راسته که میگن آب کرفس برای لاغری و کاهش وزن معجزه می‌کنه؟

آب کرفس برای لاغری و کاهش وزن مفیده؟

هرجا سخن از رژیم لاغری است، نام زیبای آب کرفس می‌درخشد! انگار سرنوشت آب کرفس و لاغری به هم‌دیگه گره خورده. درسته که اغلب آدم‌ها از مزه‌ی این نوشیدنی خوششون نمیاد اما همه باور دارن که آب کرفس برای لاغری خیلی خوبه. با فیت کلاب همراه باشید تا ببینیم آیا واقعا آب کرفس برای لاغری خوبه؟ کرفس برای لاغری بهتره یا آب کرفس؟ چطوری میشه با اب کرفس وزن کم کرد؟ جواب همه‌ی این سوالات رو توی این نوشتار بررسی می‌کنیم.

چرا اغلب آدم‌ها برای کاهش وزن به سراغ اب کرفس می‎‌روند؟

 

آب کرفس برای لاغری
آب کرفس برای لاغری

توی دنیای امروز مصرف آب کرفس در رژیم های لاغری خیلی مد شده و به نظر می‌رسه که به خاطر تاثیر اون در لاغری، بهبود دستگاه گوارش و سلامت پوست طرفدارای زیادی پیدا کرده. کرفس مواد مغذی زیادی مثل پتاسیم، منگنز، فیبر و ویتامین‌های B9، B6، A، C و K داره و منبع خوبی از کلسیم، منیزنیم و فسفر محسوب میشه.

وقتی که شما آب کرفس رو می‌گیرید، فیبر این ماده غذایی از بین می‌ره و به خاطر همین موضوع بر اساس تحقیقات علمی خوردن کرفس نسبت به آب کرفس، بهتره و تاثیر خیلی بیشتری روی لاغری داره اما به این معنا نیست که آب کرفس تاثیر نداره؛ فقط اگر خود کرفس رو مصرف کنید، نتیجه‌ی بهتری می‎گیرید.

آیا آب کرفس برای لاغری موثره؟

یکی از باورهایی که در رابطه با آب کرفس وجود داره اینه که اگر صبح ناشتا 475 میلی‌لیتر آب کرفس بخورید، سلول‌های چربی که داخل کبد هستند، تجزیه می‌شن اما هنوز علم تغذیه و پزشکی این موضوع رو نتونستن ثابت کنن.

آب کرفس می‌تونه به شما در کاهش وزن کمک زیادی بکنه؛ چون کالری خیلی کمی داره. معمولا یکی از مشکلاتی که افراد با رژیم غذایی دارن، محدود بودن آیتم‌هایی هستش که می‌تونن بخورن و در طی روز به خاطر یک سری مسائل مثل عادت کردن به ریزه‌خواری، از لحاظ ذهنی و جسمی تحت فشار قرار می‌گیرن. آب کرفس از جمله موادغذایی هستش که می‌تونید تو این مواقع ازش استفاده کنید.

جالبه که بدونید یک ساقه بزرگ کرفس فقط 10 کالری داره! اگر بخوایم دقیق‌تر بگیم یک فنجون کرفس خرد شده 16 کالری داره؛ به این صورت بهتر می‌تونید کالری دریافتی روزانه خودتون رو اندازه بگیرید.

از طرف دیگه اگر عادت دارید که در روز نوشیدنی‌های پرکالری مثل نوشابه یا آبمیوه بخورید، می‌تونید آب کرفس رو جایگزین این موارد کنید تا کالری دریافتیتون به طرز چشمگیری کاهش پیدا کنه. یه نکته مثبت دیگه هم راجع به آب کرفس برای لاغری وجود داره. اگر قبل غذا یک لیوان آب کرفس بخورید، احساس سیری بهتون دست می‌ده و غذای کمتری می‎‌خورید.

البته همیشه باید این نکته رو در نظر داشته باشید که صرفا لاغری با مصرف یک ماده غذایی مثل آب کرفس اتفاق نمیفته؛ شما باید در کنار یه رژیم غذایی درست و اصولی، برنامه تمرین اختصاصی هم داشته باشید. برای همینه که ما مجموعه تخصصی فیت کلاب رو تاسیس کردیم تا با رژیم غذایی اختصاصی در کنار تمرین ورزشی بتونید به راحتی بتونید به وزن ایده‌آل خودتون برسید.

فواید آب کرفس برای سلامت انسان

آب کرفس برای لاغری
آب کرفس برای لاغری

آب کرفس نه تنها به لاغر شدن کمک می‌کنه؛ بلکه خاصیت‌های دیگه‌ای هم داره که باعث میشه جسم سالم‌تری داشته باشید. به صورت خلاصه این خواص و فواید رو براتون لیست کردیم:

حفاظت در برابر رادیکال‌های آزاد

آب کرفس سرشار از آنتی اکسیدان هستش؛ به خاطر همین در برابر رادیکال‌های آزاد که باعث پیری زودرس میشن و یا خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف رو افزایش می‌دن، از بدن شما محافظت می‌کنه.

کاهش التهابات بدن

یکی دیگه از خاصیت‌های آب کرفس اینه که التهابات بدن رو به طرز چشمگیری کاهش می‌ده و این خاصیت به لطف ترکیبات گیاهی هستش که توی این ماده غذایی وجود داره. مثلا کرفس فلاونوئید زیادی داره که علاو هبر کاهش التهابات بدن، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان رو هم کمتر می‌کنه.

بهبود فرآیند هضم غذا

یکی از مشکلاتی که افراد با تغییر رژیم غذایی ممکنه با اون مواجه بشن، یبوست و یا مشکلات هضم غذاست. کرفس این مشکلات رو از بین می‌بره و حتی اگر درگیر زخم معده باشید، به طرز قابل توجهی علائم این بیماری رو کاهش میده.

تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز

کرفس یکی از غنی‌ترین سبزیجاتی هستش که ویتامین‌های مهمی مانند A، C، K، B9 و B6 رو داره. از طرف دیگه به عنوان منبع فولات، پتاسیم، منیزیم و فسفر هم شناخته می‌شه. پس با مصرف کرفس برای لاغری، مزیت‌های دیگه‌ای هم نصیبتون میشه.

در چه زمانی از آب کرفس برای لاغری استفاده کنیم؟

مصرف کرفس و یا نوشیدنی کرفس می‌تونه در طی روز یا شب برای لاغری خوب باشه ؛ به شرطی که اون رو جایگزین نوشیدنی‌های پرکالری کنید. به طور کلی پیشنهاد می‌شه که صبح زود یک لیوان آب کرفس بخورید تا علاوه بر سم‌زدایی بدن، آب مورد نیاز بدن هم تامین بشه. این کار باعث میشه تا در طی روز مواد غذایی که دریافت می‌کنید هم ساده‌تر هضم بشن.

زمان دیگه‌ای که خوردن آب کرفس برای لاغری پیشنهاد میشه، به عنوان میان وعده یا قبل از خواب هستش که باعث میشه برای مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید و ریزه‌خواری رو کنترل کنید. البته هیچ قانون ثابتی که برای همه صادق باشه، وجود نداره. به خاطر همینه که وجود متخصص تو این موقعیت اهمیت پیدا می‌کنه. به کمک فیت کلاب شما می‌تونید برنامه و تمرین اختصاصی خودتون رو داشته باشید که بر اساس شرایط فعلی شما مشخص شده. اینطوری نتیجه‌ی بهتر و سریع‌تری می‌گیرید.

چگونه آب کرفس را برای لاغر شدن مصرف کنیم؟

شاید این تصور رو داشته باشید که فقط باید آب کرفس رو به تنهایی استفاده کنید. اما می‌تونید به کمک کرفس، اسموتی درست کنید و به اون میوه یا سبزیجات دیگه رو هم اضافه کنید. یا مثلا با ماست مخلوط کنید و یه میان وعده خوب درست کنید. از طرف دیگه می‌تونید با آب کرفس سوپ درست کنید و یه غذای سالم و کم کالری داشته باشید.

توجه داشته باشید که این موارد صرفا پیشنهادات کلی هستن و شما باید بر اساس نظر متخصص خودتون عمل کنید؛ چون ممکنه بر اساس شرایط شما گزینه‌ی بهتری هم وجود داشته باشه. اما بهترین و خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌هایی که با کرفس درست می‌شن رو بهتون می‌گم:

  • اسموتی آب کرفس، خیار و سیب
  • آب کرفس، جعفری، خیار
  • آب کرفس، لیمو و خیار

رژیم غذایی آب کرفس برای لاغری

توی هر برهه‌ای از زمان یک سری تبلیغات زرد وجود داشتن که صرفا اهداف تبلیغاتی داشتن. رژیم غذایی آب کرفس هم از اون دسته تبلیغاتی هستش که اسمش قشنگه اما جز ضرر چیزی نداره. به قول ابن‌سینا هر چیزی کمش داروست، متوسطش غذاست و زیادش سم!

رژیم غذایی درست و اصولی بر پایه یک ماده غذایی نیست و یک سبک درست داره و تعادل توش برقراره. لطفا سلامت خودتون رو با این شایعه‌های وسوسه‌انگیز به خطر نندازید و برای بدن خودتون ارزش قائل باشید. حالا چرا نباید رژیم غذایی آب کرفس رو امتحان کنیم؟

سدیم خون با مصرف بیش از اندازه‌ی آب کرفس در خطر گذر از حد نرمال قرار می‌گیره؛ چون حدودا هر 470 میلی‌لیتر آب کرفس، 288 میلی‌گرم سدیم داره و هر شخص باید روزانه کمتر از 2300 میلی‌گرم سدیم مصرف کنه.

اگه مصرف کرفس بیش از حد مناسب باشه، فشار خون شما هم افزایش پیدا می‌کنه؛ چون سدیم موجود که راجع بهش صحبت کردیم، باعث افزایش فشار خون میشه.

آب کرفس پتاسیم زیادی داره که البته نکته‌ی مثبتی محسوب میشه اما تا زمانی که به اندازه مصرف بشه. پتاسیم باعث میشه که رگ‌های خونی شل بشن و اگر بیش از اندازه مصرف بشه، مشکل‌ساز میشه.

اب کرفس برای پوست هم مفیده اما توی رژیم اب کرفس برای لاغری، بیش از اندازه از این ماده غذایی استفاده میشه. تو این حالت پسورالن موجود در آب کرفس باعث میشه که چوست شما در برابر خورشید حساس‌تر باشه و احتمال ابتلا به سرطان پوست و بقیه‌ی مشکلات پوستی رو زیادتر می‌کنه.

برای کاهش وزن به جای آب کرفس چی بنوشیم؟

اگر هدف اصلیتون از نوشیدن آب کرفس کاهش وزن و لاغری هست، نوشیدنی های بهتری نسبت به آب کرفس وجود دارن که می‌تونید برخی از این نوشیدنی‌های مفید رو در رژیم غذایی خودتون داشته باشین و از مزایا و فواید اون ها هم بهره ببرید.

  • چای سبز
    چای سبز یک جایگزین عالی برای آب کرفس برای کاهش وزن هست. حاوی کاتچین می‌باشد ترکیبی که ممکنه متابولیسم و چربی سوزی رو افزایش بده. چای سبز همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هست که فواید سلامتی بی شماری داره.

 

  • قهوه
    مانند چای سبز، قهوه حاوی ترکیباتی هست که ممکنه متابولیسم بدن رو افزایش بده و چربی سوزی داشته باشه. قهوه همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هست. علاوه بر این، قهوه می‌تونه به شما کمک کنه که احساس سیری داشته باشید و همچنین و اشتهای شما را کاهش بده. این مسئله خیلی مهمه زیرا احساس سیری می‌تونه به شما کمک کنه کالری کمتری بخورید و به همین دلیل وزن کم کنید. همچنین می‌تونه به شما انرژی مضاعفی برای ورزش و تمرین بده که بخش مهمی از هر پروسه کاهش وزن و لاغری هست.

 

  • آب
    نوشیدن آب یکی از بهترین کارهایی هست که می‌تونید برای کاهش وزن انجام بدید. آب بدون کالری هست و می‌تونه به شما کمک کنه که احساس سیری بیشتری داشته باشید و کالری کمتری مصرف کنید. آب همچنین برای بسیاری از عملکردهای دیگر بدن، از جمله سم زدایی، هضم و روانکاری مفاصل ضروری هست.

سوالات متداول آب کرفس برای لاغری و کاهش وزن

آیا آب کرفس برای کاهش وزن موثر است؟

آب کرفس اغلب به عنوان یک مکمل مفید برای رژیم لاغری و کاهش وزن تبلیغ می‌شود. آب کرفس حاوی کالری کمی هست و می‌تونه به هیدراتاسیون و آبرسانی بدن کمک کنه که این مسئله می‌تونه به مدیریت و یا کاهش وزن کمک کنه. با این حال، مهمه که توجه داشته باشید که کاهش وزن یک فرآیند پیچیده هست که تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند رژیم غذایی کلی، فعالیت بدنی و متابولیسم فردی قرار داره.

آب کرفس چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

آب کرفس عمدتاً از آب تشکیل شده و کالری کمی دارد. نوشیدن آن می‌تونه به افزایش مصرف کلی آب و افزایش آبرسانی به بدن کمک کنه، که همین مسئله می‌تونه به تلاش های شما برای کاهش وزن کم کنه. علاوه بر این، فیبر موجود در کرفس می‌تونه به احساس سیری کمک کنه و به طور بالقوه کالری دریافتی را کاهش بده.

آیا آب کرفس می‌تونه جایگزین وعده های غذایی برای کاهش وزن باشه؟

در حالی که آب کرفس می‌تونه افزودنی سالم به رژیم غذایی شما باشه، نباید به عنوان جایگزینی برای کاهش وزن پایدار استفاده بشه.آب کرفس فاقد مواد مغذی ضروری موجود در یک وعده غذایی متعادل مانند پروتئین، چربی های سالم و کربوهیدرات ها است. مهمه که انواع غذاهای غنی از مواد مغذی رو به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کامل مصرف کنید.

آیا آب کرفس را باید با معده خالی مصرف کرد؟

برخی افراد نوشیدن آب کرفس را با معده خالی پیشنهاد می کنند تا فواید بالقوه آن را به حداکثر برسانید. با این حال، شواهد علمی محدودی برای حمایت از این ادعا وجود دارد. شما می توانید آب کرفس را در هر زمانی که مناسب است و برای شما بهترین نتیجه را دارد مصرف کنید.

آیا آب کرفس می تواند چربی های شکم را بسوزاند؟

هیچ غذا یا نوشیدنی خاصی وجود ندارد که بتواند چربی شکم را برای کاهش وزن هدف قرار دهد. برای کاهش چربی کلی بدن، از جمله چربی شکم، باید یک رژیم غذایی متعادل اتخاذ کرد، به فعالیت بدنی منظم پرداخت و بر ایجاد کسری کالری تمرکز کرد.

آیا نوشیدن آب کرفس عوارض دارد؟

در حالی که مصرف آب کرفس به طور کلی بی خطر است، برخی افراد ممکن است به دلیل محتوای فیبر آن، ناراحتی گوارشی مانند نفخ یا گاز معده را تجربه کنند. توصیه می شود با مقدار کم شروع کنید و به تدریج میزان مصرف خود را افزایش دهید تا بدن خود را تنظیم کند.

جمع‌بندی از آب کرفس برای لاغری

خب تا به اینجا متوجه شدیم که آب کرفس یه نوشیدنی کم کالری و سرشار از مواد مغذی هستش. اما برای لاغری صرفا استفاده از کرفس کافی نیست و شما باید در کنار یه رژیم غذایی درست و مخصوص به خودتون، تمرین‌های ورزشی رو هم جدی بگیرید. ما در مجموعه تخصصی فیت کلاب تا پایان مسیر لاغری کنارتون هستیم و با روش‌های درست و اصولی کمکتون می‌کنیم که به وزن دل‌خواهتون برسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه