عوارض قرص لاغری گلد

عوارض قرص لاغری گلد

کاهش وزن، همواره دغدغهٔ بسیاری از افراد مختلف جامعه است. افرادی که دغدغه کاهش وزن دارند، با استفاده از روش‌های مختلف، تلاش می‌کنند به وزن ایده‌آل خود برسند. استفاده از روش‌هایی مانند پیروی از رژيم‌های غذایی، تمرینات ورزشی و مصرف داروهای کاهش وزن، نتایج متفاوتی را برای افراد مختلف در پی خواهد داشت. بنابراین اگر دو نفر به صورت همزمان یک سبک زندگی را دنبال کنند، شاهد نتایج مشابهی نخواهند بود.

مصرف قرص‌های لاغری (که در چندین سال اخیر در سراسر جهان بسیار شایع شده است) نیز یکی از روش‌های کاهش وزن است. لازم به ذکر است قرص‌های لاغری، عوارض مختلفی دارند. آیا از عوارض قرص‌های لاغری آگاه هستید؟ تا انتهای این مطلب از مجله تخصصی فیت کلاب با ما همراه باشید تا از عوارض قرص‌های لاغری آگاه شوید.

تاریخچه قرص‌های لاغری

در سال‌های اخیر، افزایش وزن به یکی از بزرگترین مشکلات افراد مختلف جامعه تبدیل شده است. این مشکل، موجب بروز بیماری‌های ‌مختلف در بدن می‌شود. افراد مختلف برای داشتن اندام متناسب و بدنی سالم، اقدامات زیادی انجام می‌دهند. اما به علت مشغله‌های امروزی و کمبود وقت، تمرینات ورزشی و پخت غذاهای سالم، امری زمان‌بر تلقی می‌شود.

قرص‌های لاغری (یا قرص‌های چربی سوز) با افزایش متابولیسم بدن، موجب کاهش وزن می‌شوند. اما با افزایش تقاضا برای تهیه این قرص‌ها، قرص‌های لاغری غیر استاندارد و غیرمجاز نیز در بازارهای مصرفی ایران افزایش یافته‌اند. مصرف چنین قرص‌هایی می‌تواند عوارض خطرناک و جبران ناپذیری را برای بدن انسان در پی داشته باشد.

نحوه عملکرد قرص لاغری در بدن

نحوه عملکرد قرص لاغری در بدن
نحوه عملکرد قرص لاغری در بدن

اگر روش‌های مختلف کاهش وزن (مانند انجام تمرینات ورزشی و پیروی از یک رژیم غذایی مناسب) را امتحان کرده‌اید ولی نتیجۀ مطلوبی نگرفته‌اید، بنا به صلاحدید پزشک متخصص، استفاده از قرص‌های لاغری می‌تواند یک گزینه مناسب برای شما محسوب شود. همان طور که در بخش قبلی ذکر شد، میزان داروهای تقلبی در بازارهای مصرفی ایران افزایش یافته است.

بنابراین چناچه به تشخیص پزشک متخصص، نیاز به استفاده از داروهای لاغری داشتید، باید سعی کنید این داروها را از داروخانه‌های معتبر تهیه کنید. قرص‌های لاغری انواع مختلفی دارند. قرص‌های لاغری دارای محدودیت‌های بسیاری بوده و فقط با تجویز پزشک و در شرایط خاص قابل مصرف هستند. اما به علت فراوانی آنها در بازارهای مصرفی، در دسترس همه افراد قرار گرفته‌اند. متاسفانه بسیاری از افراد، از محدودیت‌های مصرف قرص‌های لاغری آگاه نیستند.

قرص‌های لاغری با استفاده از روش‌های زیر، موجب لاغری افراد مختلف می‌شوند:

1.از بین بردن یا کاهش شدید اشتها

کاهش اشتها و میل افراد به صرف غذا، موجب می‌شود حجم غذای مصرفی فرد مصرف کننده، کاهش یابد. در نتیجه، بدن فرد مصرف کننده برای تامین انرژي مورد نیاز خود، مجبور به استفاده از ذخایر موجود در بدن او شده و این عملکرد، موجب کاهش وزن می‌شود. البته این قرص‌ها با ارسال سیگنال‌های عصبی و ایجاد احساس سیری نیز در کاهش اشتها نقش دارند.

2.مسدود کردن چربی ‌ها

نوع خاصی از قرص‌های لاغری، دارای مسدود کننده‌های چربی هستند. مواد موجود در این نوع قرص‌ها، با اتصال به چربی‌های مصرفی، مانع جذب آنها در بدن می‌شوند و در نتیجه، این کار موجب کاهش وزن می‌شود. اما در نظر داشته باشید برخی از ویتامین‌ها، به شکل محلول در چربی هستند. بنابراین مسدود سازی چربی، موجب اختلال در جذب این ویتامین‌ها می‌شود. به همین علت بدن شما در دریافت مواد معدنی مورد نیاز خود، دچار مشکل خواهد شد.

3.افزایش سوخت و ساز بدن

 قرص‌های لاغری با افزایش سوخت و ساز بدن، موجب مصرف هر چه سریع‌تر مواد مغذی و تسریع روند آزاد شدن انرژی این مواد در بدن می‌شوند. کافئين یکی از موادی است که در این نوع قرص‌ها وجود دارد. کافئین با افزایش متابولیسم بدن، مانع ذخیره سازی مواد مختلف در بدن می‌شود.

 مصرف طولانی مدت قرص‌های لاغری، کافئين موجود در خون را افزایش می‌دهد و این امر موجب افزایش مقاومت بدن نسبت به کافئین می‌شود. بنابراین پس از گذشت مدت کوتاهی از مصرف قرص‌های لاغری، نیاز به افزایش دوز مصرفی خود خواهید داشت. البته فراموش نکنید کافئين یک مادهٔ محرک بوده و تاثیراتی مانند افزایش تپش قلب و فشار خون را نیز به همراه دارد.

انواع قرص ‌های لاغری

همان طور که ذکر شد، قرص‌های لاغری دارای انواع مختلفی هستند. روش‌های مختلفی برای دسته بندی قرص‌های لاغری وجود دارد. اما به طور کلی، قرص‌های لاغری را می‌توان به سه دسته جداگانه تقسیم بندی کرد. دسته بندی قرص‌های لاغری به شکل است.

  • قرص‌های لاغری چربی سوز
  • قرص‌های لاغری افزایش دهندهٔ متابولیسم
  • قرص‌های لاغری موثر در جذب چربی

قرص لاغری گلد

قرص‌های لاغری گلد از نوع قرص‌های لاغری موثر در چربی سوزی هستند. قرص لاغری گلد، با افزایش سوخت و ساز بدن و تاثیر مستقیم بر اشتها، باعث کاهش وزن می‌شوند. این قرص‌ها معمولاً به صورت بسته بندی‌های 30 عددی تولید شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند. نحوهٔ عملکرد قرص لاغری گلد نیز دارای عوارضی است که در قسمت بعدی این مطلب، به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

عوارض قرص لاغری گلد

عوارض قرص لاغری گلد
عوارض قرص لاغری گلد

هر داروی شیمیایی، عوارض مختلفی را برای بدن به همراه دارد. قرص‌های لاغری با تاثیر بر متابولیسم و روند جذب مواد مختلف در بدن، تاثیر قابل توجهی در بدن دارند. بنابراین استفاده از این قرص‌ها، نیازمند دقت و توجه بیشتری است. قرص‌های لاغری نیز عوارض مختلفی را برای بدن انسان در پی دارند. 

قرص لاغری گلد نیز مانند تمامی قرص‌های لاغری شیمیایی، عوارض مختلفی را بر روی بدن انسان می‌گذارد. برخی از این عوارض، جبران ناپذیر هستند. آشنایی با عوارض مصرف قرص ‌های لاغری گلد، می‌تواند در تصمیم شما برای مصرف این قرص‌ها تاثیرگذار باشد.

در این بخش، به برخی از خطرناک‌ترین و متداول‌ترین عوارض استفاده از قرص‌های لاغری اشاره می‌شود.

  • افزایش استرس و عارضه‌های آن

مصرف قرص لاغری، موجب افرایش اضطراب در افراد مصرف کننده می‌شود. استرس به تنهایی دارای عارضه‌های مختلفی مانند تپش قلب، احساس سرگیجه و غیره است. تمامی این عوارض، موجب آشفتگی فرد می‌شوند. بنابراین قرص‌های لاغری می‌توانند تاثیرات مخربی در آرامش روحی و جسمی فرد مصرف کننده بر جای بگذارند.

  • بی خوابی

 قرص‌های لاغری با تاثیر بر متابولیسم بدن و افزایش تپش قلب، موجب افزایش هوشیاری فرد مصرف کننده می‌شوند. این عارضه موجب بروز بی‌خوابی در فرد می‌شود. هوشیاری طولانی مدت (قرار گرفتن بدن در حالت آماده) باعث می‌شود بدن فرد مصرف کننده، همواره از ذخایر مواد معدنی خود استفاده کند. این امر با گذشت زمان، موجب کاهش ذخایر معدنی ضروری بدن می‌شود. بروز چنین عارضه‌ای موجب تضعیف شدید سیستم ایمنی بدن شده و فرد را در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار می‌دهد.

  • افزایش خطر ابتلا به فشار خون

 تپش قلب ناشی از افزایش متابولیسم بدن، باعث می‌شود قلب افراد پس از مصرف قرص‌های لاغری، با قدرت و شدت بیشتری فرآیند خون رسانی را انجام دهد. در اثر تداوم این روند، فرد مصرف کننده دچار مشکل فشار خون می‌شود.

  • شرایط روحی نامناسب

 بسیاری از افراد، بیش از حد معمول روی ظاهر خود حساس هستند. این گونه اشخاص، معمولاً درگیری‌های فکری زیادی در ارتباط با تناسب اندام خود دارند. این امر موجب می‌شود این دسته از افراد، همواره برای رفع نقص‌ها و بهبود ظاهر خود، در تلاش باشند. افزایش وزن و چاقی، از جمله مواردی هستند که اشخاص زیادی نسبت به آنها حساسیت نشان می‌دهند.

 این حساسیت ممکن است به قدری شدید باشد که موجب عصبی شدن فرد شود. مصرف قرص‌های لاغری با بهم ریختن روند طبیعی بدن، در سیستم عصبی بدن شما نیز تاثیرگذار هستند. این قرص‌ها با تاثیر بر  روی انتقال دهنده‌های عصبی بدن، موجب افزایش بدخلقی و تنش‌های عصبی می‌شوند. 

  • کاهش آب بدن

 قرص‌های لاغری با افزایش سوخت و ساز و دمای بدن انسان، موجب قرار گرفتن بدن در وضعیت کم آبی می‌شوند. زیرا بدن دائماً احساس می‌کند نیاز به مصرف آب دارد. قرار دادن بدن در وضعیت کم آبی، آسیب‌زا بوده و موجب بروز مشکلات زیادی مانند سردرد و تاری دید می‌شود.

  • خطر مرگ

یکی دیگر از عوارض قرص های لاغری گلد، خطر مرگ است. بسیاری از داروهای موجود در بازارهای مصرفی ایران، فاقد تائیدیه سازمان غذا و دارو بوده و مصرف آنها ریسک بالایی دارد. بسیاری از افراد با دیدن تبلیغات قرص‌های لاغری، اقدام به تهیه آنها نموده و به شکل خودسرانه آنها را مصرف می‌کنند. آگاه نبودن از خطرات استفاده از این نوع قرص‌ها، موجب بروز عوارض ناگوار در برخی از افراد می‌شود. لازم است بدانید قرص‌های لاغری غیر استاندارد، حتی می‌توانند موجب مرگ انسان شوند.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI – شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

  • ایجاد مشکلات گوارشی

مواد محرک موجود در قرص‌های لاغری (مانند کافئين و فنترمین)، با ایجاد تاثیرات منفی بر روی معده و سیستم گوارش، موجب بروز مشکلات مختلفی(مانند تهوع، اسهال، یبوست و سوزش معده) در سیستم گوارش انسان می‌شوند. شدت و نوع این عوارض در افراد مختلف متفاوت بوده و به وضعیت جسمانی فرد قبل از مصرف قرص‌های لاغری بستگی دارد. این نوع عوارض جبران ناپذیر، در داروهای لاغری که در فرآیند جذب چربی اختلال ایجاد می‌کنند، بیشتر دیده می‌شوند.

  • اعتیاد

 داروهای لاغری معمولاً دارای مواد محرک (مانند کافئین) هستند. به همین دلیل، داروهای لاغری قابلیت ایجاد اعتیاد در افراد مصرف کننده دارند. زیرا با گذشت زمان، بدن فرد مصرف کننده، نیاز به مصرف دوز بالاتری از قرص‌های لاغری خواهد داشت.

  • بروز مشکلات کلیوی

 قرص‌های لاغری با ایجاد اختلال در فرآیند جذب چربی و مواد مغذی موجود در آن، عملکرد کلیه‌ها را نیز دچار مشکل می‌کند. زیرا بروز اختلال در جذب چربی، موجب رسوب مواد مختلف در کلیه‌ها می‌شود. زیرا موادی زائد بدن دیگر به خوبی دفع نمی‌شوند و در نتیجه، این امر موجب ایجاد سنگ کلیه می‌شود.

  • افزایش دمای بدن با بالا بردن میزان سوخت و ساز

یکی دیگر از عوارض مصرف قرص های لاغری گلد، افزایش دمای بدن با بالا بردن میزان سوخت و ساز است. این امر موجب افزایش تعریق و در نتیجه، وجب کم آبی بدن می‌شود.

  • از بین رفتن یا کاهش شدید اشتها

 این عارضه در طولانی مدت موجب ایجاد سوء هاضمه در فرد مصرف کننده می‌شود.

.ایجاد مشکلات گوارشی

 این نوع عوارض بین افراد مصرف کننده قرص‌های لاغری، بسیار شایع است. زیرا کم آبی حاصل از مصرف قرص‌های گلد، موجب تشدید مشکلات گوارشی می‌شود.

  • کاهش وزن ناگهانی و شدید

 این امر موجب ایجاد شوک به بدن شده و عملکرد ارگان‌های مختلف بدن (مانند کلیه‌ها) را دچار مشکل می‌کند.

  • ارسال سیگنال‌ های عصبی به مغز و ایجاد اختلال در سیستم عصبی

یکی دیگر از عوارض قرص های لاغری گلد ارسال سیگنال‌های عصبی به مغز و ایجاد اختلال در سیستم عصبی است. این عملکرد موجب  ایجاد احساس سیری می‌شود.

و در آخر ایجاد مشکلات قلبی مانند فشار خون و تپش قلب  از عوارض قرص های لاغری گلد است.

سخن پایانی

داشتن یک بدن سالم و خوش فرم، برای همه افرادتبدیل به  یک دغدغه شده است و هر فردی به نحوهٔ برای آن تلاش می‌کند؛ اما افرادی برای رسیدن به این هدف از روشی مانند قرص ‌های لاغری گلد استفاده می‌کنند. قرص‌های لاغری هیچگاه نمی‌توانند مانند رژيم‌های غذایی مناسب و تمرینات ورزشی مشکل اضافه وزن را درمان کنند؛ بلکه با خطراتی که به همراه دارند همواره منع می‌شوند.

اگر قصد کاهش وزن دارید با کمک متخصصین رژيم غذایی متناسب با شرایط جسمیتان و کمک یک مربی، برنامهٔ تمرینی دریافت کنید. کارشناسان مجموعه تخصصی فیت کلاب با سالها تجربه در کنار شما هستند تا از سالم‌ترین روش برای رسیدن به وزن ایده‌آل خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه