پروتئین وی پگاه

پروتئین وی پگاه

من از بچگی برند پگاه رو می‌شناختم. شیرهای پگاه یکی از محبوب‌ترین میان وعده‌های من در مدرسه بودن. وقتی زنگ تفریح به صدا در میومد، مسئولین مدرسه این شیر رو بین بچه‌ها پخش می‌کردن. هیچ وقت فکر نمی‌کردم در بزرگسالی هم به محصولات این برند علاقه زیادی پیدا کنم. بعد از اینکه وارد باشگاه شدم، درباره بهترین برندهای پروتئین وی تحقیق کردم.

 متوجه شدم پگاه در دسته یکی از بهترین برندهای داخلی قرار می‌گیره. البته این محصول مثل خیلی از محصولات دیگه ممکنه با برخی عوارض همراه باشه و من در جایگاهی نیستم که بتونم پروتئین وی پگاه رو قضاوت کنم. صرفاً بعضی از اطلاعات مربوط به این ماده رو در اختیار شما قرار میدم. 

این ماده از آب پنیر تهیه می‌شه و سرشار از مواد معدنی و ویتامینه. خیلی از ورزشکارها و بدنسازها نمی‌دونن کدوم محصول رو برای رشد ماهیچه‌ها و حفظ توده‌های عضلانی خودشون انتخاب کنن. من بر اساس تجربه چند ساله خودم این برند رو به شما معرفی می‌کنم. البته ناگفته نمونه که برندهای خارجی فوق‌العاده‌ای در بازار ایران وجود داره.

 بنابراین اگر توان پرداخت هزینه این محصولات خارجی رو دارین، پیشنهاد می‌کنم برای خرید این محصولات هم اقدام کنین. با این حال اگر برای خرید پروتئین وی پگاه مستاصل هستین و به اطلاعات بیشتری درباره این محصول نیاز دارین، در ادامه سعی کردم بهترین تجربیات و اطلاعات شخصی خودم رو در اختیار شما قرار بدم تا ببینین این محصول می‌تونه برای شما مناسب باشه یا خیر. 

پروتئین آب پنیر چیست؟

قبل از هر چیزی، بهتر است ببینید پروتئین آب پنیر چیست؟ این پروتئین یکی از پروتئین‌های موجود در شیر گاو است که برای رشد توده‌های عضلانی اغلب ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروتئین آب پنیر هنگام تولید پنیر از شیر استخراج می‌شود. پروتئین آب پنیر شامل دو پروتئین مهم یعنی پروتئین وی و پروتئین کازئین است.

 آب پنیر یک مایع غلیظ و سرشار از مواد مغذی است که شامل تمامی آمینواسیدهای ضروری بدن انسان می‌باشد. این ماده سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. پروتئین وی یکی از بهترین مکمل‌های غذایی است که برای تهیه اسموتی، شیک و وعده‌های غذایی پروتئینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 با توجه به اینکه پروتئین وی بر پایه لبنیات است و از محصولات لبنی تهیه می‌شود، به عنوان یک محصول گیاهی شناخته نمی‌شود. بنابراین اگر رژیم‌های گیاهخواری را دنبال می‌کنید و تمایلی برای مصرف لبنیات ندارید، بهتر است به دنبال یک پروتئین گیاهی مثل سویا و مواردی مانند این باشید. 

معرفی پروتئین وی پگاه

معرفی پروتئین وی پگاه
معرفی پروتئین وی پگاه

پروتئین وی پگاه یک مکمل ورزشی پرطرفدار است که قیمت کاملا مقرون به صرفه‌ای دارد و برای بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پروتئین برای افرادی مناسب است که پروتئین کافی از رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنند. در هر سروینگ پروتئین وی پگاه حدود 24.5 گرم پروتئین وجود دارد.

 علاوه بر این پروتئین وی پگاه سرشار از ویتامین‌های محلول در چربی و ویتامین‌های محلول در آب است. ترکیبات دیگر شامل تائورین، ال کارنیتین، کولین و اینوزیتول هستند. این محصول معمولا توسط ورزشکاران برای تامین پروتئین مورد نیاز روزانه بدن مصرف می‌شود.

 هدف از مصرف این ماده، رشد ماهیچه‌ها، کنترل وزن و بهبود عملکرد ورزشی است. پروتئین نقش بسیار مهمی در بدن دارد. این ماده برای انجام فرایندهای متابولیک درون بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، باعث احساس سیری می‌شود و از پرخوری شدید جلوگیری می‌کند. پروتئین وی پگاه در شرکت شیر خشک نوزاد پگاه فرموله شده است و در بسته‌بندی‌های ۲ کیلوگرمی وارد بازار می‌شود. علاوه بر این دارای طعم‌های مختلف مثل توت فرنگی، موزی، وانیلی و شکلاتی است. 

مشخصات پروتئین وی برند پگاه

برخی از رایج‌ترین پروتئین وی برند پگاه شامل موارد زیر هستند: 

  • شامل 60 سروینگ
  • وزن 2 کیلوگرم
  • هر سروینگ برابر با 33 گرم
  • 24.5 گرم پروتئین در هر سروینگ
  • دارای 4 طعم
  • شامل ترکیبات ویتامینی
  • حاوی پروتئین کنسانتره
  • هضم سریع
  • حاوی مقادیر کمی چربی و کربوهیدرات

ترکیبات تشکیل دهنده پروتئین وی پگاه

در هر سروینگ حاوی 24.5 گرم این محصول، پروتئین وی کنسانتره، ویتامین‌های محلول در چربی (A، E، D و K) و ویتامین‌های محلول در آب (ویتامین C و ویتامین‌های گروه B)، کولین، اینوزیتول، ال کارنیتین و تائورین وجود دارد. به همین دلیل این محصول به عنوان یک ماده با ارزش غذایی بالا شناخته می‌شود. 

همانطور که می‌دانید، بدن انسان قادر به تولید برخی آمینواسیدها نیست‌ بنابراین این آمینواسیدها باید به رژیم غذایی شما اضافه شوند. یکی از مهم‌ترین مزایای پروتئین وی پگاه، این است که به راحتی در بدن جذب می‌شود. مصرف این محصول همراه با انجام فعالیت‌های بدنی و تمرینات قدرتی، از تحلیل ماهیچه‌ها جلوگیری می‌کند.

 یکی از آمینواسیدهای موجود در پروتئین وی پگاه، آمینواسید شاخه‌دار لوسین است. لوسین نسبت به سایر آمینواسیدها تاثیر بیشتری بر رشد ماهیچه‌ها و عضلات دارد. اگر به دنبال یک محصول منحصر به فرد برای بهبود عملکرد ورزشی خود هستید، پروتئین وی گزینه بهتری نسبت به کازئین و سویا خواهد بود. 

البته سایر محصولات پروتئینی نیز به عملکرد ورزشکاران و بدنسازان کمک می‌کنند. این ماده به خصوص برای افرادی مناسب است که در دوره چربی سوزی قرار دارند. همچنین افرادی که تمایل دارند حجم خشک بدن خود را افزایش دهند، می‌توانند این مکمل را مصرف کنند.

سایر ترکیبات تشکیل دهنده پروتئین وی پگاه

علاوه بر ترکیباتی که بیان شد بعضی از ترکیبات مغذی دیگر نیز در پروتئین وی پگاه وجود دارند. این ترکیبات شامل سوکرالوز، لسیتین، گوارگام، مالتودکسترین، رنگ و طعم دهنده های مجاز خوراکی هستند.

نحوه مصرف پروتئین وی پگاه

نحوه مصرف پروتئین وی پگاه
نحوه مصرف پروتئین وی پگاه

همانطور که می‌دانید، نحوه مصرف مکمل‌های ورزشی اهمیت بسیار زیادی دارد. نحوه مصرف پودر پروتئین وی پگاه به عوامل مختلفی وابسته است. به عنوان مثال سن، جنسیت، میزان کالری مصرفی، شدت فعالیت‌های بدنی، نوع فعالیت‌های ورزشی و مواردی مانند این، بر مقدار مصرف یا نحوه مصرف این محصول تاثیرگذار هستند.

 در هر صورت، پروتئین وی پگاه می‌تواند بخشی از پروتئین ضروری مورد نیاز بدن را فراهم سازد. ورزشکارانی که قصد دارند این ماده را به رژیم غذایی خود اضافه کنند، باید ابتدا با متخصص‌های تغذیه مشورت کنند. متخصصان تغذیه مقدار دقیق مصرف این ماده را به شما پیشنهاد می‌دهند.

 اما مقدار توصیه شده پروتئینی پگاه روزانه یک پیمانه است. می‌توان یک مانع از این محصول را با ۱۲۰ سی سی آب یا شیر بدون چربی ترکیب کرد. این ترکیب معمولاً یک یا دو بار در روز مصرف می‌شود. ولی در نهایت همه چیز به شرایط شما و صلاحدید مشاور تغذیه بستگی دارد.

بهترین بازه زمانی مصرف پروتئین وی پگاه

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود، این است که بهترین بازه زمانی مصرف پروتئین وی پگاه چه زمانی است. مربیان ورزشی و متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، این مکمل را بعد از انجام تمرینات ورزشی مصرف کنید. با این حال محدودیتی برای مصرف این ماده در بازه‌های زمانی دیگر وجود ندارد. یعنی می‌توانید این مکمل را بعد از تمرین، قبل از خواب یا به عنوان میان وعده میل کنید. بهتر است قبل از مصرف با متخصصان تغذیه مشورت کنید. 

مزایای پودر پروتئین وی پگاه

برخی از مهم‌ترین فواید پودر پروتئین وی پگاه شامل موارد زیر هستند: 

  • بهبود توده عضلانی

یکی از مهم‌ترین فواید مصرف این محصول، رشد توده‌های عضلانی است. پروتئین مهم‌ترین ماده برای حفظ عضلات و رشد ماهیچه‌ها می‌باشد. تاکنون مطالعات گوناگونی درباره این مسئله انجام شده است. بر اساس پژوهش‌های انجام شده، پروتئین از تحلیل ماهیچه‌ها بر اثر افزایش سن جلوگیری می‌کند. 

این محصول به عنوان یک منبع پروتئینی مناسب شناخته می‌شود و برای گروه‌های مختلف مناسب است. دسته اول ورزشکاران و بدنسازان مبتدی یا حرفه‌ای هستند. دسته دوم افرادی هستند که در مسیر افزایش وزن قرار دارند. همچنین افرادی که به تازگی جراحی کردند یا آسیب جسمانی دیده‌اند، می‌توانند این پروتئین را مصرف کنند.

  • اهمیت پروتئین وی پگاه برای ورزشکاران

 اگرچه بخش قابل توجهی از پروتئین نیاز بدن انسان از رژیم غذایی دریافت می‌شود، اما ورزشکاران به مقدار بیشتری پروتئین نیاز دارند. البته توجه داشته باشید که پروتئین وی پگاه صرفاً برای رشد ماهیچه‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. 

این ماده حتی قدرت ماهیچه‌ها را نیز افزایش می‌دهد. یعنی ورزشکار می‌تواند به مرور زمان عملکرد بهتری داشته باشد و وزنه‌های بلند سنگین‌تری بلند کند. این محصول معمولاً گزینه بهتری نسبت به سایر پودرهای پروتئینی مثل پودر کازئین است. زیرا هضم راحت‌تری دارد و سرعت جذب آن بیشتر است.

  • کمک به لاغری و کاهش وزن

یکی دیگر از مهم‌ترین فواید پروتئین وی پگاه، این است که به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند. بر اساس مطالعات انجام شده، این ماده کالری دریافتی روزانه شما را کاهش می‌دهد. سپس از این طریق به کاهش وزن کمک می‌کند.

 یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پروتئینی پگاه، این است که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. هر چقدر سوخت و ساز بدن شما افزایش یابد، وزن بیشتری از دست خواهید داد. البته زمانی کاهش وزن خواهید داشت که فعالیت‌های ورزشی انجام دهید و رژیم‌های غذایی مناسب را دنبال کنید.

  • کمک به چاقی و افزایش وزن

پروتئین وی پگاه نه تنها به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه بر چاقی و افزایش وزن نیز تاثیر می‌گذارد. بنابراین افرادی که رژیم‌های چاقی را دنبال می‌کنند، می‌توانند این محصول را به رژیم خود اضافه کنند. البته نحوه مصرف این ماده برای چاقی کمی متفاوت است. به عنوان مثال می‌توانید از پروتئین وی پگاه برای تهیه شیک‌های پروتئینی و چاق کننده استفاده کنید. این ماده به مرور زمان باعث افزایش وزن می‌شود و کالری مورد نیاز بدن شما را فراهم می‌سازد. 

  • تنظیم قند خون

از دیگر فواید پروتئین وی ایزوله پگاه، این است که به تنظیم قند خون کمک می‌کند. پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد، این ماده می‌تواند علائم بیماری دیابت را کاهش دهد. تاکنون مطالعات متعددی درباره تاثیر پروتئین وی بر بیماری دیابت انجام شده است. علاوه بر این، یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۲۲ انجام شد.

 در این پژوهش از شرکت کنندگان درخواست شد تا به صورت روزانه ۱۵ گرم پروتئین وی مصرف کنند. تمامی شرکت کنندگان به بیماری دیابت نوع ۲ مبتلا بودند نتیجه مطالعه نشان داد، این ماده می‌تواند خطر افزایش قند خون یا هیپرگلیسمی را کاهش دهد.

 همانطور که می‌دانید، احتمال افزایش سطح قند خون بعد از مصرف غذا بیشتر است. به همین دلیل از شرکت کنندگان درخواست شد تا ۱۰ دقیقه قبل از مصرف غذا پروتئین وی مصرف کنند. پروتئین وی پگاه نیز حاوی ترکیباتی است که به درمان این بیماری و کاهش علائم آن کمک می‌کنند.

سخن پایانی

خیلی خوشحالم که تا این قسمت از مطلب همراه من بودین. امیدوارم این محصول بتونه به حفظ توده‌های عضلانی و رشد ماهیچه‌های شما کمک کنه. پروتئین وی پگاه برای همه افراد از جمله افراد ورزشکار، بیماران دیابتی، افراد پرمشغله و مواردی مثل این مناسبه. ترکیبات مغذی موجود در این ماده به تنظیم قند خون و افزایش یا کاهش وزن کمک می‌کنه.

 اما فراموش نکنین که نحوه مصرف یا زمان مصرف مکمل‌های پروتئینی اهمیت بسیار زیادی داره. متاسفانه خیلی از افراد به این مسئله توجهی ندارن. مثلاً فکر می‌کنن با مصرف بیش از حد مکمل‌های پروتئینی، به تناسب اندام یا وزن دلخواه خودشون می‌رسن. 

در حالی که این یک تصور کاملاً اشتباهه. بهتره برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره بهترین پروتئین وی، با متخصص‌های مجموعه فیت کلاب مشورت کنین. متخصص‌های این مجموعه بسیار با تجربه هستن و به شما کمک می‌کنن تا همه چیز را به صورت دقیق و به اندازه مصرف کنین. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با کارشناس‌های مجموعه تماس بگیرین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه