ورزش برای زیر شکم | زیر شکم حرفه ای بساز 💪

ورزش برای زیرشکم

آیا انواع چربی شکم را می شناسید؟ به عقیده ما بیشتر مشکلاتی که افراد با چربی شکم خود پیدا میکنند به دلیل عدم شناخت چربی شکم می باشد. ما در ادامه این مقاله با شما همراه خواهیم بود تا در خصوص چربی شکم، سیکس پک و ورزش برای زیر شکم اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم. با ما همراه باشید.

ورزش برای زیر شکم

در این مدل از چربی شما دارای اندامی ظریف هستید. تنها مشکل چربی های انباشته شده در قسمت زیر شکم می باشند. با قاطعیت می توان بیان کرد اولین چربی که در ناحیه شکم به وجود می آید مربوط به قسمت پهلو ها است. اما ما در این مقاله با این نوع از چربی شکم که در ناحیه پهلو ها به وجود می آید کاری نداریم. چربی هایی که در زیر شکم ایجاد می شوند احساس ناخوشایندی را برای افراد ایجاد می کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم در خصوص ورزش برای زیر شکم اطلاعاتی را بیان کنیم تا با رعایت این موارد از شر چربی های زیر شکم خود به صورت کامل راحت شوید.

ورزش برای زیر شکم

ورزش برای زیر شکم و علت ایجاد چربی در زیر شکم

به عقیده محققین، ایجاد چربی در زیر شکم علل متفاوتی دارد که در ادامه به علت هایی که باعث بروز چربی در شکم می شود اشاره می کنیم:

  • برنامه ورزشی تکراری.
  • به تازگی تجربه زایمان داشته اید.
  • مصرف نوشیدنی های الکلی.
  • انحراف در ستون فقرات.
  • مصرف بیش از حد قهوه.
  • حذف بی قاعده و اصول بعضی از وعده های غذایی.
  • ورزش زیر شکم

برای آن که به صورت کامل از شر چربی های زیر شکم خود خلاص شوید لازم است تا مواردی را به صورت اصولی رعایت نمایید. در ادامه به ورزش هایی که باید برای آب کردن چربی زیر شکم انجام دهید اشاره خواهیم کرد.

زیر شکم نشسته لبه صندلی حرکتی

زیر شکم نشسته لبه صندلی حرکتی مناسب افزایش متابولیسم و تقویت عضلات شکم و افزایش استقامت عضلانی و بهبود ناهنجاری های قامتی می باشد. در این تمرین عضله راست رانی و عضله راست داخلی درگیر هستند. عضلات هدف: عضله راست شکمی و عضله سوئز خاصره 1- روی نشیمنگاه صندلی می نشینیم کمر از صندلی فاصله دارد و تنه کاملا صاف است. 2- دست ها دسته های صندلی را میگیرد. 3- پاها کاملا صاف و موازی با سطح زمین در یک راستا قرار دارد. 4- با عمل بازدم پاها به بالا و مرکز بدن حرکت میکند زانو ها جهت تسهیل حرکت مقداری خم شده و به نزدیکی قفسه سینه هدایت میشود. 5- با مکث کوتاه به نقطه شروع برگشته این حرکت تکرار میشود.

 

کشش تک پا به صورت مقاومتی

با انجام این حرکت عضلات شکم به صورت کامل درگیر می شوند. این حرکت شباهت زیادی با حرکت پیلاتس دارد. در این نوع از ورزش وزن پاهای کشیده قدرت این حرکت را دوچندان می کند. نحوه انجام این ورزش به شرح ذیل می باشد.

در این ورزش لازم است تا به پشت بخوابید زانوهای خود را به سمت سینه خم کنید. در این مرحله پا ها را ثابت نگه دارید. انگشتان پای راست خود را خم کنید و پای چپ را به صورت موازی با زمین به جلو خم کنید. در این مرحله لازم است تا سر و شانه خود را از زمین فاصله دهید. سر خود را تا جایی بالا بیاورید که توانایی دیدن انگشتان پای خود را داشته باشید. در این مرحله کف دستان خود را به سمت ران حرکت دهید و سعی کنید ران خود را به عقب بکشید. توجه داشته باشید دستان شما نیز به قدرت خم کردن زانو کمک می کند. سعی کنید این کار را در 3 ست به مدت 12 دقیقه انجام دهید تا متوجه نتایج باور نکردنی آن شوید.

 

ورزش برای زیر شکم و انجام حرکت U

شاید تصور کنید این حرکت تاثیر چندانی بر روی عضلات زیر شکم ندارد. اما باید گفت تاثیر این ورزش بر روی چربی های زیر شکم فوق العاده می باشد و با انجام آن به صورت مکرر متوجه نتایج فوق العاده آن خواهید شد.

شیوه انجام این ورزش به شرح ذیل می باشد.

برای انجام این ورزش لازم است تا بنشینید. در مرحله اول پاهای خود را به صورت صاف بر روی زمین بگذارد. به سمت عقب متمایل شوید به شیوه ای که آرنج دو دست شما به زمین نزدیک شود. بعد از قرار گیری آرنج بر روی زمین لازم است تا کف دست شما بر روی زمین قرار بگیرد. در این مرحله تا جایی که می توانید شکم خود را به داخل بکشید و به پاهای خود زاویه 90 درجه بدهید. توجه داشته باشید در این مرحله لازم است تا انگشتان پای شما تیز و روبه جلو باشد.

در این مرحله همانطور که لگن بر روی زمین قرار دارد پاهای خود را به سمت چپ بدنتان هدایت نمایید. توجه داشته باشید زاویه پاهایتان باید در حالت 90 درجه باقی بماند. در این مرحله پاهایتان را به سمت پایین حرکت دهید و سپس پاهای خود را به سمت راست هدایت کنید. توجه داشته باشید در این مرحله لازم است تا با پاهای خود حرف U را ترسیم کنید. این کار را به مدت 15 دقیقه انجام دهید و هر بار جهت پای خود را عوض کنید.

 

زیر شکم نشسته دست موازی زمین

حرکتی مناسب برای افزایش استقامت عضلانی و تقویت عضلات و پیشگیری و بهبود ناهنجاری های قامتی و افزایش تعادل و هماهنگی عصب و عضله و تقویت عمقی کف پا می باشد. در این حرکت عضله راست رانی و عضله راست داخلی درگیر هستند. عضلات هدف: عضله راست شکمی و سوئز خاصره نحوه اجرای حرکت زیر شکم نشسته دست موازی زمین: 1- روی زمین می نشینیم و بالاتنه خود را کمی به سمت عقب متمایل کرده. 2- پاها از زمین جدا و زانو کمی خم هستند. 3- دست ها صاف و کشیده رو به روی قفسه سینه و کف دست ها رو به ران پا ها قرار دارد. 4- با عمل باز دم پاها از زانو خم از بین دست ها به داخل و مرکز بدن هدایت میشود بالا تنه کمی به جلو حرکت میکند . 5- زانو و صورت نزدیک میشوند. 6- به نقطه شروع برگشته و حرکت تکرار میشود.

 

بالا آوردن و عوض کردن پا ها

این حرکت نیز بر گرفته از حرکات پیلاتس می باشد و تاثیر دو چندانی بر روی آب کردن چربی های زیر شکم دارد. برای انجام این حرکت مراحل زیر را طی کنید:

در این حرکت لازم است تا به پشت دراز بکشید. لازم است تا کف دست هایتان به زمین چسبیده باشد. پاها را به صورت تیز به سمت سقف بکشید. پای راست را بر روی پای چپ بگذارید. در این مرحله شکم را به صورت کامل به داخل بکشید. سعی کنید در حین انجام این کار با پا هایتان زاویه 45 درجه ایجاد نمایید. نفس عمیق بکشید و پاها را به سمت شکم به داخل بکشید. در این مرحله کمر خود را از زمین فاصله دهید. برای کمک به این کار می توانید دست هایتان را به زمین فشار دهید. بعد از انجام این حرکت 5 ثانیه صبر کنید و سپس لگن را زمین بگذارید. سعی کنید این کار روزانه 15 دقیقه انجام دهید تا متوجه نتایج فوق العاده آن شوید.

ورزش پلانک آرنج

شاید برایتان جالب باشد بدانید هر حرکت این ورزش را بر روی شکم خود احساس میکنید. برای انجام این ورزش حرکات زیر را انجام دهید.

 

برای انجام ورزش پلانک لازم است تا به شکم بخوابید. آرنج دست خود را بر روی زمین بگذارید تا از زمین فاصله بگیرید. توجه داشته باشید برای انجام این ورزش لازم است تا پاهایتان بازتر از عرض لگن باشند. سعی کنید باسن خود را به سمت بالا ببرید و در همین زمان پای چپ خود را به آرامی به سمت دستان خود نزدیک کنید. در مرحله بعد لازم است تا قدم دیگر را با پای دیگر انجام دهید و این حرکت را تکرار نمایید. توجه داشته باشید اگر به دنبال انجام اصولی این ورزش هستید لازم است تا با باسن خود حالت قله را ایجاد کنید. یعنی باسن باید بالاترین عضو از اعضای بدن باشد. این حرکات را روزانه 7 دقیقه انجام دهید.

حرکت قورباغه

انجام این حرکت نسبت به حرکت های دیگر راحت تر است. البته انجام آن نیاز به بدنی آماده دارد. برای انجام این حرکت لازم است تا به پشت بخوابید و و زانوهای خود را خم کنید. پاشنه دو پا را به یکدیگر نزدیک کنید به نحوی که به یکدیگر چسبیده شوند. در این مرحله سر خود را بالا ببرید تا جایی که پاشنه دو پا در دیدرس کامل شما باشد. کف دو دست را بر روی زمین بگذارید و نفس عمیق بکشید. در این مرحله پاشنه دو پا را به یکدیگر فشار دهید تا زاویه ایجاد شده در پاها بیشتر شود. بعد از انجام این حرکت پاشنه را به سمت بدن بکشید. این کار را روزانه 15 دقیقه انجام دهید.

 

توجه داشته باشید برای انجام هر کدام از ورزش هایی که در بالا نام بردیم لازم است تا حدود 15 دقیقه قبل از انجام این حرکات بدن خود را گرم کنید تا در هنگام ورزش کردن عضلاتتان دچار مشکل نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
برنامه تمرین
مقالات ویژه