رژیم لاغری 5 کیلو در 3 روز

رژیم لاغری 5 کیلو در 3 روز

نشستم روی مبل به حرف‌هایی که مادرم پشت تلفن می‌زد فکر می‌کردم. آخه چه جوری می‌تونن بدون اینکه به من بگن برنامه عقد رو عوض کنن. خواهرم متوجه شد که خیلی ذهنم مشغوله. ازم پرسید:«چی شده؟» گفتم:«هیچی! قرار بود عقد سه هفته دیگه باشه. اما انگار برنامه‌ها جوری شده که باید هفته دیگه عقد کنیم. من مشکلی با این قضیه ندارم. تنها مشکلم اینه که نتونستم به وزن دلخواهم برسم. اون لباس نقره‌ایه رو یادته؟ 

دلم می‌خواد اون رو برای عقدم بپوشم. ولی اندازه‌ام نمی‌شه. باید حداقل ۵ یا ۶ کیلو کاهش وزن داشته باشم. اومد کنارم نشست و گفت:«نگران نباش. چرا رژیم‌های لاغری سریع رو انتخاب نمی‌کنی؟» گفتم:«تا حدودی درباره این رژیم‌های غذایی اطلاع دارم، ولی مطمئن نیستم که بتونه بهم کمک کنه. آخه سه یا چهار روز بیشتر وقت ندارم.» 

گفت:«انتخاب رژیم‌های لاغری سریع ریسک بزرگیه. این رژیم‌ها فقط برای بازه زمانی کوتاه مدت مناسب هستن. بنابراین بهتره به شکل خودسرانه برای انتخاب این رژیم اقدام نکنی. پیشنهاد می‌کنم با یه متخصص تغذیه حرفه‌ای مشورت کنی.» سریع بلند شدم و با یکی از بهترین متخصص‌های تغذیه که از قبل می‌شناختم تماس گرفتم. اطلاعات کاملی در اختیار من قرار داد که قصد دارم باهاتون در میون بذارم.

رژیم لاغری ۵ کیلو در ۳ روز واقعیت دارد؟ 

رژیم لاغری ۵ کیلو در ۳ روز واقعیت دارد؟ 
رژیم لاغری ۵ کیلو در ۳ روز واقعیت دارد؟

مهم‌ترین سوالی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود، این است که آیا رژیم لاغری ۵ کیلو در سه روز واقعیت دارد؟ آیا می‌توان در یک بازه زمانی سه روزه بیشتر از ۳ تا ۴ کیلو کاهش وزن داشت؟! در پاسخ باید بگوییم بله. کاهش وزن ۵ کیلو در بازه زمانی ۷۲ ساعت امکان‌پذیر است.

 اما توجه داشته باشید که در این حالت بخش قابل توجهی از وزن کاهش یافته شامل عضله و آب است، نه چربی! بنابراین اگر قصد دارید به تناسب اندام برسید و کاهش وزن داشته باشید، باید رژیم‌های لاغری بلند مدت و متعادل را انتخاب کنید. رژیم‌های لاغری سریع با معایب گوناگونی همراه هستند. 

به عنوان مثال احتمال بازگشت وزن در این رژیم‌ها بسیار زیاد است. علاوه بر این، انواعی از مواد مغذی مورد نیاز بدن در رژیم‌های لاغری سریع حذف می‌شود. بنابراین ممکن است شخص با مشکلاتی مثل کمبود مواد مغذی و سوء تغذیه شدید مواجه شود.

رژیم لاغری ۵ کیلو در ۳ روز برای چه افرادی مناسب است؟

رژیم لاغری ۵ کیلو در سه روز معمولاً به هیچ فردی توصیه نمی‌شود. متخصصان تغذیه معتقد هستند، بهترین روش برای لاغر شدن دنبال کردن رژیم‌های غذایی سالم و طولانی مدت است. با این حال شما می‌توانید با توجه به اهداف خود رژیم‌های لاغری سریع را دنبال کنید. به عنوان مثال این رژیم برای افراد مناسب است که نیاز به کاهش وزن سریع دارند. 

افرادی که باید در آینده جراحی انجام دهند یا لازم است برای مراسم خاصی آماده شوند، می‌توانند از این رژیم‌های لاغری سریع استفاده کنند. ولی توجه داشته باشید که نباید این رژیم‌های غذایی را برای بیشتر از چند روز یا چند هفته دنبال کنید. در غیر این صورت، آسیب شدیدی به بدن شما وارد خواهد شد.

کاهش وزن اصولی 12 کیلو در 2 ماه

cta banner

با فیت کلاب همیشه فیت باش!

آیا رژیم لاغری ۵ کیلو در ۳ روز نتایج دائمی دارد؟ 

بگذارید به صورت قاطعانه به این سوال پاسخ دهیم، خیر! این رژیم های وحشتناک لاغری سریع، به هیچ وجه استاندارد نیستند و نتایج دائمی ندارند. مگر اینکه سبک زندگی خود را تغییر دهید و به رژیم غذایی قبلی خود باز نگردید. میزان کالری دریافتی در رژیم لاغری ۵ کیلو در سه روز، کمتر از ۱۰۰۰ کالری است. 

بنابراین ادامه دادن این رژیم برای بازه زمانی طولانی، باعث ضعف و بی‌حالی شدید می‌شود. علاوه بر این، احساس گرسنگی شما را وسوسه می‌کند تا رژیم خود را متوقف کنید و به برنامه‌های غذایی ناسالم قبلی خود بازگردید. در نتیجه فایده‌ای برای شما نخواهد داشت. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، ادامه دادن این رژیم باعث تغییر در خلق و خو، حالت تهوع و میگرن می‌شود.

معایب رژیم لاغری ۵ کیلو در ۳ روز

معایب رژیم لاغری ۵ کیلو در ۳ روز
معایب رژیم لاغری ۵ کیلو در ۳ روز

برخی از مهم‌ترین معایب رژیم لاغری ۵ کیلو در سه روز یا رژیم لاغری ۵ کیلو در دو هفته شامل موارد زیر هستند: 

  • تنوع غذایی کم

یکی از مهم‌ترین معایب این رژیم لاغری، این است که تنوع غذایی بسیار کمی دارد. در این سه روز، نمی‌توانید مواد مغذی و ویتامین‌های لازم بدن خود را دریافت کنید. صرفاً می‌توانید برخی مواد غذایی ساده و کم کالری مصرف کنید که فایده‌ای برای بدن شما ندارند. همانطور که می‌دانید، مواد مغذی و ویتامین‌ها تاثیر بسیار زیادی بر متابولیسم بدن دارند. اگر به بیماری‌های خاصی مانند کم خونی مبتلا هستید، نباید به شکل خودسرانه برای دنبال کردن این رژیم‌های غذایی اقدام کنید.

  • سوء تغذیه

از دیگر معایب رژیم لاغری ۵ کیلو در سه روز، سوء تغذیه شدید است. علاوه بر ویتامین‌ها و مواد معدنی، بسیاری از مواد مغذی دیگر نیز از رژیم شما حذف می‌شوند. به عنوان مثال ممکن است فیبر، کربوهیدرات، چربی‌های سالم، پروتئین و مواردی مانند این در رژیم لاغری شما وجود نداشته باشند. این ترکیبات تاثیر بسیار زیادی بر بهبود عملکرد اندام‌های داخلی بدن دارند. 

به عنوان مثال حذف لبنیات و پروتئین از رژیم غذایی، باعث کمبود کلسیم و ضعیف شدن مفاصل و ماهیچه‌ها می‌شود. علاوه بر این، کمبود فیبر باعث اختلال در عملکرد دستگاه گوارش خواهد شد. در یک رژیم غذایی سالم، باید انواعی از مواد معدنی، کلسیم، فولاد، آهن و سایر مواد مغذی وجود داشته باشد. 

  • کاهش سرعت متابولیسم 

از دیگر معایب رژیم لاغری ۵ کیلو در 3 روز، کاهش سرعت سوخت و ساز بدن است. در رژیم‌های لاغری سریع، میزان مصرف کالری تا حد زیادی کاهش می‌یابد. به عنوان مثال ممکن است مقدار کالری دریافتی روزانه از ۳۰۰۰ کالری به کمتر از ۱۲۰۰ کالری برسد. در چنین شرایطی، سرعت سوخت و ساز بدن کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه تمایل بدن برای ذخیره چربی افزایش پیدا خواهد کرد.

  • کاهش حجم عضله 

شاید تصور کنید حجم چربی‌های بدن شما کاهش یافته است. در حالی که این یک تصور کاملاً اشتباه است. رژیم‌های کاهش وزن سریع صرفاً باعث کاهش حجم عضله می‌شوند. البته می‌توانند تا حدودی چربی‌های اضافی بدن را از بین ببرند. اما اگر برای بازه زمانی طولانی مدت ادامه پیدا کنند، باعث کاهش حجم عضلات خواهند شد. رژیم‌های غذایی نامناسب، بدن شما را مجبور می‌کنند تا برای تامین انرژی به سراغ بافت عضلانی برود.

نکات رژیم لاغری ۵ کیلو در ۳ روز

بهتر است قبل از دنبال کردن رژیم لاغری ۵ کیلو در سه روز به برخی نکات توجه داشته باشید. این نکات شامل موارد زیر هستند: 

  • حفظ تعادل در فعالیت های بدنی 

یکی از مهم‌ترین نکات این است که خود را بیش از حد لزوم خسته نکنید. برخی افراد برای کاهش وزن به سراغ فعالیت‌های ورزشی سنگین می‌روند. اگر رژیم‌های غذایی سریع را دنبال می‌کنید، فعالیت‌های ورزشی سنگین گزینه چندان مناسبی برای شما نخواهد بود. زیرا در چنین شرایطی، انرژی بدن بیشتر از حد معمول کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه ممکن است شخص احساس گرسنگی شدیدی داشته باشد و به خوراکی‌های ناسالم و میان وعده‌های نامناسب روی بیاورد. 

  • بدن خود را هیدارته نگه دارید 

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، مصرف آب تاثیر بسیار زیادی بر بهبود متابولیسم بدن دارد. بنابراین باید به صورت روزانه آب کافی مصرف کنید و بدن خود را هیدراته نگه دارید. علاوه بر این، می‌توانید نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند قهوه را به رژیم خود اضافه کنید. 

  • ادویه مصرف کنید 

برخی ادویه‌ها مانند فلفل، دارچین و زردچوبه باعث افزایش احساس سیری می‌شوند و ترکیبات مغذی مورد نیاز بدن شما را فراهم می‌سازند. بنابراین بهتر است برای تهیه غذا از ادویه استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد ادویه نتایج معکوس دارد.

  • مصرف صبحانه 

صبحانه تاثیر بسیار زیادی بر سلامت بدن دارد. برخی افراد صبحانه را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند تا سریع‌تر به تناسب اندام برسند. اما این کار اشتباه است. زیرا صبحانه باعث کاهش احساس گرسنگی می‌شود و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد. در نتیجه ممکن است شخص تمایل چندانی برای مصرف میان وعده‌های ناسالم نداشته باشد.

نمونه برنامه غذایی در رژیم لاغری ۵ کیلو در ۳ روز

بهتر است تا حد امکان از برنامه‌های غذایی رایگانی که در اینترنت موجود هستند استفاده نکنید. ولی برای اینکه درک بهتری از رژیم لاغری ۵ کیلو در سه روز داشته باشید، در ادامه یک نمونه را به شما معرفی می‌کنیم: 

1.روز اول:

  • صبحانه: یک کاسه بلغور جو با میوه‌های تازه (مثل انواع توت‌ها یا موز) و یک قاشق غذاخوری آجیل
  • میان وعده: ماست یونانی با آجیل
  • ناهار: سالاد مرغ کبابی یا توفو با انواع سبزیجات
  • میان وعده: سبزیجات خرد شده با هوموس
  • شام: ماهی پخته شده با سبزیجات بخارپز و یک وعده کوچک کینوا یا برنج قهوه‌ای 

2.روز دوم:

  • صبحانه: تخم مرغ نیم پز با اسفناج و گوجه فرنگی
  • میان وعده: یک تکه میوه
  • ناهار: غلات کامل با مرغ بدون چربی یا پروتئین گیاهی، مقدار زیادی سبزیجات و مقداری آووکادو
  • میان وعده: پنیر خامه‌ای کم چرب و خیار خرد شده
  • شام: سبزیجات سرخ شده با پروتئین بدون چربی (مرغ، توفو یا میگو) و کمی نودل یا برنج

3.روز سوم:

  • صبحانه: نان تست سبوس دار با آووکادوی له شده و یک تخم مرغ آب پز روی آن
  • میان وعده: یک مشت آجیل مخلوط
  • ناهار: سالاد کینوا با سبزیجات مخلوط، گوجه گیلاسی، خیار، پنیر فتا و لیموترش
  • میان وعده: کمی شکلات تلخ 
  • شام: سالمون کبابی با مارچوبه و یک عدد سیب زمینی شیرین
filler shape banner template

ثبت نام و دریافت رژیم

بهترین مرکز برای دریافت رژیم لاغری ۵ کیلو 

همانطور که گفته شد، رژیم‌های لاغری سریع آسیب شدیدی به بدن وارد می‌کنند و با معایب گوناگونی همراه هستند. بنابراین بهتر است از انتخاب این رژیم‌های غذایی خودداری کنید. می‌توانید برای رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن، یک مرکز معتبر مانند فیت کلاب را انتخاب کنید. چندین متخصص تغذیه و مربی ورزشی با تجربه در این مجموعه مشغول فعالیت هستند. 

این افراد بهترین برنامه غذایی و برنامه ورزشی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا در بازه زمانی کوتاهی به تناسب اندام برسید. این برنامه غذایی کاملا با شرایط جسمانی شما سازگاری دارد و مطابق با سبک زندگی شما است. علاوه بر این شامل غذاهای متنوع و اشتهاآور است.

 شما می‌توانید تا زمان رسیدن به تناسب اندام از متخصصان این مرکز مشاوره دریافت کنید. یکی از مهم‌ترین مزایای دریافت رژیم لاغری از فیت کلاب، این است که با مشکلاتی مانند حس گرسنگی شدید، بی‌حالی و ضعف همراه نیست. این رژیم غذایی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را فراهم می‌سازد. بنابراین بهترین گزینه برای کاهش وزن است.

سخن پایانی 

سعی کردم درباره رژیم لاغری ۵ کیلو در سه روز توضیح بدم. قبل از هر چیزی، می‌خوام واقع بین باشی. رژیم لاغری ۵ کیلو در سه روز به این معنیه که تو نباید در بازه زمانی ۷۲ ساعت چیز زیادی مصرف کنی. بنابراین بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدنت حذف می‌شه. 

همین مسئله ممکنه آسیب شدیدی به بدنت وارد کنه. حتی اگر قصد داری به سرعت وزن خودت رو کاهش بدی، پیشنهاد می‌کنم قبل از هر چیزی با یک متخصص تغذیه مثل متخصص‌های تغذیه مجموعه فیت کلاب مشورت کنی. این افراد به تو کمک می‌کنن تا کاهش وزن سریعی داشته باشی و در بازه زمانی کوتاهی به تناسب اندام برسی.

 ولی باید همه چیز طبق اصول و برنامه‌ریزی پیش بره. بهتره عجله رو کنار بزاری. حتی اگر زمان زیادی برای کاهش وزن نداری، باید قبل از هر چیزی به سلامتی خودت فکر کنی. حالا بهتره گوشی رو برداری و با کارشناس‌های این مجموعه تماس بگیری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه