فواید شگفت‌انگیز وگنیسم: چرا باید امتحان کنید؟

فواید شگفتانگیز وگنیسم

وگنیسم یک نوع سبک زندگی و رژیم غذایی بدون مصرف مواد غذایی حیوانی است. محصولات حیوانی از جمله گوشت و تخم مرغ در این سبک زندگی استفاده نمی‌شوند. وگنیسم یک سبک محبوب است که به دلیل مزایای پرشمار آن برای سلامتی رو به گسترش است. بسیاری از مردم برای بهبود سلامتی و افزایش کیفیت زندگی به وگنیسم روی آورده‌اند. مزایایی از جمله کاهش خطر بیماری‌های قلبی، دیابت و انواع خاصی از سرطان با وگنیسم مرتبط است. در این مقاله از مجله سلامت فیت کلاب به بررسی فواید شگفت‌انگیز وگنیسم و تاثیر آن بر سلامت می‌پردازیم.

فواید وگن برای سلامتی؛ کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن

رویکرد و سبک زندگی گیاهی به دلیل فواید پر‌شمار آن محبوبیت فراوانی پیدا کرده است. یکی از مزایای کلیدی رژیم وگن کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن است. برخی از بیماری‌های مزمن شامل موارد زیر است:

  • بیماری‌های قلبی: بیماری‌های قلبی عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. ارتباط بسیار قوی بین مصرف محصولات حیوانی به‌ویژه چربی‌های اشباع و افزایش خطر بیماری‌های قلبی وجود دارد. به طور کلی، رژیم‌های غذایی با چربی اشباع کمتر و کلسترول پایین‌تر برای قلب مفیدترند. علاوه‌بر این، محتوای بالای فیبر در رژیم وگن می‌تواند به کاهش سطح کلسترول و حفظ سلامت قلب کمک کند.
  • دیابت: دیابت نوع 2 به دلیل بالا رفتن سطح قند خون بروز می‌کند. تحقیقات نشان داده‌اند که پیروی از رژیم غذایی وگن به طور قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. رژیم وگن معمولا دارای فیبر بالا، غلات کامل و حبوبات است که به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند. با مصرف این مواد غذایی حساسیت بدن نسبت به انسولین بالا می‌رود.

انواع خاصی از سرطان مانند سرطان روده بزرگ، سینه و پروستات با مصرف محصولات حیوانی مرتبط هستند. اما رژیم‌های گیاهی غنی از آنتی اکسیدان هستند و فرد را در برابر سرطان محافظت می‌کنند.

فواید وگن برای تناسب اندام

فواید شگفت‌انگیز وگنیسم برای تناسب اندام؛ کاهش مصرف کالری و سلامت گوارشی

یکی از ویژگی‌های مهم رژیم وگنیسم پتانسیل آن در کاهش وزن است. در ادامه به برخی از مزایای وگنیسم برای حفظ وزن مطلوب اشاره می‌کنیم.

  • مصرف کالری کمتر: یکی از دلایل مفید بودن وگنیسم برای کنترل وزن، کالری کمتر غذاهای گیاهی است. محصولات حیوانی مانند گوشت و لبنیات دارای کالری بالاتری هستند که در نهایت منجر به افزایش وزن می‌شوند. افراد در رژیم وگن حجم بیشتری از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و پروتئین‌های گیاهی مصرف می‌کنند.
  • حرکات منظم روده: فیبر بالای مواد غذایی در رژیم وگن می‌تواند به بهبود حرکات روده کمک کند. این مزیت برای جلوگیری از یبوست و نفخ شکم بسیار مفید است. داشتن سیستم گوارشی سالم برای حفظ وزن مطلوب ضروری است.
  • حذف غذاهای فرآوری شده: رژیم وگن معمولاً غنی از کربوهیدرات‌های پیچیده است. در این سبک زندگی غذاهای فرآوری‌شده کمتری به چشم می‌خورد. با حذف این غذاها چربی‌ها و قندهای ناسالم از برنامه غذایی کنار می‌روند. این روند با کاهش وزن و کاهش خطر بیماری‌های مزمن مرتبط است.

در نتیجه، پیروی از رژیم غذایی وگن می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. مصرف کالری کمتر، مصرف بالای فیبر و تقویت احساس سیری همگی از فواید وگنیسم برای کاهش وزن است.

فواید وگن برای تامین ریزمغذی‌ها؛ گسترش گزینه‌های غذایی

وگنیسم ایجاد محدودیت نیست بلکه شما را از محدودیت غذایی قبلی خارج می‌کند. این سبک زندگی فرصت‌های زیادی را برای گسترش گزینه‌های غذایی و خلاقیت در آشپزی فراهم می‌کند. وگنیسم دنیای جدیدی از گزینه‌های غذایی را به روی شما باز می‌کند. با حذف محصولات حیوانی و فرآوری شده، باید به دنبال کشف منابع جایگزین غذایی باشید. در این سفر با طیف گسترده‌ای از غذاهای گیاهی آشنا می‌شوید .

با سرازیر شدن طیف متنوعی از سبزیجات، غلات کامل، آجیل و دانه‌ها به برنامه غذایی، سلامتی شما بیش از پیش ارتقا می‌یابد. به زودی با طعم و مزه‌های جدید آشنا می‌شوید و تجربه متفاوتی در آشپزی به دست خواهید آورد. به جای تکیه بر محصولات حیوانی برای تامین پروتئین بدن، می‌توانید از جایگزین‌های گیاهی مانند توفو، عدس، کینوا و نخود استفاده کنید. غذاهای گیاهی مانند کلم، اسفناج، انواع توت‌ها و آجیل سرشار از آنتی اکسیدان هستند. از طرفی، امگا 3 مورد نیاز خود را هم می‌توانید از گردو یا دانه‌های خوراکی مانند دانه چیا و کتان تامین کنید.

فواید شگفت‌انگیز وگنیسم برای سیستم ایمنی؛ تقویت مبارزه با بیماری‌ها

یکی از دلایل اصلی تاثیر وگنیسم بر سیستم ایمنی تاکید آن بر میوه‌ها و سبزیجات است. منابع گیاهی سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان هستند. تمامی این مواد غذایی در عملکرد بهتر سیستم ایمنی نقش دارند. میوه‌ها و سبزیجات به‌خصوص از انواع رنگی آنها غنی از ویتامین‌های C و E و مواد معدنی هستند. این ریزمغذی‌ها به عملکرد بهتر سلول‌های ایمنی و محافظت از بدن در برابر عوامل عفونی کمک می‌کنند.

علاوه بر این، رژیم گیاهی باکتری‌های خوب روده را تقویت می‌کند. تقویت شدن باکتری‌های خوب روده نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی دارد. مصرف غذاهای گیاهی سرشار از فیبر سوخت لازم برای باکتری‌های مفید روده را فراهم می‌کند. این باکتری‌ها به نوبه خود اسیدهای چرب زنجیره کوتاه تولید می‌کنند. این ترکیبات برای عملکرد بهتر سلول‌های ایمنی و بالا رفتن توان دفاعی بدن بسیار مفید هستند.

یکی از دلایل دیگر تاثیر مفید وگنیسم بر سیستم ایمنی حذف هورمون‌ها و آنتی‌بیوتیک‌های موجود در غذاهای حیوانی است. محصولات حیوانی به ویژه گوشت و لبنیات ممکن است حامل باکتری‌های مضر و ترکیبات ناسالم باشند. با پرهیز از مصرف محصولات حیوانی، وگن‌ها از اینگونه مشکلات محفوظ خواهند بود.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI - شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

فواید شگفت‌انگیز وگنیسم برای ذهن: بهبود خلق و خو و شفافیت ذهنی

علاوه بر فواید جسمانی، وگنیسم با بهبود خلق و خو و شفافیت ذهنی هم مرتبط است. تحقیقات نشان می‌دهد که پیروی از رژیم غذایی گیاهی تأثیر مثبتی بر ذهن و سلامت روان دارد، از جمله:

  • بهبود خلق و خو: رژیم وگن غنی از مواد مغذی مانند ویتامین B12، امگا 3، روی و منیزیم است. این ریزمغذی‌ها برای حفظ سلات مغز مهم هستند. تاثیر این فرایند مثبت به شکل خلق و خوی بهتر و شفافیت ذهنی خود را نشان می‌دهد.
  • کاهش التهاب مغز: روده و مغز ارتباط قوی با هم دارند. وقتی که روده سالم باشد بر عملکرد مغز تاثیر بسیار مطلوبی دارد. رژیم وگن سرشار از فیبر و ریزمغذی‌های گیاهی است و میکروبیوم روده را ارتقا می‌دهد.
  • تاثیرات روانی مثبت: جنبه اخلاقی رژیم گیاهی می‌تواند تأثیر روانی مثبتی بر افراد داشته باشد. برخی افراد با پیروی از سبک زندگی وگنیسم احساس همسویی بیشتری با ارزش‌های خود دارند. هنگامی که فرد مطابق با ارزش‌های خود زندگی می‌کند، حال و هوای بهتری هم دارد.

بنابراین، سبک زندگی وگنیسم افراد را به خوردن و نوشیدن آگاهانه و ایجاد رابطه سالم‌تر با غذاها ترغیب می‌کند. انتخاب آگاهانه مواد غذایی می‌تواند ارتباط بهتر و سالم‌تری بین ذهن و بدن ایجاد کند.

دریافت برنامه غذایی وگن برای سلامتی و تناسب اندام بهتر از فیت کلاب!

رژیم وگن مزایای فراوانی برای سلامتی و تناسب اندام دارد. اما بدون دانش و تخصص نمی‌توان از آن به درستی استفاده کرد. مربیان حرفه‌ای و کارشناسان تغذیه رژیم غذایی وگن را متناسب با سطح فعلی آمادگی جسمانی شما تنظیم می‌کنند. در این برنامه مقدار مناسب درشت مغذی‌ها یعنی کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها به خوبی در نظر گرفته می‌شود. از طرفی ریزمغذی‌های مورد نیاز بدن نیز به دقت در برنامه لحاظ می‌شوند. نیازهای بدن هر کس منحصر به‌فرد است.

بنابراین برنامه غذایی و تمرینی باید متناسب با شرایط جسمی شما باشد. این برنامه شخصی تضمین می‌کند که هم از برنامه غذایی خود لذت می‌برید و هم به سطح بالاتری از تناسب اندام خواهید رسید. برای اینکه رژیم گیاهی سالم و مغذی داشته باشید، می‌توانید از فیت کلاب کمک بگیرید. شما با کمترین هزینه بهترین برنامه غذایی و تمرینی را از فیت کلاب دریافت می‌کنید. در فیت کلاب مربیان با ارزیابی شرایط جسمی و ژنتیکی شما تمام فاکتورهای مورد نیاز برای طراحی یک برنامه ایده‌آل را در نظر می‌گیرند. برای ارتباط با مربیان حرفه‌ای و کارشناسان تغذیه با شماره 02191090095 در تماس باشید.

سوالات متداول در رابطه با فواید شگفت‌انگیز وگنیسم

آیا دریافت پروتئین در رژیم غذایی وگن دشوار است؟

در رژیم‌های غذایی گیاهی می‌توان نیازهای پروتئینی را از گیاهانی مانند حبوبات، توفو، تمپه و اسپیرولینا تامین کرد. این مواد غذایی سرشار از پروتئین هستند. بعضی از منابع گیاهی مثل اسپیرولینا پروتئین‌های باکیفتی دارند.

آیا رژیم وگن می‌تواند تمام مواد مغذی بدن را تامین کند؟

اگر رژیم غذایی گیاهی به خوبی تنظیم شده باشد می‌تواند تمام مواد مغذی را تامین کند. برای این کار بهتر است با کارشانس تغذیه و یا مربی حرفه‌ای تناسب اندام مشورت کنید.

آیا رژیم گیاهی منجر به کمبود کلسیم در بدن می‌شود؟

اگر رژیم وگن بر اساس شرایط جسمی شما طراحی شده باشد، کمبود ریز مغذیه رخ نمی‌دهد. منابع گیاهی مانند سبزیجات پهن برگ، حبوبات و توفو غنی از کلسیم هستند.

آیا رژیم غذایی وگن برای ورزشکاران هم مفید است؟

بله، یک رژیم گیاهی با ساختار درست می‌تواند انرژی و مواد مغذی لازم را برای ورزشکاران فراهم کند. مصرف پروتئین کافی و تعادل کربوهیدرات‌ها و چربی‌های سالم برای ارتقای عملکرد ورزشی بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه