کره بادام زمینی برای بدنسازی و عضله سازی خوبه !؟

کره بادام زمینی برای بدنسازی

در عصر امروز، پودرهای پروتئینی یا شیک‌های افزایش وزن طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین مواد غذایی که در شیک‌های افزایش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد، کره بادام زمینی است. تقریباً تمامی ورزشکاران، با این ماده مغذی و سالم آشنایی دارند. زیرا یکی از بهترین مواد غذایی برای بدنسازی، عضله سازی و کنترل وزن، کره بادام زمینی می‌باشد.

 یکی از تصورات اشتباه اکثر مردم، این است که کره بادام زمینی صرفاً باعث چاق شدن بدن می‌شود و نباید هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی مصرف شود. این ماده غذایی، زمانی باعث چاق شدن بدن شما می‌شود که فعالیت‌های ورزشی انجام ندهید. اگر به صورت مداوم تمرین می‌کنید، باید کره بادام زمینی را در برنامه غذایی خود بگنجانید. 

در ادامه  این مطلب از مجله تخصصی فیت کلاب قصد داریم به طور کامل درباره کره بادام زمینی برای بدنسازی توضیح دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چه مواد مغذی در کره بادام زمینی وجود دارد؟

چه مواد مغذی در کره بادام زمینی وجود دارد؟
چه مواد مغذی در کره بادام زمینی وجود دارد؟

قبل از هر چیزی، بهتر است از مواد مغذی موجود در کره بادام زمینی اطلاع پیدا کنید. در این ماده غذایی، مواد مغذی گوناگونی وجود دارد که بر تناسب اندام و حفظ سلامتی موثر است. این مواد غذایی شامل موارد زیر هستند.

مواد مغذی موجود در کره بادام زمینی

خاصیت کره بادام زمینی به مواد مغذی تشکیل دهنده‌ی آن برمی‌گردد. این ماده محبوب و پرطرفدار، دارای مواد مغذی زیر است:

1.ویتامین E

یکی از مهم‌ترین مواد مغذی موجود در کره بادام زمینی، ویتامین e است. همانطور که می‌دانید، این ویتامین آنتی اکسیدان مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند. آنتی اکسیدان یک ماده ضروری برای بدن است که از سلول‌های بدن در برابر آسیب محافظت می‌کند.

2.منیزیم

یکی دیگر از مهم‌ترین مواد مغذی موجود در کره بادام زمینی، منیزیم است. به طور کلی اگر خواب راحتی ندارید، احتمالاً منیزیم بدن شما کاهش یافته است. می‌توانید از این ماده مغذی برای بهبود عملکرد عضلات و سلامتی قلب استفاده کنید.

3.فولیک اسید

فولیک اسید یکی دیگر از مهم‌ترین مواد معدنی مورد نیاز بدن است که در کره بادام زمینی وجود دارد. این ماده معدنی، به طور کلی برای حفظ سلامتی سلول‌های جدید بدن مصرف می‌شود.

4.مس

مس یکی دیگر از مهم‌ترین مواد مغذی مورد نیاز بدن است که در کره بادام زمینی وجود دارد. این عنصر برای تولید گلبول‌های قرمز خون مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از سیستم ایمنی بدن در برابر عوامل بیماری زا محافظت می‌کند. 

5.فسفر

فسفر یک ماده معدنی است که برای سلامت استخوان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده به وفور در کره بادام زمینی وجود دارد.

6.نیاسین

نیاسین وظیفه تبدیل مواد غذایی به انرژی را بر عهده دارد. این ماده معدنی، به آرامش اعصاب و بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک می‌کند. 

7.منگنز

یکی دیگر از مهم‌ترین مواد مغذی موجود در کره بادام زمینی، منگنز است که به بهبود عملکرد مغز کمک کرده و فعالیت‌های سیستم عصبی را افزایش می‌دهد.

چربی کره بادام زمینی بیشتر است یا پروتئین و کربوهیدرات؟

چربی کره بادام زمینی بیشتر است یا پروتئین و کربوهیدرات؟
چربی کره بادام زمینی بیشتر است یا پروتئین و کربوهیدرات؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود، این است که چربی کرم بادام زمینی بیشتر است یا پروتئین؟ همانطور که گفته شد، کره بادام زمینی سرشار از گروه‌های غذایی مختلف است. در این ماده غذایی، مقدار قابل توجهی چربی و پروتئین وجود دارد. اما مقدار چربی بیشتر از پروتئین است. 

حدود ۵۰ درصد این ماده غذایی شامل چربی، ۳۰ درصد شامل پروتئین و ۲۰ درصد کربوهیدرات است. البته این مقادیر کاملاً دقیق نیستند. زیرا کره بادام زمینی به شکل‌های مختلفی تولید و مصرف می‌شود. البته توجه داشته باشید که چربی موجود در این ماده کاملا سالم نیست. بخش کوچکی از چربی، شامل چربی‌های اشباع هستند که باعث چاق شدن شکم و پهلو می‌شوند. 

بنابراین بهتر است قبل از مصرف کره بادام زمینی، به مربیان ورزشی حرفه‌ای مراجعه کرده و مشاوره دریافت کنید. در هر ۱۹۰ کالری کره بادام زمینی یا در هر دو قاشق غذاخوری، حدود ۱۶ گرم چربی، ۸ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم فیبر و ۷ گرم پروتئین وجود دارد. 

چرا کره بادام زمینی برای بدنسازان مفید است؟

کره بادام زمینی نه تنها برای بدنسازان و ورزشکاران مفید است، بلکه برای سایر اقشار جامعه نیز مفید می‌باشد‌. زیرا یک ماده بی‌نظیر برای حفظ سلامتی بدن است. در ادامه به طور کامل برای شما بیان می‌کنیم که چرا کره بادام زمینی برای بدنسازی مفید است. 

1.کره بادام زمینی سیر کننده است 

یکی از مهم‌ترین مزایای مصرف کره بادام زمینی برای بدنسازی، خاصیت سیر کنندگی آن است. این ماده غذایی، یک گزینه عالی برای افرادی است که برنامه‌های رژیم غذایی را دنبال می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، اشتهای شدید، پرخوری یا ریزه‌خواری است. 

این دسته از افراد، هر چند ساعت یکبار غذاها و خوراکی‌های سرشار از کالری مصرف می‌کنند. در نتیجه، به سختی می‌توانند وزن خود را کاهش دهند. بهترین راه حل این است که به سراغ مواد غذایی سیر کننده بروید. 

چرا کره بادام زمینی باعث کاهش اشتها می شود؟ 

مقدار کمی کره بادام زمینی، شما را برای مدت‌های طولانی سیر نگه می‌دارد. همانطور که گفته شد، در این ماده مقدار قابل توجهی پروتئین و فیبر وجود دارد. کربوهیدرات و فیبر، دو ماده ضروری برای ترشح هورمون‌های سیری در بدن هستند. با توجه به این ویژگی، می‌توانید کره بادام زمینی را برای وعده صبحانه مصرف کنید تا در باقی ساعات روز احساس گرسنگی شدید نداشته باشید.

 برای بررسی دقیق این مسئله، یک مطالعه در دانشگاه پردو انجام شد. در این دانشگاه، از برخی داوطلبان خواسته شد تا برای چند روز بادام زمینی مصرف کنند. نتایج نشان داد، این افراد به صورت روزانه کالری کمتری نسبت به سایر مردم مصرف می‌کنند. زیرا بعد از مصرف بادام زمینی، برای چند ساعت سیر می‌شوند.

2.کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی 

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای مصرف کره بادام زمینی برای سلامتی، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی است. مطالعات نشان می‌دهد، این ماده غذایی خطر بروز بیماری‌های قلبی را به سرعت کاهش خواهد داد. اگر به دنبال یک وعده غذایی سالم هستید تا سلامت قلب را افزایش دهید، ساندویچ کره بادام زمینی و نان جو گزینه کاملا مناسبی برای شما خواهد بود. 

یک ساندویچ کوچک کره بادام زمینی، در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود و بسیار سالم‌تر از ساندویچ همبرگر یا فست فود است. البته دقت داشته باشید که چه نوع کره بادام زمینی را مصرف می‌کنید. به عنوان مثال اگر کره بادام زمینی حاوی مقدار زیادی شکر باشد، به تناسب اندام شما کمک نمی‌کند و برعکس باعث بروز بیماری‌های مختلف مثل دیابت می‌شود. بهتر است کره‌های بادام زمینی خالص را امتحان کنید.

 این محصولات معمولاً حاوی مقدار کمی شکر هستند و به سلامتی بدن آسیب نمی‌زنند. اخیراً بسیاری از پژوهشگران، درباره تاثیر آجیل و مشتقات آن بر حفظ سلامتی و جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی تحقیق کرده‌اند. نتایج این مطالعات نشان می‌دهد آجیل از بروز بیماری‌های خطرناک مثل دیابت جلوگیری می‌کند و باید در برنامه رژیم غذایی گنجانده شود.

3.کالری مفید

همانطور که می‌دانید، بدنسازان برای تامین انرژی به کالری نیاز دارند. به همین دلیل، رژیم غذایی اهمیت بسیار زیادی دارد. بدون یک رژیم غذایی سالم، تمرینات بدنسازی فایده‌ای نخواهند داشت. اگر درباره برنامه‌های بدنسازی تحقیق کرده باشید، به خوبی می‌دانید کره بادام زمینی قبل تمرین یا بعد تمرین و در وعده صبحانه مصرف می‌شود. 

به عنوان مثال اگر یک ورزشکار به ۳۰۰۰ کالری در روز نیاز داشته باشد، می‌تواند بخش اعظم این کالری را از طریق کره بادام زمینی تامین کند. بنابراین دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای مواد غذایی گران قیمت مثل شیک‌های پروتئینی، مکمل‌های پروتئینی و مواردی مانند این نخواهید داشت.

 ‌‌‌‌در یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، حدود ۱۰۰ کالری وجود دارد. این ماده با هزینه بسیار کمتر از سایر منابع پروتئینی مثل گوشت و مرغ تهیه می‌شود. بنابراین می‌توانید با کمترین هزینه، یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید و به تناسب اندام برسید.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI - شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

4.ترمیم و افزایش حجم عضلات 

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای مصرف کره بادام زمینی برای بدنسازی، ترمیم و افزایش حجم عضلات است. همانطور که گفته شد، کره بادام زمینی منبع سرشار از پروتئین است. پروتئین یک ماده مغذی مورد نیاز بدن است که باعث افزایش حجم سلول‌های عضلانی می‌شود. در دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی خالص، حدود ۷ گرم پروتئین وجود دارد که به رشد سلول‌های عضلانی کمک می‌کند.

 اگرچه میزان پروتئین موجود در کره بادام زمینی از سایر مواد غذایی پروتئینی مثل بوقلمون یا مرغ کمتر است، اما قیمت کاملا مناسبی دارد و با کم هزینه مطلوبی تهیه می‌شود. با این وجود، برخی ورزشکاران به پروتئین بیشتری نیاز دارند. به عنوان مثال، ممکن است یک ورزشکار با توجه به شرایط جسمانی بدن خود به ۲۰ الی ۳۰ گرم پروتئین در روز نیاز داشته باشد. 

حال باید چه کار کرد؟ آیا باید کل شیشه کره بادام زمینی را در یک روز مصرف کنید؟ برای اینکه پروتئین بیشتری وارد بدن شما شود، می‌توانید این ماده غذایی را با یک مواد پروتئینی دیگر مثل یک لیوان شیر ترکیب کنید. شیر بهترین گزینه برای ترکیب شدن با کره بادام زمینی است و پروتئین بیشتری را وارد بدن شما می‌کند. این ماده منبع مناسبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر ترکیبات غذایی محافظ سلامتی است.

5.تامین ویتامین ‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل مصرف کره بادام زمینی برای بدنسازی، تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. زمانی که فعالیت‌های ورزشی انجام می‌دهید، مواد مغذی بدن شما مصرف می‌شود. به عنوان مثال، ممکن است ویتامین‌ها هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی مصرف شوند و در بدن کاهش پیدا کنند. 

کره بادام زمینی حاوی مقدار زیادی فولاد ویتامین E و منیزیم است که خطر ابتلا به بیماری دیابت و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، مقدار قابل توجهی روی در این ماده وجود دارد. روی یک ماده معدنی مورد نیاز بدن است که معمولاً برای تقویت سیستم ایمنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 به عنوان یک ورزشکار، باید این مواد غذایی را در برنامه غذایی خود بگنجانید. با این حال، برخی ورزشکاران صرفاً به تناسب اندام و زیبایی ظاهری بدن توجه می‌کنند ‌و توجهی به حفظ سلامتی ندارند. 

کره بادام زمینی را برای چاقی مصرف کنیم یا لاغری؟ 

کره بادام زمینی برای لاغری | چگونه کره بادام زمینی به کاهش وزن کمک می کند؟

برخی ورزشکاران با هدف لاغر شدن ورزش می‌کنند. در حالی که برخی دیگر با هدف چاق شدن ورزش می‌کنند. در هر صورت، تناسب اندام به معنی چاق شدن یا لاغر شدن نیست. تناسب اندام به این معنی است که تمامی اندام‌ها و بخش‌های مختلف بدن شما با یکدیگر هماهنگی و تناسب داشته باشند. بنابراین می‌توان کره بادام زمینی را به شکل‌های مختلف مصرف کرد تا باعث چاق شدن یا لاغر شدن بدن شود.

 اگر برای لاغر شدن ورزش می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم کره بادام زمینی با عسل را امتحان کنید. همچنین بهتر است برای چاق شدن، این ماده غذایی را در وعده صبحانه مصرف کنید. به این ترتیب، برای باقی ساعات روز سیر خواهید بود. اما اگر برای چاق شدن ورزش می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم کره بادام زمینی را قبل یا بعد از تمرین مصرف کنید. به این ترتیب، چربی‌ها و پروتئین موجود در این ماده غذایی جذب بدن شما خواهند شد. 

سایر خواص کره بادام زمینی 

علاوه بر خواصی که برای شما بیان شد، کره بادام زمینی خواص دیگری نیز دارد. یکی از مهم‌ترین خواص این ماده غذایی برای سلامتی، بهبود سنگ صفرا است. این ماده غذایی حاوی مقدار زیادی چربی غیر اشباع است. در نتیجه، از ایجاد سنگ صفرا جلوگیری خواهد شد.

 علاوه بر این، کره بادام زمینی از بروز بیماری‌هایی مثل سرطان جلوگیری می‌کند. به عنوان مثال خطر ابتلا به بیماری سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ و سرطان سینه کاهش پیدا خواهد کرد. از دیگر مزایای مصرف این ماده، تنظیم قند خون است. همچنین خطر ابتلا به بیماری سنگ کلیه کاهش پیدا خواهد کرد.

بررسی کلی

در این مطلب به طور کامل درباره مصرف کره بادام زمینی برای بدنسازی توضیح داده شد. این ماده یکی از بهترین مواد مغذی است که برای چاقی یا لاغری و رسیدن به تناسب اندام مصرف می‌شود. مقدار زیادی مواد مغذی مثل پروتئین، کربوهیدرات و چربی در این ماده وجود دارد که به حفظ سلامتی بدن شما کمک می‌کند.

 علاوه بر این، کره بادام زمینی با هزینه کمتری نسبت به سایر مواد غذایی پروتئینی تهیه می‌شود. بنابراین بهتر است در برنامه غذایی شما جای بگیرد. با توجه به اهداف ورزشی خود، می‌توانید این ماده غذایی را در وعده صبحانه، قبل یا بعد از تمرین مصرف کنید.

 اگر برای آگاهی از نحوه مصرف کره بادام زمینی برای بدنسازی به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم به مجموعه فیت کلاب مراجعه کنید. مربیان این مجموعه، بهترین برنامه رژیم غذایی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تناسب اندام برسید. علاوه بر این، کارشناسان مجموعه تا زمان رسیدن به تناسب اندام همراه شما هستند و سوالات و ابهامات شما را برطرف خواهند کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه