عوارض داروهای کاهنده فشار خون؛ آشنایی با مضرات داروهای فشار خون!

عوارض داروهای کاهنده فشار خون

فشاری که از طریق خون به دیواره‌های رگ وارد می‌‎شود را فشار خون می‌گویند. علائم فشار خون به‌صورت سر درد، درد در قفسه سینه، تنگی نفس، سرگیجه و غیره است. استفاده از انواع دارو باعث می‌شود تا فشار خون خود را به تعادل برسانید. اما مصرف داروهای فشار خون، ممکن است مشکلاتی نیز در بدن شما به‌وجود آورد. در این مقاله به بررسی عوارض داروهای کاهنده فشار خون می‌پردازیم و عوارض هز دارو را برای شما بیان می‌کنیم. پس اگر می‌خواهید با عوارض داروهای مختلف کاهنده فشار خون آشنا شوید؛ تا آخر این مقاله همراه فیت کلاب بمانید.

آشنایی با داروهای کاهنده فشار خون و عوارض آن‌ها؛ لیست داروهای کاهنده فشار خون!

اول از همه باید با داروهای کاهنده فشار خون و عوارض آن‌ها آشنا شوید. این داروها به‌طور کلی از فشار خون بالا جلوگیری می‌کنند و علائم فشار خون را در شما از بین می‌برند. از جمله داروهای کاهنده فشار خون می‌توان به والزومیکس، لوزارتان، والزارتان، فوروزماید، هیدروکلروتیازید، انالاپریل، کاپتوپریل، بیزوپرولول، هیدرالازین، وراپامیل، دیلتیازم، آملودیپین و غیره اشاره کرد.

 هر کدام از این داروها حتما به تجویز دکتر نیاز دارد و شما نمی‌توانید بدون تجویز به خرید آن‌ها بپردازید. لازم به بیان است که هر کدام از این داروها دارای عوارضی است که شما باید با آن‌ها آشنا شوید. تپش قلب، مشکلات کلیوی، افزایش تشنگی، خارش پوست، بی‌خوابی و غیره از علائم‌های داروهای مختلف کاهنده فشار خون است. در ادامه لیست داروهای کاهنده فشار خون و عوارض آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم.

داروی لوزارتان؛ آشنایی با عوارض‌های داروی لوزارتان!

داروی لوزارتان یکی از مسدود کننده‌ گیرنده آنژیوتاسین II که در هنگام فشار خون بالا تجویز می‌شود. این دارو با هدف کنترل تپش قلب و کاهش فشار خون به شما کمک می‌کند. همچنین بیماران دیابتی نیز برای درمان اختلالات کلیوی از داروی لوزارتان بهره می‌برند. در مجله آمریکایی فشار خون اعلام شده که لوزارتان ممکن است عوارضی برای بدن ایجاد کند. در ادامه لیست عوارض لوزارتان را برای شما شرح می‌دهیم:

  • گشاد شدن عروق
  • سرگیجه
  • آلرژیک
  • سر دردهای شدید
  • عوارض مفصلی

ممکن است بعد از استفاده از داروی لوزارتان این علائم در بدن شما به‌وجود بیاید.

عوارض قرص فشار خون والزومیکس

عوارض قرص فشار خون والزومیکس 80/5 که باید به آن توجه کنید!

والزومیکس از داروهای ضد فشار است که باعث کاهش ریسک بیماری قلبی می‌شود. این دارو از ترکیبات والسارتان و آملودیپین است و در دسته مهارکننده گیرنده‌های آنژیوتانسین و کانال کلسیمی قرار دارد. والزومیکس نیز مانند دیگر داروهای ضد فشار، عوارضی دارد که ممکن است در بدن شما پدیدار شود. در ادامه عوارض قرص والزومیکس را برای شما بیان می‌کنیم:

  • گلو درد
  • ضربان قلب تند
  • مشکلات کلیوی
  • ورم اندام‌ها
  • سر درد
  • اسهال
  • موجب مشکلاتی برای جنین در هنگام بارداری می‌شود.

این علائم ممکن است در مصرف طولانی مدت والزومیکس 80/5 در بدن شما رخ دهد و شما را آزار دهد. شما می‌توانید علاوه بر کسب اطلاعات درباره عوارض داروهای کاهنده فشار خون، برای دریافت بهترین برنامه ورزشی و رژیمی به سایت فیت کلاب مراجعه کنید.

داروی هیدروکلروتیازید؛ لیست عوارض داروی فشار خون هیدروکلروتیازید!

حال نوبت به معرفی عوارض داروی هیدروکلروتیازید می‌رسد. داروی هیدروکلروتیازید یکی از بهترین داروهای کاهنده فشار خون است که در موارد دیگری نظیر نارسایی کلیه و درمان بیماری قلبی استفاده می‌شود. همچنین از این دارو برای کاهش احتباس مایعات در بدن بهره‌ می‌برند. لازم به ذکر است که هیدروکلروتیازید علاوه بر ایجاد دفع ادرار توسط کلیه‌ها و تنظیم کننده سطح مایعات در بدن، دارای عوارضی نیز است. در ادامه عوارض داروی هیدروکلروتیازید را برای شما لیست می‌کنیم:

  • اختلالات گوارشی
  • افزایش قند خون
  • بی‌خوابی
  • معده درد
  • اختلالات الکترولیتی
  • افت فشار خون

این علائم‌ها از عوارض داروی هیدروکلروتیازید است که باید به آن توجه کرد. قبل از مصرف داروی هیدروکلروتیازید با عوارض آن آشنا شوید و طبق توصیه‌های پزشک با دقت عمل کنید.

داروی آملودیپین؛ بهترین قرص برای فشار خون عصبی!

آملودیپین از برترین داروها است که فشار خون را به تعادل می‌رساند. داروی آملودیپین علاوه بر کاهش فشار خون به عملکرد بهتر قلب، مغز، کلیه و غیره کمک می‌کند. این دارو، مسدود کننده کانال کلسیوم است و رگ‌های خونی را گشاد می‌کند. همچنین جریان خون را در بدن بهبود می‌بخشد. آملودیپین، بسیار توسط پزشکان تجویز می‌شود و تاثیر خوبی بر روی فشار خون شما دارد. لازم به بیان است که این دارو دارای مضراتی است که در ادامه آن‌ها را برای شما لیست می‌کنیم:

  • تورم مچ پا
  • سرگیجه
  • قرمزی صورت
  • تپش قلب
  • خواب آلودگی
  • عوارض گوارشی

آملودیپین ممکن است این علائم را در بدن شما ایجاد کند. پس در هنگام مصرف این دارو از توصیه‌های پزشک استفاده کنید.

داروی والزارتان؛ داروی فشار خون برای بزرگسالان و کودکان!

والزارتان یکی از بهترین داروهای فشار خون برای بزرگسالان و کودکانی با سنین حداقل 6 سال است. والزارتان، آنتاگونیست گیرنده آنژیوتانسین II است و معمولا توسط پزشکان قلب تجویز می‌شود. این دارو برای درمان نارسایی قلبی و کاهش خطر سکته قلبی برای بیماران تجویز می‌شود. اما این دارو نیز مانند دیگر داروهای کاهنده فشار خون دارای مضراتی برای بدن است که در ادامه آن‌ها را برای شما شرح می‌دهیم:

  • در زمان بارداری ممکن است مشکلاتی برای شما و جنین ایجاد کند.
  • خارش پوست
  • سر درد و سرگیجه
  • ضربان قلب بالا
  • احساس ضعف
  • تغییر خلق و خو

این عوارض احتمال دارد که در زمان مصرف وارزتان، برای شما رخ دهد. اگر این علائم در بدن شما نمایان شد، حتما با پزشک خود صحبت کنید.

عوارض قرص فشار خون در مردان؛ مشکلات جنسی در آقایان!

هر کدام از داروهای ضد فشار در کنار نکات مثبتی که دارند ممکن است زیان‌هایی نیز در بدن شما ایجاد کند. بعضی از داروهای کاهنده فشار خون مشکلات جنسی را در بدن آقایان به‌وجود می‌آورند. داروهایی مانند دیورتیک‌ها و بتابلوکرها ممکن است باعث مشکلات جنسی در بدن آقایان شود. البته لازم به بیان است که داروهای فشار خون، به ندرت بدن آقایان را دچار مشکلات جنسی می‌کند. اگر در زمان مصرف داروهای فشار خون دچار مشکلات جنسی شدید، حتما به پزشکی متخصص مراجعه کنید.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI - شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

عوارض داروهای فشار خون در دوران بارداری؛ نکاتی که خانم‌ها باید به آن توجه کنند!

طبق تحقیقات موسسات بهداشت کاندا اعلام شده که فشار خون بالا و استفاده از داروهای کاهنده فشار خون در دوران بارداری خطراتی را به همراه دارد. در دوران بارداری بهتر است از مصرف داروهای فشار خون خودداری کنید. داروهای فشار خون عوارضی دارد که ممکن است در زمان بارداری بدن شما و جنین را دچار مشکلات فراوانی کند. در ادامه مشکلات داروهای کاهنده فشار خون در دوران بارداری را برای شما بیان می‌کنیم:

  • مشکلات کلیوی در جنین
  • کاهش جریان خون در جنین
  • افزایش حجم و میزان ادرار در دوران بارداری
  • کاهش ضربان قلب جنین

ممکن است در زمان بارداری با استفاده از داروهای کاهنده فشار خون، مشکلاتی برای شما و جنین رخ دهد. در زمان بارداری بهتر است که به متخصصی مراجعه و از توصیه‌های پزشکان استفاده کنید.

لیست داروهای ضد فشار و عوارض آن‌ها که ممکن است مشکلاتی برای بدن شما ایجاد کند!

در این مقاله به بررسی عوارض داروهای کاهنده فشار خون پرداختیم. همچنین لیستی از داروهای کاهنده فشار خون که مشکلاتی در بدن شما ایجاد می‌کند را برای شما بیان کردیم. اگر در دوران بارداری هستید، حتما مصرف داروهای کاهنده فشار خون را کاهش دهید. در صورت عوارض خطرناک در هنگام مصرف داروهای کاهنده فشار خون، پزشکان به تغییر یا حذف دارو روی می‌آورند. برای رفع علائم داروهای کاهنده فشار خون باید با پزشکانی متخصص ارتباط بر قرار کنید و از توصیه‌های آن‌ها بهره ببرید.

شما می‌توانید با لیست داروهای کاهنده فشار خون و عوارض آن‌ها در سایت فیت کلاب آشنا شوید. فیت کلاب مجموعه ورزشی و تناسب اندام است که شما می‌توانید به‌صورت حضوری و غیر حضوری در آن ثبت‌نام کنید و از خدمات ورزشی آن بهره ببرید. همچنین شما می‌توانید از طریق شماره تماس 02191090095 با مشاوران و کارشناسان تغذیه و تناسب اندام ارتباط برقرار کنید. پس از ثبت نام از پشتیبانی کارشناسان مجموعه فیت کلاب برخوردار می‌شوید. از اینکه تا آخر این مقاله همراه مجموعه فیت کلاب ماندید؛ سپاس‌گزاریم.

سوالات متداول:

فشار خون چیست؟

فشاری که از طریق خون به دیواره‌های رگ وارد می‌‎شود را فشار خون می‌گویند و به دوسته اولیه و ثانویه دسته‌بندی می‌شود.

داروهای کاهنده فشار خون کدام است؟

والزومیکس، لوزارتان، والزارتان، فوروزماید، هیدروکلروتیازید، انالاپریل، کاپتوپریل، بیزوپرولول، هیدرالازین، وراپامیل، دیلتیازم، آملودیپین و غیره از داروهای کاهنده فشار خون است.

عوارض داروهای کاهنده فشار خون چیست؟

تپش قلب، مشکلات کلیوی، افزایش تشنگی، خارش پوست، بی‌خوابی، سرگیجه، سر درد و غیره از عوارض داروهای کاهنده فشار خون است.

برای رفع عوارض داروهای کاهنده فشار خون باید چه کنیم؟

برای رفع عوارض داروهای کاهنده فشار خون باید به پزشکان متخصصی مراجعه و طبق توصیه‌های آن‌ها عمل کنید.

عوارض داروهای کاهنده فشار خون در زمان بارداری چیست؟

مشکلات کلیوی در جنین، کاهش جریان خون در جنین، افزایش حجم و میزان ادرار در دوران بارداری، کاهش ضربان قلب جنین و غیره از عوارض داروهای کاهنده فشار خون در زمان بارداری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه