بهترین تنقلات کم کالری کدامند؟

تنقلات کم کالری

خوردن تنقلات برای همه لذت بخش است. بسیاری از تنقلات و خوراکی‌های میان وعده مقدار زیادی کربوهیدرات داشته و چاق کننده‌اند. اما برخی دیگر از انواع تنقلات وجود دارد که بسیار مفید بوده و کم کالری است. تنقلات کم کالری یا رژیمی می‌تواند یک میان وعده بسیار عالی برای روزهای پرمشغله شما باشد. اگر می‌خواهید برخی از بهترین هله هوله های کم کالری و سالم را بشناسید تا انتهای این مقاله با فیت کلاب همراه باشید.

تنقلات کم کالری چیست؟

تنقلات هر نوع خوراکی یا میان وعده‌هایی است که مابین وعده‌های اصلی صبحانه، نهار و شام مصرف می‌شوند. بسیاری از تنقلات مانند انواع نوشیدنی‌های انرژی زا، چیپس، پفک، کیک، شیرینی‌ها و غیره حاوی مقدار زیادی کالری است. کالری اضافه بدن به صورت چربی ذخیره شده و به افزایش وزن منجر می‌شود.

اما تنقلات رژیمی بدون قند با کمترین مقدار کربوهیدرات، می‌تواند یک میان وعده عالی برای کاهش وزن و تناسب اندام باشد. به عبارت دیگر تنقلات کم کالری، خوراکی‌هایی است که در میان وعده‌ها استفاده شده و باعث افزایش وزن و انباشت چربی در بدن نمی‌شود. در ادامه برخی از بهترین تنقلات سیر کننده و کم کالری را معرفی می‌کنیم.

 

 

آجیل و مغزها؛ خشکبار کم کالری یک میان وعده عالی برای حفظ سلامت بدن!

آجیل یکی از تنقلات خوشمزه است و طرفداران بسیاری دارد. برخی از انواع مغزها کالری کمی داشته و می‌توانید آن‌ها را در لیست غذایی روزانه خود قرار دهید. آجیل‌هایی مانند بادام، فندق، بادام زمینی، گردو، پسته و دانه سویا از جمله خشکبار کم کالری است. خرید تنقلات رژیمی مانند خشکبار، می‌تواند یک سرمایه گذاری بلند مدت و پرفایده برای شما باشد. چرا که سلامت بدن تنها چیزی است که نمی‌توان به راحتی آن را دوباره به دست آورد.

میوه‌های تازه؛ بشقاب میوه رنگارنگ و خوش طعم آماده کنید!

قرار دادن میوه‌های تازه در فهرست میان‌وعده‌ها راهی فوق‌العاده برای لذت بردن از شیرینی طبیعی و در عین حال مدیریت کالری دریافتی روزانه است. میوه‌هایی مانند سیب، توت فرنگی، پرتقال و هندوانه کالری کمی دارند. همچنین سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر ضروری بوده و می‌توانند به عنوان عصرانه کم کالری مصرف شوند.

به یاد داشته باشید که نیروی اصلی فعالیت اندام‌های بدن ما از طریق مواد خوراکی تأمین می‌شود. پس در مقابل تمام خوراکی و نوشیدنی‌هایی که می‌خوریم مسئولیم. سلامت یا عدم سلامت بدن ما، مستقیماً به انتخاب‌های ما وابسته است.

انواع اسموتی با سبزیجات و میوه‌های تازه!

انواع اسموتی با سبزیجات و میوه‌های تازه!

اسموتی‌ها راهی عالی برای گنجاندن میوه‌ها و سبزیجات در میان وعده‌ها است. می‌توانید انواع مواد کم کالری مانند اسفناج، کلم پیچ، انواع توت‌ها، شیر بادام و ماست یونانی را با هم مخلوط کنید تا یک اسموتی پر از مواد مغذی داشته باشید. خوردن اسموتی در فصل‌های گرم سال بسیار لذت بخش است.

ماست یونانی؛ یکی از خوراکی های رژیمی سوپرمارکت!

ماست یونانی پروتئین بالایی داشته و در عین حال کم کالری است. اگر می‌خواهید یک میان وعده یا عصرانه کم کالری بسیار مقوی داشته باشید می‌توانید ماست یونانی را در برنامه غذایی خود قرار دهید. اگر خوردن ماست به صورت ساده را دوست ندارید؛ از میوه و آجیل‌ها برای اضافه کردن طعم و مزه خوشایند به ماست یونانی استفاده کنید. ماست یونانی یکی از خوراکی‌های رژیمی سوپرمارکت است که می‌تواند بسیار مفید و مغذی باشد.

شکلات تلخ؛ از هله هوله‌های کم کالری!

بله درست خواندید! شکلات تلخ زمانی که در حد اعتدال مصرف شود می‌تواند در لیست میان وعده‌های کم کالری شما باشد. شکلات تلخ قند کمتر و کاکائو بیشتری داشته و حاوی آنتی اکسیدان‌ها است. شکلات تلخ با محتوای کاکائو 70 درصد یا بیشتر را انتخاب کنید و در صورت نیاز به یک خوراکی شیرین، یک تکه کوچک آن را میل کنید.

پاپ کورن؛ یکی از خوشمزه ترین تنقلات سیر کننده!

پاپ کورن بو داده شده بدون چربی و مواد نگهدارنده، می‌تواند یک میان وعده بسیاری عالی و مغذی باشد. پاپ کورن سبک بوده و حاوی سبوس و فیبر رژیمی ضروری برای بدن است. در صورت تمایل می‌توانید پاپ کورن را با ادویه یا گیاهان معطر طعم‌دار کنید و از خوردن آن به عنوان میان وعده یا حتی شام های رژیمی و کم کالری لذت ببرید.

تخم مرغ آب پز؛ از تنقلات رژیمی بدون قند!

تخم مرغ آب پز؛ از تنقلات رژیمی بدون قند!

تخم مرغ آب‌پز یک میان وعده سرشار از پروتئین و ویتامین‌ها است که می‌تواند سطح انرژی روزانه شما را به خوبی تأمین کند. پروتئین تخم مرغ بیشتر اسیدآمینه‌های ضروری بدن را دارا است. شما می‌توانید با نصف برش نان تست سبوس‌دار و تخم مرغ آب پز یک عصرانه کم کالری مقوی برای خود آماده کنید.

کیک برنجی با تاپینگ؛ از تنقلات کم کالری و سبوس‌دار!

کیک برنجی یک میان وعده عالی است که می‌توان آن را با تاپینگ‌های مختلف مطابق با ترجیحات و سلیقه خودتان آماده کنید. کیک‌های برنجی سبوس‌دار با فیبر رژیمی را انتخاب کنید. همراه با کیک برنجی می‌توانید از مواد خوراکی مانند کره بادام، آووکادو، پنیر کوتیج یا توت‌های تازه استفاده کنید و از ترکیب آن با خوراکی‌های خوشمره لذت ببرید.

چوب شور؛ کم کالری ترین بیسکویت!

چوب شور یکی از تنقلات رژیمی سوپرمارکت است که طرفداران خاصی دارد. شاید باور نکنید اما خوردن 3 عدد چوب شور می تواند کالری میان وعده شما را تأمین کند. چوب شور را می‌توانید به همراه یک کاسه ماست کم کالری میل کنید و از خوردن آن لذت ببرید. توجه کنید که بیش از 3 عدد چوب شور را به عنوان میان وعده مصرف نکنید.

سالسا سبزیجات با چیپس تورتیلا پخته شده

اگر هوس غذای طعم‌دار و تند دارید، سالسا سبزیجات با چیپس تورتیلای پخته شده انتخابی عالی است. سالسا تهیه شده از گوجه فرنگی تازه، پیاز، فلفل و گشنیز، یکی میان وعده کم کالری و سرشار از طعم‌های خوشمزه است. سالسا سبزیجات را با چیپس تورتیلای پخته شده ترکیب کنید تا یک غذای خوشمزه داشته باشید.

سبزیجات خام با هوموس؛ از شام های رژیمی و کم کالری!

سبزیجات خام با هوموس؛ از شام های رژیمی و کم کالری!

سبزیجات یک انتخاب عالی برای میان‌وعده‌های کم کالری است. ترکیب سبزیجات خام با هوموس بسیار لذت‌بخش بوده و می‌تواند یک وعده غذایی کامل یا میان وعده باشد. برای آماده کردن یک میان وعده خوشمزه می‌توانید سبزیجاتی مانند هویج، کرفس، فلفل دلمه‌ای و خیار را با هوموس خامه‌ای و خوش طعم ترکیب کنید و از خوردن آن لذت ببرید. ترکیب سبزیجات تازه با غذای هوموس منبعی غنی از ویتامی‌ ها و پروتئین است.

ترکیب پنیر کوتیج با انواع توت‌ها؛ از تنقلات رژیمی خوش طعم!

پنیر کوتیج یک میان وعده غنی از پروتئین است که می‌تواند احساس سیری و رضایت را در شما ایجاد کند. پنیر کوتیج را با انواع توت‌های تازه مانند توت‌فرنگی، زغال اخته یا تمشک همراه کنید تا ترکیبی لذت بخش از طعم‌های خامه‌ای و تند داشته باشید.

 

 

مشاوره تخصصی تغذیه را از کارشناسان مجموعه فیت کلاب دریافت کنید!

در این مقاله برخی از انواع تنقلات کم کالری و سالم را معرفی کردیم. تنقلات کم کالری خوراکی‌های است که مابین وعده‌های غذای اصلی مصرف شده و میزان کالری کمی دارند. تنقلاتی مانند آجیل، شکلات تلخ، کیک برنج، پاپ کورن، ماست یونانی و انواع اسموتی در لیست تنقلات رژیمی قرار دارند. البته خوردن تنقلات کم کالری به تنهایی نمی‌تواند باعث کاهش وزن شود.

کاهش یا افزایش وزن یک روند مداوم و پیوسته بوده و به اصلاح سبک زندگی، برنامه غذایی و ورزشی صحیح نیازمند است. به منظور دریافت مشاوره تخصصی در زمینه کاهش یا افزایش وزن می‌توانید با کارشناسان مجموعه فیت کلاب از طریق شماره تماس 02191090095 با کارشناسان فیت کلاب ارتباط بگیرید.

فیت کلاب مجموعه‌ای فعال در حوزه سلامت است و شما را با ارائه برنامه غذایی و ورزشی اختصاصی برای داشتن وزن مناسب، همراهی می‌کند. پس از ثبت نام و تشکیل پرونده می‌توانید از متخصصان تغدیه مجموعه فیت کلاب مشاوره بگیرید و برنامه غذایی متناسب با وضعیت عمومی بدن و سبک زندگی خاص خود دریافت کنید. همراه با فیت کلاب در مسیر سبز سلامت قدم بردارید.

سوالات متداول

آیا تنقلات کم کالری می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند؟

بله، تنقلات کم کالری می تواند یک میان وعده عالی در مسیر کاهش وزن باشد. اما خوردن تنقلات رژیمی به تنهایی برای کاهش وزن کافی نیست. کاهش وزن به یک رژیم غذایی متعادل نیاز دارد.

آیا می‌توان تنقلات کم کالری را از فروشگاه‌ها خرید؟

بله، خرید تنقلات رژیمی از فروشگاه ها امکان‌پذیر است. برخی هله هوله‌های کم کالری مانند چوب شور، کراکر، کیک برنجی و آجیل را می‌توانید از فروشگاه‌ها تهیه کنید.

آیا میان وعده‌های کم کالری برای همه مناسب است؟

اکثر افراد می‌توانند از میان وعده‌های کم کالری لذت ببرند. اما افرادی که رژیم غذایی خاص دارند؛ بهتر است با مشورت پزشک خود برای تهیه و مصرف انواع تنقلات کم کالری اقدام کنند.

آیا میان وعده‌های کم کالری می‌توانند سیر کننده باشند؟

بله، میان وعده‌های کم کالری حاوی پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم می‌توانند باعث ایجاد احساس سیری شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه