چربی سوزی شکم | چگونه چربی های شکم را آب کنیم!؟

چربی سوزی شکم | چگونه چربی های شکم را آب کنیم!؟

چربی بیش از حد شکم نه تنها بر ظاهر بدن تاثیر می‌گذارد، بلکه شما را در معرض خطر بسیاری از بیماری‌های مزمن قرار می‌دهد. به همین دلیل، بسیاری از افراد به دنبال روش‌هایی برای چربی سوزی شکم هستند. در بدن برخی افراد، تجمع چربی صرفاً در ناحیه شکم و پهلو انجام می‌شود. این دسته از افراد می‌توانند با استفاده از چند راهکار ساده، چربی‌های ناحیه شکم را از بین ببرند. عوامل مختلفی بر تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو موثر هستند.

 عوامل ژنتیکی، مصرف بیش از حد الکل، پرخوری بیش از حد، مصرف چربی‌های اشباع شده یا غذاهای فرآوری شده و مواردی مانند این، منجر به افزایش تجمع چربی در ناحیه شکم می‌شوند. این سلول‌های چربی، بر سلامتی شما تاثیر سوء دارند. بنابراین اگر دارای چربی تجمع یافته در ناحیه شکم هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب از وبسایت تخصصی فیت کلاب را تا انتها مطالعه کرده و از بهترین راهکارهای چربی سوزی شکم مطلع شوید. 

چرا چربی سوزی شکم ضروری است؟

چربی سوزی شکم | چگونه چربی های شکم را آب کنیم!؟
چربی سوزی شکم | چگونه چربی های شکم را آب کنیم!؟

چربی‌هایی که در ناحیه شکم تجمع پیدا می‌کنند، منشاء بروز بسیاری از بیماری‌های دیگر هستند. این چربی‌ها، تاثیر بسیار نامناسبی بر ظاهر دارند. در صورتی که راهکارهایی برای از بین بردن چربی شکم در نظر نگیرید، به مرور زمان حجم این چربی‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. در این حالت، آب کردن چربی‌های شکم کار بسیار سختی خواهد بود. بخش زیادی از چربی‌هایی که وارد بدن شما می‌شوند، به چربی‌های احشایی (چربی پنهان) تبدیل خواهند شد.

 چربی احشایی مانند چربی‌های شکمی، زیر سطح پوست قرار ندارند و اندام‌ها را احاطه می‌کنند. زمانی که چربی‌های زیر سطح پوست به حد اشباع برسند، از بین بردن آن‌ها بسیار سخت خواهد بود. چربی‌های احشایی، در اطراف اندام‌هایی مثل قلب، کبد یا مواردی مانند این جمع شده و به مرور زمان سفت می‌شوند.

 این چربی‌ها عملکرد قلب را مختل کرده و باعث بروز بسیاری از بیماری‌ها خواهند شد. چربی احشایی باعث می‌شود فرد شکم با فرمی نامناسب داشته باشد. در این حالت اندام بدن شخص، سیبی شکل خواهد شد. هر بار که از غذاهای فرآوری شده یا غذاهای حاوی چربی استفاده می‌کنید، مقدار زیادی چربی زیر پوستی و احشایی در بدن شما تجمع پیدا خواهد کرد. بنابراین برای جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و بهبود فرم ظاهری بدن، چربی سوزی شکم ضروری است. 

روش های چربی سوزی شکم 

روش‌های مختلفی برای چربی سوزی شکم مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه برخی از این روش‌ها را برای شما بیان می‌کنیم. بسیاری از این روش‌ها از جمله روش‌های موضعی مثل ماساژ دادن، نتایج موقت دارند و ممکن است مقداری از چربی‌های این ناحیه را از بین ببرند. 

برای از بین بردن دائمی چربی‌های شکم، باید وزن کلی خود را کاهش دهید. بهترین راه حل، دریافت یک برنامه ورزشی و در کنار آن رژیم غذایی مناسب است. برخی روش‌های چربی سوزی شکم شامل موارد زیر هستند: 

1.چربی سوزی شکم با مصرف برخی مواد غذایی

مواد غذایی، تاثیر بسیار زیادی بر کاهش چربی‌های ناحیه شکم یا سایر نواحی بدن دارند. البته مصرف برخی مواد غذایی به تنهایی نمی‌تواند چربی‌های این ناحیه را از بین ببرد. بهتر است در کنار آن، از برنامه ورزشی نیز استفاده کنید. برخی مواد غذایی که برای از بین بردن چربی شکم مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل موارد زیر هستند:

  • مقدار زیادی فیبر محلول بخورید

یکی از بهترین روش‌های چربی سوزی شکم، این است که مقدار زیادی فیبر محلول بخورید. اولین سوالی که به ذهن شما می‌رسد، این است که فیبر محلول چیست؟ فیبر محلول در بسیاری از مواد غذایی وجود دارد. این ماده توانایی زیادی برای جذب آب دارد و بعد از جذب آب، یک ماده ژل مانند را تشکیل می‌دهد که سرعت عبور غذا از سیستم گوارش را کاهش خواهد داد. 

در نتیجه، شما برای مدت طولانی‌تری احساس سیری خواهید داشت. همین مسئله بر کاهش وزن و چربی سوزی شکم موثر است. برای اثبات این مسئله، یک پژوهش بر ۱۱۰۰ فرد بزرگسال انجام شد. نتیجه پژوهش نشان داد که به ازای مصرف ۱۰ گرم فیبر محلول، چربی شکم حدود ۴ درصد کاهش پیدا می‌کند. 

منابع عالی فیبر محلول 
  • میوه ها
  • سبزیجات
  • حبوبات
  • جو دو سر
  • جو

2.از مصرف غذاهای حاوی چربی ترانس خودداری کنید

یکی دیگر از بهترین روش‌های چربی سوزی شکم، پرهیز از مصرف غذاهای حاوی چربی ترانس است. بسیاری از مواد غذایی حاوی چربی ترانس، بر افزایش چربی ناحیه شکم و پهلو تاثیرگذار هستند. در حال حاضر، بسیاری از کمپانی‌ها، تولید چربی ترانس مواد غذایی خود را کاهش داده و چربی‌های سالم‌تر تولید می‌کنند. 

پژوهش‌ها نشان می‌دهند چربی‌های ترانس، به صورت مستقیم با بیماری‌های قلبی، بیماری‌های مقاومت به انسولین و افزایش چربی شکمی مرتبط هستند. برای اثبات این مسئله، یک پژوهش بر میمون‌ها انجام شد. این پژوهش حدود ۶ سال طول کشید. در این تحقیق میمون‌هایی که طی ۶ سال مقدار زیادی چربی ترانس مصرف کرده بودند، ۳۳ درصد چربی شکمی بیشتری از میمون‌های دیگر داشتند. 

3.کاهش مصرف الکل

از دیگر روش‌های چربی سوزی شکم، کاهش مصرف الکل است. اگر یکی از افرادی هستید که به مصرف الکل اعتیاد دارند، بهتر است در اسرع وقت برای ترک آن اقدام کنید. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مصرف بیش از حد الکل، بر افزایش چربی شکم موثر است. 

هنگامی که مقدار زیادی چربی مصرف می‌کنید، میزان تجمع و ذخیره چربی در اطراف کمر و شکم افزایش خواهد یافت. اخیراً دستورالعمل‌های غذایی جدیدی توسط آمریکا مطرح شده است که بیان می‌کند، مردم باید مصرف الکل خود را تا حد امکان کاهش دهند. 

4.افزایش مصرف غذاهای پر پروتئین

شاید برای شما جالب باشد بدانید یکی از روش‌های چربی سوزی شکم، افزایش مصرف غذاهای پر پروتئین است. پروتئین یک ماده مفید برای کنترل وزن و حفظ سلامتی است. هر چقدر مقدار پروتئین موجود در مواد غذایی بیشتر باشد، احساس سیری بیشتری خواهید داشت.

 تحقیقات نشان داده است که مصرف غذاهای سرشار از پروتئین، باعث کاهش اشتها می‌شود و احساس سیری را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، پروتئین میزان سوخت و ساز و متابولیسم بدن را افزایش خواهد داد. البته مصرف پروتئین باید به شکل درست و حساب شده انجام شود. بهتر است از یک رژیم غذایی سالم برای مصرف غذاهای غنی از پروتئین استفاده کنید. 

5.مصرف ماهی چرب 

از دیگر روش‌های چربی سوزی شکم، افزایش مصرف ماهی چرب است. ماهی چرب یک مکمل مغذی عالی است که باید در رژیم غذایی شما قرار بگیرد. این نوع ماهی، سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ است.

 تحقیقات نشان داده است اسیدهای چرب امگا ۳، از بدن در برابر بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کنند. علاوه بر این، چربی امگا ۳ می‌تواند از تجمع چربی احشایی در بدن جلوگیری کرده و مانع از بروز بیماری‌هایی مثل کبد چرب شود. به طور کلی، می‌توانید ۲ تا ۳ وعده ماهی چرب در هفته مصرف کنید. البته تعیین دقیق میزان مصرف ماهی چرب، بر عهده متخصص تغذیه یا مربی ورزشی است. برخی ماهی‌ها مثل ماهی سالمون، دارای مقدار زیادی اسید چرب امگا ۳ هستند ‌

6.کاهش مصرف غذاهای شیرین 

غذاهای شیرین نیز می‌توانند بر افزایش چربی شکم تاثیرگذار باشند. بنابراین برای چربی سوزی شکم، بهتر است میزان مصرف غذاهای شیرین را کاهش دهید. افزایش مصرف غذاهای حاوی قند و گلوکز، شما را در معرض خطر بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲ و بیماری کبد قرار می‌دهند. توجه داشته باشید که حتی قندهای طبیعی مانند عسل، باید در حد اعتدال مورد استفاده قرار گیرند.

7.لاغری شکم با روش موضعی 

یکی دیگر از روش‌های چربی سوزی شکم، ماساژ دادن پوست شکم است. ماساژ یک روش عالی برای افزایش متابولیسم و گردش خون زیر سطح پوست شکم است. به همین دلیل، می‌تواند به راحتی چربی‌های تجمع یافته در ناحیه شکم را از بین برده و عضلات شکم را شل کند. تحقیقات نشان می‌دهد که ماساژ، می‌تواند ضخامت چربی تجمع یافته زیر سطح پوست شکم را کاهش دهد.

 اگرچه ماساژ بر چربی سوزی شکم موثر است، ولی نتیجۀ آن مانند تمرینات ورزشی یا رژیم غذایی نیست. بنابراین بهتر است از ماساژ در کنار تمرینات ورزشی استفاده کنید. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، مراجعه به یک ماساژور حرفه‌ای است. فردی که فرآیند ماساژ شکم را انجام می‌دهد، باید تبحر بسیار زیادی در این زمینه داشته باشد. در غیر این صورت، آسیب بسیار زیادی به بافت شکم یا سایر اندام‌های داخلی بدن وارد خواهد شد.

8.ورزش برای چربی سوزی شکم 

بدون شک بهترین و ایده‌آل‌ترین روش برای چربی سوزی شکم، ورزش کردن است. باید از برخی تمرینات ورزشی خاص، برای چربی سوزی شکم استفاده کنید. سوال مهمی که در این میان ایجاد می‌شود، این است که باید از چه نوع ورزشی برای چربی سوزی شکم استفاده کرد؟ بهترین ورزش برای از بین بردن چربی‌های شکم، ورزش‌های هوازی هستند.

 به طور کلی، می‌توانید برای تناسب اندام ورزش‌های قدرتی یا ورزش‌های هوازی انجام دهید. ورزش‌های قدرتی برای عضله سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما ورزش‌های هوازی، کالری‌ و چربی بدن را از بین می‌برند. 

روش خاصی برای انجام ورزش‌های هوازی وجود دارد. این نوع ورزش باید در مدت زمان کم و با شدت بالا انجام شود. اگر هنگام انجام ورزش هوازی احساس خستگی کردید، بهتر است چند دقیقه استراحت کنید. زیرا در این حالت، ممکن است فشار بسیار زیادی به بدن شما وارد شود. بهترین ورزش‌ها برای چربی سوزی شکم، دوچرخه سواری، تردمیل و مواردی مانند این هستند.

9.تمرینات بدنسازی و فیتنس 

علاوه بر ورزش‌های هوازی، تمرینات بدنسازی و فیتنس بر چربی سوزی شکم موثر هستند. یکی از مهم‌ترین مسائل در رابطه با تمرینات بدنسازی و تناسب اندام، تداوم است. این حرکات بدنسازی، به مرور زمان بر فرم بدن شما تاثیر گذاشته و چربی‌های ناحیه شکم را از بین می‌برند. بنابراین برای رسیدن به نتیجه ایده‌آل خود، باید حداقل چند ماه به برنامه ورزشی پایبند باشید. مسئله دیگر، اجرای درست حرکات است. 

اگر تمرینات بدنسازی چربی سوزی شکم را در گوگل جستجو کنید، تعداد زیادی سایت یا تصویر برای شما نمایش داده خواهد شد. در این حالت، به راحتی می‌توانید تمرین مورد نظر را انجام دهید. ولی باز هم امکان خطا و اشتباه وجود دارد. هرگونه خطا هنگام اجرای حرکات بدنسازی، آسیب بسیار زیادی به بدن شما وارد می‌کند.

 برای جلوگیری از این مسئله، بهتر است از یک مربی ورزشی حرفه‌ای برنامه دریافت کنید. مربیان مجموعه فیت کلاب، می‌توانند یک برنامه ورزشی فوق العاده برای چربی سوزی شکم در اختیار شما قرار دهند. برخی از تمرینات ورزشی که برای از بین بردن چربی‌های شکم موثر هستند، شامل موارد زیر می‌باشند: 

  • پلانک 
  • اسکوات 
  • کرانچ 
  • پل معکوس 
  • پیلاتس  

10.چربی سوزی شکم با دمنوش 

یکی دیگر از روش‌های چربی سوزی شکم، مصرف دمنوش است. این یک روش خانگی برای از بین بردن چربی‌های شکم است که توسط بسیاری از افراد به خصوص مردمان ایرانی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. دمنوش‌ها می‌توانند جایگزین مناسبی برای نوشیدنی‌های پرکالری مثل نوشابه باشند. برخی دمنوش‌ها نه تنها بر از بین بردن چربی‌های ناحیه شکم موثرند، بلکه بر سلامت ذهن و سایر نواحی بدن نیز تاثیرگذار خواهند بود. 

به عنوان مثال یکی از بهترین دمنوش‌ها برای چربی سوزی شکم، دمنوش چای سبز است. این دمنوش در سراسر جهان به عنوان یک نوشیدنی مناسب برای سوزاندن چربی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته چای سبز خاصیت آرامبخش نیز دارد و می‌تواند تنش را کاهش دهد. این ماده سرشار از آنتی اکسیدان است که بر چربی سوزی موثر می‌باشد. می‌توانید به جای نوشیدن چای سیاه، به صورت روزانه از چای سبز استفاده کنید. 

چای سفید، چای اولانگ و مواردی مانند این، نمونه‌های دیگری از دمنوش‌های مناسب برای چربی سوزی هستند. اگرچه دمنوش‌ها می‌توانند مقداری از چربی‌های ناحیه شکم را از بین ببرند، ولی نتیجه دائمی و قطعی ندارند. ممکن است بعد از قطع مصرف دمنوش، مجدداً چربی شکم ایجاد شود. بنابراین دمنوش باید در کنار سایر راهکارها مثل تمرینات ورزشی مورد استفاده قرار بگیرد.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل درباره روش‌های چربی سوزی شکم صحبت شد. تجمع چربی در ناحیه شکم، باعث کاهش اعتماد به نفس بسیاری از افراد به خصوص بانوان می‌شود. در این حالت نمی‌توانید لباس مورد علاقه خود را بپوشید یا به راحتی در اجتماع ظاهر شوید. چربی شکمی نه تنها بر ظاهر افراد تاثیر می‌گذارد، بلکه بر سلامتی آن‌ها نیز تاثیرگذار خواهد بود. چربی‌های شکمی، شما را در معرض بیماری‌های قلبی یا مواردی مانند این قرار می‌دهند. 

می‌توان از راهکارهای مختلف برای چربی سوزی شکم استفاده کرد. بهترین راهکار، دریافت برنامه ورزشی و در کنار آن دریافت رژیم غذایی است. پیشنهاد می‌کنیم برنامه ورزشی و رژیم غذایی را در کنار یکدیگر مورد استفاده قرار دهید. اگر برای چربی سوزی شکم به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، بهتر است با کارشناسان متبحر مجموعه فیت کلاب در تماس باشید.

One Response

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه