راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بلغم بدنی

تقویت ایمنی بدن در برابر بلغم

کسانی که نتوانند مزاج خود را تشخیص دهند و هر نوع وعده غذایی را مصرف کنند، سیستم ایمنی بدن خود را به خطر می‌اندازند. به عنوان مثال ممکن است برای فردی مصرف سبزیجات سالم و برای فردی دیگر مضر باشد. با شناخت مزاج خود می‌توانید از بهترین وعده‌های غذایی برای افزایش سیستم ایمنی بدن استفاده کنید. در این مقاله به بررسی تقویت ایمنی بدن در برابر بلغم می‌پردازیم تا با توجه به آن، بهترین مواد غذایی را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید به راحتی بدن سالمی را برای خود به ارمغان بیاورید، تا آخر این مقاله همراه فیت کلاب بمانید.

آشنایی با انواع مزاج‌ها؛ هر مزاجی چه ویژگی‌هایی دارد!

چهار نوع مزاج اصلی وجود دارد که هر فردی باید با آن‌ها آشنا شود. صفراوی، دموی، سوداوی و بلغمی از مزاج‌های اصلی که هر کدام از آن‌‎ها دارای ویژگی‌هایی است. در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و افزایش سیستم ایمنی بدن به شناخت مزاج فرد می‌پردازند تا بهترین روش را مورد استفاده قرار دهند. در ادامه هر کدام از این مزاج‌ها را به صورت جداگانه به شما معرفی خواهیم کرد:

  • مزاج صفراوی: این مزاج در بدن فرد به صورت گرم و خشک است. معمولا بدن این افراد لاغر، اسخوان‌بندی درشت و پوستی زرد رنگ دارند. این افراد معمولا زودتر عصبانی می‌شوند و در فصل تابستان عطش بیش از حدی دارند.
  • مزاج سوداوی: این مزاج در بدن افراد به صورت گرم و خشک است. این افراد معمولا سرمایی هستند و در فصل زمستان به سختی می‌توانند خود را گرم کنند. همچنین پوست این افراد سفیدی است و تمایل فراوانی به خواب دارند.
  • مزاج دموی: این افراد معمولا با گرما و سرما مشکل ندارند. پوست بدن آن‌ها سفید و سرخ است. بدن این افراد به شکل درشت و عضلانی است و همچنین اشتهای فراوانی دارند.
  • مزاج بلغمی: این افراد معمولا بدن چاقی دارند و از اضافه وزن رنج می‌برند. همچنین نسبت به دیگر مزاج‌ها بیشتر می‌خوابند و کمتر تشنه می‌شوند.

با این نکات مهم به راحتی می‌توانید مزاج خود را تشخیص دهید و از بهترین راهکارها برای افزایش سیستم ایمنی بدن خود استفاده کنید.

آشنایی با مزاج بلغمی؛ بهترین راهکارها برای افزایش سیستم ایمنی بدن بلغمی!

 بهتر است بیشتر با مزاج بلغمی آشنا شوید تا از بهترین راهکارها برای تقویت بدن استفاده کنید. همانطور که گفته شد، اضافه وزن و چاقی یکی از ویژگی‌های مزاج بلغمی است. معمولا این افراد به سرما حساس‌اند و نمی‌توانند به راحتی سرما را تحمل کنند. همچنین در افراد مزاج بلغمی نسبت به افرادی در دسته‌بندی مزاج‌های دیگر کمتر عصبانی می‌شوند.

یکی از مشکلات افراد این مزاج، کم پشتی موهایشان است. آن‌ها در مقایسه با دیگر گروه‌های مزاج‌ها از حافظه ضعیف‌تری برخوردارند. در ادامه بهترین راهکارها برای تقویت سیستم ایمنی بدن در بلغم را برای شما شرح می‌دهیم تا با استفاده از آن‌‌ها بتوانید بدن سالمی را برای خود به ارمغان بیاورید.

لازم به بیان است شما می‌توانید در کنار کسب اطلاعات درباره تقویت ایمنی بدن در برابر بلغم؛ برای دریافت بهترین برنامه ورزشی و تغذیه با مشاوران سایت فیت کلاب ارتباط برقرار کنید.

بهترین غذاها برای بلغمی مزاج‌ها؛ قاتل بلغم چیست؟

یکی از راهکارهایی که می‌توانید از آن استفاده کنید تا سیستم بدنی خود را در برابر بلغم تقویت کنید، مصرف بهترین مواد غذایی است. مواد غذایی متناسب با مزاج شما باعث می‌شود تا در سریع‌ترین زمان ممکن، سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید و به تعادل برسید. در ادامه لیستی از غذاهایی که برای تقویت بدن در برابر بلغم مناسب است را برای شما لیست می‌کنیم.

  • آبگوشت و دیزی سنگی
  • انواع آش‌های گرم
  • انواع خورش
  • ماهی
  • مصرف گوشت گوسفندی

همانطور که اشاره کردیم، مصرف مواد غذایی با طب سرد برای بدن گروه بلغمی مضر است. حتما این مواد غذایی را در برنامه غذایی قرار دهید تا از بدن خود در برابر بیماری‌ها محافظت کنید.

بهترین میوه‌ها برای مزاج بلغمی؛ کدام میوه‌ها را مصرف کنیم؟

انواع میوه به سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. شما با مصرف میوه می‌توانید کارکرد سیستم ایمنی بدن خود را افزایش دهید. اما لازم است بدانید که بسیاری از میوه‌ها ممکن است متناسب با مزاج شما نباشد. پس بهتر است از میوه‌هایی استفاده کنید که بدن شما را در برابر بلغم تقویت می‌کند. در ادامه همراه ما باشید تا بهترین میوه‌‌جات متناسب با مزاج بلغم را به شما معرفی کنیم:

  • توت‌فرنگی
  • انگور
  • آناناس
  • خربزه
  • هلو
  • کیوی

در این لیست می‌توانید بهترین میوه‌جات متناسب با مزاج بلغمی را بیابید. حتما این میوه‌جات را مصرف کنید تا درگیر بیماری‌های مربوط به مزاج بلغمی نشوید.

توصیه‌هایی برای بلغمی‌ها؛ با این راهکارها از کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن خود جلوگیری کنید!

اگر در گروه افراد بلغمی قرار دارید، بهتر است از توصیه‌هایی برای افزایش کارکرد سیستم ایمنی بدن خود استفاده کنید. در فصل پاییز و زمستان از مصرف مواد غذایی سرد خودداری کنید. مواد غذایی با طب سرد موجب می‌شود تا شما سریع‌تر به ویروس‌های فصلی و سرماخوردگی مبتلا شوید.

در واقع مواد غذایی سرد در فصل سرما برای گروه بلغمی توصیه نمی‌شود. نکته دیگر این است که گروه بلغمی سریع‌تر از گروه‌های دیگر چاق می‌شوند. بهتر است در مصرف غذاهای چربی بسیار دقت کنید. غذاهای چربی همچون سیب‌زمینی، ماکارونی، پیتزا، همبرگر و غیره باعث می‌شود تا شما سریع‌تر دچار اضافه وزن شوید. جالب است بدانید که استفاده از بهترین برنامه ورزشی توسط گروه بلغمی باعث می‌شود تا بدنی سالم و سیستم ایمنی متعادل را برای خود به ارمغان بیاورند.

همچنین مصرف زیاد برنج نیز برای گروه بلغمی پیشنهاد نمی‌شود. زیرا مصرف زیاد برنج موجب می‌شود تا فرایند چاقی در گروه بلغمی سریع‌تر طی شود. علاوه بر آن، مصرف بیش از حد محصولات لبنی مثل پنیر، ماست، دوغ، خامه و غیره نیز برای گروه بلغمی مضر است. حتما به این توصیه‌ها دقت کنید تا بدن سالمی را به خود اهدا کنید.

اگر جزو گروه بلغمی هستید، بهتر از یک برنامه حرفه‌ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده کنید. شما می‌توانید برای دریافت بهترین برنامه تغذیه با مشاوران سایت فیت کلاب ارتباط برقرار کنید.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI - شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

بیماری‌های بلغمی مزاج؛ چه بیماری‌های احتمالی برای گروه بلغمی رخ می‌دهد؟

اگر راهکارهای متناسب با مزاج بلغمی را انجام ندهید، درگیر بسیاری از بیماری‌ها می‌شوید. استفاده از مواد غذایی گرم موجب می‌شود تا خطر مبتلا شدن به این بیماری‌ها را در بدن خود کاهش دهید. در ادامه لیست بیماری‌های احتمالی مزاج بلغمی را برای شما کاربران فیت کلاب بیان خواهیم کرد:

  • پارکینسون
  • بیماری‌های سیستم بدنی
  • روماتیسم مفصلی
  • سرفه
  • گرفتگی عضلات

ممکن است هر یک از این بیماری‌ها برای افراد بلغمی مزاج رخ دهد. با استفاده از راهکارها و توصیه‌های این مقاله می‌توانید خطر مبتلا شدن به این بیماری‌ها را کاهش دهید. پس بهتر است از برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بلغم از مواد غذایی گرم و بهترین میوه‌جات استفاده کنید.

بهترین راهکارها برای به افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن در برابر بلغم را در فیت کلاب بخوانید!

در این مقاله تقویت ایمنی بدن در برابر بلغم را برای شما بررسی کردیم. همچنین بسیاری از راهکارها را برای شما لیست کردیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید به افزایش کارکرد سیستم ایمنی بدن در این مزاج کمک کنید. همانطور که گفته شد بهتر است مصرف مواد غذایی سرد را تا حد معمولی کاهش دهید تا بدنی سالم را برای خود به ارمغان بیاورید. لازم به بیان است که مصرف مواد غذایی همچون آبگوشت و دیزی سنگی، انواع آش‌های گرم، انواع خورش، ماهی و غیره به شما کمک می‌کند تا به بیماری‌های مختلفی دچار نشوید. افرادی که در گروه بلغمی‌ها قرار دارند، بهتر است با بهترین برنامه تغذیه و تناسب اندام آشنا شوند. برنامه ورزشی به سلامت بدن شما در برابر بلغم کمک می‌کند.

شما می‌توانید برای تقویت ایمنی بدن در برابر بلغم از برنامه‌های تغذیه و ورزشی سایت فیت کلاب استفاده کنید. فیت کلاب مجموعه ورزشی و تناسب اندام است که شما می‌توانید به‌صورت حضوری و غیر حضوری در آن ثبت‌نام کنید و از خدمات ورزشی آن بهره ببرید. همچنین شما می‌توانید از طریق شماره تماس 02191090095 با مشاوران و کارشناسان تغذیه و تناسب اندام ارتباط برقرار کنید. پس از ثبت نام از پشتیبانی کارشناسان مجموعه فیت کلاب برخوردار می‌شوید. از اینکه تا آخر این مقاله همراه مجموعه فیت کلاب ماندید؛ سپاس‌گزاریم.

سوالات متداول:

مزاج‌ها به چند دسته تقسیم می‌شود؟

صفراوی، سوداوی، دموی و بلغمی از انواع مزاج است که هر کدام دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند.

افراد مزاج بلغمی چه ویژگی‌هایی دارند؟

بدنی چاق، طبع سرد، حافظه ضعیف‌، کم پشتی مو، عصبانیت کمتر نسبت به دیگر مزاج‌ها و غیره از ویژگی‌های بلغمی مزاج‌ها است.

بهترین غذاها برای مزاج بلغمی کدام است؟

آبگوشت و دیزی سنگی، انواع آش‌های گرم، انواع خورش، ماهی، مصرف گوشت گوسفندی و غیره از مواد غذایی سالم برای بلغمی مزاج‌ها است.

بهترین میوه‌جات برای بلغمی مزاج‌ها کدام است؟

توت‌فرنگی، انگور، آناناس، خربزه، هلو، کیوی و غیره از بهترین میوه‌جات برای بلغمی مزاج‌ها است که بسیار برای بدن خاصیت دارند.

بیماری‌های احتمالی بلغمی مزاج‌ها چیست؟

پارکینسون، بیماری‌های سیستم بدنی، روماتیسم مفصلی، سرفه، گرفتگی عضلات و غیره از بیماری‌های احتمالی مزاج بلغمی است که باید به آن‌ها توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه