بهترین ورزش برای کاهش وزن خانم ها

به دنبال بهترین ورزش برای لاغر شدن هستید؟ انتخاب بهترین ورزش برای کاهش وزن خانم‌ ها کار چندان ساده‌ای نیست. ده‌ها ورزش مختلف وجود دارد که هر کدام به شکل خاصی انجام می‌شوند و بر نواحی خاصی از بدن تاثیرگذار هستند. بانوانی که به دنبال کاهش وزن هستند، باید بهترین ورزش را برای چربی سوزی و کاهش وزن انتخاب کنند.

 شرایط زندگی اغلب بانوان با آقایان متفاوت است. به عنوان مثال، بسیاری از بانوان خانه‌دار هستند و بیشتر ساعات روز را در منزل حضور دارند. در خانه ماندن یا عدم تحرک، منجر به افزایش وزن این دسته از بانوان می‌شود. برخی از بانوان نیز بعد از زایمان افزایش وزن شدیدی را تجربه می‌کنند. این گروه از افراد، به دنبال بهترین ورزش برای کاهش وزن هستند. به همین دلیل، در ادامه این مطلب از وبسایت تخصصی فیت کلاب قصد داریم بهترین ورزش برای کاهش وزن خانم‌ ها را به شما معرفی کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

1.دویدن

بهترین ورزش برای کاهش وزن خانم ها
بهترین ورزش برای کاهش وزن خانم ها

دویدن بهترین ورزش برای کاهش وزن خانم‌ ها است. پژوهش‌ها نشان داده است که دویدن می‌تواند بر تقویت عضلات قلب و بهبود جریان خون در بدن تاثیرگذار باشد. اگر به صورت روزانه در مسافت مشخصی بدوید، مقدار زیادی کالری از دست خواهید داد. دویدن بر افزایش استقامت بدن نیز موثر است. بسیاری از ورزشکاران و مربیان معتقد هستند، دویدن می‌تواند چربی‌های احشایی که در اطراف اندام‌ها تجمع پیدا می‌کند را از بین ببرد.

 چربی‌های احشایی معمولاً به عنوان چربی‌های شکم شناخته می‌شوند و اغلب بانوان آن را تجربه می‌کنند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که مسافت دویدن و مدت زمان آن اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر اضافه وزن بالایی دارید و دویدن برای شما راحت نیست، بهتر است ابتدا در مسافت‌های کوتاه بدوید. به عنوان مثال، می‌توانید مدت زمان دویدن را از ۱۵ دقیقه شروع کرده و به مرور زمان به ۳۰ تا ۴۰ دقیقه برسانید.

 نکته مهم دیگر این است که دویدن باید در کنار سایر تمرینات ورزشی انجام شود. اگرچه دویدن در ظاهر بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما نیاز به تکنیک‌ها و مهارت‌های گوناگونی دارد. بسیاری از افراد با مشکلاتی مثل تنگی نفس، درد استخوان و مواردی مانند این مواجه هستند. به همین دلیل، توانایی دویدن در مسافت‌های طولانی را ندارند. بهتر است برای رفع این مشکلات به یک مربی ورزشی حرفه‌ای مراجعه کنید.

2. شنا

شنا بهترین ورزش برای کاهش وزن خانم‌ ها است. پژوهش‌ها نشان می‌دهند شنا کردن، تا حد زیادی بر چربی سوزی و کاهش کالری بدن موثر است. به شرط اینکه بعد از استخر، غذای زیادی مصرف نکرده و پرخوری نداشته باشید. زیرا احساس گرسنگی و اشتها بعد از شنا کردن، تقویت می‌شود. اگر تحت نظر یک متخصص تغذیه یا مربی ورزشی قرار بگیرید، به راحتی می‌توانید اشتهای شدید خود را کنترل کنید. بهتر است بعد از شنا کردن، غذاهایی که دارای پروتئین هستند مصرف کنید و حجم عضلات خود را افزایش دهید.‌

 بر اساس تحقیقات، در هر نیم ساعت شنا، حدود ۲۳۳ کالری تجزیه می‌شود. شنا کردن به صورت مستقیم بر متابولیسم بدن موثر است و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. نوع شنا کردن اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که شنا انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن‌ها به شکل خاصی بر بدن شما تاثیر می‌گذارند. 

اگر حداقل دو یا سه بار در هفته به استخر بروید و شنا کنید؛ به مرور زمان، وزن شما کاهش می‌یابد. البته این مورد تنها مزیت شنا کردن نیست. به طور کلی، شنا تاثیر بسیار زیادی بر حفظ سلامتی بدن دارد. به عنوان مثال می‌تواند قند خون را کاهش داده و مقدار کلسترول را در بدن کنترل کند. 

2.یوگا

بهترین ورزش برای کاهش وزن خانم ها
بهترین ورزش برای کاهش وزن خانم ها

 

یوگا نیز بهترین ورزش برای کاهش وزن خانم‌ ها است. کمتر کسی پیدا می‌شود که از فواید یوگا برای کاهش وزن و آرامش روح اطلاع نداشته باشد. تصور بسیاری از افراد این است که یوگا، صرفاً برای آرامش روانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.‌ زیرا حرکات آن به آرامی انجام می‌شود. در حالی که یکی از مهم‌ترین مزایای ورزش یوگا، کاهش وزن و چربی سوزی است. این ورزش شکل‌های مختلفی دارد و در سطوح سخت و آسان انجام می‌شود. 

به طور میانگین در هر ۳۰ دقیقه ورزش یوگا، حدود ۱۴۹ کالری سوزانده می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایای یوگا این است که بانوان باردار نیز می‌توانند از آن برای کاهش وزن استفاده کنند. تجربیات بسیاری از افراد نشان داده است، انجام یوگا در دوران بارداری اضطراب و استرس مادران باردار را کاهش می‌دهد و از طرفی چربی اضافی بدن را نیز از بین می‌برد. 

روز به روز افراد بیشتری به این ورزش علاقه‌مند می‌شوند. سبک جدیدی از یوگا در دهه ۱۹۸۰ معرفی شد که به یوگای قدرتی مشهور است. این نوع یوگا با سرعت و شدت بیشتری انجام می‌شود و تاثیر بالاتری بر کاهش وزن دارد. یوگا از بروز بسیاری از بیماری‌ها مثل سکته قلبی جلوگیری کرده و افسردگی را نیز درمان خواهد کرد. 

3.تمرینات قدرتی و بدنسازی 

تمرینات قدرتی و بدنسازی، بهترین ورزش برای کاهش وزن خانم‌ ها هستند. این تمرینات انواع مختلفی دارند و به شکل‌های متفاوتی انجام می‌شوند. تعداد تمرینات قدرتی آنقدر زیاد است که در ابتدا شما را گیج و سردرگم خواهد کرد. بنابراین تا زمانی که علم کافی در رابطه با تمرینات قدرتی و بدنسازی نداشته باشید، نباید برای انجام این حرکات اقدام کنید. حرکات بدنسازی و تمرینات قدرتی، باید به شکل درستی انجام شوند. در غیر این صورت، آسیب بسیار زیادی به جسم شما وارد خواهند کرد. بهترین راه حل این است که به یک مربی ورزشی مراجعه کرده و برنامه تمرینات بدنسازی دریافت کنید.

 یکی از مهم‌ترین مزایای تمرینات قدرتی و بدنسازی این است که علاوه بر کاهش وزن، به ساخت عضله کمک می‌کنند. بنابراین می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. از طرفی چربی‌های اضافی بدن تجزیه شده و وزن شما کاهش خواهد یافت. از طرف دیگر، حجم عضلات افزایش یافته و به تناسب اندام می‌رسید. هنگامی که ورزش می‌کنید، بدن شما از چربی به عنوان سوخت استفاده می‌کند. در واقع چربی‌ها منبع تولید انرژی بدن هستند. 

به مرور زمان، کالری‌های اضافی بدن تجزیه شده و چربی‌های احشایی نیز از بین خواهند رفت. به نظر شما چه چیزی باعث شده است تا بدنسازی به یک ورزش مناسب برای کاهش وزن خانم‌ ها تبدیل شود؟ تمرینات قدرتی و بدنسازی، به شما کمک می‌کنند حتی بعد از به پایان رسیدن تمرین نیز کالری بسوزانید! زمانی که تمرین را متوقف می‌کنید، فرایند کالری سوزی متوقف نخواهد شد. یکی از بهترین و مناسب‌ترین روش‌های چربی سوزی، ساخت عضله است که مربیان ورزشی اهمیت زیادی برای آن قائل هستند.

4.دوچرخه سواری

بهترین ورزش برای کاهش وزن خانم ها
بهترین ورزش برای کاهش وزن خانم ها

اگر یک دوچرخه قدیمی دارید که در گوشه حیاط افتاده است، وقت آن رسیده است که به سراغ آن بروید! دوچرخه سواری بهترین ورزش برای کاهش وزن خانم‌ ها است. این ورزش در واقع یک تمرین هوازی است که ضربان قلب را افزایش داده و بر بهبود جریان خون نیز موثر است. دوچرخه سواری، استقامت و قدرت عضلات بدن را افزایش می‌دهد. به همین دلیل، یک ورزش فوق العاده برای چربی سوزی و کاهش وزن است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد در هر ۶۰ دقیقه دوچرخه سواری، حدود ۶۰۰ کالری در بدن تجزیه می‌شود. 

البته این مقدار با توجه به نوع دوچرخه و نوع رکاب زدن کاملاً متفاوت است. برخی مربیان ورزشی معتقد هستند، دوچرخه سواری برای افراد مبتدی چندان مناسب نیست. افرادی که برای مدت طولانی تحرک نداشته‌اند، استقامت بدنی پایینی دارند.

 آمادگی جسمانی و استقامت بدنی هنگام دوچرخه سواری، اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتی که بدن شما ضعیف باشد، نمی‌توانید به راحتی رکاب بزنید. با این حال، پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا با شدت دوچرخه سواری نکنید. از روزی ۲۰ دقیقه دوچرخه سواری شروع کنید و مدت زمان آن را به یک ساعت افزایش دهید. اگر دوچرخه ندارید، کافی است به یک باشگاه بدنسازی بروید. معمولاً در باشگاه‌های بدنسازی، تجهیزات و دستگاه‌های مخصوص دوچرخه سواری وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

 

5.طناب زدن

طناب زدن بهترین ورزش برای کاهش وزن خانم‌ ها است. جالب است بدانید طناب زدن دارای بیشترین مقدار چربی سوزی در ساعت است. در هر ۶۰ دقیقه حدود ۱۰۷۴ کالری در بدن شما تجزیه خواهد شد! البته سرعت طناب زدن نیز اهمیت بسیار زیادی داشته و بر چربی سوزی موثر است. ولی به طور کلی، طناب زدن به عنوان یکی از بهترین ورزش‌های کاهش وزن در بانوان شناخته می‌شود. آقایان نیز می‌توانند از این ورزش برای کاهش وزن استفاده کنند. 

طناب زدن، نوعی ورزش هوازی است و سرعت تجزیه کالری و چربی را تا ۱۳۰۰ کالری در ساعت افزایش می‌دهد. طناب زدن بر افزایش استقامت و چابکی بدن نیز موثر است. پژوهش‌ها نشان داده است، این ورزش می‌تواند بر عملکرد مغز نیز تاثیرگذار باشد.

6.تکواندو 

ورزش‌های رزمی نیز می‌توانند بر کاهش وزن تاثیر بگذارند. تکواندو بهترین ورزش برای کاهش وزن خانم‌ ها است. حدود ۹۳۷ کالری در هر ۶۰ دقیقه، با استفاده از ورزش تکواندو تجزیه خواهد شد. البته این مقدار با توجه به نوع حرکت و شدت فعالیت‌های بدنی متفاوت است. تکواندو یک ورزش رزمی است و محبوبیت بالایی در تمام جهان دارد. این ورزش ابتدا در کره جنوبی ابداع شد. اما بعد از مدتی در بسیاری از کشورهای جهان، به عنوان یک ورزش رزمی پرطرفدار شناخته شد. 

این ورزش مانند سایر فعالیت‌های ورزشی، به شما اجازه می‌دهد از سطوح ساده شروع کرده و به سطوح سخت برسید. افرادی که در زمینه تکواندو مهارت بالایی دارند، دارای کمربند مشکی هستند. دریافت کمربند مشکی کار چندان ساده‌ای نیست و به مدت‌ها زمان و تمرین نیاز دارد. با استفاده از تکواندو، فعالیت جسمانی بدن شما افزایش یافته و چربی سوزی با سرعت بیشتری انجام می‌شود. علاوه بر این، تکواندو بر بهبود مهارت‌های دفاع شخصی نیز موثر است.

 تمرینات تکواندو می‌توانند بر بسیاری از عضلات و مفاصل بدن تاثیر بگذارند. بنابراین اگر قصد دارید یک رشته ورزشی را به صورت تخصصی آموزش ببینید و در عین حال وزن خود را کاهش دهید، تکواندو گزینه کاملاً مناسبی برای شما خواهد بود. یک پژوهش در سال ۲۰۱۴ نشان داد که این ورزش، منجر به افزایش انعطاف پذیری بدن می‌شود و قدرت عضلات لگن و پا را افزایش می‌دهد.

7.بالا رفتن از پله‌ ها

بالا رفتن از پله‌ها، در هیچ کجای دنیا به عنوان ورزش شناخته نمی‌شود! اما بسیاری از مربیان ورزشی معتقد هستند، بالا رفتن از پله‌ها تاثیر بسیار زیادی بر کاهش وزن دارد. در صورتی که با سرعت زیاد از پله‌ها بالا بروید، در هر ۶۰ دقیقه حدود ۸۰۰ کالری از دست خواهید داد. البته این مقدار با توجه به سرعت بالا رفتن از پله‌ها متفاوت است. یکی از مهم‌ترین مزایای بالا رفتن از پله‌ها، این است که باعث تقویت عضلات لگن ران پا و ساق می‌شود.

 این تمرین برای افرادی که دارای پاهای پر هستند، کاملاً مناسب است. بانوانی که قصد کاهش وزن دارند، می‌توانند تمرین بالا رفتن از پله‌ها را در کنار ورزش دویدن انجام دهند و زودتر به نتیجه برسند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد این حرکت، منجر به افزایش تقویت عضلات قلب و سایر اندام‌های داخلی بدن می‌شود. در واقع، در این تمرین از نیروی گرانش برای فشار آوردن به عضلات بدن استفاده می‌شود. زمانی که از پله‌ها بالا می‌روید، در واقع در جهتی مخالف نیروی گرانش زمین در حرکت هستید. 

در نتیجه، فشار و مقاومت زیادی به بدن شما وارد خواهد شد. بنابراین بالا رفتن از پله‌ها، بر افزایش قدرت و استقامت بدن موثر است. بالا رفتن از پله‌ها یک ورزش هوازی بوده و بر بهبود تمرکز نیز تاثیر می‌گذارد. زیرا باید پاهای خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که با سرعت مشخصی روی پله‌ها قرار بگیرند.

در نظر داشته باشید بهتر است هر یک از ورز‌ش‌های ذکر شده را پس از دریافت مشاوره از مربی ورزشی و مطابق با شرایط خود، انجام دهید. به عنوان مثال اگر فردی دچار پارگی مینیسک زانو یا دیگر مشکلات پا باشد، ممکن است مربی تشخیص دهید مثلا بالا رفتن از پله‌ها برای او مناسب نیست. بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از هر اقدامی ابتدا با مربی متخصص مشورت کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل درباره بهترین ورزش برای کاهش وزن خانم‌ ها نکاتی بیان شد. بسیاری از بانوان به دلیل عدم تحرک و سایر مسائل مثل سبک زندگی نادرست، زایمان و مواردی مانند این، اضافه وزن شدیدی دارند. به همین دلیل، به دنبال بهترین ورزش برای کاهش وزن هستند. می‌توان از ورزش‌های مختلف برای چربی سوزی و کاهش وزن استفاده کرد. پیاده‌روی، ساده‌ترین و بهترین روش چربی سوزی است که اکثر بانوان مسن طرفدار آن هستند.

 البته پیاده‌روی باید با سرعت بالا انجام شود. در غیر این صورت، تاثیر چندانی بر کاهش وزن نخواهد داشت. ورزش دیگر دوچرخه سواری است که بر بسیاری از عضلات بدن تاثیر می‌گذارد و استقامت بدن را نیز افزایش می‌دهد. علاوه بر این، ورزش‌های دیگری مثل یوگا، تکواندو، شنا و مواردی مانند این وجود دارند که بر چربی سوزی موثر هستند. بهترین ورزش برای تجزیه چربی‌ها و کاهش وزن، تمرینات مقاومتی و بدنسازی است. 

تمرینات بدنسازی بسیار متعدد و گوناگون هستند و هر کدام به شکل خاصی انجام می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم به شکل خودسرانه برای انجام این تمرینات اقدام نکنید. برای رسیدن به نتیجه بهتر، باید به یک مجموعه حرفه‌ای مراجعه کرده و برنامه رژیم غذایی یا برنامه ورزشی دریافت کنید. اگر به دریافت برنامه ورزشی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان متبحر مجموعه فیت کلاب در ارتباط باشید.

4 Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه