برنامه کامل رژیم شوک سه روزه | قدم به قدم برای تناسب اندام

برنامه کامل رژیم شوک سه روزه

رژیم شوک رژیمی است برای افرادی که می‌خواهند بسیار زود به نتیجه دلخواهشان، یعنی کاهش وزن برسند؛ رژیمی که در آن کالری دریافتی نباید بیشتر از 1000 باشد. معمولا افرادی رژیم شوک را انتخاب می‌کنند که با رژیم‌های معمولی و ورزش به هدفشان دست پیدا نمی‌کنند. به همین دلیل رژیم شوک را برمی‌گزینند که طی آن دریافت کالری بسیار محدود می‌شود. اگر می‌خواهید با برنامه رژیم شوک سه روزه، مزایا و معایبش آشنا شوید، با فیت کلاب همراه باشید.

رژیم شوک چیست؟ رژیمی که بسیار زود نتیجه می‌دهد!

رژیم شوک یک نام عمومی است و برای رژیم‌هایی به کار می‌رود که هدفشان کاهش وزن سریع است. به عبارت دیگر، رژیم شوک واحدی وجود ندارد؛ بلکه چندین نوع رژیم شوک داریم که هر کدام فهرست غذایی خاص خودشان را دارند.

برخی از رژیم‌های شوک مثل رژیم ماست، رژیم تخم‌مرغ و رژیم‌های دیگر وجود دارند که در آن‌ها یک ماده مغذی مورد توجه قرار می‌گیرد و باعث ایجاد یک رژیم غذایی یکنواخت برای مدتی کوتاه می‌شود؛ اما رژیم‌های شوک مختلفی نیز برای کسانی که نمی‌خواهند چنین رژیمی را دنبال کنند، وجود دارد.

با وجود اینکه چالش‌های رژیم شوک با تنوع غذایی گسترده‌ای وجود دارند، اما تمامی رژیم‌های شوک یک هدف مشترک دارند: کاهش بیشترین وزن در کوتاه ترین زمان.

دقیقا به همین خاطر است که تقریبا همه رژیم‌های شوک، برنامه تغذیه‌ای بسیار کم‌کالری از 500 تا 1000 کالری دارند. به این ترتیب کالری مصرفی در طول روز همیشه بیشتر از کالری دریافتی است و میزان کاهش وزن افزایش می‌یابد.

در نهایت باید گفت این رژیم‌های شوک که با نام‌هایی مانند «رژیم غذایی که در 7 روز 11 کیلوگرم وزن کم می‌کنند» یا «رژیم غذایی که در 3 روز 5 الی 6 کیلو وزن کم می‌کنند» شناخته می‌شوند، هرگز نباید برای مدت طولانی اعمال شوند و استفاده از آن‌ها فقط باید تحت نظارت یک متخصص انجام شود.

مزایای رژیم شوک سه روزه

مزایای رژیم شوک | رژیم شوک چه نکات مفیدی دارد؟

یکی از مزایایی که مدعیان مفید بودن رژیم شوک از آن نام می‌برند، پیشگیری از بیماری‌هایی مثل دیابت و بیماری قلبی است. از طرفی این افراد ادعا دارند که سلامت ذهن افراد نیز به واسطه رژیم شوک افزایش می‌یابد. از ترک پرخوری و افزایش متابولیسم بدن به طور موقت نیز به عنوان دیگر مزایای رژیم شوک نام برده شده است. کاهش وزن سریع هم که بزرگ‌ترین مزیت رژیم‌های شوک محسوب می‌شود.

مضرات چالش رژیم غذایی شوک | آیا رژیم شوک به بدن آسیب می‌رساند؟

اول از همه اینکه رژیم شوک در صورت استفاده طولانی مدت می‌تواند باعث کمبود شدید مواد مغذی در بدن شود. بنابراین پیروی از این رژیم کم‌کالری و بسیار سخت برای بیش از یک هفته توصیه نمی‌شود.

اگرچه رژیم‌های شوک می توانند باعث شوند که در مدت زمان کوتاهی وزن زیادی کم کنید، اما به همان ترتیب نیز ممکن است روند افزایش وزن را پس از اتمام رژیم تسریع کنند.

رژیم شوک برای افرادی که بیماری‌های مزمن و جدی مانند ناراحتی‌های قلبی یا دیابت دارند، افرادی که سیستم ایمنی حساسی دارند، کسانی که واکنش‌های آلرژیک دارند و همین‌طور خانم‌های باردار و مادران شیرده توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است مشکلات جدی ایجاد کند.

در ضمن رژیم شوک ممکن است باعث بروز مشکلات زیر شود:

  • یبوست
  • سردردهای میگرنی
  • کم‌آبی شدید
  • سوءتغذیه
  • افزایش شدید فشار خون
  • ریزش مو
  • مشکلات گوارشی

علاوه بر این، رژیم‌های شوک می‌توانند باعث تغییرات روحی شوند. از آن‌جایی که در این دوره‌ها کالری کمتری مصرف می‌کنید، ممکن است همیشه احساس خستگی، تنبلی، عصبی بودن یا استرس داشته باشید.

برنامه غذایی چالشی رژیم شوک سه روزه | با یکی از برنامه‌های رژیم شوک سه روزه آشنا شوید!

بهتر است برنامه غذایی با توجه به سن، وزن، جنسیت و فعالیت‌های روزانه فرد به طور خاص برای همان شخص تهیه شود تا تمامی نیازهای بدنش را رفع کند و باعث بروز مشکلات سلامتی نشود. همان‌طور که گفتیم، رژیم شوک مدل‌های مختلفی دارد. در این میان روزهای تعهد به رژیم نیز یکی از عوامل تعیین‌کننده نوع رژیم شوک است؛ از رژیم شوک 14 روزه گرفته تا 7 روزه و یک روزه؛ اما معروف‌ترین رژیم شوک را می‌توان رژیم شوک سه روزه دانست. در ادامه یک برنامه غذایی برای رژیم شوک سه روزه به شما ارائه داده‌ایم.

روز اول

صبحانه: یک تکه نان سبوس‌دار، یک تخم‌مرغ آب‌پز، یک لیوان چای شیرین‌نشده

ناهار: یک وعده غذای کم‌چرب یا بدون چربی شامل سبزیجات، یک کاسه ماست

شام: یک کاسه سوپ سبزیجات (بدون خامه)، یک کاسه سالاد بزرگ با مقدار زیادی سبزی (از سس‌های سالادی که با مواد حاوی روغن فراوان تهیه شده‌اند، نباید استفاده شود)

روز دوم

صبحانه: یک تکه نان سبوس‌دار، 2 برش پنیر فتا، یک لیوان چای شیرین‌نشده

ناهار: 100 گرم گوشت قرمز کبابی، یک کاسه بزرگ سالاد سبز

شام: یک وعده سبزیجات آب‌پز

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI - شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

روز سوم

صبحانه: یک لیوان شیر کم‌چرب، یک تخم‌مرغ آب‌پز، یک لیوان چای شیرین‌نشده

ناهار: یک کاسه سوپ سبزیجات، یک کاسه بزرگ سالاد سبز

شام: 200 گرم ماهی کبابی، یک کاسه بزرگ سالاد سبز

علاوه بر این خوراکی‌ها، در طول رژیم سه روزه می‌توانید مقدار زیادی دوغ و دمنوش گیاهی به عنوان میان‌وعده مصرف کنید و مصرف مقدار بسیار کمی از آجیل های فرآوری نشده مانند گردو، فندق و بادام نیز آزاد است.

یادتان باشد که هرگز در طول رژیم از نوشیدن آب فراوان در طول روز غافل نشوید.

مجددا تکرار می‌کنیم که قبل از شروع یک برنامه غذایی سخت، از جمله هرگونه چالش رژیم غذایی شوک، باید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید، با پزشک متخصص خود مشورت کنید و به توصیه های او عمل کنید و بهترین رژیم غذایی را متناسب با شرایطتان تهیه کنید.

برای یک رژیم مناسب به کجا مراجعه کنم؟ | از فیت کلاب کمک بگیرید!

در این مطلب درباره برنامه رژیم شوک سه روزه توضیح دادیم. گفتیم که رژیم شوک نوعی رژیم زودبازده است و معمولا افرادی انتخابش می‌کنند که از سایر رژیم‌ها یا ورزش نتیجه‌ای نگرفته‌اند. رژیم شوک انواع مختلفی دارد که بر اساس نوع مواد غذایی یا طول مدت روزهایش دسته‌بندی می‌شود؛ از رژیم شوک 14 روزه گرفته تا یک روزه. معروف‌ترین نوع رژیم شوک را می‌توان رژیم شوک سه روزه دانست. رژیم شوک علاوه بر نتیجه‌دهی سریع، عادات غذایی فرد را اصلاح کرده و به طور موقت باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود؛ اما از طرفی ممکن است مشکلاتی مانند ریزش موی سر، سردردهای میگرنی، کم‌آبی شدید و مشکلات روحی ایجاد کند. اگر می‌خواهید به سراغ رژیم شوک بروید، بهتر است حتما پیش از هر اقدامی با پزشک متخصص خود و پزشک تغذیه مشورت کنید و سرخود دست به کاری نزنید.

اگر می‌خواهید زندگی سالم و اندام متناسب داشته باشید، فیت کلاب انتخاب مناسبی است. فیت کلاب، پلتفرمی اینترنتی است که با در اختیار داشتن کارشناسان مجرب در زمینه ورزش و تغذیه و با توجه به شرایط زندگی و وضعیت جسمانی هر کدام از مراجعه‌کنندگان، برنامه‌های اختصاصی ورزشی و تغذیه را در اختیارتان می‌گذارد. شما می‌توانید به سایت فیت کلاب مراجعه کرده و ثبت‌نام کنید. سپس روند تشکیل پرونده را طی کنید. به این ترتیب اطلاعات شما در سایت فیت کلاب ثبت می‌شود و می‌توانید از خدمات متعدد سایت بهره ببرید. در ضمن اولین مشاوره شما با کارشناسان فیت کلاب، چه به صورت تلفنی و چه اینترنتی، رایگان انجام خواهد بود.

سوالات متداول

رژیم شوک چیست؟

رژیم شوک به رژیمی گفته می‌شود که دریافت کالری را بسیار محدود می‌کند. معمولا کالری دریافتی طی رژیم شوک کمتر از 1000 کالری در روز است. رژیم شوک بازدهی سریعی دارد و در کوتاه‌مدت باعث کاهش وزن می‌شود.

رژیم شوک چه مزایای دارد؟

افرادی که رژیم شوک را رژیم مناسبی می‌دانند، ادعا می‌کنند که این رژیم مزایای مختلفی دارد؛ از جمله افزایش متابولیسم بدن به طور موقت، تغییر عادات غذایی و نتیجه‌گیری سریع.

معایب رژیم شوک چیست؟

رژیم شوک ممکن است باعث بروز مشکلاتی مثل سردردهای میگرنی، کم‌آبی شدید بدن، خستگی و بی‌حالی و مشکلات گوارشی شود.

2 Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه