بهترین صبحانه برای لاغری؛ 10 صبحانه برای کاهش وزن را بشناسید!

بهترین صبحانه برای لاغری

طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان انگلیسی، خوردن صبحانه بر تقویت و بهبود سوخت‌وساز بدن، بهبود عملکرد مغز، کاهش وزن و جلوگیری از چاقی، کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت اثرگذار است. دکتر جیمز بت سرپرست تحقیقات، بیان می‌کند که اگر صبحانه نخورید در وعده‌های بعدی کالری بیشتری دریافت می‌کنید. بر این اساس خوردن صبحانه رژیمی حاوی مواد پروتئینی و سبزیجات می‌تواند به تعادل وزن کمک کند. اگر می‌خواهید بهترین صبحانه برای لاغری را بشناسید و روز خود را با انتخاب‌های سالم شروع کنید؛ با فیت کلاب همراه باشید. در این مقاله 10 صبحانه رژیمی متناسب با فرهنگ ایرانی را معرفی می‌کنیم.

1- بلغور جو، بهترین صبحانه برای کاهش وزن!

بلغور جو دوسر یک انتخاب عالی برای خوردن صبحانه است. بلغور جو سرشار از فیبر محلول بوده و به هضم غذا و تنظیم سطح کلسترول خون کمک می‌کند. بلغور جو را با انواع توت‌های تازه، خلال بادام و کمی عسل ترکیب کنید. ترکیب بلغور جو با میوه‌های تازه و عسل سرشار ویتامین‌های ضروری، آنتی‌اکسیدان‌ها و چربی‌های سالم است. همچنین طعم بسیار خوبی به صبحانه شما خواهد داد و برای کاهش وزن بسیار مناسب است.

قهوه؛ نوشیدنی قبل از صبحانه برای لاغری

2- قهوه؛ نوشیدنی قبل از صبحانه برای لاغری!

دانه‌های قهوه حاوی ترکیبات مفیدی مانند اسید کلروژنیک و اسید کافئیک است. قهوه دارای خواص آنتی‌اکسیدان و ضد التهاب است. کافئین قهوه می‌تواند باعث بهبود عملکرد مغز شده و سطح هوشیاری را افزایش دهد. بیشتر مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن یک فنجان قهوه در روز می‌تواند انرژی و شادابی روزانه را تأمین کند. از سوی دیگر، کافئین می‌تواند بر کاهش وزن اثر گذار باشد. بر این اساس قهوه برای لاغری، بهترین نوشیدنی قبل از صبحانه است.

3- تخم مرغ؛ منبع مهمی برای تأمین پروتئین بدن!

تخم مرغ یکی از مواد غذایی بسیار عالی برای تأمین پروتئین بدن است. خوردن تخم مرغ در وعده صبحانه می‌تواند انرژی لازم برای فعالیت‌های روزانه را تأمین کند. همچنین احساس سیری بالایی ایجاد کرده و یکی از مواد غذایی مهم در لیست صبحانه رژیمی است. شما می‌توانید با استفاده از سبزیجات تازه مانند اسفناج، قارچ و فلفل دلمه‌ای، املت سبزیجات بسیار خوشمزه و مقوی تهیه و از خوردن آن به عنوان اولین وعده غذایی روزانه لذت ببرید.

4- کره بادام زمینی؛ خوشمزه‌ترین صبحانه رژیمی برای گیاهخواران!

کره بادام زمینی سه عنصر مغذی بدن را تأمین کرده و بهترین صبحانه برای لاغری شکم است. 100 گرم کره بادام زمینی حاوی 20 گرم کربوهیدرات با 13 درصد کالری، 50 گرم چربی با 72 درصد کالری و 25 گرم پروتئین با 15 درصد کالری است. کره بادام زمینی کالری روزانه را تأمین کرده و مقدار کربوهیدارت کمی دارد. بر این اساس اغلب برای کاهش وزن حتی به افراد دارای بیماری دیابت نیز توصیه می‌شود. همچنین یک صبحانه رژیمی عالی برای علاقمندان به خوردن غذاهایی گیاهی است.

5- پارفه ماست یونانی؛ بهترین صبحانه برای لاغری!

ماست یونانی مملو از پروتئین، پروبیوتیک‌ها و کلسیم است که آن را به گزینه‌ای عالی برای کاهش وزن تبدیل می‌کند. ترکیب ماست یونانی با انواع توت‌ها و مقداری گرانولا، می‌تواند بسیار شیرین و لذت بخش باشد. همچنین مقدار فیبر مناسبی دارد و می‌تواند احساس سیری و انرژی لازم را فراهم کند.

6- آجیل و مغزها؛ سرمایه‌گذاری مطمئن برای زندگی سالم!

آجیل و انواع مغزها منبعی فوق‌العاده از منیزیم، پتاسیم، پروتئین و چربی‌های غیر اشباع است. همچنین مقدار بالایی فیبر داشته و باعث ایجاد احساس سیری می‌شود. آجیل کالری خوبی داشته و تحققات نشان داده که بدن تمام چربی‌های آجیل را جذب نمی‌کند. در همین راستا است که آجیل و مغزها را در لیست بهترین صبحانه برای کاهش وزن قرار داده‌اند. البته در زمان خرید آجیل باید به تازه بودن مغزها توجه داشته باشید. همچنین بهتر است که مغزها را در زمان مصرف از پوست خشک جدا کرده و میل کنید.

خوشمزه‌ترین صبحانه رژیمی برای گیاهخواران

7- نان تست آووکادو؛ صبحانه رژیمی سالم برای شروع روز یک روز خوب!

نان تست آووکادو به دلیل بافت خامه‌ای و منبع غنی از مواد مغذی محبوبیت بسیاری دارد. نان تست آووکادو به دلیل محتوای بالای چربی‌های تک غیراشباع، احساس سیری ایجاد کرده و در روند کاهش وزن بسیار مناسب است. از سوی دیگر آووکادو خود خواص بسیاری داشته و شما را برای شروع یک روز پُر از انرژی آماده می‌کند.

برای تهیه نان تست آووکادو یک تکه نان سبوس‌دار را برشته کنید. آووکادوی له شده را روی نان بمالید. برای طعم‌دار شدن می‌توانید از فلفل چیلی یا کمی آب لیموی ترش تازه استفاده کنید. ترکیب نان وآووکادو برای صبحانه، بسیار ساده به نظر می‌رسد اما به دلیل وجود خواص بالا یکی از بهترین صبحانه‌ها برای لاغری و کاهش وزن است.

8- ترکیب ارده و شیره؛ یکی از محبوب‌ترین‌ها در لیست صبحانه رژیمی!

ارده و شیره یکی از صبحانه‌های مقوی و محبوب برای ما ایرانیان است. ارده از دانه‌های کنجد آسیاب شده تهیه می‌شود. دانه‌های کنجد مانند انواع مغزها، فیبر بالایی داشته، به کاهش کلسترول خون کمک کرده، فشار خون را بهبود داده و به تعادل هورمون‌ها کمک می‌کند. شیره انگور یا خرما نیز منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد مغذی است. مخلوط ارده و شیره یک صبحانه عالی برای کاهش وزن و لاغری است.

انواع اسموتی؛ بهترین صبحانه برای لاغری شکم

9- انواع اسموتی؛ بهترین صبحانه برای لاغری شکم!

اسموتی یکی از گزینه‌های راحت و سریع برای تهیه صبحانه رژیمی است. با مخلوط انواع میوه‌ها، سبزیجات تازه و برخی از مغزها می‌توانید اسموتی خوشمزه، رژیمی، سالم و مقوی تهیه کنید. یکی از بهترین انواع اسموتی‌ها، اسموتی اسفناج است. اسفناج تازه را با کلم پیچ، موز، شیربادام و یک پیمانه پودر پروتئین ترکیب کنید تا یک نوشیدنی مقوی حاوی مواد معدنی، ویتامین‌ها و فیبر ضروری برای بدن داشته باشید.

10- بشقاب میوه؛ صبحانه رژیمی و رنگارنگ برای کودکان و گیاه‌خواران!

میوه‌ها یکی از بهترین مواد غذایی برای تهیه صبحانه رژیمی است. همچنین خوردن میوه برای کسانی که می‌خواهند عادت خوردن صبحانه را شروع کنند بسیار مفید است. میوه‌ها فیبر ضروری بدن را تأمین کرده و حاوی مقدار زیادی ویتامین و قند ساده است. بر این اساس انرژی روزانه شما را تأمین و وزن را کاهش می‌دهند. در زمان آماده کردن بشقاب میوه، از میوه‌های متفاوت با رنگ‌های مختلف استفاده کنید.

آب بهترین نوشیدنی قبل از صبحانه برای لاغری

بهترین زمان خوردن صبحانه برای لاغری؛ نوشیدنی قبل از صبحانه برای لاغری را بشناسید!

بدن ساعت خاصی برای تنظیم فعالیت‌های خود دارد. البته تنظیمات بدن هر فرد نسبت به فرد دیگر متفاوت است. همچنین عادات و سبک زندگی ما بر روند سلامت بدنمان اثرگذار است. اما در حالت کلی بهترین زمان خوردن صبحانه برای لاغری، یک ساعت پس از بیدار شدن است.

قبل از خوردن صبحانه و در فاصله یک ساعته، می‌توانید چند لیوان آب ولرم سالم بنوشید. آب سالم یکی از بهترین نوشیدنی‌ها قبل از صبحانه برای لاغری است. پس از نوشیدن آب، اندام‌های داخلی و گوارشی بدن فعالیت روزانه خود را آغاز کرده و آماده دریافت ویتامین‌ها، پروتئین و چربی‌های مفید است.

لیست بهترین غذاها برای کاهش وزن را از مجموعه فیت کلاب دریافت کنید!

در این مقاله بهترین صبحانه برای لاغری را معرفی کردیم. خوردن صبحانه رژیمی مواد مغذی لازم را برای شروع متابولیسم بدن، ایجاد احساس سیری و حفظ سطح قند خون در طول روز فراهم می‌کند. بر این اساس صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است و می‌تواند میزان پرخوری در وعده‌های بعدی را کاهش دهد. صبحانه سالم و رژیمی باید ترکیبی از مواد مغذی مانند پروتئین‌ها، چربی‌های سالم و فیبر ضروری بدن باشد.

انتخاب بهترین صبحانه برای لاغری به نوع رژیم و عادات غذایی شما بستگی دارد. به منظور دریافت مشاوره تخصصی در زمینه انتخاب بهترین صبحانه برای کاهش وزن، می‌‎توانید با کارشناسان مجموعه فیت کلاب ارتباط بگیرید. فیت کلاب همراه با تیم تخصصی و کارشناسان تغذیه خود، یکی از مجموعه‌های فعال حوزه سلامت است. متخصصان مجموعه فیت کلاب پس از بررسی وضعیت سلامت عمومی بدن و سبک زندگی، برنامه غذایی و ورزشی اختصاصی شما را تنظیم می‌کنند. شما می‌توانید از طریق شماره تماس 02191090095 با کارشناسان و تیم پشتیبانی مجموعه فیت کلاب ارتباط بگیرید و راهنمایی لازم را دریافت کنید. همراه با تیم فنی و متخصصان فیت کلاب در مسیر سبز سلامت قدم بردارید.

سوالات متداول

آیا نخوردن صبحانه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟

خیر، حذف صبحانه عاملی برای افزایش وزن است. صبحانه سالم، متابولیسم بدن را شروع کرده و پرخورری در وعده‌های غذایی بعدی را کاهش می‌دهد.

آیا می توانم برای کاهش وزن هر روز اسموتی بخورم؟

بله، اسموتی یکی از بهترین صبحانه‌ها برای کاهش وزن است. با رعایت ترکیب میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین و چربی‌ها می‌توانید انواع اسموتی را تهیه و به عنوان یک وعده کامل آن را میل کنید.

آیا تهیه صبحانه با پروتئین بالا برای کاهش وزن مناسب است؟

پروتئین یکی از بهترین مواد برای ایجاد احساس سیری است. البته زیاده روی در هر ماده غذایی می‌تواند مضر باشد. اما با مقدار مناسب مواد غذایی حاوی پروتئین مانند تخم مرغ، ماست یونانی، گوشت بدون چربی می‌توانید صبحانه رژیمی سالم و مقوی تهیه کنید.

آیا مواد غذایی برای صبحانه وجود دارد که برای کاهش وزن باید از خوردن آن‌ها اجتناب کرد؟

بله، مواد غذایی حاوی قند بالا و چربی‌های مضر برای کاهش وزن مناسب نیست. خوردن غذاهایی مانند غلات شیرین، شیرینی‌ها و گوشت‌های فرآوری شده برای صبحانه توصیه نمی‌شود. برای تهیه بهترین صبحانه برای لاغری بهتر است از مواد غذایی مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی استفاده کنید.

One Response

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه