با نوشیدنی های چربی سوز لاغر شوید؛ 9 نوشیدنی خاص

نوشیدنی های چربی سوز

نوشیدنی های چربی سوز یکی از پرکاربردترین راهکارهای کمک به روند کاهش وزن هستند. این نوشیدنی‌ها در کنار رژیم غذایی کم کالری و ورزش خیلی خوب جواب می‌دهند. اما اینکه کدام یک از نوشیدنی‌ها چربی سوز است جای سوال دارد. آیا همه دمنوش‌های گیاهی در کاهش وزن اثر دارند؟ کی باید از این نوشیدنی‌ها استفاده کنیم؟ برای پاسخ به این سوالات این مطلب مجله فیت کلاب را بخوانید.

با اطلاع از بهترین و موثرترین نوشیدنی های چربی سوز می‌توانید بنابر میل و ذائقه غذایی خود از بین آن‌ها استفاده کنید. با این کار روند کاهش وزن سریع‌تر پیش می‌رود. با ما همراه باشید.

بهترین نوشیدنی های چربی سوز به عنوان موثرترین و بی رحم ترین چربی سوز شکم و پهلو

برخی نوشیدنی‌ها، از جمله چای سبز و آب با بهبود متابولیسم و ارائه سایر فواید سلامتی، به کاهش وزن کمک می‌کنند. هنگامی که این نوشیدنی‌ها در کنار رژیم غذایی مناسب و ورزش مصرف شوند، در روند کاهش وزن تاثیر زیادی خواهند داشت. در ادامه با چند نمونه از موثرترین و بهترین نوشیدنی های چربی سوز آشنا خواهیم شد.

1. چای سبز بهترین نوشیدنی چربی سوز قبل از ورزش و حتی بعد از آن

چای سبز از شناخته‌شده‌ترین نوشیدنی‌های مفید برای سلامتی است. این چای آنتی اکسیدان بالایی دارد که یکی از مهمترین مواد برای سلامت است و تاثیر بالایی در کاهش وزن دارد.

بررسی 14 مطالعه نشان داده‌است افرادی که به مدت 12 هفته چای سبز با غلظت بالا می‌نوشیدند، به طور متوسط 200 گرم تا 3.5 کیلوگرم بیشتر از افرادی که چای سبز نمی‌نوشیدند، وزن کم کردند.

قهوه نوشیدنی محبوب جهان؛ بهترین نوشیدنی چربی سوز برای باشگاه

2. قهوه نوشیدنی محبوب جهان؛ بهترین نوشیدنی چربی سوز برای باشگاه

قهوه از مهمترین نوشیدنی‌های جهان است، زیرا سطح انرژی و خلق و خوی را افزایش می‌دهد. این نوشیدنی حاوی کافئین بالایی است که در بدن به عنوان یک محرک عمل می‌کند و برای کاهش وزن مفید است. قهوه انرژی دریافتی را کاهش می‌دهد و متابولیسم را افزایش و همین فرآیند به روند لاغری کمک خواهد کرد.

مطالعه‌ای روی 33 بزرگسال دارای اضافه وزن نشان داده‌است افرادی که قهوه حاوی 6 میلی‌گرم کافئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن می‌نوشند، کالری بیشتری نسبت به افرادی که کافئین کمتری مصرف می‌کنند می‌سوزانند.

3. چای سیاه هم چربی سوز است؛ محبوب‌ترین نوشیدنی ما ایرانی‌ها

چای سیاه هم مانند چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است و روند کاهش وزن را در بدن تحریک می‌کند. این نوشیدنی سیاه سرشار از پلی فنول، نوعی آنتی اکسیدان قوی است که به کاهش وزن کمک خواهد کرد.

مطالعات نشان داده‌اند که پلی فنول‌های موجود در چای سیاه با کاهش کالری دریافتی، تحریک تجزیه چربی و افزایش رشد باکتری‌های دوست‌دار روده باعث کاهش وزن می‌شوند. مطالعه‌ای روی 111 نفر نشان داد کسانی که روزانه 3 فنجان چای سیاه به مدت سه ماه می‌نوشند وزن بیشتری از دست داده‌اند. همچنین این افراد در مقایسه با گروه کنترل کاهش بیشتری در دور کمر داشته‌اند.

4. آب سالم‌ترین نوشیدنی چربی سوز قوی خانگی با اثرات مثبت بر سلامتی و کاهش وزن

افزایش مصرف آب یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بهبود سلامت کلی بدن است. نوشیدن آب بیشتر ممکن است با سیر نگه داشتن فرد در بین وعده‌های غذایی و افزایش تعداد کالری‌هایی که می‌سوزانید، برای کاهش وزن مفید باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف آب قبل از غذا می‌تواند باعث موفقیت در کاهش کالری و کاهش وزن شود. مطالعه‌ای روی 48 بزرگسال دارای اضافه وزن نشان داد کسانی که 500 میلی‌لیتر آب قبل از غذا می‌نوشند، در حالی که از یک رژیم غذایی کم کالری پیروی می‌کردند، 44 درصد وزن بیشتر در طول 12 هفته نسبت به کسانی که قبل از غذا آب نمی‌نوشند، کم کردند.

باید اشاره کنیم که نوشیدن آب سرد باعث افزایش مصرف انرژی در هنگام استراحت می‌شود. در این حالت بدن تعداد کالری بیشتری می‌سوزاند.

نوشیدنی تهیه شده از سرکه سیب، بهترین نوشیدنی چربی سوز بعد از ورزش 

5. نوشیدنی تهیه شده از سرکه سیب، بهترین نوشیدنی چربی سوز بعد از ورزش

سرکه سیب حاوی اسید استیک است که با کاهش سطح انسولین، بهبود متابولیسم، سرکوب اشتها و سوزاندن چربی، روند کاهش وزن را تحریک می‌کند. مطالعات حیوانی نشان داده‌است که اسید استیک از افزایش وزن جلوگیری می‌کند و تجمع چربی در شکم و کبد را کاهش می‌دهد.

مطالعه‌ای روی 144 بزرگسال چاق نشان داد که نوشیدن روزانه یک نوشیدنی حاوی 2 قاشق غذاخوری سرکه در روز منجر به کاهش قابل توجه وزن بدن، دور کمر و چربی شکم در مقایسه با گروه دارونما می‌شود.

6. چای زنجبیل بی رحم ترین چربی سوز شکم و پهلو است

زنجبیل از بهترین ادویه‌های طعم‌دهنده برای غذاها و دمنوش‌هاست. این گیاه اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و بر کاهش وزن تاثیر بالایی خواهد داشت. یک مطالعه نشان داد که موش‌هایی که به مدت 4 هفته از یک رژیم غذایی پرچرب همراه با 5 درصد پودر زنجبیل تغذیه کردند. کاهش قابل‌توجهی در وزن بدن و بهبود قابل توجهی در سطح کلسترول HDL (کلسترول خوب) در مقایسه با موش‌هایی که رژیم غذایی پرچرب بدون زنجبیل داشتند، نشان داده‌اند.

باید اشاره کنیم که پودر زنجبیل غلیظ به کاهش اشتها و افزایش مصرف کالری کمک خواهد کرد.

نوشیدنی‌های پر پروتئین، بمب چربی سوز شکم و بهترین نوشیدنی های چربی سوز برای باشگاه

7. نوشیدنی‌های پر پروتئین، بمب چربی سوز شکم و بهترین نوشیدنی های چربی سوز برای باشگاه

نوشیدنی‌هایی که پروتئین بالایی دارند می‌توانند گرسنگی را مهار کنند، اشتها را کاهش دهند و سیری را تقویت کنند. این 3 مزیت نوشیدنی‌های پر پروتئین در کنار هم به کاهش وزن ختم خواهد شد.

شرکت‌های متنوعی پودرهای پروتئینی مختلفی تولید می‌کنند که تعداد زیادی از ورزشکاران از آن‌ها استفاده می‌کنند. این پودرهای پروتئینی بهترین میان‌وعده یا غذای سالم و سریع هستند که نیاز بدن را تامین و روند کاهش وزن را تسریع خواهند کرد.

روند اثرگذاری این پروتئین‌ها به این صورت است که روی هورمون‌های خاصی اثر می‌گذارند. به عنوان مثال هورمون‌های در بدن مانند GLP-1 مسئول گرسنگی هستند. مصرف پروتئین سطح این هورمون‌ها را در بدن افزایش می‌دهد و با تاثیر بر هورمون گرلین، اشتها را تحریک می‌کند.

مطالعه‌ای روی 90 بزرگسال دارای اضافه وزن نشان داد که کسانی که روزانه 56 گرم پروتئین آب پنیر به مدت 23 هفته مصرف کردند. حدودا 2.3 کیلوگرم چربی بیشتری نسبت به گروه کنترلی که پروتئین آب پنیر مصرف نکردند اما به همان تعداد کالری مصرف کردند، از دست دادند.

8. آب سبزیجات، سالم‌ترین و بهترین نوشیدنی چربی سوز قبل از ورزش و بعد از آن

طبق تحقیقات مشخص شده‌است که آب میوه‌ها با افزایش وزن مرتبط است. اما آب سبزیجات اثر معکوس دارد و به کاهش وزن کمک می‌کند. این نوع نوشیدنی‌های حاوی سبزیجات در کنار ورزش و رژیم غذایی کم کالری سالم تاثیر بالایی خواهند داشت. زیرا آب سبزیجات فیبر بالا، کربوهیدرات کم، انرژی مناسب و کالری کمی دارد. در این حالت مصرف این نوشیدنی‌های سالم به روند کاهش وزن کمک خواهد کرد.

از بهترین نوشیدنی های چربی سوز گیاهی یا سبزیجاتی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کرفس، لیمو و خیار
  • اسموتی تمشک
  • کدو سبز
  • نوشیدنی دانه چیا
  • لیموناد زنجبیل
  • چای سبز با لیمو و عسل
  • نوشیدنی خیار و جعفری
  • آب گریپ فروت
  • دارچین و عسل
  • دمنوش پوست انار
  • بابونه و زیره
  • رازیانه

مصرف این نوشیدنی‌ها را با مشورت کارشناس ورزشی و تغذیه‌ای خود به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

شیک پروتئین تمشک و موز؛ نوشیدنی مقوی و در عین حال موثر در کاهش وزن 

9. شیک پروتئین تمشک و موز؛ نوشیدنی مقوی و در عین حال موثر در کاهش وزن

شیک پروتئین یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌هایی است که به کاهش وزن و بهبود سطح انرژی بدن کمک می‌کند. این نوع نوشیدنی های چربی سوز حاوی آنتی اکسیدان بالا، پروتئین، کلسیم، آهن و انرژی مناسبی هستند. به همین دلیل مصرف این نوع نوشیدنی‌ها روند کاهش وزن را تسریع و باعث لذت بردن فرد از مصرف آن‌ها می‌شود.

برای تهیه این نوشیدنی چربی سوز بعد از ورزش به مواد زیر نیاز دارید:

  • یک فنجان تمشک
  • 1 عدد موز
  • 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
  • 1 فنجان شیر بادام
  • 1 فنجان آب

همه مواد را در یک مخلوط کن بریزید تا معجونی یکدست ایجاد شود. در صورت زیادی سفت بودن آن کمی آب اضافه کنید و بنوشید. از دیگر نوشیدنی های چربی سوز پروتئینی می‌توانیم به نمونه‌های زیر اشاره کنیم:

  • شیک پروتئینی کره بادام زمینی و موز
  • شیک موز و دانه چیا
  • شیک پروتئین بادام و نارگیل
  • شیک پروتئینی انبه و بادام آلفونسو
  • شیک پروتئین بلغور جو دوسر و سیب

این نوشیدنی‌های پروتئینی بسیار هوس‌برانگیز، خوشمزه و مقوی هستند.

جمع‌بندی انتهایی در مورد بهترین نوشیدنی های چربی سوز

برای اغلب افراد کاهش وزن روندی سخت و طاقت‌فرساست. زیرا نخوردن غذاهای خوشمزه پر کالری، شیرینی‌ها و نوشیدنی‌های گازدار سخت است. اما با استفاده از یک رژیم غذایی کم کالری سالم و ورزش مناسب می‌توانید در یک روند طولانی اما پیوسته به هدف خود، یعنی کاهش وزن برسید. در این روند استفاده از نوشیدنی های چربی سوز می‌تواند مسیر کاهش وزن را تسریع کند.

از بهترین نوشیدنی های چربی سوز شکم و پهلو می‌توانیم به قهوه، چای سبز، معجون کرفس و خیار اشاره کنیم. انتخاب این نوشیدنی‌ها بهتر است با مشورت متخصصین تغذیه یا ورزشی صورت گیرید. برای این منظور می‌توانید از کارشناسان فیت کلاب استفاده کنید.

فیت کلاب مجموعه‌ای با هدف ایجاد سلامتی و تندرستی برای همه است. این مجموعه با تنظیم برنامه‌های ورزشی خاص و رژیم غذایی تخصصی شما را در رسیدن به هدفتان کمک خواهد کرد. فرقی ندارد که هدف شما کاهش، افزایش یا تثبیت وزن باشد، متخصصین فیت کلاب شما را راهنمایی می‌کنند. برای ارتباط با متخصصین باتجربه فیت کلاب با شماره 02191090095 تماس بگیرید.سپاس که با ما همراه بودید.

پرتکرارترین سوالات کاربران در مورد نوشیدنی های چربی سوز

1- بی رحم ترین چربی سوز شکم و پهلو کدام نوشیدنی است؟

سرکه سیب، چای سبز، پروتئین و نوشیدنی های سبزیجاتی مانند کرفس و خیار.

2- آیا مصرف نوشیدنی چربی سوز قبل از ورزش مفید است؟

بله. مصرف نوشیدنی‌های کم کالری، پرانرژی و کم کربوهیدرات باعث افزایش متابولیسم می‌شوند. این افزایش متابولیسم بر روند چربی سوزی و کاهش وزن اثر خواهد داشت.

3- آیا مصرف نوشیدنی چربی سوز بعد از ورزش مفید است؟

بله. مصرف نوشیدنی‌های چربی سوز بعد از ورزش، روند کالری سوزی ناشی از فعالیت ورزشی را حفظ می‌کند. در این حالت کاهش وزن ادامه خواهد داشت و روند لاغری زودتر پیش می‌رود.

7 Responses

  1. سلام همه اینها که زحمت می‌کشند می‌نویسند چرته آدم زاتش لاغر یا زیبا اندام باشه هر روز هرکسی چیزی می‌نویسند از بیکاری نمیدونم برای چی می‌نویسند حتما از جایی درآمد دارند

  2. سلام
    برای لاغر شدن به جای اینکه بگید چی بخورید، لطفا بگید چی نخورید.
    حذف قندها یکی از راههای کم کردن وزن هست.

  3. عالی بود مرسی عزیزم بهتر بود به زمان مصرف چند دقیقه قبل ورزش هم دقیق اشاره می‌فرمودید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه