فواید خوردن عسل در صبحانه + 4 ایده ترکیب عسل با خوراکی های دیگر

فواید خوردن عسل در صبحانه + 4 ایده ترکیب عسل با خوراکی های دیگر

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روزانه است. انرژی و کارآمدی فرد در طول روز به میزان زیادی به خوردن صبحانه وابسته است. انتخاب مواد غذایی مناسب برای این وعده می‌تواند تاثیر چشم‌گیری بر سلامت و شادابی فرد داشته باشد. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شروع روز، مصرف عسل است که فواید فراوانی برای بدن به همراه دارد.

 

با فیت کلاب همراه باشید تا در ادامه این مقاله ، به بررسی کامل و جامع از موضوع بپردازیم.

 

عسل، بهترین آغازگر روز

<yoastmark class=

عسل به‌تنهایی یکی از مغذی‌ترین مواد خوراکی در جهان به شمار می‌رود. مصرف عسل در وعده صبحانه باعث می‌شود تا مواد مغذی آن به روند دستگاه گوارشی شما کمک کرده و تاثیرات مثبتی بر بدن شما بگذارد. عسل مانند یک سوخت بسیار قوی به اندام‌های گوارشی تزریق می‌شود و فرایند هضم و دفع را به‌خوبی بهبود می‌بخشد. همچنین عسل در درمان یبوست و اسهال مؤثر است و شما در طول روز احساس دل‌پیچه و دل‌درد نخواهید داشت.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

بهبود عملکرد دستگاه گوارش
بهبود عملکرد دستگاه گوارش

در آغاز روز، دستگاه گوارش پس از یک استراحت چند ساعته خالی و آماده فعالیت است. عسل به بهبود عملکرد این دستگاه کمک کرده و جذب بهتر مواد مغذی را تسهیل می‌کند. مصرف عسل به صورت ناشتا باعث می‌شود بدن آماده دریافت ویتامین‌ها و پروتئین‌های ضروری باشد که این امر به بهبود جذب مواد مقوی در طول روز منجر می‌شود.

رفع بوی بد دهان

در طول شب، فعل و انفعالات دستگاه گوارشی و تخلیه اسیدها و گازهای اضافی می‌تواند بوی بد دهان و حلق را ایجاد کند. با استفاده از عسل در صبحانه، می‌توانید بوی بد دهان را برطرف کرده و تاثیر مثبت‌تری در ارتباط با اطرافیان خود داشته باشید.

افزایش مقاومت بدن

مصرف عسل در وعده صبحانه موجب افزایش مقاومت بدن در برابر ویروس‌ها و بیماری‌ها می‌شود. این موضوع به‌ویژه در دوران شیوع بیماری‌های اپیدمیک مانند کووید-۱۹ اهمیت بسیاری دارد.

بهبود گردش خون

مصرف عسل در صبحانه می‌تواند جریان خون در بدن را افزایش دهد. این عمل موجب شادابی، شفافیت و جوانسازی پوست شده و به ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده پوستی کمک می‌کند. عسل خون را پاکسازی و رقیق کرده و میزان گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد.

کنترل قند خون

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که خوردن عسل برای افراد دیابتی یا کسانی که قند خون بالایی دارند مضر است، اما این یک تفکر اشتباه است. قند طبیعی موجود در عسل خاصیت کنترل انسولین بدن را دارد و میزان گلوکز را کنترل می‌کند. مصرف عسل در صبحانه این قابلیت را در بدن دوچندان می‌کند.

تقویت استحکام استخوان‌ها

اگر از پوکی استخوان رنج می‌برید یا نمی‌خواهید در کهنسالی به این مشکل مبتلا شوید، عسل در صبحانه را امتحان کنید. این خاصیت به‌خصوص زمانی که عسل را با شیر ترکیب کنید، دوچندان می‌شود. عسل در جذب کلسیم شیر به استخوان‌ها بسیار مؤثر است.

کاهش استرس

عسل را در وعده صبحانه خود جای دهید، به‌ویژه زمانی که روز پرمشغله و پر استرسی پیش رو دارید. اگر به مصاحبه کاری می‌روید یا قرار است یک ارائه درسی یا کاری داشته باشید و یا در جمعی سخنرانی کنید، ابتدای روز ناشتا عسل میل کنید. این کار باعث می‌شود ضربان قلب شما کنترل شود و با افزایش گردش خون در بدن حس آرامش و تمرکز به دست بیاورید.

ترکیبات مفید با عسل

خوردن عسل، این خوراکی بهشتی در صبحانه، یک انتخاب خوب برای شروع روز و از بهترین مکمل‌ها در کنار مواد غذایی دیگر می باشد. چای عسل بنوشید و دستگاه گوارش و همچنین پوستتان را پاکسازی کنید. همچنین می توانید این خوراکی خوشمزه و شیرین را را با کنجد ترکیب کنید و یک معجون درست و حسابی بسازید! عسل و گردو نیز یک ترکیب قدرتمند برای شروع یک روز موفق و پرکار است. ترکیب شیر و عسل هم یکی از بهترین انتخاب ها برای شروع روز است.

سخن پایانی

مصرف عسل در وعده صبحانه فواید فراوانی برای بدن دارد، از بهبود عملکرد دستگاه گوارش و رفع بوی بد دهان گرفته تا تقویت استحکام استخوان‌ها و کاهش استرس. این ماده غذایی غنی و طبیعی، بدن را در طول روز مقاوم‌تر می‌کند و به بهبود گردش خون و تنظیم قند خون کمک می‌کند. خوردن  عسل در وعده صبحانه یکی بهترین راه ها برای شروع یک روز پرانرژی و سلامت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه