خرید وسایل ورزشی مؤثر برای شکم؛ معرفی بهترین وسایل ورزشی شکم

بهترین وسایل ورزشی برای تمرینات شکم

از زمان‌های بسیار قدیم، داشتن شکمی عضله‌ای آرزوی افراد زیادی بوده است. پس جای تعجب نیست که دنیای تناسب‌اندام همیشه به دنبال بهترین وسایل ورزشی برای تمرینات شکم است. دستگاه‌های شکم فوق‌العاده هستند؛ زیرا هدف قرار دادن عضلات شکم شما را آسان‌تر می‌کنند. تمرین مناسب در باشگاه و یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند ظاهر شکم شما را تا حد زیادی بهبود بخشد. رشد عضلات شکم سخت نیست، به شرطی که روش‌ها و تجهیزات مناسب را بدانید و استفاده کنید. وقتی صحبت از تمرین شکم می‌شود، سه کلمه کلیدی یکپارچگی، ایمنی و پیشرفت وجود دارد. تجهیزات بدنسازی ایده‌آل باید همه این الزامات را برآورده کند. برای آشنایی با بهترین وسایل تمرینات شکمی با این مطلب از فیت کلاب همراه باشید.

بهترین وسایل ورزشی برای تمرینات شکم: ویژگی‌های اصلی

آیا رؤیای داشتن شکم‌ تخت و ورزیده دارید؟ اما مطمئن نیستید که چگونه می‌توانید آنها را به دست آورید؟ دستیابی به این هدف در خانه یا در باشگاه با بهترین تجهیزات ورزشی شکم امکان‌پذیر است. با گزینه‌های زیادی که برای ورزش کردن در باشگاه در دسترس است، تشخیص اینکه بهترین دستگاه ورزش شکم برای شما کدام است دشوار است. از بین تعداد زیاد تجهیزات، بهترین تجهیزات بدنسازی برای داشتن شکم‌های حجاری شده کدام‌اند؟ برای آشنایی بیشتر با تجهیزات شکمی تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

دوچرخه‌های ثابت؛ مناسب برای تمام سطوح تناسب‌اندام

دوچرخه ثابت برای تمام سطوح تناسب‌اندام مناسب است. یک دوچرخه ثابت ابزاری ایده‌آل برای تمرینات بدن شما محسوب می‌شود. این تمرین کم ضربه برای تثبیت و تقویت عضلات شکم شما، بدون اینکه بیش از حد به خود فشار بیاورید عالی است. با ویژگی‌هایی مانند تنظیمات مقاومت قابل‌تنظیم و مانیتور دیجیتال، دوچرخه ثابت همچنین به شما امکان می‌دهد پیشرفت خود را در حین انجام تمرین در سطحی که مناسب شما است، پیگیری کنید.

ماشین‌آلات قایقرانی؛ تقویت شکم و پشت

ماشین‌های قایقرانی روشی عالی برای انجام تمرینات شدید اصلی هستند که قدرت شکم و پشت شما را بدون خستگی آسان مورد هدف قرار می‌دهند. ازآنجایی‌که قایقرانی باعث افزایش عضلات شکم شما می‌شود، در بازوها و پاهای خود نیز احساس قدرت خواهید کرد. اگر به دنبال رویکردی جذاب برای روتین تقویت هسته خود هستید، ماشین‌های قایقرانی راهی هیجان‌انگیز است.

نیمکت کرانچ؛ از محبوب‌ترین وسایل شکم

یکی از محبوب‌ترین وسایل شکم نیمکت کرانچ است. این نیمکت چه صاف و چه رو به پایین، برای تمرین تمام ماهیچه‌های کمربند شکمی با تنوع باورنکردنی از تمرینات ایده‌آل است که معروف‌ترین آن کرانچ می‌باشد. کرانچ، یعنی خم کردن تنه، یکی از مؤثرترین حرکات برای تقویت عضلات راست شکمی است. نیمکت کرانچ، به شما امکان می‌دهد شیب و تعداد تمریناتی را که می‌توانید برای تحریک بیشتر انجام دهید، را تنظیم کنید.

تردمیل یک ابزار عالی برای تمرینات شکمی

تردمیل؛ افزایش قدرت بدنی

تردمیل فقط یک ابزار عالی برای تمرینات قلبی نیست، بلکه باعث افزایش قدرت بدنی فوق‌العاده می‌شود. با وضعیت مناسب، هسته بدن شما به طور فعال با دویدن درگیر می‌شود. درحالی‌که تنه و لگن خود را در وضعیت عمودی ثابت نگه می‌دارید. وقتی دویدن شما شدیدتر می‌شود، این عضلات هنگام دویدن در شیب سخت‌تر کار می‌کنند.

نیمکت دراز و نشست؛ مناسب برای کارآموزان مبتدی و پیشرفته

دراز و نشست یکی از محبوب‌ترین و همچنین مؤثرترین تمرینات برای عضلات شکم است. این حرکت شامل عضلات راست شکمی، ماهیچه‌های مورب و عرضی و غیره می‌شود. نیمکت شکم رایج‌ترین و پرکاربردترین وسیله ورزش شکم است. این نیمکت تقریباً در تمام باشگاه‌ها یا مراکز تناسب‌اندام موجود است؛ زیرا می‌توان از نیمکت برای انواع تمرینات استفاده کرد.

این نوع از نیمکت هم برای کارآموزان مبتدی هم پیشرفته مفید هستند. این نیمکت به عنوان یک دستگاه دراز و نشست قابل‌تنظیم نیز شناخته می‌شود، زیرا می‌توانید زاویه نیمکت را تنظیم (افزایش یا کاهش) کنید. زاویه تند مقاومت بیشتری ایجاد می‌کند و ازاین‌رو کار روی آن سخت‌تر است. به همین ترتیب، انجام یک زاویه بازتر آسان‌تر و برای مبتدیان مناسب‌تر است. این نیمکت‌های قابل‌تنظیم به تقویت عضلات مرکزی کمک می‌کند.

تشک یوگا؛ قابل استفاده برای تمرین‌های مختلف

همه تمرینات متمرکز بر شکم به ماشین‌آلات سنگین نیاز ندارند. تشک یوگا با ارائه راحتی و پشتیبانی عالی، می‌تواند انتخاب مناسبی برای انجام تمرینات اصلی بدن باشد. تشک‌های یوگا برای تمرین‌های مختلفی که به طور خاص با هدف تقویت عضلات بدن انجام می‌شوند، مانند کرانچ، پل، پلانک و دراز و نشست عالی هستند.

توپ تعادل؛ دیسک‌های تعادلی

توپ‌ها و دیسک‌های تعادلی از مؤثرترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین ابزار تمرین اصلی هستند. ورزش بر روی یک توپ تعادلی یا دیسک می‌تواند به تقویت عضلات مرکزی بدن، بهبود وضعیت بدن و افزایش انعطاف‌پذیری و ثبات شما کمک کند. هم توپ‌های تعادلی و هم دیسک‌های تعادلی را می‌توان در انواع تمرینات از جمله یوگا، پیلاتس، تمرینات قدرتی و تمرینات توان‌بخشی گنجاند.

میله‌های کششی؛ تقویت ماهیچه‌های شکم

میله‌های کششی در تمرینات متمرکز بر هسته بسیار مؤثر هستند. این نوع نوار تناسب‌اندام فقط روی تمرینات اصلی تمرکز نمی‌کند، زیرا به تقویت قسمت‌های مختلف بدن نیز کمک می‌کند. با هدف قرار دادن عضلات بالای بدن، آنها برای تقویت کمر، بازوها، شکم و سینه شما عالی هستند. از کشش‌های سنتی و چین آپ گرفته تا بلند کردن پاهای آویزان، ماهیچه‌های شکم شما را می‌سازد.

چرخ تمرین شکم؛ تقویت عضلات تحتانی و فوقانی شکم

به نظر می‌رسد یک دمبل کوچک روی چرخ است که می‌توانید از هر طرف آن را نگه دارید. این ابزار به شما امکان می‌دهد تمرینی کارآمد داشته باشید، زیرا به تحریک عضلانی در هنگام ورزش کمک می‌کند. برای مبتدیان، استفاده از این تجهیزات ممکن است دشوار باشد. اما با پیشرفت تمرین شما با استفاده از این تجهیزات، به آن عادت خواهید کرد و استفاده از آن برای تمرین خود بسیار مفید است. برخی این تجهیزات را برای تمرین عضلات تحتانی و فوقانی شکم مناسب می‌دانند.

توپ‌های سوئیسی برای افزایش قدرت عضلات شکمی

توپ‌های سوئیسی؛ توپ پایداری

توپ‌های سوئیسی که به آن توپ پایداری نیز گفته می‌شود، یکی از همه‌کاره‌ترین تجهیزات خانگی است. از این توپ می‌توانید برای تمرینات اصلی خود و بسیاری از انواع تمرینات استفاده کنید. آنها در طیف وسیعی از اندازه‌ها در دسترس هستند. می‌توانید بر اساس قد خود سایز صحیح را تهیه نمایید. آنها همچنین در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند که شما بر اساس ترجیح شخصی یکی را انتخاب کنید.

صندلی‌های رومی؛ از بهترین وسایل ورزشی

از بهترین وسایل ورزشی برای تمرینات شکم صندلی‌های رومی است. این یک وسیله خوب است که نه تنها برای تمرین عضلات شکم بلکه برای کمر نیز استفاده می‌شود. تمرکز فقط بر روی عضلات شکم در حین تمرین می‌تواند باعث کمردرد، وضعیت بد بدن و سایر آسیب‌های احتمالی پایین‌تنه شود. به همین دلیل مهم است که همان‌طور که برای تقویت عضلات شکم خود تمرین می‌کنید، روی کمر و این تجهیزات نیز کار کنید. این نوع صندلی می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. برای تمرینات تقویتی همسترینگ، باسن، ناحیه مرکزی و کمر بسیار مناسب است. انواع مختلفی دارد، اما رایج‌ترین آنها دارای یک نیمکت بالشتک‌دار با ساق پا است. درحالی‌که بالاتنه خود را برای انجام تمرینات خم می‌کنید، به پایین‌تنه ثبات می‌دهد.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI - شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

ماشین کابل؛ هدف قرار دادن عضلات شکمی

ماشین‌های کابلی قطعات بسیار متنوعی از تجهیزات هستند که امکان ایجاد دامنه کامل حرکت و مقاومت در قسمت‌های مختلف بدن را فراهم می‌کنند. دستگاه کابلی که عمدتاً عضلات شکمی شما را هدف قرار می‌دهد، هنگام تمرینات متمرکز بر مرکز بدن، طیف گسترده‌ای از تمرینات شکمی با کابل را ارائه می‌کند. شما عزیزان می‌توانید استفاده از این دستگاه را به روتین خود اضافه کنید.

اگر به دنبال استراحت از تمرینات با وزنه آزاد و کرانچ هستید، دستگاه کابل ابزاری عالی برای استفاده است. ماشین‌های کابلی طیف وسیعی از تمرینات را برای کار کردن عضلات شکم ارائه می‌دهند. برای این تمرین، نیازی به افزایش بیش از حد وزن دستگاه نیست. شما می‌توانید مقاومت را طوری تنظیم کنید که به اندازه کافی چالش‌برانگیز باشد. همان‌طور که روال را حفظ کنید و فرم مناسب را نیز در نظر بگیرید.

مدیسن بال؛ توپ‌های پزشکی

توپ‌های پزشکی نوعی توپ سنگین هستند که از لاستیک، چرم یا سایر مواد بادوام مشابه ساخته می‌شوند. آنها در اندازه‌ها وزن‌های متفاوت هستند. بسته به سطح مهارت خود می‌توانید بهترین وزن را متناسب با توانایی خود انتخاب کنید. آنها را می‌توان به روش‌های مختلف و برای بسیاری از تمرینات از جمله دراز و نشست با توپ پزشکی، چرخش روسی و کوهنوردی استفاده کرد. گزینه‌های اقتصادی زیادی وجود دارد. شما می‌توانید آنها را به صورت جداگانه یا به صورت مجموعه خریداری کنید.

استفاده از بهترین وسایل ورزشی برای تمرینات شکم در فیت کلاب

با همه آنچه گفته شد، بهبود بخش مرکزی بدن و شکم یک جزء حیاتی است که همه باید در روال تناسب‌اندام خود بگنجانند. یافتن تجهیزات مناسبی که بتواند به طور مؤثری از رژیم تمرین محوری شما پشتیبانی کند، کلیدی و بسیار مهم است. پس که برای نیازهای فعلی شما و همچنین اهداف تناسب‌اندام آینده شما مناسب هستند. جهت استفاده از بهترین وسایل ورزشی برای تمرینات شکم می‌توانید به فیت کلاب مراجعه نمایید.

فیت کلاب از بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی در شمال تهران است. این مجموعه ورزشی متخصصین تربیت‌بدنی و تغذیه دارد که به شما برای رسیدن به اهداف موردنظر خود کمک می‌کند. بعد از ثبت‌نام اولیه در سایت می‌توانید مشاوره رایگان دریافت کنید. برای مشاوره نیز می‌توانید با شماره 02191090095 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا دستگاه‌های کاردیو چربی می‌سوزانند؟

در صورت استفاده صحیح، ایمن و منظم از دستگاه‌های کاردیو مانند تردمیل در چربی‌سوزی بسیار مؤثر هستند. اجرای تمرینات کاردیو در یک برنامه تمرینی کلی کالری می‌سوزاند تا به کاهش چربی ناخواسته و وزن اضافی کمک کند. درعین‌حال سلامت کلی شما را افزایش دهد.

چه دستگاه‌هایی در باشگاه بدنسازی به شما شکم تخت می‌دهند؟

اگر تجهیزاتی می‌خواهید که کشکم تختی به شما بدهد، ماشین‌های قایقرانی انتخابی عالی هستند. فقط مطمئن شوید که از فرم مناسب استفاده کنید. زیرا اگر به درستی آن را انجام ندهید، آسیب‌دیدن در این دستگاه آسان است.

آیا دستگاه‌های شکمی، چربی‌های شکم را می‌سوزانند؟

خیر، دستگاه‌های کرانچ شکم، کمکی به سوزاندن چربی شکم نمی‌کنند. آنها ممکن است به تقویت عضلات شکم شما کمک کنند. یک رژیم غذایی سالم و ورزش‌های قلبی عروقی به شما کمک می‌کند چربی‌های شکم را بسوزانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه