دستور پخت غذاهای مخصوص رژیم شوک سه روزه: خوشمزه و مغذی

دستور پخت غذاهای رژیم شوک سه روزه

گاهی اوقات، حتی با تلاش‌های فراوان در حال اجرای یک رژیم غذایی، به خصوص اگر هدفتان از نوع کاهش وزن باشد، ممکن است به یک مرحله برسید که وزن شما به ثبات درآید و به نظر بیاید که دیگر نمی‌توانید وزن کم کنید. این وضعیت به نام “استپ وزنی” شناخته می‌شود. در چنین شرایطی، برخی افراد از دستور پخت غذاهای رژیم شوک بهره می‌برند تا از این استپ وزنی خارج شوند.

رژیم شوک مشخصه‌های خاصی دارد از جمله تعیین هدف مشخص و محاسبه دقیق کالری‌ها اما اهمیت بیشتری به خروج از وضعیت استپ وزنی می‌دهد. در بهترین حالت، برای اجرای این رژیم، بهتر است با یک دکتر تغذیه مشورت کنید تا برنامه غذایی به‌صورت شخصی بر اساس ویژگی‌های بدنی شما تنظیم شود. اما در ادامه این مطلب از فیت کلاب قصد داریم شما را با دستور پخت غذاهای رژیم شوک بیشتر آشنا کنیم.

رژیم شوک چیست؟ دستور پخت غذاهای رژیم شوک چقدر حائز اهمیت است؟

رژیم شوک یک برنامه غذایی دو هفته‌ای است که با کنترل میزان مواد غذایی و در نتیجه کالری، بدن را در وضعیت شوک قرار می‌دهد. این وضعیت شوک باعث افزایش عملکرد سیستم متابولیک بدن می‌شود و به عبارت دقیق‌تر، به فاز چربی‌سوزی بدن وارد می‌شود که در نهایت منجر به کاهش وزن خواهد شد.

رژیم شوک به صورت 3 روزه یا 1 روزه بوده و دستور پخت غذاهای رژیم شوک به نسبت سایر غذاهای معمولی کمی متفاوت‌تر خواهد بود.

میزان کالری مصرفی در رژیم شوک بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلو کالری در طول روز است. این بازه کالری حداقل و حداکثر برای اجرای موثر این رژیم است. مصرف کمتر از این بازه می‌تواند به اثرات جانبی خطرناک منجر شود و مصرف بیش از این بازه نیز ممکن است به عدم کارآمدی رژیم منجر شود. کاهش وزن در این رژیم از طریق کنترل میزان کالری مصرفی در مقابل انرژی مصرفی بدن حاصل می‌شود.

یکی از مزایای مهم رژیم شوک، کاهش سریع وزن بوده که ممکن است در مدت ۱۴ روز به حداکثر ۱۲ تا ۱۵ کیلوگرم برسد. پزشکان تغذیه تأکید دارند که بعد از این رژیم، بدن به مدت طولانی در بالاترین میزان از متابولیسم خود باقی می‌ماند، که می‌تواند زمینه‌ساز برای کاهش بیشتر وزن باشد.

هرچند که این رژیم ممکن است به دلیل اثرات جانبی خود، نیاز به نظارت دقیق داشته باشد، اما برخی افراد با موفقیت از آن برای کاهش وزن سریع استفاده کرده‌اند. مهم است که هرگونه تغییر در رژیم غذایی را با دقت و با مشورت با متخصصان تغذیه اجرا کنید.

تمرینات ورزشی را در طول رژیم شوک نباید نادیده بگیرید. چرا که آنها نیز بسیار مهم و حائز اهمیت خواهند بود و مسیر رسیدن به هدف را برایتان سهل و آسان خواهند کرد.

رژیم شوک سه‌روزه یک الگوی غذایی ساده است

رژیم شوک 3 روزه؛ با رژیم شوک سه روزه مانکن شوید!

رژیم شوک سه‌روزه یک الگوی غذایی ساده است که برخی از متخصصین باور دارند می‌تواند به افراد در مدت کوتاهی، به خصوص در طی ۳ روز، کمک کند تا حدود ۴.۵ کیلوگرم وزن کم کنند. این رژیم به طور کلی برای افرادی توصیه می‌شود که در حال کاهش وزن‌اند و با مشکل استاپ وزنی مواجه شده‌اند. ادعا می‌شود که با انجام این رژیم، بدن به حالت شوک وارد شده و فرآیند کاهش وزن ادامه پیدا می‌کند.

انتقادها نیز وجود دارد و برخی از افراد و متخصصان این رژیم را ناکارآمد و خطرناک معرفی می‌کنند. با این حال، طرفداران این رژیم معتقدند که این راهکار به بهبود وضعیت جسمانی افراد مبتلا به بیماری قلبی کمک کرده و می‌تواند منجر به کاهش وزن قبل از عمل جراحی شود.

مهم است هرگونه تغییر در رژیم غذایی با دقت و با رعایت نیازهای سلامتی انجام شود و بهتر است همواره با متخصصان تغذیه مشورت کنید تا اطمینان حاصل شود که راهکارهای انتخابی با سلامتی شخص هماهنگی دارند.

مزایای رژیم شوک چیست؟ فواید رژیم شوک سه روزه به جزء لاغری و تناسب اندام

بسیاری از افراد رژیم شوک سه روزه را بدون در نظر گرفتن کاهش وزن در مدت زمان سه روزه به دلیل فواید و مزایای دیگری می‌گیرند. اما شاید برایتان جالب باشد که آیا رژیم شوک مزیت‌های دیگری دارد یا خیر؟ برخی از فواید رژیم شوک سه روزه به شرح زیر است:

  • سم‌زدایی: مصرف آب بیشتر در طول رژیم شوک ممکن است باعث تسریع در فرآیند سم‌زدایی بدن شود و از مواد مضر خارج گردد.
  • رهایی از استپ وزنی: این رژیم ممکن است با تنظیم متابولیسم بدن، کمک به رهایی از استپ وزنی کمک کند و فرد را از وضعیتی که وزن او به‌صورت ثابت است رها کند.
  • درمان بیماری‌ها: برخی ادعا می‌کنند که رژیم شوک ممکن است در درمان برخی بیماری‌ها نظیر تشنج در کودکان، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع دو، سرطان و بیماری‌های دیگر مؤثر باشد.

نکته مهم و طلایی:

تحقیقات و ادعاهای مرتبط با درمان بیماری‌ها به عنوان یک فواید رژیم شوک به‌طور علمی تایید شده نیستند و نیاز به تحقیقات بیشتر دارد. از این رو، در تصمیم‌گیری باید با دقت به اطلاعات علمی و نظرات متخصصان توجه شود. همچنین، توجه به سلامتی عمومی بسیار حائز اهمیت است و تغییرات در رژیم غذایی با مشورت متخصصان انجام شود.

دستور پخت غذاهای رژیم شوک سه روزه

دستور پخت غذاهای رژیم شوک سه روزه؛ نمونه رژیم غذایی سه روزه

رژیم سه‌روزه با محدودیت‌های غذایی آغاز می‌شود و برنامه‌ریزی مشخصی دارد که در هر وعده از روز چه نوع مواد غذایی می‌توانید مصرف کنید. این وعده‌های غذایی شامل یک منبع پروتئین، سبزیجات، میوه‌ها، نان تست و کراکر نمکی می‌شوند. در این رژیم، مصرف نمک و فلفل مجاز است و شما مجازید بستنی را در طول روز مصرف کنید. همچنین یک بار در روز، هنگام شام، می‌توانید مقداری بستنی وانیلی میل نمایید.

برنامه رژیم شوک سه روزه، دستور پخت غذاهای رژیم شوک سه روزه

قبل از صبحانه: باید 2 لیوان آب ولرم را با یک مقدار لیمو نوش جان کنید.

صبحانه: یک فنجان را بدون شکر و قند با 30 گرم پنیر بدون چربی و مقداری سالاد (بدون مصرف روغن زیتون یا سس) مصرف نمایید.

میان‌وعده خود را با یک عدد سیب سبز و همراه با نصف کاسه ماست کم چرب بگذرانید.

ناهار: سوپ کلم یا سوپ اسفناج + نصف ماهی و سالاد (فراموش نکنید سس و روغن زیتون مجاز نیست) + یک عدد میوه متوسط

میان‌وعده دوم: می‌توانید در میان وعده دوم از خوراکی‌های رژیمی بهره مانند سبزیجات، کراکرها و میوه‌ها استفاده کنید.

شام: سوپ سبزیجات برای شام در رژیم سه روزه شوک به همراه سالاد بدون سس و روغن زیتون بهترین انتخاب خواهد بود.

میان وعده سوم: 200 گرم ماست بدون چربی یا شیر بدون شکر + نصف گریپ فروت یا سیب سبز

دستور پخت سوپ سبزیجات در رژیم شوک سه روزه

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI - شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

دستور پخت سوپ سبزیجات در رژیم شوک سه روزه؛ غذای مغذی و لاغرکننده!

سوپ سبزیجات یک گزینه سالم و خوشمزه برای انواع رژیم‌های غذایی است. همانطور که مطالعه کردید، سوپ سبزیجات یک انتخاب بسیار عالی برای رژیم سه روزه است. برای پخت سوپ سبزیجات به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

مواد لازم:

  • یک پیاز خرد شده
  • دو حبه سیر خرد شده
  • یک عدد سیب‌زمینی خرد شده
  • دو عدد هویج خرد شده
  • یک عدد گلابی (برای شیرینی طعم)
  • دو پیمانه سبزیجات مختلف (اسفناج، گل کلم، کرفس، کلم، بروکلی و …)
  • یک پیمانه لوبیا سبز یا لوبیا چیتی (اختیاری)
  • نصف پیمانه عدس
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • یک قاشق چایخوری زعفران (اختیاری)
  • آب مرغوب یا مرغوبیت تا پوشش دادن به مواد

طرز تهیه:

  • در یک قابلمه با یک قاشق روغن زیتون پیاز و سیر را تفت دهید تا طلایی شوند.
  • سپس سیب‌زمینی، هویج و گلابی را اضافه کرده و برای چند دقیقه تفت دهید.
  • سپس سبزیجات مختلف و لوبیا را اضافه کرده و مخلوط کنید.
  • عدس، نمک، و فلفل را اضافه کرده و مخلوط کنید.
  • آب را اضافه کرده و مواد را تا جوش آوردن بپزید.
  • بعد از جوش آوردن حرارت را کم کنید و به مدت 30-40 دقیقه بپزید تا مواد نرم شوند.
  • در نهایت، زعفران را اضافه کرده و دیگر بپزانید.
  • سوپ را با چکنده و مقداری نمک و فلفل به سلیقه تنظیم کنید.

این سوپ سبزیجات را می‌توانید به صورت گرم یا سرد مصرف کنید. این سوپ ارزش غذایی بالایی دارد و می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی سبک و سالم در رژیم غذایی شما جایگاه پیدا کند.

دستور پخت غذاهای رژیم شوک؛ مشاوره و دریافت تمرین ورزشی و غذایی از فیت کلاب

رژیم شوک انواع و اقسام مختلفی دارد. رژیم شوک راهی برای شکستن اضافه وزن و استپ وزنی محسوب می‌شود و بسیاری از متخصصین تغذیه بسته به شرایط بیمار از آنها بهره می‌گیرند. بهتر است از رژیم شوک به صورت خودسرانه استفاده نکنید. قبل از شروع حتما با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

تمرین‌ها و شدت وزنه و ورزش در طول رژیم شوک با توجه به کالری مصرفی‌تان متغییر خواهد بود. بنابراین در طول این دوره حتما تحت نظارت یک مربی متخصص با توجه به شرایط خود برنامه تمرینی دریافت نمایید.

برای مشاوره و همچنین دریافت تمرینات ورزشی متناسب با رژیم شوک و همچنین آشنایی با دستور پخت غذاهای رژیم شوک که مجاز به خوردن آنها نیز خواهید بود، همین حالا می‌توانید با مشاورین ما در فیت کلاب با شماره تماس 02191090095 تماس حاصل کنید.

سوالات متداول

رژیم شوک چیست؟

رژیم شوک یک نوع رژیم غذایی مختصر و محدود کالری است که به مدت کوتاهی، معمولاً تعداد روزهای کم، اجرا می‌شود. هدف اصلی آن کاهش وزن سریع است.

چطور رژیم شوک سه روزه کار می‌کند؟

رژیم شوک سه روزه با محدود کردن مصرف کالری به میزان پایین و ترکیب خاص مواد غذایی، به بدن اجازه می‌دهد تا به سمت چربی‌سوزی و کاهش وزن بروز کند.

چه مواد غذایی در رژیم شوک سه روزه وارد می‌شود؟

رژیم شوک سه روزه ممکن است شامل مواردی نظیر تخم مرغ، میوه، سبزیجات، گوشت چرخ‌کرده، برنج، لبنیات و باشد. ترکیب دقیق مواد غذایی بستگی به نوع رژیم و منبع آن دارد.

چه وعده‌هایی در روز در رژیم شوک سه روزه وجود دارد؟

رژیم شوک ممکن است شامل صبحانه، ناهار و شام باشد، ولی تعداد و نوع وعده‌ها بستگی به نوع رژیم دارد.

آیا می‌توانم رژیم شوک را برای کاهش وزن مداوم استفاده کنم؟

رژیم شوک معمولاً برای کاهش وزن سریع طراحی شده است و برای استفاده بلندمدت مناسب نیست. برنامه‌های تغذیه متنوع‌تر و پایدارتر برای حفظ وزن بهتر هستند.

آیا رژیم شوک سه روزه برای همه مناسب است؟

رژیم شوک برای همه مناسب نیست و تأثیرات آن برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد. افراد با وضعیت‌های بهداشتی خاص، بارداری یا مشکلات ناشی از نقصانات غذایی باید از استفاده از رژیم‌های محدود کالری خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه