تقویت قوای جنسی | راهکارهایی برای تقویت قوای جنسی

میل جنسی به صورت طبیعی در افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. افرادی که میل جنسی ضعیفی دارند و به خاطر این مسئله با مشکل مواجه شده‌اند، می‌توانند از روش‌های مختلف برای تقویت قوای جنسی استفاده کنند. رایج‌ترین روش‌ها شامل کنترل اضطراب، مصرف مکمل‌های گیاهی و مواردی مانند این هستند. برخی مواد غذایی نیز بر تقویت نیروی جنسی تاثیر می‌گذارند.

 بر اساس مطالعات انجام شده، عوامل محیطی تاثیر بسیار زیادی بر بروز احساسات جنسی دارد. به عنوان مثال افرادی که به صورت مداوم تحت فشار ذهنی یا نگرانی هستند، ممکن است تمایل کمتری برای برقراری روابط جنسی داشته باشند. شاید تصور کنید میل جنسی پایین مشکل ساز نیست. توصیه می‌کنیم به هیچ وجه این مسئله را نادیده نگیرید. 

زیرا کاهش میل جنسی به مرور زمان بر تعاملات اجتماعی و عزت نفس فرد تاثیر می‌گذارد. در ادامه این مطلب از مجله تخصصی فیت کلاب برخی از بهترین راهکارها برای تقویت قوای جنسی را برای شما بیان می‌کنیم. تمامی بانوان و آقایان می‌توانند از این روش‌ها استفاده کنند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دلایل کاهش میل جنسی 

دلایل کاهش میل جنسی 
دلایل کاهش میل جنسی

قوای جنسی به دلایل مختلفی کاهش پیدا می‌کند. در ادامه برخی از مهم‌ترین دلایل را برای شما بیان می‌کنیم:

1.مصرف برخی داروها

یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش نیروی جنسی، مصرف برخی داروها است. بعضی از داروها برای درمان بیماری‌هایی مانند افسردگی، فشار خون بالا و مواردی مانند این مصرف می‌شوند و قوای جنسی را کاهش می‌دهند. همچنین افرادی که پرتو درمانی یا شیمی درمانی انجام می‌دهند، داروهای خاصی مصرف می‌کنند که ممکن است باعث کاهش میل جنسی شود. 

2.ابتلا به بیماری‌

از دیگر دلایل کاهش قوای جنسی، ابتلا به برخی بیماری‌ها است. این مسئله در آقایان بیشتر از بانوان صادق است. به عنوان مثال اختلالات جنسی مانند زود انزالی، دیر انزالی، اختلالات نعوظ و مواردی مانند این، بر تمایلات جنسی موثر هستند. همچنین بیماری‌هایی که در واقع با عنوان انحرافات جنسی شناخته می‌شوند، ممکن است بر عملکرد جنسی شخص یا قوای جنسی او تاثیرگذار باشند. ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند سرطان، باعث کاهش تولید اسپرم در مردان می‌شود. 

بعضی از بیماری‌های مزمن که بر قوای جنسی تاثیر می‌گذارند، شامل موارد زیر هستند: 

  • دیابت نوع ۲
  • چاقی
  • فشارخون بالا
  • کلسترول بالا
  • نارسایی مزمن ریه، قلب، کلیه و کبد
  • مصرف الکل یا مواد مخدر

افرادی که به نوشیدنی‌های الکلی یا مواد مخدر اعتیاد دارند، بیشتر از سایر مردم در معرض کاهش نیروی جنسی قرار می‌گیرند. مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های الکلی باعث ایجاد اختلالات عصبی می‌شود. همین مسئله باعث خستگی بیش از حد یا اختلال نعوظ خواهد شد. مطالعات نشان می‌دهد برخی مواد مخدر مانند ماری جوانا، به صورت مستقیم بر غده هیپوفیز تاثیر می‌گذارند. همانطور که می‌دانید، غده هیپوفیز نقش بسیار مهمی در ترشحات تستوسترون دارد.

راهکارهایی برای تقویت قوای جنسی

راهکارهایی برای تقویت قوای جنسی
راهکارهایی برای تقویت قوای جنسی

به دلیل مشکلاتی که از کاهش میل جنسی برای افراد رخ می‌دهد، بنابراین عمل به راهکارهای موثری که این مشکل را حل کند، بسیار حائز اهمیت است. در ادامه برخی از بهترین راهکارهای تقویت قوای جنسی را بیان خواهیم کرد.

1.مدیریت اضطراب 

یکی از بهترین راهکارها برای تقویت قوای جنسی، مدیریت اضطراب است. همانطور که گفته شد، اضطراب و استرس از مهم‌ترین دلایل کاهش نیروی جنسی است. اگر سبک زندگی شما به گونه‌ای است که اضطراب یا استرس زیادی دارید، باید برای رفع این مسئله به روانشناس مراجعه کنید. برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهد، سطح بالای اضطراب به عنوان یک مانع در برابر عملکرد جنسی بانوان و آقایان عمل می‌کند. 

این اضطراب ممکن است ناشی از مشکلات زندگی باشد. جالب است بدانید، در برخی مواقع استرس ناشی از برقراری رابطه جنسی است. یعنی ممکن است شخص هیچ مشکلی در زندگی خود نداشته باشد، اما برای برقراری روابط جنسی با فرد دیگر مضطرب شود. همچنین افرادی که برنامه کاری شدیدی دارند یا مسئول مراقبت از تعداد زیادی از فرزندان هستند، ممکن است با این مشکل مواجه شوند.

 این افراد ممکن است در اکثر ساعات روز احساس خستگی داشته باشند و قدرتی برای برقراری روابط جنسی نداشته باشند. در سال ۲۰۱۷، یک مطالعه درباره این مسئله انجام شد. این پژوهش درباره اختلال نعوظ در مردان جوان بود. نتیجه مطالعه نشان داد، افسردگی و اضطراب یکی از عوامل موثر بر کاهش میل جنسی است و باعث افزایش اختلالات در عملکرد جنسی می‌شود. 

2.بهبود کیفیت رابطه

بهبود کیفیت رابطه، تاثیر بسیار زیادی بر امیال جنسی دارد. نوع ارتباط بین زن و مرد، تا حد زیادی بر احساسات جنسی آن‌ها تاثیرگذار است. این احساسات می‌تواند بر تقویت قوای جنسی موثر باشند. بنابراین اگر رابطه بین شما و طرف مقابل آسیب دیده است، بهتر است ابتدا به روانشناس مراجعه کرده و برای بهبود کیفیت رابطه اقدام کنید.

 همین مسئله باعث افزایش آرامش روانی و بهبود روابط جنسی می‌شود. مهم‌ترین مسئله، ایجاد یک ارتباط صمیمی بین زن و مرد است. زمانی که آسیب‌های رابطه التیام پیدا کرد، می‌توانید از اقدامات گوناگون برای تقویت قوای جنسی استفاده کنید. به عنوان مثال برای برقراری رابطه برنامه‌ریزی کنید. همچنین لازم است به اندازه کافی برای یکدیگر زمان بگذارید.

3.بهبود کیفیت خواب 

بهبود کیفیت خواب، از دیگر عوامل موثر بر تقویت قوای جنسی است. بهتر است طی ۲۴ ساعت، ۸ ساعت خواب کافی داشته باشید. خواب خوب تاثیر بسیار زیادی بر بهبود خلق و خو دارد و سطح انرژی فرد را افزایش می‌دهد. زمانی که خلق و خوی مناسبی داشته باشید یا بدن شما از سطح انرژی بالایی برخوردار باشد، به راحتی می‌توانید برای برقراری رابطه جنسی اقدام کنید. 

برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهند، کیفیت خواب به صورت مستقیم با میل جنسی مرتبط است. به عنوان مثال، یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۵ انجام شد. این پژوهش روی بانوان انجام شد و نتایج آن نشان داد خواب با کیفیت شبانه، میل جنسی را در روز بعد افزایش خواهد داد. زنانی که میانگین زمان خواب طولانی‌تری دارند، از قوای جنسی بیشتری نسبت به زنان با ساعات خواب کم برخوردار بودند.

4.یک رژیم غذایی مغذی داشته باشید

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید به آن توجه کنید، تغذیه است. تغذیه تاثیر بسیار زیادی بر قوای جنسی دارد. بهتر است رژیم‌های غذایی سالم را دنبال کنید. برخی مواد غذایی باعث تقویت گردش خون در بدن می‌شوند و به بهبود سلامت قلب کمک خواهند کرد. بهتر است غذاهایی که باعث کاهش میل جنسی می‌‌شوند را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

 به طور کلی، برخی بیماری‌ها بر عملکرد جنسی موثر هستند. به عنوان مثال ابتلا به بیماری‌های سندرم متابولیک یا بیماری‌های قلبی-عروقی و سندرم تخمدان پلی کیستیک، باعث کاهش یا افزایش ترشح برخی هورمون‌ها خواهند شد. این بیماری‌ها باعث ایجاد اختلال در عملکرد جنسی می‌‌شوند. مصرف مواد غذایی سرشار از سبزیجات و پروتئین، از بروز این اختلالات جلوگیری می‌کند.

5.داروهای گیاهی را امتحان کنید

برخی داروهای گیاهی، بهترین گزینه برای تقویت قوای جنسی هستند. البته بهتر است قبل از مصرف داروهای گیاهی با پزشک مشورت کنید. زیرا ممکن است داروی مورد نظر با بدن شما سازگاری نداشته باشد. تحقیقات محدودی درباره تاثیر مصرف داروهای گیاهی بر عملکرد جنسی انجام شده است. در سال ۲۰۱۵، یک مطالعه کوچک در این باره انجام شد. 

نتیجه مطالعه نشان داد گیاهانی مانند جنیسینگ، بر افزایش میل جنسی تاثیرگذار هستند. پیشنهاد می‌کنیم محصولات گیاهی یا داروهایی را مصرف کنید که مورد تایید FDA)) باشند. برخی داروها مورد تایید سازمان غذا و دارو نیستند. این داروها ممکن است آسیب شدیدتری به بدن شما وارد کنند.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI - شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

6.برای تقویت قوای جنسی ورزش کنید

فعالیت‌های بدنی تاثیر بسیار زیادی بر تقویت قوای جنسی دارند. انجام دادن ورزش‌های هوازی که به بهبود سیستم قلبی-عروقی و جریان خون کمک می‌کنند، به افزایش نیروی جنسی کمک می‌کند. بهتر است در هر هفته، حداقل ۷۵ تا ۱۵۰ دقیقه تمرینات ورزشی داشته باشید. فعالیت‌های هوازی مانند شنا و دویدن، مانند معجزه عمل می‌کنند و قدرت جنسی را افزایش می‌دهند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم از کم تحرکی یا نشستن برای بازه زمانی طولانی مدت خودداری کنید. 

اگر برنامه ورزشی منظمی ندارید، بهتر است به مربیان ورزشی مراجعه کنید. به طور کلی، بهتر است ۴ نوع ورزش مختلف شامل ورزش استقامتی، ورزش قدرتی، تعادل و انعطاف پذیری در برنامه ورزشی شما وجود داشته باشد. ورزش‌های استقامتی مانند دوچرخه سواری و پیاده‌روی سریع، باعث بهبود استقامت بدن می‌شود. ورزش‌های قدرتی مانند بلند کردن وزنه فشار زیادی به ماهیچه‌ها اعمال می‌کنند. ورزش‌های تعادلی و انعطاف پذیری نیز بر بهبود فعالیت‌های روزمره موثر هستند. 

7.سطح ملاتونین خود را افزایش دهید 

در سال ۲۰۱۸، یک مطالعه درباره تاثیر ملاتونین بر عملکرد جنسی انجام شد. نتیجه مطالعه نشان داد، ملاتونین تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت روابط جنسی دارد. همانطور که می‌دانید، هورمون ملاتونین در مغز ترشح می‌شود و تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت خواب دارد. بدن انسان به صورت طبیعی ملاتونین ترشح می‌کند. اما این ماده در برخی مواد غذایی مثل پسته وجود دارد. برخی افراد برای افزایش سطح ملاتونین مکمل مصرف می‌کنند. 

رژیم غذایی مناسب برای تقویت قوای جنسی 

مصرف برخی مواد غذایی بر تقویت قوای جنسی موثر است. در ادامه تعدادی از این مواد غذایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

1.گردو 

گردو یکی از مواد غذایی موثر برای تقویت قوای جنسی آقایان است. این ماده غذایی باعث بهبود کیفیت اسپرم می‌شود و به سلامت پوشش رگ‌های خونی کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد، گردو بهترین تقویت کننده قوای مردانه است. انواعی از مواد مغذی، ویتامین یا مواد معدنی در گردو وجود دارد که باعث تقویت نیروی جنسی می‌شود. 

2.هندوانه

یکی دیگر از مواد غذایی مناسب برای تقویت قوای جنسی آقایان هندوانه است. این میوه بسیار لذیذ است و سرشار از ماده‌ای به نام سیترولین می‌باشد که اختلالات نعوظ را کاهش می‌دهد. این ماده بعد از ورود به بدن، به آرژنین تبدیل می‌شود. آرژنین باعث افزایش تولید اکسید نیتریک می‌شود و به بهبود جریان خون در بافت عضلانی اندام تناسلی آقایان کمک می‌کند.

3.سیر و پیاز

سیر و پیاز برای افزایش میل جنسی بانوان مناسب است. بانوانی که از اختلالات جنسی یا کاهش میل جنسی رنج می‌برند، می‌توانند این دو ماده غذایی را به شکل‌های مختلف مثل خام یا پخته شده مصرف کنند. البته سیر و پیاز خام اثرگذاری بهتری دارند. زیرا ممکن است هنگام پخت این دو ماده غذایی، بخشی از مواد مغذی موجود در آن‌ها از بین برود. 

4.زنجبیل

زنجبیل باعث افزایش قوای جنسی بانوان می‌شود. بانوان می‌توانند این ماده مغذی را به شکل‌های مختلف مصرف کنند. به عنوان مثال، می‌توان پودر زنجبیل را همراه با چای یا دمنوش‌ها میل کرد. همچنین می‌توان هنگام پخت غذا، از پودر زنجبیل استفاده کرد.

5.هلو 

یکی از متخصصان تغذیه مشهور معتقد است، هلو تاثیر بسیار زیادی بر تقویت نیروی جنسی آقایان دارد و باعث تقویت قوای نعوظ می‌شود. این میوه حاوی مقدار زیادی ویتامین سی است که باعث افزایش کیفیت اسپرم می‌شود. یک مطالعه نشان داد اغلب افرادی که دچار کمبود ویتامین سی هستند، مشکلاتی مثل ناباروری را تجربه می‌کنند و تمایلات جنسی کمتری دارند. علاوه بر این، این ویتامین باعث کاهش ترشح هورمون کورتیزول می‌شود و سطح استرس بدن را کاهش می‌دهد. همانطور که گفته شد، استرس یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش قوای جنسی است.

سخن پایانی 

در این مطلب به طور کامل درباره روش‌های تقویت قوای جنسی توضیح داده شد. تقویت نیروی جنسی اهمیت بسیار زیادی دارد. این مسئله صرفاً بر کیفیت روابط جنسی تاثیر نمی‌گذارد. بلکه بر عزت نفس شخص یا روابط اجتماعی او موثر است. افرادی که میل جنسی پایینی دارند، معمولاً در روابط خود با جنس مخالف یا سایر مردم با مشکل مواجه می‌شوند یا اعتماد به نفس پایینی دارند. 

می‌توانید با کمک برخی راهکارهای ساده نیروی جنسی بدن خود را افزایش دهید. ساده‌ترین روش این است که رژیم‌های غذایی سالم را دنبال کنید، ویتامین برای تقویت قوای جنسی مصرف کنید و مواد غذایی نامناسب را از برنامه غذایی خود حذف کنید. همچنین می‌توانید با مصرف مکمل یا داروهای گیاهی، نیروی جنسی را تقویت کنید. 

با توجه به اینکه فعالیت‌های ورزشی و تغذیه تاثیر بسیار زیادی بر قوای جنسی بدن دارد، پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت برنامه ورزشی و برنامه غذایی به مجموعه‌های معتبر مثل مجموعه فیت کلاب مراجعه کنید. در این مجموعه، برنامه‌های غذایی و ورزشی منحصر به فردی توسط مربیان یا متخصصان فیت کلاب ارائه می‌شود. این برنامه‌ها به افزایش قوای جنسی کمک می‌کنند و سلامت بدن را نیز بهبود می‌بخشند. برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه