا ۵ کیلو وزن کم کنید، بهترین گزینه برای شما مجموعه فیت کلاب است. متخصصان تغذیه و مربیان ورزشی این مجموعه، بسیار دلسوز هستند و مناسب‌ترین برنامه رژیم غذایی را با توجه به شرایط بدنی شما تعیین می‌کنند. قبل از هر چیزی، شاخص توده بدنی و متابولیسم بدن شما توسط متخصصان تغذیه و کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد. با استفاده از شاخص توده بدنی، می‌توان متوجه شد که چقدر اضافه وزن دارید‌. سپس یک برنامه رژیم غذایی منحصر به فرد در اختیار شما قرار خواهد گرفت. 

در صورتی که به این برنامه پایبند باشید، می‌توانید به راحتی ۴ تا ۵ کیلوگرم در ماه وزن کم کنید بدون اینکه آسیبی به بدن شما وارد شود. یکی از مهم‌ترین مزایای برنامه رژیم غذایی و تمرینات ورزشی مجموعه فیت کلاب، این است که به هیچ وجه به بدن شما فشاری وارد نخواهد کرد. تمامی مواد مغذی در گروه‌های غذایی مختلف، در برنامه رژیم غذایی شما وجود دارند. 

این رژیم غذایی، کاملاً متناسب با سفره‌های ایرانی طراحی می‌شود. بنابراین نیازی نیست تعداد وعده‌های غذایی خود را کاهش دهید یا گرسنگی را تحمل کنید. رژیم غذایی ۴ تا ۵ کیلویی مجموعه فیت کلاب، بسیار متنوع است و به راحتی شما را سیر می‌کند. در صورتی که به برنامه رژیم غذایی فیت کلاب پایبند باشید، طی بازه زمانی ۳۰ روز به نتیجه دلخواه خود می‌رسید. علاوه بر این، می‌توانید با کارشناسان و مشاوران مجموعه تماس گرفته و پاسخ سوالات و ابهامات خود را دریافت کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل درباره رژیم لاغری 20 کیلویی نکات مهمی بیان شد. کاهش وزن به دو صورت کاهش وزن خوب و بد اتفاق می‌افتد. کاهش وزن خوب به این صورت است که بدن چربی از دست دهد. اما کاهش وزن بد به این صورت است که بدن عضله از دست دهد. از دست دادن توده عضلانی، بر فعالیت‌های روزمره شما تاثیرگذار خواهد بود. به عنوان مثال، ممکن است به راحتی فعالیت‌های ورزشی را انجام ندهید یا درد شدیدی را در مفاصل احساس کنید.

 بنابراین بهتر است از رژیم‌های غذایی سریع و فشرده که مقدار زیادی از وزن شما را در یک بازه زمانی کوتاه کاهش می‌دهند، دوری کنید. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که برنامه رژیم غذایی باید متناسب با شرایط بدنی و سن و وزن شما باشد. بنابراین به شکل خودسرانه برای ۲۰ کیلو لاغری در یک ماه اقدام نکنید.

 در این حالت، مشکلات گوناگون مثل کم خونی شدید، ضعف و خستگی شدید، آسیب رسیدن به مفاصل و مشکلاتی مثل این مشاهده خواهد شد. اگر برای دریافت برنامه رژیم غذایی به مشاوره نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم کارشناسان ماهر مجموعه فیت کلاب در تماس باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه