تأثیر ورزش بر کارایی و روحیه کارمندان؛ بررسی تأثیرات ورزش بر موفقیت کاری

افزایش کارایی کارمندان با ورزش

مدت‌هاست که ورزش به‌عنوان اثرات مثبت بر بدن و ذهن از جمله بهبود سلامت جسمانی، وضوح ذهنی و کاهش استرس شناخته شده است. با این حال، مزایای ورزش بسیار فراتر از سلامت و رفاه فردی است. در واقع، افزایش کارایی کارمندان با ورزش بسیار چشمگیر است. به عبارتی ورزش می‌تواند تأثیر عمیقی بر بهره‌وری کسب‌وکار داشته باشد. اول و مهم‌تر از همه، ورزش می‌تواند کار تیمی و همکاری را تقویت کند. در یک ورزش تیمی، هر بازیکن نقش و مسئولیت خاصی دارد. تیم تنها زمانی می‌تواند موفق شود که همه با هم در جهت یک هدف مشترک تلاش کنند.

 به همین ترتیب، در یک تجارت، هر کارمند نقش و مسئولیت خاصی دارد. شرکت تنها زمانی می‌تواند موفق شود که همه با هم در جهت یک هدف مشترک همکاری کنند. با شرکت در ورزش، کارکنان می‌توانند یاد بگیرند که اهمیت کار تیمی را درک کنند و مهارت‌های لازم برای کار مؤثر با دیگران را توسعه دهند. برای درک تاثیر ورزش بر بهره‌وری کارمندان این مطلب از فیت کلاب را از دست ندهید.

رابطه ورزش با بهره‌وری کارکنان؛ افزایش کارایی کارمندان با ورزش

ارتباط بین فعالیت بدنی و بهره‌وری برای انسان از آغاز تمدن شناخته شده است. تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش و تفریح ​​تأثیر مثبت زیادی در افزایش روحیه، انگیزه، بهره‌وری و خلق‌وخوی بهتر در محیط کار دارد. بر اساس مصاحبه با 2000 مرد و زن (18 تا 70 ساله)، نتایج نشان داد.

  • موفقیت ورزشی (مثلاً اگر تیم آنها در یک مسابقه برنده شود) تأثیر مثبتی بر دسترسی و رفتار در محل کار دارد (63٪ از مردان، 52٪ از زنان).
  • موفقیت ورزشی روحیه را بهبود می‌بخشد و تأثیر مثبتی بر بهره‌وری در کار دارد (47 درصد از زنان و 40 درصد از مردان).
  • تنها 3 درصد از پاسخ دهندگان موفقیت ورزشی را به عنوان حواس پرتی و اختلال در محیط کار و کار می دانستند.

یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های تیم‌سازیف ورزش است. اثرات مثبتی مانند سلامتی بهتر و خلق‌وخوی بهتر منجر به افزایش بهره‌وری و جو مثبت در محیط کار می‌شود. ورزش و فعالیت بدنی تفریحی ثابت کرده است که کسب‌وکار شرکت را در مقیاس‌های بزرگ بهبود می‌بخشد. مدیران بهتر است فعالیت ورزشی را در برنامه شرکت خود قرار دهند.

چگونه ورزش می‌تواند بهره‌وری را در کسب‌وکار تا حد زیادی بهبود بخشد؟ 6 دلیل اساسی

با این حال، بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که زمانی برای ورزش ندارند. کارفرمایان می‌توانند با میزبانی از فعالیت‌های تیم‌سازی مبتنی بر ورزش به آنها کمک کنند تا کارکنان از دفتر خارج شوند. از یک روز سرگرم‌کننده در فضای باز لذت ببرند و دوستی بهتری با همکاران خود ایجاد کنند.

فواید روحی و روانی ورزش به همان اندازه فواید جسمی آن مهم است. وضوح و انرژی آموزش افراد بدون توجه به حجم کاری آنها بالاست. بسیاری از شرکت‌ها متوجه شده‌اند که ورزش بدنی نقش کلیدی در سلامت نیروی کار خود و در نتیجه در سودآوری شرکت دارد. در اینجا 6 دلیل وجود دارد که تشویق ورزش می‌تواند به افزایش بهره‌وری در یک شرکت کمک کند.

بهبود روابط بین کارکنان از طریق ورزش

پیوندهای قوی بسازید؛ بهبود روابط بین کارکنان

برخی از شرکت‌ها تمرینات را در برنامه روزانه خود گنجانده‌اند. برخی دیگر فعالیت‌های زمان استراحت را برای گروه‌های کارمند خود تبلیغ می‌کنند. این کمک زیادی به توانمندسازی تیم از ورزش گروهی و کاهش استرس می‌کند. هنگامی که کارکنان در فعالیت‌های گروهی شرکت می‌کنند، می‌توان بسیاری از اهداف شرکت را محقق کرد. این فعالیت‌ها متفاوت هستند و می‌توانند اشکال مختلفی در داخل یا خارج از شرکت داشته باشند. با بهبود روابط بین کارکنان، ارتباط بهتر در محیط کار را تسهیل می‌کند. سپس کارها سریع‌تر انجام خواهند شد.

احساس مشارکت و تعلق را توسعه دهید؛ احساس تعلق به محل کار

با انجام ورزش‌های گروهی، هر بازیکنی می‌تواند مهارت‌های خود را کشف کند و به بهترین شکل با تیم همکاری کند. تلاش فرد و عملکرد صحیح یک گروه منجر به موفقیت الهام بخش می‌شود. احساس تعلق و مشارکتی که فرد از یک ورزش تیمی در بین همکاران دریافت می‌کند، قابل انتقال به محل کار است.

خلاقیت را تقویت کنید؛ بروز ایده‌های ناب

بسیاری از مردم گزارش کرده‌اند که در حین ورزش ایده‌ای عالی به ذهنشان خطور می‌کند. بهره‌بردن از این افزایش خلاقیت با ثبت این ایده‌ها و توسعه آنها به همان اندازه مهم است. چون ورزش استرس را کاهش می‌دهد و باعث شادمانی افراد می‌گردد. خلاقیت در افراد بروز پیدا می‌کند. یکی از دلایل افزایش کارایی کارمندان با ورزش بروز خلاقیت است.

از ترشح اندورفین احساس خوبی داشته باشید؛ افزایش انرژی در بدن

ورزش باعث ترشح اندورفین می‌شود که می‌تواند انرژی زیادی به بدن بدهد. فرد احساس بهتری دارد. استقامت بیشتری دارد و می‌تواند با کارهای روزمره خود کنار بیاید. با انجام ورزش قبل از کار، کارکنان سرحال و آماده برای چالش‌های جدید به دفتر می‌رسند. اگر در خارج از کار احساس رضایت می‌کنید، به احتمال زیاد در محل کار نیز احساس شادی بیشتری خواهید داشت.

استرس را کاهش دهید؛ افزایش عزت نفی

ورزش به میزان قابل توجهی سطح استرس را کاهش می‌دهد. اگر اغلب برای کار سفر می‌کنید، توصیه می‌شود به یک روال فعال ادامه دهید و می‌توانید با انتخاب هتلی با سالن بدنسازی شروع کنید یا سعی کنید صبح زود برای دویدن بروید. پاک کردن ذهن خود قبل از یک روز کاری بزرگ به شما کمک می‌کند تا خود را با عزت‌نفس بالا و تفکر هوشمندانه نشان دهید.

چیزی را کشف کنید که دوست دارید یا در آن خوب هستید؛ افزایش بهره‌وری

هر یک از ما می‌توانیم یک انقلاب کوچک را به منظور افزایش بهره‌وری آغاز کنیم. ارسطو فیلسوف بزرگ یونانی می‌گوید: تعالی هنری است که با تربیت و عادت به دست می‌آید. ما به این دلیل که فضیلت یا برتری داریم درست عمل نمی‌کنیم، بلکه به این دلیل که درست عمل کرده‌ایم آنها را داریم. ما آنچه هستیم که مدام تکرار می‌کنیم. پس تعالی یک عمل نیست؛ بلکه یک عادت است.

چگونه روحیه ورزشکارانه باعث افزایش بهره‌وری در کار می‌شود؟ 5 نکته کلیدی

اگر تابه‌حال یک ورزشکار حرفه‌ای را در زمین یا در تمرین تماشا کرده باشید، متوجه شده‌اید که هیچ چیز تصادفی اتفاق نمی‌افتد. موفقیت آنها محصول ثبات، تمرکز، روحیه رقابتی و رهبری است. ما دوست داریم این را یک روحیه طرف‌دار ورزش بنامیم که می‌تواند به همان اندازه باعث موفقیت در محل کار شود. به‌عنوان‌مثال، در اینجا 5 نکته آورده شده است که مطمئناً بهره‌وری شما را در محل کار بهبود می‌بخشد.

ثبات؛ پشتکار

برای رسیدن به موفقیت در هر ورزشی، یک ورزشکار باید هر روز تلاش کند. این به این معنی است که مهارت‌های مشابه را بارهاوبارها تمرین کنند. قدم به قدم بهتر شوند تا در نهایت قهرمان شوند. این ثبات زمانی که در محل کار اعمال شود می‌تواند نتایج به همان اندازه چشمگیر داشته باشد. تنها با برداشتن چند قدم کوچک و مداوم در روز برای بهبود عملکرد فردی، عادات مثبتی شکل می‌گیرد که با تکرار و تکرار، بهره‌وری و موفقیت را در درازمدت افزایش می‌دهد.

تمرکز؛ جذب فرصت‌های یادگیری

خواه هدف گرفتن توپ به سمت تور بسکتبال باشد یا ضربه زدن به یک شاتل در لحظه مناسب در یک بازی بدمینتون هر دو نیاز به تمرکز زیادی دارند. قبل از اینکه این تفکر را عملی کند، مغز باید تمرکز کند. یاد بگیرد و به سرعت سازگار شود. هنگامی که در محل کار تمرکز اعمال می‌شود، این نوع تمرکز تضمین می‌کند که فرصت‌های یادگیری به طور کامل جذب شده و به انجام و تولید تبدیل می‌شوند.

توانمندسازی فردی در محیط کار از طریق ورزش

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI – شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

خود رهبری؛ توانمندسازی فردی

هر ورزشکار حرفه‌ای استعدادها و منابع خود و نحوه فعال سازی آنها را به خوبی می‌شناسد. آنها خود آغازگر هستند که می‌دانند برای موفقیت چه چیزی لازم است و خود را به سمت آن هدف هدایت می‌کنند. خود رهبری در محل کار به طور مشابه مستلزم آن است که هر کارمندی خود را به خوبی بشناسد. بداند که چگونه می‌تواند ارزش افزوده ایجاد کند. با این دانش و از طریق توانمندسازی فردی، افراد می‌توانند خود آغازگر باشند که منجر به بهره‌وری و شادی می‌شود.

رهبری تیم؛ رسیدن به هدف گروه

ورزش‌های تیمی به هر فردی امکان می‌دهد استعدادهای خود را کشف کند و به هدف کل گروه کمک کند. هیچ‌کس به تنهایی برنده نمی‌شود. هر بازیکنی مهم است، صرف نظر از اینکه حمایت می‌کند، دفاع یا رهبری می‌کند. این یک مثال عالی است که باید هنگام برقراری ارتباط با تیم خود در محل کار و برای پرورش نقاط قوت و استعدادهای منحصربه‌فرد یکدیگر دنبال کنید. شناخت و حمایت از یکدیگر باعث بهره‌وری در محل کار می‌شود؛ زیرا همه با هم برای برنده شدن تلاش می‌کنند. فرد قدرت تیم است و تیم قدرت فرد است.

رقابت؛ خودشکوفایی

فعالیت‌های ورزشی مانند فوتبال یا تنیس لزوماً بر اساس استراتژی یا برنامه بازی انجام می‌شوند. این نه تنها تمرین عالی برای با انگیزه ماندن و انجام وظیفه است، بلکه به بازیکنان یاد می‌دهد که تجسم و خودشکوفایی داشته باشند. رقابت طبیعتاً ما را مجبور می‌کند تا آنچه را که می‌خواهیم به دست آوریم. قبل از اجرای دقیق، گام‌های لازم برای رسیدن به آنجا را محاسبه کنیم. بهره‌وری در محیط کار زمانی افزایش می‌یابد که افراد حس مشابه و سالم رقابت را پرورش دهند.

دریافت بهترین برنامه برای افزایش کارایی کارمندان با ورزش از فیت کلاب

ورزش به طور قابل توجهی وضعیت سلامت کلی ما را بهبود می‌بخشد. وقتی سالم هستید، در محل کار کارآمدتر خواهید بود. برای بسیاری از ما، شغل ما مستلزم نشستن تمام روز مقابل کامپیوتر است که در نتیجه کمر و ستون فقرات ما دچار مشکل می‌شود. با انجام مقدار مناسب ورزش، احساس خوبی نسبت به خود، احساس خوبی با دیگران و در نتیجه افزایش بهره‌وری در کار خواهیم داشت. برای مشاوره می‌توانید با شماره 02191090095 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چگونه ورزش می‌تواند انگیزه در کار را افزایش دهد؟

پرداختن به فعالیت بدنی و ورزش در محل کار می‌تواند انگیزه تیم را افزایش دهد و با برآوردن سه نیاز اساسی انگیزه، نیاز به شایستگی، نیاز به خودمختاری و نیاز به ارتباط اجتماعی به نتایج بهتری دست یافت.

چگونه می‌توان ورزش را برای ایجاد انگیزه در کارمندان در محل کار ادغام کرد؟

اکنون راه‌های زیادی برای ادغام ورزش در یک جامعه وجود دارد. احداث سالن بدنسازی در شرکت جهت تسهیل دسترسی کارکنان به ورزش به خصوص در زمان استراحت ناهار با هزینه نسبتاً کم بسیار مؤثر است.

ورزش چگونه به بهبود بهره‌وری کارکنان کمک می‌کند؟

در واقع کارمندی که در ورزش شرکت می‌کند سالم‌تر است؛ بنابراین کمتر مرخصی استعلاجی می‌گیرد. ورزش استرس و فشار کارمندان را کاهش می‌دهد که به آنها کمک می‌کند تا ذهن خود را پاک کنند و بهره‌وری خود را بهبود بخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه