مدیتیشن برای بهبود انرژی؛ شارژ کردن خود تا پایان روز با مدیتیشن

مدیتیشن برای بهبود انرژی

آیا دوست دارید انرژی بیشتری برای گذراندن روز داشته باشید؟ مشکل این است که برخی از افراد به اشتباه به موادی تکیه می‌کنند که در بهترین حالت فقط یک تایم کوتاه و موقت انرژی ایجاد می‌کنند. در بدترین حالت، تقویت‌کننده‌های انرژی به روش‌های شناخته شده و ناشناخته به ما آسیب می‌رساند. بسیاری از مردم زمانی که می‌آموزند مدیتیشن برای بهبود انرژی و آرام کردن و تمرکز ذهن، یک راه‌حل بسیار مؤثر به‌ویژه در درازمدت است، شگفت‌زده می‌شوند. با مطالعه این مطلب از فیت کلاب به اطلاعات مفیدی در زمینه مدیتیشن دست خواهید یافت.

بهبود انرژی با مدیتیشن؛ راز مدیتیشن

من خیلی خسته‌ام؛ ای‌کاش انرژی بیشتری داشتم. تازه الان عصر است، و من در حال حاضر بسیار خواب‌آلود هستم. آیا چنین افکاری در ذهن شما است؟ آیا به دنبال انرژی‌زا هستید؟ یک راه‌حل ساده و طبیعی وجود دارد که به شما کمک زیادی می‌کند. ممکن است هنگام خواندن آن جذاب به نظر نرسد، اما این قدرت را دارد که سطح انرژی شما را تنها در چند دقیقه افزایش دهد. مدیتیشن به عنوان یک تقویت‌کننده فوری انرژی و کاهش استرس مورد ستایش قرار می‌گیرد. هر موجود زنده‌ای در این جهان دارای انرژی نیروی حیات یا به قول افراد ماهر در مدیتیشن در سانسکریت پرانا است. چهار منبع این انرژی عبارت‌اند از:

  • غذا
  • نفس
  • خواب
  • یک حالت ذهنی آرام و مراقبه یا به عبارت ساده، یک ذهن شاد

سه منبع اول، وقتی از آنها مراقبت شود، انرژی لازم را به ما می‌دهند. چگونه یک ذهن مراقبه می‌تواند منبع انرژی باشد؟ ما نه تنها با فعالیت بدنی بلکه با تفکر و برنامه‌ریزی انرژی خود را از دست می‌دهیم. این گفتگوی درونی مداوم و پچ‌پچ‌های ذهنی است که ما را نیز خسته می‌کند. تمرین مدیتیشن ما را به حالت توریا می‌برد، حالتی آرام که انرژی ما را حفظ می‌کند.

چرا مدیتیشن مؤثر است؟ معجزه مدیتیشن

وقتی ذهن از آشفتگی رها می‌شود و در آرامش است، مراقبه اتفاق می‌افتد. مدیتیشن اغلب توریا آواستا نیز نامیده می‌شود. این حالتی است که در آن بیداری و استراحت به طور هم‌زمان وجود دارند. با انجام مدیتیشن، می‌توانید بدن خود را با تولید یک منبع انرژی درونی به یک نیروگاه تبدیل کنید. فواید مدیتیشن در زیر اشاره شده است.

  • هنگامی که حالت مراقبه عمیق است، تأثیر مراقبه بیش از چند دقیقه مراقبه ادامه می‌یابد.
  • بدن آرام است، اما ذهن هوشیار است. این باعث استراحت کامل می‌شود.
  • مدیتیشن توانایی شهودی فرد را افزایش می‌دهد.

میزان مصرف اکسیژن در بدن کاهش می‌یابد. ازاین‌رو، از نظر فیزیولوژیکی، فرد در آن چند لحظه مراقبه عمیق‌تر از استراحتی که از یک خواب شش یا هشت ساعته به دست می‌آید، استراحت می‌کند. بااین‌حال، مدیتیشن جایگزین خواب نیست. مدیتیشن منظم سلامتی را بهبود می‌بخشد. ذهن هوشیار و عقل تیزتر می‌شود. سلامتی بدن و ذهن آرام به طور طبیعی منجر به افزایش اشتیاق و انرژی می‌شود.

نکاتی برای دریافت دوز روزانه انرژی: مقدمات مدیتیشن مؤثر

اگر اخیراً احساس استرس، غرق شدن، یا کم انرژی کرده‌اید، تنها نیستید! حفظ صلح و آرامش در دنیای مدرن امروزی می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. خوشبختانه مدیتیشن وجود دارد و یک ابزار عالی برای احساس انرژی مجدد است. یک تصور غلط رایج در مورد مدیتیشن این است که مدیتیشن فقط برای کمک به ما در آرامش است. مدیتیشن همچنین می‌تواند به ما کمک کند انرژی را تقویت کنیم. مدیتیشن یک روش ساده نیست. در مدیتیشن برای بهبود انرژی نکاتی وجود دارد که در ادامه به آنها شاره کرده‌ایم.

  • سلامتی خود را در اولویت قرار دهید. هر روز 20 دقیقه را برای مدیتیشن اختصاص دهید.
  • قبل از نشستن برای مدیتیشن ورزش کنید. این کار مراقبه بی دردسر را تضمین می‌کند.
  • از عادات غذایی خود آگاه شوید و رژیم غذایی خود را برای اطمینان از یک برنامه غذایی سالم تغییر دهید.
  • هر روز 6-8 ساعت بخوابید. مدیتیشن یک جوان کننده توصیه شده است. با این حال، جایگزینی برای خواب نیست.

مدیتیشن می‌تواند ابزاری عالی برای کاهش استرس، خواب بهتر و شفافیت باشد، و شما را سرشار از انرژی و آماده برای انجام روزتان کند. برای اینکه بیشترین تاثیر را مدیتیشن داشته باشد بهتر است نکات ذکر شده را رعایت نمایید. رژیم غذایی، میزان خواب و کیفیت خواب بر کیفیت مدیتیشن شما مؤثر است.

فواید مدیتیشن؛ تأثیرات جسمی و روحی

مدیتیشن به شما احساس آرامش و تعادل می‌دهد. همچنین به سلامت عاطفی و سلامت کلی شما کمک می‌کند. همچنین برای آرامش و مقابله با استرس می‌توانید از مدیتیشن استفاده کنید. مدیتیشن تمرکز شما را بالا می‌برد و آرامش درونی شما را حفظ می‌کند. این مزایا با پایان جلسه مدیتیشن شما تمام نمی‌شود. مدیتیشن به شما کمک می‌کند تا در طول روز آرامش بیشتری داشته باشید.

مدیتیشن و رفاه عاطفی و جسمی

هنگامی که مدیتیشن می‌کنید، عواملی که باعث استرس شما می‌شود را از بین می‌برد. مزایای عاطفی و فیزیکی مدیتیشن به شما راهی جدید برای نگاه کردن به چیزهایی که باعث استرس می‌شوند ارائه می‌دهد. مهارت‌هایی برای مدیریت استرس را ایجاد می‌کند. خودآگاهی شما را بیشتر می‌کند. مدیتیشن به شما کمک می‌کند خلاق‌تر و صبورتر باشید. ضربان قلب شما و فشار خون شما را در استراحت کاهش می‌دهد.

مدیتیشن و بیماری

در صورت داشتن شرایط پزشکی، مدیتیشن نیز ممکن است به شما کمک کند. تحقیقات زیادی نشان می‌دهد که مدیتیشن برای سلامتی مفید است. اما برخی از کارشناسان معتقدند که تحقیقات کافی برای اثبات اینکه مدیتیشن کمک می‌کند وجود ندارد. با در نظر گرفتن این موضوع، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که مدیتیشن به افراد در مدیریت علائم شرایطی مانند اضطراب، آسم، سرطان، درد مزمن، افسردگی، بیماری قلبی، فشار خون بالا، سندرم روده تحریک‌پذیر، مشکلات خواب و سردردهای تنشی کمک می‌کند.

در صورت داشتن هر یک از این بیماری‌ها یا سایر بیماری‌ها، حتماً با پزشک خود در مورد مزایا و معایب استفاده از مدیتیشن صحبت کنید. گاهی اوقات، مدیتیشن ممکن است علائم مرتبط با برخی از شرایط سلامت روان را بدتر کند. مدیتیشن جایگزین درمان پزشکی نمی‌شود. اما افزودن آن به سایر درمان‌ها کمک‌کننده است.

نمونه‌ای از تمرین مدیتیشن؛ 4 مرحله مدیتیشن برای بهبود انرژی

اگر به دنبال افزایش انرژی خود با مدیتیشن هستید. یک روش از مدیتیشن را برای شما توضیح می‌دهیم. مراحل مدیتیشن را با قدرت به مدت 3-5 دقیقه ادامه دهید. برای پایان، نفس عمیق بکشید و کف دست خود را با حداکثر نیرو به مدت 10 ثانیه به هم فشار دهید. 15-30 ثانیه استراحت کنید. این مراحل را دو بار دیگر تکرار کنید. در پایان تمرین کاملاً استراحت کنید.

وضعیت قرارگیری؛ نشستن در وضعیت راحت

به راحتی بنشینید و ستون فقرات خود را صاف نگه دارید. کف دست‌های خود را در مرکز قفسه سینه با انگشتان رو به بالا کنار هم قرار دهید. توجه داشته باشید که زیر خود تشکی نرم بیندازید و تا در طول نشستن برای تمرین احساس راحتی داشته باشید. بهتر است تمرینات مدیتیشن را در فضایی آرام و دلنشین انجام دهید.

تمرکز، چاکرای ششم

روی نقطه ابرو که نقطه بین ابروهای شما و کمی به سمت بالای بینی شما است، تمرکز کنید. این محل چاکرای ششم مرکز فرماندهی شهود ظریف و سیستم غدد شما است. چاکرای ششم به چشم سوم نیز معروف است. این چاکرا با روشن‌بینی، عقل سلیم برتر، دید شخصی، تجسم، الهام، تصور و بینش پیوند دارد.

مانترا برای آرام کردن ذهن مضطرب

مانترا؛ آرام کردن ذهن مضطرب

اگر ذهنتان مضطرب است یا افکارتان حواستان را پرت می‌کند، مانترا Sa Ta Na Ma را هم در دم و هم در بازدم اضافه کنید. Sa بی نهایت است. تا، زندگی است. Na مرگ است و ما تولد دوباره است. مانترا به تمرکز ذهن شما کمک می‌کند و قدرت ارتعاش Sa Ta Na Ma ارتباط با خود واقعی را تحریک می‌کند.

نفس؛ دم و بازدم عمیق

در حین دم، نفس را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. چند ثانیه نگه دارید. بازدم کنید و نفس خروجی را دوباره به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. چند ثانیه درنگ کنید. در هر قسمت یا بو کشیدن از دم و بازدم، نقطه ناف (شکم) خود را کمی به سمت ستون فقرات خود بکشید. یک چرخه کامل تنفس حدود 7-8 ثانیه طول می‌کشد.

انواع مدیتیشن؛ معجزه مدیتیشن

مدیتیشن یک راه مؤثر برای رسیدن به حالت آرامش است. انواع مختلفی از مدیتیشن و راه‌هایی برای آرامش وجود دارد که از بخش‌هایی از مدیتیشن استفاده می‌کنند. همه در یک هدف مشترک برای به دست آوردن آرامش درونی هستند. می‌توان مدیتیشن را به انواع و دسته‌های مختلفی تقسیم کرد که در ادامه به بررسی هر کدام می‌پردازیم.

مدیتیشن هدایت شده؛ تجسم هدایت شده

مدیتیشن هدایت شده به تصویرسازی یا تجسم هدایت شده نیز معروف است. در این روش مدیتیشن، از تصاویر ذهنی از مکان‌ها یا چیزهایی که به آرامش شما کمک می‌کنند، استفاده می‌شود. سعی ‌کنید تا جایی که می‌توانید از حواس استفاده کنید. اینها شامل چیزهایی است که می‌توانید بو کنید، ببینید، بشنوید و احساس کنید. شما ممکن است توسط یک راهنما یا معلم از طریق این فرایند هدایت شوید.

مدیتیشن مانترا؛ آرام کردن ذهن

در این نوع مدیتیشن، یک کلمه، فکر یا عبارت آرامش‌بخش را تکرار می‌کنید تا از افکار ناخواسته جلوگیری کنید. مدیتیشن مانترا چند دقیقه در روز می‌تواند سروصداهای ذهنی را کاهش می‌دهد. به تمرکز و تسلط بر ذهن کمک می‌کند و شما را قادر می‌سازد تا افکار غیرضروری را به ذهن راه ندهید.

مدیتیشن ذهن‌آگاهی؛ آگاهی بیشتر از زمان حال

این نوع مراقبه بر اساس ذهن‌آگاهی است. این به معنای آگاهی بیشتر از زمان حال است. در مدیتیشن ذهن‌آگاهی، شما بر روی یک چیز مانند جریان نفس خود تمرکز می‌کنید. می‌توانید به افکار و احساسات خود توجه کنید. اما اجازه دهید بدون قضاوت آنها بگذرند. ه طور معمول این مدیتیشن بر آگاهی از فرایند تنفس تمرکز دارد.

تایچی و چیگونگ؛ سبک چینی

تایچی یک شکل از تمرینات رزمی ملایم چینی است. در تای چی (TIE-CHEE)، شما یک سری از وضعیت‌ها یا حرکات را به روشی آرام و برازنده انجام می‌دهید. این حرکات را با تنفس عمیق باید انجام دهید. چیگونگ این تمرین اغلب مدیتیشن، آرامش، حرکت و تمرینات تنفسی را برای بازیابی و حفظ تعادل ترکیب می‌کند. چیگونگ (CHEE-gung) بخشی از طب چینی است.

انجام انواع تمرینات مدیتیشن برای بهبود انرژی در فیت کلاب

نحوه مدیتیشن خود را قضاوت نکنید. قضاوت کردن استرس شما را افزایش می‌دهد. مدیتیشن نیاز به تمرین دارد. راه‌هایی را برای مدیتیشن امتحان کنید تا بفهمید کدام نوع از مدیتیشن برای بهبود انرژی برای شما بهتر است و از انجام چه کاری لذت می‌برید. مدیتیشن را با نیازهای خود تطبیق دهید. به یاد داشته باشید، هیچ راه درست یا اشتباهی برای مدیتیشن وجود ندارد. آنچه مهم است این است که مدیتیشن به شما کمک می‌کند استرس خود را کاهش دهید. جهت انجام مدیتیشن می‌توانید از متخصصین فیت کلاب کمک بگیرید. برای مشاوره نیز می‌توانید با شماره 02191090095 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

مدیتیشن چیست؟

در واقع مدیتیشن نوعی طب مکمل ذهن و بدن است. مدیتیشن می‌تواند به شما کمک کند تا عمیقاً آرام شوید و ذهن خود را آرام کنید. در طول مدیتیشن، شما روی یک چیز تمرکز می‌کنید.

چرا مدیتیشن مهم است؟

مدیتیشن شما را شادتر می‌کند و به شما کمک می‌کند تا اضطراب، استرس و افسردگی را مدیریت کنید. مدیتیشن به شما کمک می‌کند به خواب بروید و حافظه شما را تقویت می‌کند.

آیا مدیتیشن انواع مختلفی دارد؟

مدیتیشن در انواع مختلفی از جمله مدیتیشن ذهن آگاهی، مانترا، هدایت شده، تایچی و چیگونگ تقسیم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه