انواع تنقلات چاق کننده که حتما باید بشناسید!

تنقلات چاق کننده

تنقلات و هله هوله‌های چاق کننده برای بسیاری از افراد لذت بخش است. تنقلات در لیست خوراکی‌های چرب و شیرین با کالری بالا قرار دارد. بدن برای انجام فعالیت‌های روزانه خود به مقدار مشخصی کالری نیاز دارد. کالری تنقلات شیرین و چرب در بیشتر مواقع بیش از نیاز بدن بوده و به صورت چربی‌های اضافه در بدن ذخیره می‌شود. اگر می‌خواهید وزن خود را کم یا زیاد کنید، لازم است که تنقلات چاق کننده را بشناسید. تا با ایجاد تعادل در خوردن خوراکی‌های چاق کننده بتوانید به وزن ایده‌آل خود برسید. تا انتهای مقاله با فیت کلاب همراه باشید تا رایج‌ترین انواع تنقلات چاق کننده را معرفی کنیم.

تنقلات شیرین و انواع کیک‌ها؛ مراقب هله هوله های چاق کننده باشید!

بدن ما به قند و شیرینی سالم و طبیعی نیاز دارد. قندهای مضر اغلب شیرینی‌های ساخته شده توسط بشر است. بدن ما اغلب قندهای مضر اضافه را به چربی تبدیل کرده و ذخیره می‌کند. تنقلات شیرینی مانند انواع شکلات، شیرینی‌ها، شکر، آب نبات‌ها، قند، انواع سوغاتی‌های محلی شیرین، انواع چیز کیک و کیک‌ها می تواند در لیست تنقلات شیرین قرار گیرد.

مصرف بیش از حد شیرینی‌ها در روز می‌تواند وزن را تا حد زیادی افزایش دهد. البته مصرف قند و شیرینی علاوه بر اضافه وزن، کارکرد اندام‌های اصلی بدن مانند قلب، کلیه، روده، کبد، مغز و رحم  را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

تنقلات چرب و نمکی؛ مصرف چاق کننده های ارزان را کاهش دهید!

تنقلات چرب و نمکی؛ مصرف چاق کننده های ارزان را کاهش دهید!

تنقلات چرب و شور مانند انواع چیپس، پفک، کراکر، پاپ کرون‌های چرب و شور، استیک و غذاهای خیابانی و در حالت کلی مواد خوراکی فرآوری شده با افزودنی‌های مجاز می‌تواند در لیست چاق کننده‌ها قرار گیرد. خوراکی‌های ترد، چرب و شور طعم‌های رضایت‌بخشی دارند و لذت خوردن آن‌ها قابل انکار نیست. اما مصرف بیش از حد آن‌ها به دلیل حجم بالای چربی، نگهدارنده‌ها و نمک می‌تواند برای بدن بسیار مضر باشد.

انواع نوشیدنی‌های قندی و انرژی‌زا؛ بمب چاقی را بشناسید!

نوشیدنی‌های انرژی‌زا و شیرین حاوی مقدار بالایی قند و کربوهیدارت است. انرژی‌زاها می‌توانند انرژی شما در یک روز سخت کاری تأمین کنند. اما مصرف بیش از اندازه انواع نوشیدنی‌های انرژی‌زا و شیرین مانند نوشابه‌ها، می‌تواند به سرعت وزن شما را بالا برده و کارکرد بدن را مختل کند.

کره بادام زمینی؛ صبحانه چاق کننده برای افراد لاغر!

کره بادام زمینی در اصل در لیست تنقلات قرار ندارد. اما برخی از افراد معمولاً به خوردن کره بادام زمینی علاقه بسیاری داشته و در میان وعده‌ها نیز کره بادام زمینی می‌خورند. میزان کالری کره بادام زمینی بسیار بالا است و برای کاهش و اضافه کردن وزن توصیه می‌شود. اما خوردن بیش از حد کره بادام زمینی به خصوص برای افرادی که تحرک روزانه کمی دارند؛ می‌تواند چاق کننده باشد.

سیب زمینی سرخ شده؛ گزینه‌ای برای عصرانه چاق کننده!

سیب زمینی سرشار از نشاسته و کربوهیدرات بوده و به صورت آب پز یکی از غذاهای محبوب برای ورزشکاران است. اما سیب زمینی سرخ شده یا سوخاری به دلیل تغییر ترکیبات شیمیایی حین سرخ شده، می‌تواند باعث افزایش وزن شود. سیب زمینی سرخ شده و سوخاری به یکی از غذاها و میان وعده‌های فست فودی محبوب تبدیل شده و در لیست تنقلات روزانه چاق کننده قرار دارد.

اسموتی، از مواد طبیعی و سالم استفاده کنید!

اسموتی طبیعی یکی از تنقلات یا میان وعده‌های عالی برای روزهای پر مشغله است. اما ترکیب اسموتی با شکلات، کره بادام زمینی و بستنی می‌تواند وزن را تا حد زیادی افزایش دهد و چاق کننده باشد. به عبارتی می‌توان گفت دلیل اصلی چاق کنندگی اسموتی، در واقع اضافه شدن ترکیبات شیرین با کالری بالا است.

انواع مغزها؛ مراقب شمشیر دولبه خوشمزه‌ها باشید!
انواع مغزها؛ مراقب شمشیر دولبه خوشمزه‌ها باشید!

انواع مغزها؛ مراقب شمشیر دولبه خوشمزه‌ها باشید!

آجیل و انوع مغزها و خشکبار به خودی خود نمی‌تواند باعث چاقی شود. بلکه مصرف روزانه مغزها به مقدار کافی می‌تواند در دسته مواد مغذی و منبع تأمین ویتامین‌های بدن باشد. اما مصرف بیش از حد یا به عبارت دیگر، ریزه خواری انواع مغزها در طول شبانه روز می‌تواند چاق کننده باشد. بر این مبنا در پاسخ سؤال «ویتامین‌های چاق کننده کدامند» می‌توان گفت که انواع مصرف انواع مغز به مقدار زیاد به صورت روزانه، می‌تواند وزن شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

لیست بهترین غذاها و تنقلات سالم برای کاهش و افزایش وزن را از مجموعه فیت کلاب دریافت کنید!

خوردن تنقلات بسیار لذت بخش است. در این مقاله انواع تنقلات چاق کننده را بررسی کردیم. خوردن تنقلات برای کاهش یا افزایش وزن لازم است. اما باید تنقلات سالم را بشناسید و آن‌ها را به عنوان میان وعده به مقدار لازم استفاده کنید.

به یاد داشته باشید کاهش یا افزایش وزن یک پروسه مداوم است و به روش‌های علمی و صحیح نیاز دارد. بر این مبنا لازم است متناسب با شرایط جسمانی، روانی و سبک زندگی خود، بهترین برنامه غذایی را داشته باشید. در همین راستا برای دریافت مشاوره تخصصی می‌توانید از طریق شماره تماس 02191090095 با کارشناسان فیت کلاب ارتباط بگیرید.

فیت کلاب مجموعه‌ای تخصصی در حوزه سلامت است و همراه با تیم متخصصان تغذیه و ورزش، شما را برای رسیدن به وزن ایده‌آل همراهی می‌کنند. برای دریافت راهنمایی از کارشناسان مجموعه فیت کلاب لازم است به سایت مجموعه فیت کلاب مراجعه کرده و مراحل ثبت نام و تشکیل پرونده را طی کنید. سپس کارشناسان با شما ارتباط گرفته و پس از بررسی وضعیت عمومی بدن، سلامت جسمانی، سبک زندگی و شرایط کاری، برنامه غذایی و ورزشی را تنظیم می‌کنند. همراه با مجموعه فیت کلاب در مسیر سبز سلامت قدم بردارید.

سوالات متداول

آیا تنقلات چاق کننده همیشه ناسالم است؟

بسیاری از تنقلات چاق کننده دارای کالری، قند و چربی‌های ناسالم است. اما همه میان وعده‌ها در لیست تنقلات ناسالم قرار نمی‌گیرند. در واقع نوع و میزان مصرف برخی از تنقلات مانند انواع مغزها می تواند اعتدال وزن را مختل کند.

آیا می‌توان میان وعده‌های چاق کننده را در یک رژیم غذایی متعادل قرار داد؟

بله، امکان گنجاندن میان وعده‌های چاق کننده در یک رژیم غذایی متعادل وجود دارد. راز استفاده از میان وعده‌های چاق کننده در رژیم غذایی، تعادل در میزان مصرف و ترکیب آن‌ها با مواد مغذی است.

آیا جایگزین‌های سالم‌تری برای میان وعده‌های چاق کننده وجود دارد؟

قطعا! بسیاری از جایگزین‌های سالم‌تر برای میان وعده‌های چاق کننده رایج وجود دارد. به عنوان مثال، ذرت بو داده می‌تواند جایگزین سبک‌تری برای چیپس سیب‌زمینی باشد. یا میوه جایگزینی با طراوت برای بستنی است.

چگونه وسوسه خوردن تنقلات چاق کننده را مدیریت کنم؟

مدیریت هوس نیاز به یک رویکرد چند وجهی دارد. یکی از استراتژی‌های مؤثر این است که علت اصلی هوس‌ را شناسایی و آن را با فعالیت‌های مورد علاقه خود جایگزین کنید.

آیا می‌توانم هنگام کاهش وزن از تنقلات چاق کننده لذت ببرم؟

بهتر است استفاده از تنقلات طبق نظر کارشناس تغذیه باشد. چرا که کارشناسان بنا به شرایط زندگی، وزن و روند کاهش وزن شما می‌تواند مجوز خوردن تنقلات را صادر یا منع کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه