پیاده‌روی برای کاهش استرس؛ تاثیرات پیاده‌روی بر روی بدن!

پیاده‌روی برای کاهش استرس در زندگی روزمره

پیاده‌روی یک فعالیت ساده و بدون هیچ هزینه‌ای است که به سلامتی بدن انسان کمک فراوانی می‌کند. چرا که باعث سوخت و ساز بدن شما می‌شود و به راحتی می‌توانید طی مدتی وزن خود را کاهش دهید. پیاده‌روی تنها به کاهش وزن کمک نمی‌کند و شما می‌توانید از ویژگی‌های دیگر پیاده‌روی برای کاهش استرس، افزایش سلامت روان، کاهش خطر ابتلا به سرطان، بهبود بیماری‌های قلبی و عروقی و غیره بهره ببرید.

یکی از ویژگی‌های مثبت پیاده‌روی که می‌تواند به سنین مختلفی کمک کند، کاهش استرس است. استرس باعث می‌شود که بازخورد عملکرد در شغل و تحصیل کاهش یابد و شما را دچار ناامیدی کند. در این مقاله به بررسی پیاده‌روی برای کاهش استرس می‌پردازیم تا با استفاده از آن بتوانید ذهن خود را آرام کنید. پس اگر می‌خواهید استرس خود را کاهش و عملکرد خود را در شغل و تحصیل افزایش دهید، تا آخر این مقاله همراه فیت کلاب بمانید.

آشنایی با استرس؛ استرس چیست؟

بهتر است نخست با استرس آشنا شوید تا بتوانید برای کاهش و کنترل آن بکوشید. استرس یک واکنش طبیعی به موقعیت‌های خطرناک است. اما اگر استرس به صورت طولانی رخ دهد ممکن است به شما آسیب بزند. زمانی که در زندگی‌ با چالش‌های جدیدی و شرایط نامعلومی روبه‌رو می‌شویم استرس به سراغ ما می‌آید.

عواملی همچون ترس از دست دادن شغل؛ امتحانات سخت مدرسه و کنکور، مشکلات مالی، بدهکاری، ارتباط با بستگان، از دست دادن عزیزان و غیره موجب استرس می‌شود. استرس به دو نوع مزمن و حاد تقسیم‌بندی می‌شود. می‌توان گفت که استرس حاد نوعی اختلال پس از سانحه است که پس از گذشت مدتی کوتاه از بین می‌رود. اما استرس مزمن به صورت طولانی مدت است و بر روی زندگی شما تاثیرات مخربی می‌گذارد.

بهتر است در زمان درگیری با استرس مزمن به مطب روان‌شناسی مراجعه کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل خود را رفع و کنترل کنید. از علائم استرس می‌توان به افزایش ضربان قلب، افزایش سرعت تنفس، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، احساس غمگین بودن، کاهش سرعت عمل سیستم گوارش، درد ماهیچه‌ای و غیره می‌توان اشاره کرد. انجام یک پیاده‌روی به شما کمک می‌کند تا استرس خود را تا حد معمولی کاهش دهید.

کاهش استرس با بهترین نوع پیاده‌روی

چگونه پیاده‌روی موجب کاهش استرس می‌شود؟

ممکن است شما نیز از استرس رنج می‌برید و به دنبال راهکاری برای کاهش آن هستید. یکی از بهترین راهکارها برای از بین بردن استرس، پیاده‌روی است. طبق تحقیقاتی توسط دانشمندانی در دانشگاه هامبورگ و مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم دانستیم که پیاده‌روی می‌تواند تاثیر فراوانی بر روی استرس و اضطراب بگذارد.

 شما می‌توانید بدون هیچ‌هزینه‌ای از طریق پیاده‌روی به کاهش استرس خود بپردازید و در محیط‌های مختلفی پیاده‌روی کنید. حضور در فضای بسته موجب می‌شود تا استرس شما افزایش پیدا کند و نتوانید بر روی فعالیت‌های خود تمرکز کنید. قدم زدن در محیط باز به شما کمک می‌کند تا بین ذهن و جسم خود تعادل ایجاد کنید و استرس را تا حد معمولی کاهش دهید.

وقتی از فضای استرس‌زای محل کار خارج و برای مدتی به پیاده‌روی بپردازید، به راحتی می‌توانید ذهن خود را آرام کنید و از پس فعالیت‌های بعدی خود بربیایید. با این‌حال بهتر است قبل از انجام فعالیت‌های ورزشی ساده و سخت با بهترین مشاوران تناسب اندام مشورت کنید.

در مجموعه فیت کلاب می‌توانید برای کسب اطلاعات و دریافت بهترین برنامه تغذیه و تناسب اندام با کارشناسان و مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

 

ویژگی‌های دیگر پیاده‌روی که کمک فراوانی به کاهش استرس می‌کند!

پیاده‌روی دارای ویژگی‌های دیگری است که در کمترین زمان ممکن به شما کمک می‌کند تا استرس خود را کاهش دهید. پیاده‌روی موجب تولید اندروفین می‌شود. اندروفین یک هورمون طبیعی است که برای کاهش درد و روحیه مفید در بدن پیشنهاد می‌شود. شما به راحتی با پیاده‌روی می‌توانید ترشح این هورمون را در بدن خود افزایش دهید.

همچنین یکی از ویژگی‌های پیاده‌روی تولید سروتونین است. سروتونین یا هورمون شادی نوعی ماده شیمیایی است که در مغز و روده وجود دارد. وظیفه این ماده شیمیایی انتقال پیام‌های عصبی در میان سلول‌های عصبی مغز و سراسر بدن است. با انجام پیاده‌روی می‌توانید میزان تولید هورمون سروتونین را افزایش دهید و علاوه بر کاهش استرس و اضطراب به بهبود خواب خود بپردازید. همچنین پیاده‌روی موجب تحرک بدن می‌شود و حس شادی و قدرتمند بودن را به شما منتقل می‌کند.

این روش به شما کمک می‌کند تا با قدم زدن در طبیعت و گوش دادن به صدای نجوای آن، خلوص ذهنی را برای خود به ارمغان بیاورید. همچنین در هنگام پیاده‌روی می‌توانید بر روی تنفس خود تمرکز کنید و با تنفس عمیق و آرام استرس خود را تا حد معمولی کاهش دهید.

پیاده‌روی برای کاهش استرس به چه صورت است؟

شما می‌توانید بدون هیچ تجهیزات خاصی و تنها با قدم زدن به کاهش استرس خود کمک کنید. در زمان پیاده‌روی با حضور ذهن می‌توانید تا حد معمولی از موقعیت‌های استرس‌زا دور شوید و خود را آرام کنید. تنها با 30 دقیقه پیاده‌روی روزانه به ترشح هورمون‌های ضد استرس کمک می‌کنید تا استرس خود را کاهش دهید.

پیاده‌روی در فضای سرسبز با تمرکز در زمان حال، به شما کمک می‌کند تا جزئیات محیط خود را ببینید و برای مدتی موقعیت‌های استرس‌زا را در گذشته و آینده فراموش کنید. در واقع پیاده‌روی نوعی استراحت برای ذهن شما است و می‌توانید خود را برای موقعیت‌های جدیدی آماده کنید. پیشنهاد می‌شود در زمان پیاد‌ه‌روی به موزیک دلخواه خود گوش دهید.

در زمان گوش دادن به موسیقی احساس شادی و خشنودی می‌کنید و می‌توانید استرس خود را به راحتی کاهش دهید. همچنین پیاده‌روی با یک همراه یا دوست نیز به شما کمک می‌کند تا حس ارتباط اجتماعی و حمایت را از جانب دوست و همراه دریافت کنید و استرس خود را کاهش دهید. پیشنهاد می‌شود که در هنگام پیاده‌روی مسیر خود را هر روز تغییر دهید تا از خستگی و روتین خارج شوید. با این این راهکارها می‌توانید بهترین پیاده‌روی را برای کاهش استرس انجام دهید و سلامت ذهنی خود را افزایش دهید.

بهترین زمان پیاده‌روی برای کاهش استرس

وضعیت بدنی من به چه صورت است ؟

باید بدونیم وضعیت تناسب اندام ما به چه شکلی هست ؟ لاغریم ، اضافه وزن داریم یا وزنمون ایده آل هست. برای این که متوجه این قضیه بشیم یک شاخص معروف به اسم BMI یا شاخص توده بدنی داریم. برای حساب کردنش باید قد و وزنمون رو با جنسیت توی فرمول بزاریم از طریق جدول ها ببینیم توی چه شرایطی هستیم، اما اصلا نگران نباشید نیازی به حساب و کتاب کردن نیست. فقط کافی فرم زیر رو پر کنید و تا به صورت اتوماتیک شاخص توده بدنی شما حساب بشه و وضعیت بدنتون رو به شما نشان بده. بعد از پر کردن فرم اگر فکر کردی نیاز به یک برنامه اختصاصی تمرین و تغذیه دارید که با کمترین هزینه براتون طراحی و ارسال بشه کافی روی دکمه درخواست مشاوره کلیک کنی مشخصاتت رو بزنی تا کارشناس های ما تو اولین فرصت ( معمولا 2 روز بعد ) باهاتون تماس بگیرن و برای رسیدن به هدف راهنماییتون کنند. اگر هم عجله دارید برای دریافت برنامه اختصاصی می تونید توی سایت ثبت نام کنید و سفارش طراحی برنامه تمرین و تغذیه رو از قسمت دریافت برنامه جدید خودتون رو ثبت کنید.

 

محاسبه BMI – شاخص توده بدنی

bmi
loader...

 

بهترین زمان پیاده‌روی برای کاهش استرس؛ چه زمانی به پیاده‌روی بپردازیم!

به طور کلی شما می‌توانید در هر زمانی به پیاده‌روی بپردازید و استرس خود را کاهش دهید. پیاده‌روی در صبح باعث می‌شود تا روز خود را با انرژی بیشتر شروع کنید و از استرس کاری و تحصیلی خود کم کنید. پیاده‌روی در ظهر نیز بسیار مفید است و به شما کمک می‌کند. در زمان خستگی کاری هنگام ظهر، با پیاده‌روی کوتاه می‌توانید انرژی خود را برگردانید. پیاده‌روی در شب به شما کمک می‌کند تا استرس روزتان را کاهش دهید و خواب راحتی را برای خود به ارمغان بیاوید.

همانطور که گفته شد پیاده‌روی در زمان‌های مختلف می‌تواند به کاهش استرس شما کمک کند. شما می‌توانید با توجه به برنامه‌‎های کاری و تحصیلی خود، بهترین زمان را برای کاهش استرس انتخاب کنید. پیشنهاد می‌شود تا پیاده‌روی را در برنامه خود قرار دهید و با بهترین مشاوران تناسب اندام مشورت کنید.

شما می‌توانید برای دریافت بهترین برنامه تغذیه و تناسب اندام برای کاهش استرس با مشاوران و کارشناسان مجموعه فیت کلاب استفاده کنید.

سلامت بدن و تناسب اندام را با فیت کلاب تجربه کنید!

در این مقاله به بررسی پیاده‌روی برای کاهش استرس پرداختیم. همچنین ویژگی‌ها و بهترین زمان پیاده‌روی برای کاهش استرس را به شما معرفی کردیم تا از آن‌ها استفاده کنید. ویژگی‌های پیاده‌روی مثل ترشح سروتونین، تولید اندروفین، تحرک بدن، تعادل جسم و ذهن، استراحت و آرام کردن ذهن و غیره را برای شما شرح دادیم تا پیاده‌روی روزانه را در برنامه خود قرار دهید. همچنین بهترین نوع پیاده‌روی برای کاهش استرس را به شما معرفی کردیم تا در زمان پیاده‌ر‌روی بهترین نتیجه را دریافت کنید. شما می‌توانید قبل از انجام پیاده‌روی با پزشکان تغذیه و مشاوران تناسب اندام مشورت کنید تا بهترین بازخورد را از انجام آن خود دریافت کنید.

قبل از انجام پیاده‌روی و انجام فعالیت‌های ورزشی می‌توانید با کارشناسان و مشاوران مجموعه فیت کلاب ارتباط برقرار کنید. فیت کلاب یکی از بهترین مجموعه‌های ورزشی و تناسب اندام کشور است که شما می‌توانید به‌صورت حضوری و غیر حضوری در آن ثبت نام و از خدمات ورزشی و تناسب اندام آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از جمله دریافت برنامه رژیمی و ورزشی از طریق شماره تماس 02191090095 با کارشناسان سایت فیت کلاب ارتباط برقرار کنید. پس از ثبت نام در سایت فیت کلاب از پشتیبانی کارشناسان و مشاروان تغذیه و تناسب اندام برخوردار می‌شوید. از اینکه تا آخر این مقاله همراه فیت کلاب ماندید سپاس‌گزاریم.

سوالات متداول:

استرس چیست؟

استرس یک واکنش طبیعی به موقعیت‌های خطرناک است.

پیاده‌روی چیست؟

در واقع پیاده‌روی یک فعالیت ساده و بدون هیچ هزینه‌ای است.

ویژگی‌های پیاده‌روی برای کاهش استرس چیست؟

ترشح سروتونین، تولید اندروفین، تحرک بدن، تعادل جسم و ذهن، استراحت و آرام کردن ذهن و غیره از ویژگی‌های پیاده‌روی برای کاهش استرس است.

بهترین نوع پیاده‌روی چیست؟

تغییر مسیر روزانه، گوش دادن به موسیقی؛ انجام 30 دقیقه پیاده‌روی، پیاده‌روی همراه دوست و آشنا و غیره از بهترین نوع پیاده‌روی برای کاهش استرس است.

بهترین زمان پیاده‌روی کدام است؟

شما می‌توانید با توجه به برنامه خود در زمان‌های مختلفی به پیاده‌روی برای کاهش استرس خود بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه