لاغری موضعی با دستگاه RF ؛ مزایا، معایب و روش‌های آن

لاغری موضعی با دستگاه RF ؛ مزایا، معایب و روش‌های آن

Local slimming with RF device

یکی از متداول‌ترین مشکلاتی که افراد مختلف با آن مواجه هستند، مشکل چاقی است. این مشکل می‌تواند موجب بروز بیماری‌های مختلف (مانند بیماری چربی خون) شود. یکی از مهم‌ترین عارضه‌های بروز چاقی، به هم ریختن تناسب اندام است. بسیاری از افرادی که با مشکل چاقی مواجه هستند، از عدم تناسب اندام رنج می‌برند. خوشبختانه امروزه روش‌های مختلفی برای درمان چاقی وجود دارد.

انجام ورزش‌های مختلف، یکی از راه‌های درمان چاقی است. این روش یکی از قدیمی‌ترین و موثرترین راه‌های درمان چاقی به شمار می‌رود. اما برخی افراد به دلایل مختلف (مانند کمبود وقت)، شرایط ورزش کردن ندارند. لاغری موضعی با دستگاه RF، یک روش سریع و تضمینی برای کاهش وزن به شمار می‌رود. اما این روش، محدودیت‌ها، مزایا و معایب مخصوص خود را دارد. در این مطلب از مجموعه تخصصی فیت کلاب، به بررسی محدودیت‌ها، مزایا و معایب استفاده از دستگاه RF می‌پردازیم.

دستگاه RF چیست؟

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، احتمالاً نام دستگاه RF را به عنوان یکی از سریع‌ترین راه‌های کاهش وزن شنیده‌اید. اول از همه باید بیان کرد، در صورت اقدام برای لاغری موضعی با دستگاه RF، نیازی به داشتن رژیم‌های غذایی سنگین و انجام ورزش‌های مختلف نخواهید داشت. همین موارد باعث شده‌اند تا استفاده از این دستگاه، تبدیل به یک روش پرطرفدار برای درمان چاقی و کاهش وزن شود. البته پس از استفاده از دستگاه RF، نیاز به داشتن یک رژیم غذایی مشخص خواهید داشت. اما این رژیم غذایی، یک رژیم غذایی سنگین به شمار نمی‌رود.

درحقیقت دستگاه RF، یک دستگاه برای حذف چربی‌های اضافی بدن است. این دستگاه می‌تواند چربی‌هایی که برای مدت‌های طولانی (20 یا حتی 30 سال) در بدن انسان انباشته شده‌اند را از بین ببرد. دستگاه RF یک دستگاه چند منظوره است. در صورت استفاده از این دستگاه، علاوه بر از بین رفتن سلول‌های چربی، شرایط بافت پوست بدن نیز بهبود پیدا می‌کند. البته موارد ذکر شده در این بخش، تنها تعدادی از مزایای استفاده از دستگاه RF به شمار می‌روند. در بخش بعدی این مطلب، به برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از دستگاه RF اشاره می‌کنیم.

مزایای استفاده از دستگاه RF

مزایای استفاده از دستگاه RF
مزایای استفاده از دستگاه RF

دستگاه RF یک تکنولوژی پیشرفته برای از بین بردن چربی‌های زائد بدن به شمار می‌رود. به روز بودن این دستگاه باعث شده است تا استفاده از آن، مزایای مختلفی را اشخاص مختلف در پی داشته باشد. برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از دستگاه RF، به شرح زیر است.

  • سریع شدن روند لاغری

 همان طور که در بخش‌های قبلی این مطلب ذکر شد، لاغری موضعی با دستگاه RF، یکی از سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن به شمار می‌رود. این روش برای افرادی که به دنبال کاهش وزن سریع هستند، یک راه حل ایده‌آل محسوب می‌شود.

  • جلسات کوتاه مدت

 علاوه بر تسریع روند لاغری، زمان استفاده از دستگاه RF برای کاهش وزن نیز بسیار کوتاه است. هر یک جلسه استفاده از دستگاه RF، حدوداً 30 دقیقه طول می‌کشد. البته مدت زمان هر جلسه، بستگی به ناحیه‌ای دارد که تحت درمان قرار می‌گیرد. با توجه به اثر بخشی دستگاه RF، مدت زمان لازم برای استفاده از این دستگاه، بسیار کوتاه است. این امر یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

  • نداشتن دوره نقاهت

 لاغری موضعی با دستگاه RF، بر خلاف برخی از روش‌های کاهش وزن، دوره نقاهت ندارد. پس از استفاده از دستگاه RF، شما می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید. این امر برای افرادی که برنامه کاری یا ورزشی فشرده دارند، یک مزیت قابل توجه محسوب می‌شود.

  • جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست

 دستگاه RF در حین اعمال فرآیند لاغری، موجب کشیده شدن پوست بدن نیز می‌شود. این امر، پوست بدن را سفت می‌کند. این روند، موجب تسریع فرآیند کلاژن سازی می‌شود. در نتیجه، از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری می‌شود.

  • کم هزینه بودن

 با توجه به مزیت‌های ذکر شده در ارتباط با لاغری موضعی با دستگاه RF، ممکن است تصور کنید هزینه استفاده از این دستگاه بسیار زیاد است، اما این تصور، اشتباه است. با توجه به مزایای فراوانی که استفاده از دستگاه RF برای یک فرد در پی دارد، هزینه هر جلسه استفاده از این دستگاه، رقم زیادی نیست.

  • تعداد جلسات کم

 تعداد جلسات مورد نیاز برای استفاده از دستگاه RF، به مقدار اضافه وزن شخص مورد نظر بستگی دارد. البته نواحی که تحت درمان قرار می‌گیرند نیز در تعیین تعداد جلسات، تاثیر گذار است. به طور کلی، هر دوره کامل لاغری موضعی با دستگاه RF، شامل 6 الی 8 جلسه می‌شود.

  • اثر بخشی روی نواحی مختلف بدن

برخی از روش‌های لاغری، تنها روی برخی از نواحی بدن موثر هستند، اما دستگاه RF این محدودیت را ندارد. این دستگاه می‌تواند تمامی نواحی بدن که دچار چاقی شده‌اند را تحت تاثیر قرار دهد. شاید تعجب کنید ولی با استفاده از دستگاه RF، حتی می‌توان چربی‌های صورت را از بین برد.

  • عدم آسیب دیدن پوست

 یکی از بزر‌گترین مزایای استفاده از دستگاه RF، عدم آسیب رساندن این دستگاه به پوست بدن انسان است. لازم است بدانید دستگاه RF، پوست بدن را نمی‌سوزاند.

  • عدم نیاز به جراحی

 بسیاری از روش‌های لاغری، نیاز به اعمال جراحی دارند. این روش‌ها می‌توانند عوارض مختلفی را برای افراد متقاضی در پی داشته باشند. خوشبختانه لاغری موضعی با دستگاه RF، نیاز به اعمال جراحی ندارد.

در این بخش، به برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از دستگاه RF برای کاهش وزن اشاره شد. اما لازم است بدانید این روش، معایب مخصوص به خود را دارد. در بخش بعدی این مطلب، معایب استفاده از دستگاه RF مورد بررسی قرار می‌گیرند.

معایب استفاده از دستگاه RF برای لاغری

هر روش لاغری، در کنار فواید و مزایای متفاوت، معایب مختلفی را نیز برای فرد متقاضی در پی دارد. دستگاه RF نیز دارای مزایا و معایب مختلفی است. به طور کلی، معایب لاغری موضعی با دستگاه RF، بسیار محدود هستند. در ادامه این بخش، این معایب را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • قرمز شدن پوست

 دستگاه RF در حین فعالیت خود، حرارت قابل توجهی دارد. این امر موجب قرمز شدن پوست نواحی تحت درمان می‌شود. با توجه به حرارتی که دستگاه RF دارد، این امر کاملاً طبیعی است. البته توجه داشته باشید که پوست نواحی تحت درمان، پس از گذشت یک یا دو ساعت به رنگ طبیعی خود باز می‌گردد. بنابراین نیازی نیست در ارتباط با قرمز شدن پوست بدن خود ابراز نگرانی کنید.

  • خشک شدن پوست در نواحی تحت درمان

 برخی از افراد پس از استفاده از دستگاه RF، ممکن است دچار خشکی پوست شوند. البته این عارضه فقط در نواحی تحت درمان رخ می‌دهد. توجه داشته باشید که نواحی خشک شده پوست، به راحتی قابل احیا هستند. استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و ژل آلوئه‌ورا، می‌تواند موجب رفع شدن این مشکل شود.

  • ایجاد سوختگی در پوست نواحی تحت درمان

 احتمال بروز این عارضه، بسیار کم است. اگر فرآیند لاغری موضعی با دستگاه RF توسط یک پزشک با تجربه انجام شود، به احتمال خیلی زیاد دچار این عارضه نخواهید شد. البته وضعیت سلامت دستگاه RF موجود در کلینیک مورد نظر شما نیز یک امر تاثیر گذار در جلوگیری از بروز این عارضه است. بنابراین برای استفاده از دستگاه RF برای لاغری، باید به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید.

 

همان طور که مشاهده می‌شود، معایب لاغری موضعی با دستگاه RF، بسیار کم هستند. دقت داشته باشید که تمامی عارضه‌های ذکر شده (به جز سوختگی پوست)، موقتی هستند. شما با انجام مراقبت‌های لازم، می‌توانید عوارض ایجاد شده در اثر استفاده از دستگاه RF را به راحتی از بین ببرید.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI – شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

دستگاه RF چگونه عمل می‌ کند؟

تا بدین جا، با مزایا و معایب استفاده از دستگاه RF آشنا شدیم. در این بخش، با نحوه عملکرد این دستگاه نیز آشنا می‌شویم. اساس کار این دستگاه، از بین بردن چربی‌های بدن در چند مرحله است. این مراحل به صورت پیوسته انجام می‌شوند. در ادامه، به مراحل عملکرد دستگاه RF اشاره می‌کنیم.

1. گرم کردن سلول ‌های چربی

 حرارت ایجاد شده توسط دستگاه RF، موجب گرم شدن سلول‌های چربی می‌شود. این سلول‌ها در بافت چربی قرار دارند و بافت چربی در نواحی مختلف بدن تشکیل می‌شود. این بافت، از انباشته شدن سلول‌های چربی به وجود می‌آید. بافت چربی، انرژی را به شکل لیپید در بدن ذخیره می‌کند.

2.آزاد شدن اسیدهای چرب در سیستم لنفاوی

در این مرحله، اسیدهای چرب موجود در سیستم لنفاوی، در اثر حرارت آزاد می‌شوند. در طی این فرآیند، اسیدهای چرب موجود در سیستم لنفاوی، فشرده شده و خرد می‌شوند. اسیدهای چرب از یک زنجیره بلند شامل کربن، هیدروژن و گروه‌های کربوکسیلیک تشکیل شده‌اند. خرد شدن اسیدهای چرب به معنای شکسته شدن پیوندهای موجود در این زنجیره است.

پس از سپری شدن این دو مرحله، چربی‌های خرد شده به تدریج از بدن خارج بدن شده و بدن لاغرتر می‌شود.

روش‌ های استفاده از دستگاه RF

روش اصلی استفاده از دستگاه RF، همان روشی است که در بخش قبلی این مطلب ذکر شد. اما به طور کلی، این دستگاه را می‌توان در کنار دستگاه کاویتاسیون نیز استفاده کرد. البته هیچ الزامی برای این کار وجود ندارد. زیرا دستگاه RF، یک دستگاه کاملاً مستقل و توانا در کاهش وزن بدن است.

آیا قبل یا بعد از استفاده از دستگاه RF، نیاز به مراقبت ‌های ویژه‌ا ی داریم؟

همان طور که در بخش‌های قبلی این مطلب ذکر شد، لاغری موضعی با دستگاه RF، شامل رعایت کردن یک رژیم غذایی مخصوص است که مانند رژیم‌های غذایی دیگر سنگین نیست. رژیم‌های غذایی که به صورت انحصاری برای کاهش وزن برنامه ریزی می‌شوند، معمولاً  سنگین هستند. زیرا این نوع رژیم‌ها باید به طور مستقل بر روی کاهش وزن تاثیر مستقیم داشته باشند. 

رژیم لاغری که باید قبل و بعد از استفاده از دستگاه RF رعایت شود، برای جلوگیری از بروز عوارض احتمالی و همچنین برای تاثیر گذاری هر چه بیشتر این دستگاه برنامه‌ریزی شده‌اند. مراقبت‌های لازم برای قبل و بعد از استفاده از دستگاه RF، تنها محدود به رژیم غذایی نمی‌شود. در ادامه، به برخی از مراقبت‌های لازم برای دوره‌های زمانی قبل و بعد از لاغری موضعی با دستگاه RF اشاره می‌کنیم.

مراقبت های لازم قبل از لاغری موضعی با دستگاه RF

  • مصرف حداقل 8 لیوان آب به صورت روزانه
  • در نظر گرفتن یک زمان مشخص برای انجام پیاده روی سریع: تشخیص زمان مورد نیاز برای پیاده روی، بر عهده پزشک متخصص است.
  • خودداری از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی: این توصیه را حتماً جدی بگیرید. شما حداقل یک هفته قبل از لاغری موضعی با دستگاه RF، باید مصرف دخانیات و مشروبات الکلی را کنار بگذارید.
  • رعایت رژیم غذایی توصیه شده توسط پزشک: این رژیم غذایی می‌تواند شامل مصرف مواد خوراکی مانند سبزیجات و سالاد میوه شود.
  • عدم استفاده از کرم‌های پوستی: قبل از شروع جلسه درمانی، شما نباید از هیچگونه لوسیون یا کرم موضعی استفاده کنید.

مراقبت های لازم بعد از لاغری موضعی با دستگاه RF

تمامی مراقبت‌های لازم برای دوره زمانی پس از استفاده از دستگاه RF، مانند مراقبت‌های ذکر شده در بخش قبلی این مطلب است. پس از لاغری موضعی با دستگاه RF، باید زمان مناسبی را به پیاده روی اختصاص داده و رژیم غذایی توصیه شده توسط پزشک را رعایت کنید. همچنین حداقل یک هفته پس از اتمام جلسه درمانی، باید از مصرف انواع دخانیات و مشروبات الکلی خودداری کنید. اگر دچار عارضه‌های ذکر شده (مانند سوختگی) در این مطلب شدید، باید با پزشک خود مشورت کرده و مراقبت‌های لازم را به عمل بیاورید.

بررسی کلی

در این مطلب به بررسی کامل مزایا، معایب و لاغری موضعی با دستگاه RF پرداختیم. با توجه به تمام نکاتی که بیان شد، بهتر است ابتدا از طریق رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش به فکر لاغر کردن و تناسب اندام باشید و در مراحل بعدی، دیگر روش‌ها را با تایید پزشک متخصص انجام دهید. از این رو اگر به دنبال یک مرکز معتبر جهت دریافت برنامه غذایی و برنامه ورزشی خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان و متخصصین مجموعه فیت کلاب در تماس باشید و برنامه‌ای شخصی سازی شده و مطابق با شرایط خود دریافت کنید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان مجموعه در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه