پروتئین وی چیست؟ چگونه بهترین پروتئین وی را بخریم؟

پروتئین وی چیست؟ چگونه بهترین پروتئین وی را بخریم؟ 

پروتئین وی یا پروتئین آب پنیر، یکی از بهترین مکمل‌های ورزشی است که از شیر گاو تهیه می‌شود و حاوی مقدار زیادی اسید آمینه می‌باشد. این پروتئین می‌تواند به حفظ سلامت بدن کمک کند و حجم سلول‌های عضلانی را افزایش دهد. برای تهیه این ماده، ابتدا پروتئین موجود در شیر گاو استخراج می‌شود. در مرحله بعد، آب پنیر مایع از کربوهیدرات جدا می‌شود.

 این محصول می‌تواند بخش زیادی از پروتئین مورد نیاز بدن شما را تامین کند. به همین دلیل، بهترین گزینه برای ورزشکاران و بدنسازان خواهد بود. با این حال، بسیاری از ورزشکاران برای خرید بهترین پروتئین وی سردرگم هستند. قبل از هر چیزی، شما باید با ویژگی‌های بهترین پروتئین وی آشنا شوید. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم به طور کامل درباره این مسئله توضیح دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب از مجله تخصصی فیت کلاب با ما همراه باشید.

پروتئین وی چیست؟ 

همانطور که گفته شد، این پروتئین از شیر گاو تهیه می‌شود. آب پنیر از کربوهیدرات یا چربی جدا شده و به صورت پودر خشک مصرف می‌شود. برخی از شرکت‌ها، این پروتئین را به صورت طعم‌دار به فروش می‌رسانند. این ماده بر اساس نیاز ورزشکاران یا شرایط جسمانی آن‌ها در غلظت‌های مختلفی تهیه می‌شود. به عنوان مثال افرادی که به مقدار بیشتر پروتئین نیاز دارند، می‌توانند محصولاتی با غلظت بالا را انتخاب کنند.

 یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این ماده، مزایای بی‌نظیر آن برای سلامتی است. زیر پروتئین آب پنیر یک پروتئین با کیفیت بالا است که به راحتی در بدن هضم می‌شود و قابلیت جذب بالایی دارد. ۹ آمینواسید ضروری در این پروتئین وجود دارد. همچنین تعدادی آمینواسید شاخه‌دار مانند لوسین، ایزولوسین و والین در پروتئین وجود دارد که به رشد عضلات کمک می‌کند. همچنین باعث تولید بافت جدید و ترمیم بافت‌های آسیب دیده در بدن می‌شود.

ویژگی های بهترین پروتئین وی چیست؟ 

قبل از خرید این محصول، باید از ویژگی‌های بهترین پروتئین وی مطلع شوید. پروتئین آب پنیر حاوی مقدار زیادی درشت مغذی، ویتامین و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن است و از این طریق به حفظ سلامتی بدن کمک می‌کند. همین مواد مغذی، آن را به یک ماده مغذی ارزشمند تبدیل کرده است.

 این ماده حاوی مقدار بسیار کمی قند است و برای افرادی که به بیماری‌های دیابتی مبتلا هستند، کاملاً مناسب می‌باشد. بر اساس مطالعات انجام شده، این پروتئین تاثیر بسیار زیادی بر سلامت استخوان، رشد مو یا حتی کمک به سلامتی اندام‌های مختلف بدن دارد. در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین پروتئین وی را برای شما بیان می‌کنیم.

  • کمک به کاهش وزن

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین پروتئین وی، کمک به کاهش وزن است. محصولات اورجینال و با کیفیت، به مرور زمان وزن شما را کاهش می‌دهند و به تجزیه چربی‌های اضافی بدن کمک می‌کنند. جالب است بدانید، این پروتئین به حفظ توده عضلانی کمک می‌کند و باعث تحلیل ماهیچه یا توده عضلانی نمی‌شود. مقدار بسیار کمی کربوهیدرات در پروتئین وی وجود دارد که باعث افزایش سرعت تجزیه سلول‌های چربی می‌شود.

 جدا از این مسئله، این پروتئین باعث احساس سیری می‌شود و اشتهای شما را کنترل می‌کند. افرادی که قصد دارند میزان مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهند یا رژیم‌های غذایی سالم را دنبال کنند، می‌توانند این محصول را در برنامه غذایی خود جای دهند. زیرا مقدار بسیار کمی چربی، کربوهیدرات، کلسترول و لاکتوز در آن وجود دارد.

  • کمک به رشد عضلات

از دیگر ویژگی‌های بهترین پروتئین وی، کمک به رشد عضلات است. این ماده یک منبع عالی برای عضله سازی است. به همین دلیل ورزشکاران برای افزایش حجم ماهیچه‌های خود، پروتئین آب پنیر مصرف می‌کنند. افرادی که وزنه برداری می‌کنند یا فعالیت‌های ورزشی با شدت بالا انجام می‌دهند، کاندیدای مناسبی برای مصرف این ماده هستند.

  • ترمیم عضلات

از دیگر ویژگی‌های بهترین پروتئین وی، ترمیم عضلات است. زمانی که فعالیت‌های روزانه یا فعالیت‌های ورزشی با شدت بالا انجام می‌دهید، تمامی ذخایر انرژی بدن شما مصرف می‌شود. همین مسئله باعث تحلیل ماهیچه‌ها خواهد شد. یعنی بدن برای تامین انرژی به سراغ ذخایر ماهیچه‌ای می‌رود. در نتیجه، به مرور زمان حجم توده‌های عضلانی بدن کاهش پیدا می‌کند. پروتئین آب پنیر، یک منبع طبیعی برای جلوگیری از این مسئله است. 

  • بهبود سلامت قلب 

برای کاهش سطح کلسترول نامناسب بدن، پیشنهاد می‌کنیم پروتئین وی مصرف کنید. بر اساس مطالعات انجام شده، این ماده تاثیر بسیار زیادی بر حفظ سلامتی قلب دارد و از بروز بیماری‌های قلبی یا سکته قلبی جلوگیری می‌کند. همچنین تاثیر مثبتی بر فشار خون دارد. 

  • درمان دیابت نوع ۲ 

دیابت نوع ۲ یک بیماری مزمن و شایع است که باعث افزایش سطح قند خون و اختلال در ترشح هورمون انسولین می‌شود. اگر در کنار وعده غذایی یا قبل از مصرف وعده غذایی مقدار کمی پروتئین آب پنیر مصرف کنید، سطح قند خون تنظیم خواهد شد. 

  • کاهش التهابات بدن 

التهابات مزمن، به مرور زمان سلامتی شما را در خطر قرار می‌دهند و باعث بروز بیماری‌های گوناگون می‌شوند. پروتئین آب پنیر باعث کاهش التهابات می‌شود. از طرفی، میزان تولید گلوتاتیون را تحریک می‌کند. گلوتاتیون یکی از آنتی اکسیدان‌های مهم بدن است که نقش بسیار مهمی در درمان بیماری‌ها و حفظ سلامت پوست و مو دارد. 

انواع پروتئین وی و بهترین آن 

انواع پروتئین وی و بهترین آن 
انواع پروتئین وی و بهترین آن

به طور کلی، سه نوع مکمل پروتئین آب پنیر وجود دارد که در ادامه به شما معرفی می‌شود. یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود، این است که بهترین پروتئین وی کدام است. پاسخ دادن به این سوال کار چندان ساده‌ای نیست. 

زیرا ابتدا باید شرایط جسمانی شما بررسی شود. به عنوان مثال، ممکن است پروتئین وی ایزوله برای برخی افراد مناسب باشد. اما تاثیری بر بدن برخی افراد دیگر نداشته باشد. بنابراین بهتر است قبل از مصرف این پروتئین، با متخصص تغذیه یا مربیان ورزشی مشورت کنید.

  • پروتئین آب پنیر کنسانتره

پروتئین آب پنیر کنسانتره، یکی از بهترین نمونه‌های پروتئین وی است که قیمت کاملاً مقرون به صرفه‌ای دارد و از سایر محصولات محبوب‌تر است. میزان پروتئین موجود در این محصول، بین ۵۸ تا ۸۹ درصد است. ترکیبات گوناگون مثل چربی، لاکتوز و پپتیدهای تقویت کننده سیستم ایمنی، در پروتئین آب پنیر کنسانتره وجود دارد.

‌ برخی از کارخانه‌ها غلظت پروتئین را تا ۹۰ درصد افزایش می‌دهند. این محصولات برای ورزشکاران مبتدی مناسب هستند و حجم عضلات آن‌ها را افزایش می‌دهند. افرادی که قصد عضله سازی دارند یا افرادی که قصد دارند وزن خود را افزایش دهند، کاندیدای کاملاً مناسبی برای مصرف پروتئین وی کنسانتره هستند.

  • پروتئین وی ایزوله

از دیگر انواع پروتئین وی، پروتئین وی ایزوله است. این ماده دارای غلظت بسیار بالایی از پروتئین می‌باشد. معمولا حدود ۹۵ درصد پروتئین در این محصول وجود دارد. پروتئین آب پنیر ایزوله، دارای مقداری لاکتوز و چربی است که غلظت آن به ۵ درصد می‌رسد. این محصول برای افرادی مناسب است که قصد دارند وزن خود را با استفاده از تمرینات ورزشی کاهش دهند. 

زیرا می‌توانید میزان مصرف کربوهیدرات و چربی خود را با کمک این پروتئین کنترل کنید. بنابراین نه تنها حجم توده‌های عضلانی افزایش پیدا خواهد کرد، بلکه وزن شما کاهش پیدا می‌کند و چربی‌های اضافی بدن تجزیه می‌شود.

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI - شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

  • پروتئین وی هیدرولیز شده

پروتئین وی هیدرولیز شده، قیمت بسیار بالایی نسبت به سایر محصولات دارد. غلظت پروتئین در این ماده به ۹۹ درصد می‌رسد. به همین دلیل، هزینه خرید آن تقریباً بالا است. این پروتئین طی فرایندی به نام هیدرولیز تولید می‌شود. این روش تولید، باعث افزایش جذب و هضم مولکول‌ها توسط بدن می‌شود. 

پروتئین وی هیدرولیز شده کاملاً محلول در آب است و با سرعت بالایی جذب بدن می‌شود. به همین دلیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن، تکمیل رژیم‌های غذایی سالم و بهبود کیفیت زندگی مناسب است. بیماران سرطانی یا افرادی که سیستم ایمنی پایینی دارند، کاندیدای مناسبی برای مصرف پروتئین آب پنیر هیدرولیز شده هستند.

چگونه بهترین پروتئین وی را بخریم؟ 

اگر به تازگی فعالیت‌های ورزشی را شروع کرده‌اید و اطلاعات چندانی درباره مکمل‌ها یا پروتئین‌های ورزشی ندارید، به احتمال زیاد برای خرید بهترین پروتئین وی با مشکل مواجه خواهید شد. این محصول در برندهای مختلفی وارد بازار می‌شود. خرید بهترین برند کار چندان ساده‌ای نیست. ابتدا لازم است اطلاعات چندانی درباره هر یک از برندهای تولید کننده پروتئین آب پنیر داشته باشید. هنگام خرید این محصول باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. در ادامه این نکات را برای شما بیان می‌کنیم: 

  • نوع پروتئین 

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب بهترین نوع پروتئین وی است. همانطور که گفته شد، این محصول انواع مختلفی دارد. بنابراین قبل بهتر است به شکل خودسرانه برای خرید پروتئین آب پنیر اقدام نکنید. متخصصان تغذیه بهترین محصول را به شما معرفی می‌کنند. اگر قبل از خرید پروتئین آب پنیر با افراد با تجربه مشورت کنید، نیازی به پرداخت هزینه مجدد نخواهید داشت. ‌‌

  • طعم مکمل 

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب بهترین طعم مکمل وی است. این محصول در طعم‌های مختلفی وارد بازار می‌شود. بهتر است طعمی را انتخاب کنید که با سلیقه شما سازگاری داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است برخی افراد به طعم‌های میوه‌ای علاقه نداشته باشند. همین مسئله باعث کاهش انگیزه شما برای مصرف پروتئین می‌شود و برنامه غذایی را بهم می‌ریزد. 

  • برند پروتئین وی 

سومین نکته، انتخاب بهترین برند یا مارک پروتئین آب پنیر است. می‌توانید محصولات داخلی یا خارجی را انتخاب کنید. قطعاً کیفیت این محصولات با یکدیگر متفاوت است. بنابراین بهتر است قبل از خرید مکمل آب پنیر، درباره بهترین برندهای این محصول تحقیق کنید.

بهترین برندهای پروتئین وی

همانطور که گفته شد، این محصول در برندهای مختلفی تولید می‌شود. همین مسئله آسیب‌های جبران ناپذیری به بسیاری از افراد وارد کرده است. زیرا برخی از مراکز تولید کننده، دارای مجوز قانونی نیستند و محصولاتی با کیفیت پایین را تولید می‌کنند. سوال مهم این است چه برندی برای ما مناسب است؟ در ادامه برخی از پرمصرف‌ترین مکمل‌های پروتئین وی در بازار ایران را به شما معرفی می‌کنیم. 

1.برندهای ایرانی 

برخی از رایج‌ترین برندهای ایرانی پروتئین آب پنیر، شامل موارد زیر هستند: 

  • دوبیس

دوبیس یکی از بهترین پروتئین وی ایرانی است. محصولات دوبیس از سال ۱۳۸۴ وارد بازار ایران شدند. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این محصولات، کیفیت بالای آن‌ها است. زیرا آزمایشگاه شرکت دوبیس یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های کنترل کیفی در کشور ایران است. پروتئین آب پنیر دوبیس، در بسیاری از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های آنلاین در دسترس است و به راحتی تهیه می‌شود.

  • کارن

پروتئین وی کارن نیز یکی دیگر از بهترین برندهای مکمل وی است که از محبوبیت بسیار زیادی در داخل کشور ایران دارد. محصولات این شرکت از سال ۱۳۷۸ وارد بازار ایران می‌شوند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این محصولات شامل مکمل‌های دارویی، مکمل‌های غذایی و ورزشی هستند که با بهترین فرمولاسیون تهیه می‌شوند. یکی از مهم‌ترین مزایای این شرکت، پشتیبانی بی‌نظیر آن است.

2.بهترین مارک پروتئین وی خارجی

اگر می‌توانید هزینه بیشتری برای خرید مکمل‌های ورزشی پرداخت کنید، مارک‌های خارجی پروتئین وی گزینه کاملاً مناسبی برای شما خواهند بود. در ادامه برخی از بهترین برندها را به شما معرفی می‌کنیم: 

  • پی اچ دی

یکی از بهترین برندهای خارجی پروتئین آب پنیر، برند phd که به عنوان یکی از بهترین برندهای انگلیسی شناخته می‌شود. زیرا محصولات خود را بر اساس جدیدترین تکنولوژی و استانداردهای روز دنیا تولید می‌کند. این محصولات دارای بسته‌بندی زیبا و کاربر پسند هستند. در حال حاضر، بسیاری از ورزشکاران از این محصول برای تقویت عضلات خود استفاده می‌کنند.

  • یوروویتال

برند یوروویتال (Eurho Vital) بهترین پروتئین وی خارجی است و اعتبار بسیار بالایی در کشورهای خارجی به خصوص کشور آلمان دارد. زیرا حدود ۲۸ سال است که فعالیت خود را در زمینه تولید محصولات داروسازی و مکمل‌های غذایی و ورزشی آغاز کرده است. شما می‌توانید با اطمینان خاطر برای خرید این محصول اقدام کنید. یکی از مهم‌ترین مزایای این برند، تنوع محصولات آن است. می‌توانید مکمل آب پنیر با غلظت‌های مختلف را از برند یوروویتال تهیه کنید.

سخن پایانی 

در این مطلب به طور کامل درباره بهترین پروتئین وی توضیح داده شد. این پروتئین از آب پنیر تهیه می‌شود و برای رشد توده‌های عضلانی یا کمک به سلامتی بدن کاملاً مناسب است. سه نوع مکمل آب پنیر وجود دارد که شامل کنسانتره، ایزوله و هیدرولیز شده است. برای خرید هر یک از این محصولات، باید با متخصصان تغذیه و مربیان ورزشی مشورت کنید. مصرف بیش از حد پروتئین آب پنیر، آسیب‌های جبران ناپذیری به بدن شما وارد خواهد کرد.

 بنابراین باید از دوز مصرف این ماده مطلع شوید. اگر برای مصرف پروتئین آب پنیر یا سایر مکمل‌ها به مشاوره نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم با متخصصان تغذیه مجموعه فیت کلاب مشورت کنید. متخصصان تغذیه یا مربیان این مجموعه، بهترین برنامه غذایی را به شما معرفی می‌کنند و مکمل‌های مناسبی را پیشنهاد خواهند داد. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با کارشناسان مجموعه فیت کلاب تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه