راهنمای تغذیه برای افزایش وزن با استفاده از پای مرغ؛ آیا پای مرغ باعث افزایش وزن می‌شود؟

رژیم غذایی پای مرغ برای افزایش وزن

اگرچه پای مرغ اغلب به عنوان یک محصول زائد دور انداخته می‌شود، اما در مکان‌های مختلف در سراسر جهان، از جمله مکزیک، آفریقای جنوبی، آسیا، جامائیکا و ترینیداد، از پای مرغ غذاهای رایجی درست می‌کنند. خوردن پای مرغ برای برخی ناخوشایند به نظر می‌رسد، اما برای کره‌ای‌ها، چینی‌ها، ویتنامی‌ها و فیلیپینی‌ها یک غذای لذیذ آشپزی است. اگر پای مرغ را به عنوان یک غذای لذیذ در نظر نگیرید، باید بدانید که خوردن آن فواید زیادی برای سلامتی دارد. پای مرغ کلسیم و سایر مواد معدنی کمیاب، ویتامین‌ها و کلاژن بدن شما را تأمین می‌کنند. برخی از افراد نیز از رژیم غذایی پای مرغ برای افزایش وزن استفاده می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با پای مرغ همراه فیت کلاب باشید.

فواید مصرف پای مرغ؛ آیا به دنبال غذای مغذی می‌گردید؟

ممکن است از خوردن پای مرغ احساس بدی داشته باشید، اما غذاهای پای مرغ لذیذ چینی، ویتنامی، فیلیپینی و کره‌ای طرف‌داران زیادی دارند. فقط آنها نیستند، بلکه حتی هندی‌ها نیز پای مرغ را زیاد مصرف می‌کنند. پای مرغ به دلیل فواید تغذیه‌ای آن، در درجه اول به دلیل فیبرهای کلاژن بالای آن، ارزشمند است.

پای مرغ عمدتاً از بافت پیوندی، پوست، غضروف، تاندون‌ها و استخوان‌ها ساخته شده است. آنها همچنین دارای مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی هستند؛ اما بسیار سالم هستند. کلاژن که به پوست، تاندون‌ها، ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و رباط‌ها فرم، قدرت و مقاومت می‌دهد، حدود 70 درصد از کل محتوای پروتئین آن است. پای مرغ همچنین یک منبع طبیعی فولات (ویتامین B9) است که به سنتز دیابت و از بین بردن نقایص مادرزادی کمک می‌کند. گاهی اوقات پای مرغ را به صورت سرخ شده و همراه با سس سرو می‌کنند. مصرف پای مرغ با سس محتوای کربوهیدرات، چربی و کالری آن را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد در نتیجه باعث افزایش وزن می گردد.

پوستی سالم و جوان‌تر؛ برای جوان ماندن

دانشگاه ملی چونگ-هسینگ در تایوان، تحقیقاتی را انجام داد که نشان داد مقادیر سخاوتمندانه کلاژن در پای مرغ وجود دارد. کلاژن خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می‌کند. پس وقتی تولید کلاژن کاهش می‌یابد، افتادگی، خشکی و چین‌وچروک نتیجه آن است. مکمل‌های کلاژن گران هستند. برخی از قرص‌های کلاژن موجود در داروخانه‌ها از پای مرغ آسیاب شده درست شده است. وقتی پای مرغ ارزان است و به عنوان منبع خوبی از کلاژن به راحتی در دسترس است، خرید پای مرغ منطقی به نظر می‌رسد. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که کلاژن موجود در یک منبع غذایی مانند آبگوشت استخوان راحت‌تر از قرص‌ها توسط بدن جذب می‌شود.

در مطالعاتی که خواص ضد پیری کلاژن را بررسی کردند، زنان 35 تا 55 ساله با استفاده از کلاژن یک بار در روز به مدت هشت هفته، خاصیت ارتجاعی پوست خود را بهبود بخشیدند. از خشکی کمتری رنج بردند و پوستشان صاف‌تر شد. به نظر می‌رسد کلاژن یکی از موثرترین و طبیعی ترین ترکیبات مراقبت از پوست است. همانطور که کلاژن پوست شما را جوان می‌کند سلامت روده را نیز بهبود می‌بخشد.

استخوان‌های قوی‌تر؛ بدنی قوی‌تر

بدن شما به طور مداوم استخوان قدیمی را بازجذب می‌کند و استخوان جدید ایجاد می‌کند. هر ده سال یا بیشتر، کل سیستم اسکلتی شما جایگزین می‌شود. اگر بین استخوان قدیمی و استخوان جدید در حال ایجاد تعادل وجود داشته باشد استخوان‌های قوی و سالم می‌مانند. زمانی که این تعادل به هم می‌خورد مشکلات زیادی ایجاد می‌شود. با تشکیل کمتر استخوان جدید، استخوان قدیمی بیشتری جذب می‌شود.

با افزایش سن، بدن کلسیم و فسفات را از استخوان‌های شما بازجذب می‌کند و استخوان‌ها شکننده‌تر می‌شوند. برای ساختن استخوان جدید باید به اندازه کافی غذاهای سرشار از این مواد معدنی بخورید. مشکل دیگری که می‌تواند باعث شکننده شدن استخوان شود، زمانی است که بدن کلسیم کافی دریافت می‌کند، اما قادر به جذب آن نیست. کلاژن در کمک به جذب کلسیم در بدن نقش دارد. خوردن پای مرغ حاوی کلاژن می‌تواند به کاهش خطر ایجاد استخوان‌های شکننده کمک کند. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که کلاژن می‌تواند سلول‌های سازنده استخوان (استئوبلاست‌ها) را تحریک کرده و به حفظ ساختار استخوانی سالم کمک کند.

کندرویتین و گلوکزامین دو ماده مغذی موجود در آبگوشت پای مرغ هستند که از سلامت استخوان حمایت می‌کنند. همچنین حاوی کندرویتین سولفات است که برای آرتروز مفید می‌باشد. به جای خرید مکمل‌های گران قیمت حاوی گلوکزامین و کندرویتین، استفاده از پای مرغ در یک کاسه سوپ یا آبگوشت گزینه بسیار ارزان‌تری را ارائه می‌دهد که می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

ترمیم مفاصل؛ راحت‌تر راه رفتن

برای بسیاری از افراد مسن راه رفتن برایشان دردناک است. این اغلب به دلیل کمبود کلاژن است که باعث سفتی مفاصل می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که کلاژن درد و التهاب مفاصل را کاهش می‌دهد و حتی در برخی از بیماری‌های تخریب‌کننده مانند آرتروز باعث بهبودی می‌شود. آمینو اسیدهای موجود در کلاژن می‌توانند نقش اساسی در ترمیم غضروف مفاصل داشته باشند.

غضروف در مفاصل باعث ایجاد بالشتک برای استخوان‌ها می‌شود تا استخوان‌ها به هم ساییده نشوند. دو مورد از مواد موجود در کلاژن کندرویتین سولفات و گلوکزامین هستند که به ساخت غضروف در مفاصل کمک می‌کنند. این مواد به بدن کمک می‌کنند تا غضروف و بافت هم‌بند جدید رشد کند. تزریق اسید هیالورونیک به مفاصل زانو به عنوان یک درمان موقت برای آرتروز عمل می‌کند. با تهیه آبگوشت با پای مرغ می‌توانید میزان مصرف اسید هیالورونیک خود را افزایش دهید. همچنین به شما مواد معدنی، پروتئین‌ها و سایر ترکیبات لازم برای سلامت مفاصل را می‌دهد.

کاهش التهاب؛ کاهش التهاب داخلی بدن

کلاژن نه تنها برای التهاب موضعی ضروری است، بلکه سطح التهاب سیستم را به حداقل می‌رساند. التهاب سیستم جدی‌تر از التهاب موضعی است، زیرا منجر به آسیب بافتی در سراسر بدن می‌شود و به بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند.  ژلاتین موجود در پای مرغ پخته شده دارای خواص ضدالتهابی عالی است. خواص پای مرغ به تعادل اسید آمینه (بلوک‌های سازنده پروتئین‌ها) کمک می‌کند.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI – شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

بهبود گردش خون؛ تقویت رگ‌های خونی با پای مرغ

گردش خون یک عملکرد ضروری در بدن است؛ زیرا برای تأمین اکسیژن و مواد مغذی تمام قسمت‌های بدن ضروری است. گردش خون ضعیف می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند ورزش نکردن، نشستن طولانی‌مدت در یک مکان، سیگار کشیدن و لخته شدن خون باشد. کلاژن موجود در پای مرغ به تقویت رگ‌های خونی کمک می‌کند. همچنین پرولین موجود در کلاژن از یکپارچگی آن‌ها محافظت می‌کند و خاصیت ارتجاعی را بهبود می‌بخشد. پرولین به بدن کمک می‌کند تا پروتئین‌های مورد نیاز برای ساخت سلول‌های سالم را تجزیه کند.

پرولین مهم است زیرا می‌تواند از سخت شدن رگ‌ها جلوگیری کند. این زمانی اتفاق می‌افتد که شریان‌هایی که اکسیژن و مواد مغذی را از قلب به سایر قسمت‌های بدن حمل می‌کنند، به دلیل تجمع روی دیواره‌ها سفت و ضخیم می‌شوند. پرولین به دیواره‌ها کمک می‌کند تا این تجمع چربی را در جریان خون آزاد کنند تا انسداد کاهش یابد و شریان‌ها به درستی منبسط و منقبض شوند.

رژیم غذایی پای مرغ برای افزایش وزن

رژیم غذایی پای مرغ برای افزایش وزن؛ نکات مصرف پای مرغ

ازآنجایی‌که میزان چربی و کلسترول پای مرغ بسیار بالا است برای افزایش وزن بسیار استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید از رژیم غذایی پای مرغ برای افزایش وزن استفاده کنید باید پای مرغ و گوشت مرغ زیاد مصرف کنید.

پای مرغ بیشتر برای تهیه سوپ و خورش استفاده می‌شود و ممکن است به عنوان میان‌وعده، پیش‌غذا یا غذای جانبی سرو شود. با این حال، می‌توانید دستورالعمل‌های بی شماری را در اینترنت پیدا کنید. اگر قبلاً پای مرغ نخورده‌اید، یک آبگوشت استخوان پای مرغ تهیه کنید. هنگام خرید پای مرغ حتماً آنها را به دقت بررسی کنید. آنهایی که کثیف به نظر می‌رسند یا دارای پوست سوخته با آمونیاک هستند نشان‌دهنده مدیریت ضعیف بهداشتی هستند. باید آنهایی را که دچار سوختگی آمونیاکی (شبیه پینه‌های بیش از حد رشد کرده‌اند) دور بریزید یا از آنها اجتناب کنید. اگر پاهایی که خریداری می‌کنید نجس به نظر می‌رسند، آنها را کاملاً بشویید تا کثیفی‌ها پاک شوند.

دریافت رژیم غذایی برای افزایش وزن از متخصصین تغذیه فیت کلاب

اگر قصد دارید از رژیم غذایی پای مرغ برای افزایش وزن استفاده کنید باید بدانید که راه‌های دیگری نیز برای چاقی وجود دارد. برای اینکه زودتر به هدف خود برسید برنامه غذایی استاندارد از متخصص تغذیه دریافت نمایید. در این زمینه می‌توانید از متخصصین تغذیه فیت کلاب کمک بگیرید. برای مشاوره نیز می‌توانید با شماره 02191090095 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا سوپ پای مرغ برای شما مفید است؟

پای مرغ حاوی کلسیم، منیزیم، گوگرد، سدیم، پتاسیم، گلوکزامین، کراتین و سایر مواد معدنی است. برخی معتقدند که سوپ پای مرغ می‌تواند متابولیسم را تقویت کند. کبد شما را سم‌زدایی کند. به هضم غذا کمک کند و التهاب را کاهش دهد.

آیا مصرف پای مرغ برای سلامتی مفید است؟

پای مرغ حاوی مقادیر زیادی کلسیم است که از شکننده و ضعیف شدن استخوان‌ها و ناخن‌های شما جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، پای مرغ منبع عالی کندرویتین و گلوکزامین است که درد و التهاب مفاصل را کاهش می‌دهد.

آیا پای مرغ سالم است؟

پای مرغ با اینکه گوشت زیادی ندارد؛ اما حاوی کلاژن فراوانی است. این محتوای کلاژن ممکن است به تسکین درد مفاصل، کمک به سلامت پوست و جلوگیری از تحلیل استخوان کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه