راهکارهای کم کردن اشتها با طب سنتی | با خوردن گیاهان دارویی لاغر شوید!

کم کردن اشتها با طب سنتی

شما هم روش‌های زیادی را برای لاغری امتحان کرده‌ اما نتیجه نگرفته‌اید؟ حتما تاکنون از اطرافیانتان مطالبی درباره لاغری و کم کردن اشتها با طب سنتی شنیده‌اید. یا اینکه در اینترنت مقالاتی در این باره خوانده‌اید. آیا کاهش اشتها با روش‌های سنتی امکان‌پذیر است؟ در این مقاله از فیت کلاب یک بار برای همیشه درباره کم کردن اشتها با طب سنتی توضیحات جامعی ارائه و گیاهان و دمنوش‌های مختلفی را برای لاغری به شما معرفی می‌کنیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا انواع راهکارهای اشتها کور کن طبیعی را بررسی کنیم.

طب سنتی چگونه باعث کم کردن اشتها می‌شود؟ پیش از هر چیز طبع خود را بشناسید!

در طب سنتی نکته اصلی برای لاغری این است که جمع کالری‌های دریافتی شما از جمع کالری‌های مصرفی کمتر باشد. کاهش کالری دریافتی روزانه از طریق کاهش میزان مصرف غذا، ورزش کردن یا از طریق مصرف برخی مواد غذایی خاص مثل دمنوش‌ها و گیاهان امکان پذیر است. البته مجموع راهکارهای طبیعی در کنار هم نتیجه بهتری به بار خواهد آورد.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در طب سنتی در نظر گرفته می‌شود، طبع انسان است. از دیدگاه طب سنتی هر انسان ممکن است یکی از چهار طبع گرم و خشک، گرم و تر، سرد و خشک و همینطور سرد و تر زیر را داشته باشد. هرکدام از خوراکی‌هایی هم طبع خاص خودشان را دارند. بنابراین متخصصان طب سنتی همیشه ابتدا طبع مراجعه‌کننده را تعیین می‌کنند. این کار از روش‌های مختلفی مثل رنگ چهره و برخی خصوصیات جسمی و روحی انجام می‌شود. سپس از روی طبع فرد غذاها و رژیم مناسب ارائه می‌شود.

راهکارهای طب سنتی برای کاهش اشتها | چه کنیم تا لاغر شویم؟

طب سنتی پیشنهادات بسیار زیادی برای لاغری ارائه داده که باعث افزایش سوخت‌وساز، کاهش اشتها و چربی‌سوزی می‌شود. در ادامه به چند مورد از راهکارهای کم کردن اشتها با طب سنتی اشاره می‌کنیم:

  • عرقیات گیاهی متناسب با طبع خود بنوشید
  • دمنوش‌های متناسب با طبع خود بنوشید
  • نیم ساعت پس از احساس گرسنگی به سراغ غذا بروید
  • قبل از سیر شدن از غذا خوردن دست بکشید
  • مصرف برخی مواد غذایی چاق‌کننده مثل برنج، ماکارونی و سیب‌زمینی را کاهش دهید
  • همیشه همراه با غذا سبزیجات مصرف کنید
  • ورزش‌های هوازی انجام دهید

توجه داشته باشید که مصرف ضد اشتهای قوی در طب سنتی نیز در کنار دیگر راهکارهای توصیه شده برای لاغری، اثر گذاری قوی خواهد داشت.

راهکارهای طب سنتی برای آب شدن شکم | راهکاری برای کم کردن اشتها با طب سنتی!

یکی از نکاتی که در طب سنتی بر روی آن تاکید می‌شود، سردی طبع است. یعنی از دیدگاه طب سنتی بسیاری از افرادی که شکم و پهلوی بزرگی دارند دارای طبع گرم بوده، اما سردی زیادی مصرف می‌کنند. به همین دلیل خوردن غذاهای گرم، به خصوص در وعده صبحانه، بسیار توصیه می‌شود. از دیگر راهکارهای طب سنتی برای آب شدن شکم عبارتند از:

  • از مواد غذایی گرم مثل آویشن، نعناع، فلفل و دارچین زیاد استفاده کنید
  • از مواد غذایی سرد مثل کاهو، هندوانه، خیار، گوجه و ماست دوری کنید یا اینکه آن‌ها را همراه با مقدار زیادی ادویه‌های گرم بخورید
  • آب مزاج سرد و تر دارد. بنابراین خوردن آب زیاد باعث سردی بدن و چاق شدن شکم می‌شود.

البته نوشیدن آب برای سلامت بدن بسیار مهم است. به همین دلیل برای نوشیدن آب، می‌توانید از جوشانده ماءالعسل استفاده کنید. به این صورت که با ترکیب 1 به 3 عسل را با آب سرد مخلوط کنید و سپس آن را بر روی شعله کم بگذارید تا بجوشد. کف‌های حاصل از جوشیدن را با قاشق بردارید و جوشانده را نوش جان کنید.

لاغری با عرقیجات گیاهی

داروهای گیاهی برای لاغری | گیاه ضد اشتهای معجزه گر را بشناسید!

همانطور که گفتیم، یکی از مهم‌ترین راهکارهای طب سنتی برای کاهش وزن از طریق کاهش اشتهاست. اگر اشتهای شما کم شود، کمتر هم به سراغ خوراکی‌ها می‌روید. به این ترتیب کالری و چربی کمتری مصرف می‌کنید و به مرور زمان لاغر می‌شوید. در طب سنتی از برخی گیاهان به عنوان معجزه‌های لاغری یاد می‌شود. گیاهان کار کم کردن اشتها را به خوبی انجام می‌دهند؛ به همین دلیل باید آن‌ها را قبل از وعده غذایی بخورید. برخی از این گیاهان کم کننده اشتها شامل:

  • شنبلیله
  • عصاره چای سبز
  • زنجبیل
  • و سرکه سیب است

در این میان تاثیر عرقیات را به هیچ عنوان فراموش نکنید. عرقیاتی مثل عرق کاسنی، عرق زیره، عرق شوید، عرق رازیانه، عرق کرفس، عرق دارچین، عرق آویشن، عرق نعناع، عرق چهل گیاه و غیره به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کنند؛ در نتیجه از طریق چربی‌سوزی باعث لاغری می‌شوند. البته نباید فراموش کنید که مصرف صرف گیاهان نمی تواند باعث ایجاد لاغری مداوم و متناسب شود. فرآیند کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام نیازمند داشتن برنامه غذایی مناسب، انجام تمرینات ورزشی صحیح و اصلاح سبک زندگی است.

ماساژ شکم برای لاغری

ماساژ برای لاغری | روشی برای کاهش اشتها در طب سنتی!

شاید فکر کنید راهکارهای طب سنتی برای لاغری تنها به خوردن یا محدود کردن مصرف برخی خوراکی‌ها ختم می‌شود. اما جالب است بدانید که ماساژ نیز در طب سنتی برای کاهش اشتها پیشنهاد می‌شود. ماساژ باعث گرم شدن بدن شده و به این ترتیب چربی‌سوزی اتفاق میفتد. هرچند بهتر است که انجام ماساژ به صورت اصولی و صحیح باشد. از طرفی استفاده از برخی روغن‌های گرم مثل روغن سیاه‌دانه برای ماساژ بخش‌هایی از بدن مثل شکم توصیه می‌شود. با شروع فرآیند چربی‌سوزی، کاهش اشتها نیز اتفاق می افتد.

قرص ضد اشتها موجود در داروخانه | حتما با پزشک و متخصصان تغذیه مشورت کنید!

اشتهای غذا خوردن در برخی افراد به قدری شدید است که خوردن برخی گیاهان دارویی نیز جلوی آن را نمی‌گیرد. افزایش اشتها ممکن است صرفا روانی باشد. یعنی حالت بیولوژیکی گرسنگی در بدن فرد ایجاد نشده، اما به دلایلی مثل استرس سیگنال گرسنگی به مغز ارسال می‌شود. در این صورت علاوه بر مصرف خوراکی‌های لازم باید منشا اشتهای کاذب را تشخیص داد و آن را درمان کرد. مثلا دلیل استرس را از بین برد. برخی مواقع نیز منشا اشتهای کاذب حتی بعد از خوردن یک وعده غذایی کامل، بیماری‌هایی مثل پرکاری تیروئید و دیابت است.

گاهی اوقات برای کم کردن اشتها از دارو قرص های لاغری استفاده می‌شود. برخی از قرص‌های گیاهی موجود در داروخانه‌ها عبارتند از:

  • قرص هزال
  • قرص گرین فیت
  • قرص فلوردو
  • کپسول ابسی لس
  • کپسول فت برنر اونسن
  • قرص چربی‌سوز ترموژنیک
  • کپسول اسلیم می نچرال ورلد
  • کپسول ابستاپ کارن

قرص و شربت کور کننده اشتها از مواد گیاهی مثل رازیانه، دارچین، چای سبز، کافئین و غیره تولید شده‌اند. البته مصرف داروهای کاهش اشتها در طب سنتی با توجه به مزاج فرد است.

قرص و شربت‌های کاهش اشتها توسط پزشکان و متخصصان تغذیه نیز تجویز شده و به عنوان عاملی برای کاهش وزن محسوب می‌شود. اما به یاد داشته باشید که تمام داروهای شیمیایی و گیاهی عوارض خاص خود را دارند. از سویی تنها مصرف داروها نمی‌تواند باعث کاهش وزن یا کم کردن اشتها شود. به همین دلیل حتما هم زمان با مصرف داروهای کاهش اشتها با متخصصان تغذیه و کارشناسان ورزشی نیز مراجعه کنید و برنامه غذایی و ورزشی متناسب بدن خود را دریافت کنید.

دمنوش قوی کم کننده اشتها قبل از غذا

دمنوش قوی کم کننده اشتها قبل از غذا |‌ تأثیرات ضد اشتهای قوی خانگی را بدانید!

دمنوش‌ها نقشی بسیار مهم در طب سنتی دارند و چند سالی است که جای خود را بین مردم پیدا کرده‌اند. در طب سنتی به کاهش مصرف چای سیاه توصیه شده و در عوض نوشیدن انواع دمنوش‌ها پیشنهاد شده است. روش کار دمنوش‌ها در اغلب مواقع به چربی‌سوزی مرتبط است. هرچند برخی از دمنوش‌ها خاصیت کاهش اشتها، سم‌زدایی و تنظیم طبع را نیز دارند. بهترین دمنوش‌های گیاهی مناسب برای لاغری عبارتند از:

  • دمنوش جینسینگ
  • دمنوش هل
  • دمنوش گل‌محمدی
  • دمنوش چای سبز
  • دمنوش قهوه سبز
  • دمنوش زردچوبه
  • دمنوش بابونه
  • دمنوش نعناع

یکی از نکاتی که در تهیه دمنوش باید در نظر بگیرید، این است که هنگام تهیه نباید آن‌ها را بیش از حد روی شعله بجوشانید. چرا که خواصشان از بین خواهد رفت. از سوی دیگر باید بدانید که مصرف صرف دمنوش‌های گیاهی بدون اعمال تغییرات و اصلاح سبک غذایی و زندگی، نمی‌تواند تأثیر بلند مدت و مفیدی بر کاهش وزن شما داشته باشد. تداوم همراه با دریافت برنامه اصولی و صحیح تغذیه و ورزش برای رسیدن به وزن ایده‌آل از الزامات پروسه کاهش اشتها و وزن است.

قبل از مصرف ضد اشتهای قوی در طب سنتی با کارشناسان و متخصصان مشورت کنید!

در این مقاله راهکارهای کم کردن اشتها با طب سنتی را بررسی کردیم. روش‌هایی مانند تنظیم طبع، نوشیدن دمنوش‌ و عرقیجات، خوردن برخی گیاهان و ماساژ در طب سنتی برای کاهش وزن توصیه شده است. البته هشدارهایی نیز درباره مصرف این نوع گیاهان دارویی وجود دارد. خوردن و نوشیدن خوراکی‌هایی بر خلاف طبع بدن به مقدار زیاد یا استفاده هم‌زمان از چند داروهای گیاهی که اطلاعی از خواص و عوارضشان ندارید و همینطور تداخلات گیاهان با داروهای مصرفی می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد.

در صورت نیاز به دریافت راهنمایی در زمینه تأثیر مواد خوراکی و گیاهان دارویی بر کاهش اشتها و کم کردن وزن، می توانید با کارشناسان مجموعه فیت کلاب ارتباط بگیرید. فیت کلاب با سال‌ها تخصص و تجربه در حوزه سلامتی بهترین پیشنهادات را در باب رژیم غذایی و برنامه ورزشی صحیح و اصولی به شما ارائه می‌کند.

اگر مدت‌هاست که رژیم گرفته‌اید، ورزش می‌کنید و حتی طب سنتی را نیز امتحان کرده‌اید و نتیجه‌ای نگرفته‌اید، وقت آن رسیده که تلفن را برداشته و به عنوان اولین مشاوره تخصصی با کارشناسان فیت کلاب تماس بگیرید. اولین مشاوره از طریق شماره تماس 02191090095 برای شما رایگان خواهد بود. همراه با فیت کلاب می توانید برنامه غذایی و ورزشی اختصاصی خود را دریافت کرده و همراه با متخصصان قدم به قدم در مسیر لذت بخش کاهش یا افزایش وزن قرار بگیرید.

سوالات متداول

در طب سنتی چند نوع طبع وجود دارد؟

از دیدگاه طب سنتی هر انسان یکی از چهار طبع زیر را دارد: سرد و تر؛ سرد و خشک؛ گرم و تر؛ گرم و خشک. بنابراین خوردنی‌ها و آشامیدنی‌هایی که مصرف می‌کند، باید مطابق با همین طبع باشد تا هم سلامتش حفظ شود و هم اینکه دچار چاقی و لاغری بیش از حد نشود.

چه عرقیاتی برای کم کردن اشتها در طب سنتی پیشنهاد می‌شوند؟

در طب سنتی عرقیاتی مانند عرق کاسنی، عرق زیره، عرق دارچین، عرق رازیانه، برای افزایش متابولیسم، چربی‌سوزی و کاهش اشتها پیشنهاد می‌شود.

چه دمنوش‌هایی از دیدگاه طب سنتی برای لاغری مناسب است؟

در طب سنتی به جای نوشیدن چای سیاه به نوشیدن جوشانده‌های مختلف مثل دمنوش آویشن، دمنوش نعناع، دمنوش رازیانه، دمنوش قهوه سبز و غیره توصیه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه