از بین بردن چربی زیر شکم؛ آشنایی با راهکارهای مفید و طلایی برای چربی‌ سوزی!

از بین بردن چربی زیر شکم

 

حفظ ناحیه زیر شکم علاوه بر اینکه شما را عالی جلوه می‌دهد، باعث افزایش طول عمر نیز می‌شود. دور کمر بزرگ‌تر با خطر بیشتر بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان و غیره مرتبط است. کاهش وزن و از بین بردن چربی زیر شکم موجب می‌شود تا شما بتوانید عملکرد رگ‌های خونی را بهبود ببخشید و به کیفیت خواب خود کمک کنید. به طور کلی کاهش چربی شکم از دغدغه‌های افراد زیادی است که قصد دارند از خطرات بیماری‌های مختلف رها شوند و به زیبایی اندام خود کمک کنند.

اما سوال این است که با چه روش‌هایی می‎توان چربی زیر شکم را از بین ببریم؟ ما در این مقاله سعی کردیم تا با اطلاعات علمی معتبر به شما کمک کنیم تا از دست چربی زیر شکم خلاص شوید. پس اگر رویای بدن زیبا و خوش فرم را در سر دارید؛ تا آخر این مقاله همراه بلاگ فیت کلاب بمانید.

بهترین راهکارها برای آب کردن چربی زیر شکم؛ آیا نیاز به جراحی است؟

همانطور که دانستید، چربی زیر شکم باعث تشدید خطرات بیماری‌های مختلف و نداشتن تناسب اندام می‌شود. چربی زیر شکم را می‌توان با جراحی و راهکارهای دیگری از بین برد. اما لازم به توجه است که برای جراحی باید هزینه زیادی بپردازید و اوقات عذاب‌آوری را پشت سر بگذارید. پس بهتر است با راهکارهای دیگری، چربی زیر شکم را آب کنید.

ممکن است برای شما نیز پیش آمده که به راحتی چاق ‌شوید و به سختی چربی‌ها را بسوزانید. برای آب کردن چربی زیر شکم، نیاز به صبر و حوصله است تا بتوانید با استفاده از رژیم غذایی، ورزش‌های مفید و غیره به نتیجه برسید. در ادامه هر یک از راهکارهای سریع و طلایی که به چربی سوزی زیر شکم کمک می‌کنند را برای شما شرح می‌دهیم.

شما می‌توانید برای دریافت برنامه‌های رژیمی و ورزشی برای از بین بردن چربی زیر شکم به سایت فیت کلاب مراجعه کنید و از مشاوره تخصصی مربیان ما بهره ببرید.

فیبر محلول مصرف کنید؛ منابع غنی فیبر را بشناسید!

فیبر محلول، آب را جذب و به کاهش سرعت غذا در هنگام عبور از سیستم گوارشی بدن کمک می‌کند. مطالعات زیادی درباره فیبر صورت گرفته که می‌تواند با کمک به احساس سیری باعث کاهش وزن شود. به طور کلی موجب می‌شود تا شما کمتر غذا بخورید. همچنین این عامل می‌تواند منجر به کاهش چربی زیر شکم شود. در یک مطالعه مشاهده‌ای قدیمی‌تر که 1100 بزرگسال را در آن بررسی کرده‌اند، مشخص شده که به ازای هر 10 گرم از مصرف فیبر، 3.7 درصد از چربی شکم در طول 5 سال کاهش می‌یابد. در ادامه منابع عالی فیبر محلول را برای شما لیست کرده‌ایم:

  • سبزیجات
  • میوه‌ها
  • حبوبات
  • جو و جو دوسر

با مصرف درست فیبر محلول می‌توانید چربی زیر شکم خود را آب کنید. پس حتما این منابع غنی فیبر محلول را در برنامه خود قرار دهید.

عدم استفاده غذاهای حاوی چربی ترانس برای از بین بردن چربی زیر شکم

غذاهای حاوی چربی ترانس را مصرف نکنید؛ اسیدهای چرب اشباع نشده!

چربی‌های ترانس، اسیدهای چرب اشباع نشده‌اند که در بسیاری از اقلام خوراکی یافت می‌شوند. چربی‌های ترانس به عنوان دشمن بدن شناخته شده‌اند که می‌توانند به افزایش چربی زیر شکم کمک کنند. در مطالعه‌ای مشاهده‌ای مشخص شده که چربی‌های ترانس با التهاب، بیماری‌های قلبی و مقاومت در برابر انسولین در ارتباط است.

همچنین یک مطالعه 6 ساله بر روی میمون‌ها انجام گرفته است که ضرر چربی ترانس را به وضوح نشان می‌دهد. میمون‌هایی که از رژیم غذایی حاوی چربی ترانس بهره می‌برند، 33 درصد چربی شکمی بیشتری از میمون‌های دیگر با مصرف غیر اشباع دارند. در ادامه اقلام غذایی که حاوی چربی ترانس‌ هستند را برای شما مخاطبان عزیز بیان می‌کنیم:

  • ساندویج‌های آماده
  • کیک و پای
  • غذاهای سرخ‌‌کرده
  • غذاهای یخ‌زده
  • کره‌ی بادام زمینی
  • بستنی

حتما قبل از خرید اقلام خوراکی به برچسب و لیبل آن توجه و از چربی‌های ترانس دوری کنید. این محصولات اغلب به عنوان چربی‌های نیمه هیدروژنه ذکر می‌شوند.

 

لاغری شکم و پهلو با سلفون؛ آیا واقعاً جواب می‌دهد؟

 

استفاده از پروتئین برای از بین بردن چربی زیر شکم؛ یکی از درشت مغذی‌های مهم برای بدن!

پروتئین یک ماده مغذی مهم برای بدن است که باعث آب شدن چربی زیر شکم می‌شود. مصرف بهینه پروتئین موجب ترشح هورمون پپتید YY می‌شود که کاهش اشتها و سیری را در پی دارد. همچنین سرعت متابولیسم را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا تود عضلانی خود را حفظ کنید. طبق مطالعات علمی دانشمندان، افرادی که به مصرف پروتئین می‌پردازند نسبت به افرادی که در رژیم غذایی خود از پروتئین استفاده نمی‌کنند، چربی شکمی کمتری دارند. در ادامه پروتئین در اقلام غذایی را به شما معرفی می‌کنیم:

  • گوشت
  • مرغ
  • تخم‌مرغ
  • لبنیات
  • لوبیا

سعی کنید مواد غذایی حاوی پروتئین را بیشتر مصرف کنید تا به راحتی بتوانید چربی زیر شکم را از بین ببرید.

سطح استرس خود را کاهش دهید؛ رابطه استرس و چربی شکم!

استرس با تحریک غدد فوق کلیوی برای کورتیزول، که به عنوان هورمون استرس نیز شناخته می‌شود، چربی شکم را افزایش می‌دهد. سطوح بالای کورتیزول، اشتها را افزایش می‌دهد و ذخیره چربی شکم را هدایت می‌کند. رابطه استرس و چربی شکم اولین‌بار در سال 1990 کشف شد. محققان گروه روانشناسی در دانشگاه ییل متوجه شدند که تحریک هورمون استرس می‌تواند باعث افزایش وزن شود. بهتر است برای کمک به کاهش چربی زیر شکم از فعالیت‌های استرس‌زا دوری کنید. همچنین برای کاهش استرس می‌توانید از تمرین‌‌های یوگا و مدیتیشن بهره ببرید.

برای درمان سریع کم خونی، تغییرات در رژیم غذایی و مصرف مکمل‌های آهن بسیار مؤثر است. این اقدامات به سرعت به افزایش سطح آهن خون شما کمک می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر با مجله تخصصی فیت کلاب همراه باشید.

خواب مناسب برای آب کردن چربی زیر شکم؛ جلوگیری از چربی‌های احشایی!

خواب مناسب می‌تواند به بدنی سالم کمک کند و نبود خواب کافی باعث افزایش چربی شکم می‌شود. دکتر شری خادانگا متخصص قلب در مرکز پزشکی دانشگاه ورمونت، درباره رابطه خواب مناسب و چربی شکم تحقیقاتی انجام داده است. او اعلام کرده که عدم خواب کافی باعث تود چربی احشایی می‌شود.

اگر خواب کافی ندارید ممکن است به چربی‌های احشایی شکم دچار و به سختی از آن خلاص شوید. طبق مطالعه دانشمندان بر روی 5151 زن و مرد 18 تا 59 سال، کسانی که بیشتر می‌خوابیدند، چربی شکمی کمتری داشته‌اند. پس به خواب کافی در سبک زندگی خود توجه تا از چربی زیر شکم جلوگیری کنید.

انجام تمرینات هوازی برای کاهش چربی شکم

انجام تمرینات هوازی؛ آشنایی با تمرینات هوازی!

تمرینات هوازی، یکی از موثرترین روش‌ها برای کاهش کالری و بدنی سالم است. مطالعات متفاوتی در رابطه با شدت تمرینات برای کاهش چربی زیر شکم انجام شده است. در هر صورت تناوب و مدت زمان تمرین‌های شما می‌تواند بر روی چربی‌سوزی تاثیر زیادی بگذارد. ورزش هوازی باید با 150 دقیقه با شدت متوسط و 75 دقیقه با شدت شدید صورت گیرد. در ادامه چند تمرین هوازی که به چربی سوزی کمک می‌کنند را برای شما شرح می‌دهیم:

  • دویدن
  • دوچرخه‌سواری
  • شنا کردن
  • طناب زدن

هر کدام از این تمرینات هوازی باعث افزایش ضربان قلب و متابولیسم می‌شوند که به چربی‌سوزی کمک می‌کنند. پس تمرینات هوازی برای کاهش چربی شکم را جدی بگیرید.

انجام تمرینات مقاومتی؛ ورزش برای آب کردن چربی زیر شکم!

تمرینات مقاومتی به حفظ توده عضلانی بدن کمک می‌کند. براساس مطالعه بر روی افراد پیش دیابتی، انجام تمرینات مقاومتی به کاهش چربی شکم کمک می‌کند. در واقع تمرینات مقاومتی در کنار تمرین‌های هوازی باعث می‌شود تا چربی‌های اضافه خود را بسوزانید و به عضله‌سازی بپردازید. اگر قصد وزنه‌برداری و انجام تمرینات سنگین را دارید، بهتر است قبل از شروع آن با پزشکان تغذیه و مربیان باتجربه ارتباط برقرار کنید.

شما می‌توانید در فیت کلاب با مشاوران و مربیان حرفه‌ای ارتباط برقرار کنید تا با تمرین‌های مقاومتی به چربی سوزی زیر شکم بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 02191090095 با مشاوران سایت ما ارتباط برقرار کنید.

از بین بردن چربی زیر شکم بعد از زایمان؛ چربی زیر شکم زنان!

چربی زیر شکم از مشکلات پسا بارداری است که در بدن مادران رخ می‌دهد. این موضوع به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های بانوان تبدیل شده است. اگر در دوران پس از بارداری از تمرینات مختلفی استفاده نشود، ممکن است چربی زیر شکم تا مدت طولانی‌ای در بدن شما بماند. البته لازم به توجه است که پس از بارداری به زمان زیادی برای سوزاندن چربی زیر شکم احتیاج دارید و یک شبه این اتفاق نمیافتد. در ادامه راهکارهایی که باعث از بین رفتن چربی زیر شکم زنان می‌شود را به شما معرفی می‌کنیم:

  • نوشیدن آب فراوان
  • مصرف پروتئین
  • مصرف گوشت سفید
  • مصرف حبوبات

با این راهکارها می‌توانید چربی زیر شکم خود را در دوران پس از بارداری آب کنید. به طور کلی بهتر است برای از بین رفتن چربی زیر شکم با پزشکانی متخصص ارتباط برقرار کنید.

اگر می‌خواهید بی رحم ترین چربی سوز شکم و پهلو را در برنامه غذایی خود جای دهید، این مقاله حاوی بهترین مواد غذایی و ترکیبات طبیعی است که به شما در کاهش وزن کمک می‌کنند.

کاهش چربی زیر شکم با برنامه‌های مفید باشگاه فیت کلاب!

ما در این مقاله به بررسی راهکارهایی برای از بین بردن چربی زیر شکم پرداختیم. دانستید که پروسه چربی‌سوزی شکم طولانی است و باید از دنبال کردن برنامه‌های مفید خود دلسرد نشوید. حتما قبل از هر چیزی از مشاوره مربیان و پزشکان تغذیه بهره ببرید تا این فرایند را در کمترین زمان ممکن طی کنید. همچنین در دوران پسا بارداری، از اندام خود ناامید نشوید و با تمرین‌های ورزشی و راهکارهای مفید به چربی‌سوزی بپردازید. حتما از مصرف سیگار و مشروبات الکلی پرهیز کنید تا روند کاهش چربی شکم را بدون هیچ مشکلی بگذرانید.

شما به‌راحتی می‌توانید با برنامه‌های متخصصان و مشاوران حرفه‌ای فیت کلاب چربی زیر شکم خود را از بین ببرید. فیت کلاب یکی از بهترین مجموعه‌های ورزشی و تناسب اندام کشور است که شما می‌توانید به‌صورت حضوری و غیر حضوری در آن ثبت نام و از خدمات ورزشی و تناسب اندام آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از جمله دریافت برنامه رژیمی و ورزشی از طریق شماره تماس 02191090095 با کارشناسان سایت فیت کلاب ارتباط برقرار کنید. پس از ثبت نام در سایت فیت کلاب از پشتیبانی کارشناسان و مشاروان تغذیه و تناسب اندام برخوردار می‌شوید. از اینکه تا آخر این مقاله همراه فیت کلاب ماندید سپاس‌گزاریم.

 

لاغری شکم و پهلو با سلفون؛ آیا واقعاً جواب می‌دهد؟

 

سوالات متداول:

از بین بردن چربی زیر شکم موجب چه چیزی می‌شود؟

کاهش وزن و چربی شکم موجب می‌شود تا شما بتوانید عملکرد رگ‌های خونی را بهبود ببخشید. همچنین می‌توانید کیفیت خواب بهتری را تجربه کنید.

بهترین راهکارها برای از بین بردن چربی زیر شکم چیست؟

تمرینات هوازی، خواب مناسب، نداشتن استرس، تمرینات مقاومتی، استفاده از پروتئین و غیره باعث از بین رفتن چربی زیر شکم می‌شود.

چربی‌های ترانس در چه اقلام غذایی یافت می‌شود؟

انواع کیک و پای، بستنی، گوشت، غذاهای یخ‌زده، ساندویج سرد و غیره حاوی چربی ترانس است.

با چه روش‌هایی می‌توان چربی زیر شکم را در دوران پس از زایمان آب کرد؟

نوشیدن آب، شیر دادن به نوزاد، مصرف گوشت، مصرف پروتئین و غیره باعث از بین بردن چربی زیر شکم زنان می‌شود.

6 Responses

  1. دروبرشماعزیزان که درراستای سلامتی جامعه چکیده علوم پزشکی رادراختیارهم نوعان خود میگذارید.
    سپاس فراوان،باآرزوی موفقیت وشادی طول عمرهمراه باسلامتی،
    ایزد منان نگهدارتان باد.
    (عباسیان)

  2. درود …می فرستم و از مقاله ی جامع و کامل تان ‘ استفاده می کنم ..و در صورت امکان با مشاوران شما تماس میگیرم برای ثبت نام در فیت کلاب و برخورداری از خدمات مشاوره ای ارزشمند شما ….باسپاس ..محمدزاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --