صبحانه بدون قند

صبحانه بدون قند

در این مقاله از مجله تخصصی فیت کلاب به موضوع صبحانه بدون قند  پرداختیم پس با ما همراه باشید، معرفی اصولی انواع مدل‌های صبحانه بدون قند و مزایا مصرف آن به ویژه برای افراد دیابتی، از جمله مورادی است که سال‌ها زمان متخصصات تغذیه و گوراش را به خود مشغول کرده است.

این نوع صبحانه نه تنها به حفظ سطح انرژی در طول روز کمک می‌کند، بلکه از نوسانات ناگهانی قند خون جلوگیری می‌کند. با انتخاب مواد غذایی سالم و مغذی، می‌توان صبحانه‌ای تهیه کرد که هم خوشمزه باشد و هم به سلامت عمومی بدن کمک کند. از این رو در ادامه این مطلب از فیت کلاب، به بررسی مزایای صبحانه بدون قند و گزینه‌های مناسب برای این وعده غذایی می‌پردازیم.

معرفی 5 صبحانه بدون قند و مناسب برای افراد دیابتی + طرز تهیه

جستجو در مورد انواع و نحوه پخت صبحانه‌های بدون قند در نگاه اول برای افرادی که به تازگی با این وعده آشنا شده‌اند، ممکن است کمی زمان‌بر و خسته کننده باشد. از این ما در ادامه این بخش از مطلب قصد داریم تا شما را در سریع‌ترین زمان ممکن با 5 مورد از محبوب‌ترین صبحانه‌های بدون قند آشنا کنیم:

یک: تخم‌مرغ هم ‌زده به همراه گوجه فرنگی، ریحان و اسفناج

اگر به دنبال یک صبحانه بدون قند که غنی از مواد مغذی و ویتامین‌ها باشد هستید، بدون شک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما ترکیب تخم‌مرغ هم‌ زده به همراه گوجه فرنگی، ریحان و اسفناج است. این صبحانه خوشمزه و مقوی در کنار تامین کردن پروتئین و انرژی مورد نیاز بدن شما، به دلیل داشتن میزان بالایی از آنتی‌اکسیدان، فیبر و ویتامین‌های C و A قادر است تا حفظ سلامت عمومی بدن نیز کمک کند.

مواد لازم و طرز تهیه  صبحانه بدون قند تخم‌مرغ هم‌زده به همراه گوجه فرنگی، ریحان و اسفناج

اسفناج: 170 الی 180 گرم

تخم مرغ: 4 عدد

گوجه فرنگی: 3 عدد

ریحان: یک قاشق غذاخوری خرد شده

ماست: 4 قاشق غذاخوری

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

برای پخت این صبحانه بدون قند تنها کافیت تا ابتدا مقدار مشخص شده از روغن زیتون را درون یک ماهیتابه مناسب بریزید و گوجه‌ها درون آن با حرارت نسبتا ملایم تفت دهید. مادامی که گوجه‌ها در حال پخته شدن هستند ماست را به همراه تخم مرغ مخلوط کنید و آنها را تا زمانی که کاملا یکدست شوند هم بزنید.

در ادامه گوجه‌ها را از ماهیتابه خارج کنید و اسفناج‌ها را همانجا تفت دهید. پس ازاینکه اسفناج‌ها به مقدار کافی تفت خوردند، مخلوط تخم مرغ و ماست به آن اضافه نمایید ک پس از اتمام پخت، آن را درون ظرف مناسب بریزید، روی آن را با ریحان تتزیین کنید و به همراه گوجه سرو کنید.

صبحانه بدون قند

دو: اوتمیل بادام و دانه چیا

اوتمیل بادام و دانه چیا به عنوان دومین صبحانه‌ بدون قند، دارای مقدار متعادلی از کربروهیدارت‌های پیچیده است که باعث می‌شودشما پس از مصرف آن تا مدت زمان زیادی احساس سیری داشته باشید. اگر بخواهیم در مورد خواص این صبحانه مقوی صحبت کنیم، باید بگوییم که جودوسر استفاده شده در ترکیب اوتمیل به عنوان یک منبع غنی از فیبر شناخته می‌شود که قادر به حفظ قند خون و بهبود فرایند هضم غذا می‌باشد. از طرفی اضافه کردن دانه چیا باعث می‌شود تا این وعده غذایی سرشار از امگا-3، پروتئین و آنتی‌اکسیدان‌ها شود.

با توجه به موارد گفته شده اگر می‌خواهید تا ارزش غذایی این صبحانه را بیشتر بالا ببرید می‌توانید به آن کمی بادام خرد شده نیز اضافه کنید. بادام خرد شده حاوی مقادیر قابل توجهی از چربی‌های سالم، پروتئین و ویتامین E است که می‌تواند یک طهم دلپذیر را صبحانه شما ببخشد.

مواد لازم طرز تهیه صبحانه بدون قند اوتمیل بادام و دانه چیا

جو دوسر پرک: 200 گرم

دانه چیا: 50 گرم

بادام درختی: 20 گرم

شیر بادام: 8 قاشق غذاخوری

ماست: 100 گرم

عصاره وانیل: 2 قاشق چایخوری

توت فرنگی ( در صورت تمایل): 120 الی 130 گرم

برای تهیه این صبحانه بدون قند ابتدا باید جو دوسر پرک و دانه چیا را در یک ظرف به همراه شیربادام و عصاره وانیل ترکیب کنید و اجازه دهید تا جو دوسر پرک و دانه شیر با سایر مواد کمی خیس بخورند. در ادامه بادام درختی و توت‌فرنگی را به ترکیبات ذکر شده اضافه کنید و در انتها آنها را به یک کاسه دیگر منتقل کنید. بر روی مواد داخل کاسه ماست برزید در صورت تمایل روی آن را مجدد با بادام درختی خرد شده یا توت‌فرنگی خرد شده تزیین کنید.

سه: پنکیک بادام و جو دوسرپرک

پنکیک بادام و جو دوسرپرک به عنوان سومین صبحانه‌ بدون قند دارای یک طعم لذیذ و دلچسب است. این پنکیک به دلیل داشتن آرد بادام و جو دوسرپرک در ترکیب خود سرشار از فیبر و پروتئین است که علاوه بر کمک به حفظ سلامت دستگاه گوراش، به شما احساس سیری طولانی مدت نیز می‌دهد. در ادامه باید به این موضوع اشاره کرد که آرد بادام استفاده شده در این وعده غذایی با دارا بودن چربی‌های سالم و ویتامین‌هایی از جمله ویتامین E به سلامت دستگاه قلبی -عروقی و نشاط پوست شما کمک می‌کند.

مواد لازم طرز تهیه صبحانه بدون قند پنکیک بادام و جو دوسرپرک

تخم مرغ: 2 عدد

جو دوسرپرک : 100 گرم

موز: 1 عدد

شیر بادام: 8 قاشق غذاخوری

آرد بادام: 10 الی 12 قاشق غذاخوری

عصاره وانیل: 2 قاشق چایخوری

روغن: 2 قاشق غذاخوری

پنکیک پودر: 1 قاشق چایخوری

برای تهیه پنکیک بادام و جو دوسر ابتدا جو دوسر پرک شده را با مقدار مشخص شه آرد بادام، 2 عدد تخم‌مرغ، مقدار لازم شیر بادام (یا شیر گیاهی)، یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر، و کمی وانیل مخلوط کنید. خمیر را در تابه نچسب که کمی چرب شده، به اندازه‌های کوچک بریزید و هر طرف را ۲-۳ دقیقه بپزید تا طلایی شوند.

اگر به دنبال تنوع در رژیم غذایی خود هستید، غذاهای بدون گلوتن می‌توانند گزینه‌ای عالی باشند. از خوراکی‌های خوشمزه و سالم گرفته تا دستورهای جدید، این دسته از غذاها می‌تواند به راحتی جایگزین گزینه‌های معمولی شوند. برای آشنایی بیشتر با غذاهای بدون گلوتن و کشف دستورهای متنوع، اینجا کلیک کنید.

چهار: فرنی جو دوسر و دانه چیا

فرنی جو دوسر و دانه چیا به عنوان یکی دیگر از صبحانه‌های بدون قند محبوب، به دلیل داشتن بافت خامه‌ایی مانند و لذیذ می‌توان ر لیست یکی از گزینه‌های مناسب برای شروع روز باشد. جو دوسر و دانه چیا استفاده شده در این صبحانه منجر شده تا این وعده به عنوان یک منبع سرشار از فیبر، پروتئین، امگا-3 وآنتی‌اکسیدان‌ها شناخته شود و به شما در حفظ سطح انرژی و د اشتن احساس سیری طولانی مدت کمک کند.

مواد لازم طرز تهیه فرنی جو دوسر و دانه چیا

جو دوسر پرک: 150 گرم

شیر (ساده یا شیر جو دوسر پرک): 400 الی 500 ملی‌لیتر

دانه چیا: 50 گرم

ماست میوه‌ایی: 200 گرم

بادام پرک: 40 الی 50 گرم

گریپ فروت ( در صورت تمایل): 2 عدد خرد شده

اگر قصد تهیه این صبحانه خوشمزه و مقوی را دارید، باید از شب قبل اقدام به خیساندن دانه چیا و جو دوسر پرک کنید. سپس در روز بعد برای آماده ‌سازی این وعده ابتدا مقدار ذکر شده از شیر را درون یک ظرف مناسب بریزید و سپس آن را ر روی حرارت ملایم قرار دهید و آنقدر هم بزید تا شیر به غلظت بیافتد. سپس می‌توانید روی آن را با ماست میوه‌ایی تزئین کنید و از هر کدام از گزینه‌ های گریپ فروت یا بادام پرک برای سطح آن استفاده کنید.

صبحانه بدون قند

پنج: املت گیاهی همره با گوجه

املت گیاهی همره با گوجه آخرین صبحانه بدون قندی است که ما دراین مطلب قصد معرفی آن را داریم! در همین ابتدا باید به شما بگوییم که این وعده به دلیل برخودار بودن از سبزیجاتی مانند جعفری و ریحان یک عطر فوق‌العاده دارد. در رابطه با خواص این املت باید گفت که سبزیجات و گوجه‌فرنگی موجود در آن سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر هستند. همچنین تخم‌مرغ موجود در آن، به‌عنوان منبعی غنی از پروتئین شناخته می‌شود.

مواد لازم طرز تهیه املت گیاهی همره با گوجه

گوجه‌فرنگی: 3 عدد

تخم‌مرغ: 4 عدد

جعفری: 1 قاشق غذاخوری

ریحان: 1 قاشق غذاخوری

روغن زیتون: 1 قاشق چایخوری

مقدار ذکر شده از روغن را درون یک ماهیتابه مناسب بریزید و پس از اینکه مقداری داغ شد، گوجه‌های خرد شده را به آن اضافه کنید و مادامی که گوجه‌ها در حال پخته شدن هستند، تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و آن را به همراه سبزیجات ذکر شده و مقداری نمک و فلفل خوب ترکیب کنید.

گوجه ‌فرنگی‌ها را از تابه خارج کنید و در دور بشقاب سرو خود بچینید. مخلوط تخم‌مرغ را داخل تابه بریزید و به آرامی با قاشق چوبی هم بزنید. هنگامی که تخم‌مرغ تقریباً پخته شد، هم زدن را متوقف کنید تا به شکل املت دربیاید. املت را به چهار قسمت تقسیم کرده و با گوجه‌فرنگی سرو کنید و از این صبحانه بدون قند خوشمزه لذت ببرید.

نوشیدنی‌های مناسب می‌توانند در مدیریت و پیشگیری از سنگ‌های کلیه بسیار مؤثر باشند. با انتخاب صحیح، سلامت کلیه‌های خود را بهبود ببخشید. برای اطلاعات بیشتر درباره نوشیدنی‌های مناسب برای سنگ کلیه، این لینک را دنبال کنید.

چرا استفاده سرو صبحانه بدون قند به افراد دیابتی توصیه می‌شود؟

استفاده از وعده‌های بدون قند از جمله صبحانه از جمله مواردی است که توسط پزشکان متخصص و تغذیه به افراد درگیر دیابت توصیه می‌شود. مصرف صبحانه‌های معرفی شده به افراد دیابتی در موارد زیر کمک کننده است:

  • کنترل سطح قند خون
  • بهبود مقاومت سلول‌های بدن به ورود انسولین
  • تامین انرژی پایدار بدن
  • القا حس سیری طولانی مدت
  • کمک به کنترل وزن

سخن پایانی

در بخش انتهایی مطلب و به عنوان سخن پایانی باید به شما بگوییم که صبحانه‌های بدون قند نه تنها به عنوان یکی از منابع تامین انرژی پایدار شناخته می‌شوند، بلکه شما را از مبتلا شدن به بیماری‌هایی همانند بیماری‌های قبلی و دیابت حفظ می‌کنند. همچنین بایدبه شما بگوییم که اکثر صبحانه‌های بدون قند، منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر هستند که در پیشگیری از سرطان و مشکلات گوراشی نقش دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه