ورزش هوازی برای لاغری؛ چرا ورزش‌های هوازی؟

ورزش هوازی برای لاغری یک راهکار عالی در جهت کاهش وزن است. حالا چرا ورزش‌های هوازی؟ ورزش‌های هوازی برای تمام سنین و سطوح تناسب اندام کابرد دارند. چه مبتدی باشید و چه ورزشکار، جوان یا پیر، همچنان می‌توانید ورزش‌های هوازی را انجام دهید و مقدار قابل توجهی کالری از طریق ایروبیک بسوزانید. فوایدی که ورزش‌های هوازی به همراه دارد نیز بسیار زیاد است! شما از مزایای بهبود سلامت قلبی عروقی، استقامت، تناسب اندام، قدرت و خلق و خوی بهتر بهره‌مند خواهید شد و در عین حال کالری می‌سوزانید و وزن کم می‌کنید. ورش هوازی برای لاغری را با یک رژیم غذایی سالم و متعادل ترکیب کنید و در عرض یک ماه به سرعت نتایج قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد! اگر تمایل دارید درباره ورزش هوازی برای لاغری مطالب بیشتری بیاموزید تا انتهای این بخش از مقاله فیت کلاب همراه ما باشید.

آشنایی با ورزش هوازی برای لاغری؛ ورزش هوازی چیست؟

ورزش هوازی یک فعالیت بدنی با شدت متوسط است که آمادگی قلبی تنفسی و سلامت کلی شما را بهبود می‌بخشد. ورزش هوازی برای لاغری به عنوان یک فعالیت بدنی مشخص به حساب می‌آید و باعث می‌شود شما به سختی نفس بکشید و عرق کنید. ورزش هوازی برای لاغری دارای ضربان یا ریتم مداومی است که تمام گروه‌های عضلانی بزرگ شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به طور کلی، ورزش‌های هوازی باعث می‌شود کمی احساس تنگی نفس کنید. با این حال، می توانید بدون احساس نیاز به نشستن و نفس کشیدن، فعالیت را برای مدت طولانی ادامه دهید. محبوب‌ترین انواع ورزش‌های هوازی شامل شنا، دویدن و پیاده‌روی است. می‌توانید با انجام فعالیت‌های بدنی مانند پرش، رقصیدن، یا با دنبال کردن یک ویدیوی تمرین ورزش هوازی برای لاغری، ورزش‌های هوازی را برای کاهش وزن در خانه نیز انجام دهید.

 

علم هوازی در مقابل بی‌هوازی؛ ورزش هوازی برای لاغری بهتر است یا نه؟

تفاوت بین ورزش هوازی و بی‌هوازی به سطح اکسیژن برمی‌گردد. در تمرینات هوازی یا “با اکسیژن”، عضلات شما اکسیژن کافی برای تولید انرژی لازم برای انجام تمرینات را دارند. ورزش بی‌هوازی یا “بدون اکسیژن” به این معنی است که نیاز به اکسیژن بیشتر از تامین اکسیژن است و شما نمی‌توانید انرژی مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. این امر منجر به تولید لاکتات و در نهایت گرفتگی بدن شما می‌شود.

انواع ورزش‌های هوازی؛ کدام ورزش هوازی برای لاغری را انجام دهیم؟

انواع مختلفی از تمرینات هوازی وجود دارد که از نظر سختی و زمان متفاوت است. لیست تمرینات هوازی شامل فانک، هیپ هاپ، کیک باکس، بوت کمپ و کاردیو و غیره است. کلاس‌های کاردیو به صورت مبتدی، متوسط و پیشرفته تقسیم‌بندی می‌شوند. حتما سطحی را انتخاب کنید که متناسب با سبک زندگی و نحوه ورزش شما باشد.

  1. گروه ورش هوازی برای لاغری کم تاثیر

این کلاس‌ها برای ورزشکاران مبتدی و متوسط ​​بهترین هستند.

  1. گروه ورزش هوازی برای لاغری پرتاثیر

شما مدام باید حرکات پرشی انجام دهید. حرکات متعادل کننده و پرش زیادی وجود دارد که برای آنها به اوج فرم بدنی نیاز خواهید داشت. اگر از آرتریت یا مشکلات کمر رنج می‌برید، باید به کلاس‌های ورزش هوازی برای لاغری کم تاثیر بروید.

فواید ورزش هوازی برای لاغری و سلامتی؛ سلامتی خود را با ورزش هوازی تامین کنید

ورزش هوازی برای کسانی که روزانه تمرین می‌کنند فواید زیادی دارد. ماهیچه‌های قلبی عروقی و تنفسی شما قوی‌تر می‌شوند و در نتیجه گردش خون در سراسر بدن شما افزایش می‌یابد. ورزش هوازی برای لاغری و سلامتی فوایدی دارد که در اینجا چند مورد را ذکر می‌کنیم:

  1. کاهش سکته مغزی و قلبی

ورزش منظم قلب شما را تقویت می‌کند و میزان سکته را کاهش می‌دهد. در واقع اندازه قلب شما در جرم افزایش می‌یابد، که منجر به پمپاژ خون بیشتر از طریق اندام می‌شود.

  1. افزایش استقامت

با کاردیوی معمولی، ماهیچه‌های شما می‌توانند مقدار بیشتری از اکسیژن را جذب کنند. وقتی استقامت بیشتری به دست می‌آورید و به راحتی خسته نمی٬شوید. افزایش استقامت به این دلیل اتفاق می‌افتد که ماهیچه‌های شما در مقایسه با یک فرد معمولی می‌توانند اکسیژن بیشتری از خونتان بیرون بکشند.

ورزش هوازی برای لاغری؛ اطلاعات بیشتری درباره ورزش‌های هوازی کسب کنید

تمرینات هوازی یک درمان عالی برای کاهش وزن است. ورزش هوازی نه تنها چربی بدن شما را کاهش می‌دهد، بلکه به افزایش استقامت عضلانی شما نیز کمک می‌کند. علاوه بر این، بدن شما برای کاهش وزن نیاز به افزایش جریان اکسیژن دارد، به همین دلیل است که ورزش هوازی مفیدترین راه برای از دست دادن چربی اضافی است. ورزش هوازی برای لاغری به شما این امکان را می‌دهد با حرکت طولانی مدت و بدون خستگی وزن کم کنید.

وزن فعلی شما مطمئناً بر مقدار وزنی که از دست می٬دهید تأثیر می گذارد. یک فرد سنگین‌تر مطمئناً در مقایسه با افراد با وزن معمولی وزن بیشتری را با انجام اورزش هوازی برای لاغری از دست می‌دهد.

 

ورزش هوازی برای لاغری در خانه؛ در خانه بمانید و وزن کم کنید

ورزش‌ هوازی برای لاغری را می‌توان به راحتی در خانه و بدون تجهیزات انجام داد. انجام این تمرینات برای افرادی که زمان رفتن به کلاس‌های ورزشی روزانه را ندارند بسیار مناسب است. انواع ورزش هوازی برای لاغری در خانه شامل موارد زیر است:

  1. طناب زدن

طناب زدن به مدت 15 تا 25 دقیقه هر روز به افزایش استقامت، هماهنگی دست و پا و چابکی شما کمک می‌کند.

  1. مدار قدرت هوازی

مدار هوازی مجموعه ای متشکل از پنج تمرین است که شامل اسکات، لانژ، شیب، فشار، و چرخش تنه است. مدارهای قدرت هوازی برای بالا بردن ضربان قلب شما طراحی شده‌اند. این تمرینات بر روی تمام گروه٬های عضلانی اصلی شما تمرکز دارد. در نتیجه کل بدن شما تقویت می‌شود و عملکردهای قلبی عروقی شما به شدت افزایش می٬یابد. شدت این تمرینات متوسط است، بنابراین نباید برای شما خیلی سخت باشند. با این حال، اگر متوجه شدید که دائماً نیاز به استراحت و توقف ورزش دارید، باید به جای آن تمرینات با شدت کم را انتخاب کنید..

  1. دویدن

دویدن یکی از بهترین تمرینات هوازی است. می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد، چربی‌ها را به شدت بسوزاند، سلامت قلب شما را بهبود بخشد و بدنی خوش اندام و ورزشی را در عرض چند ماه به شما هدیه بدهد. دویدن با وجود مزایایی که دارد، برای افراد کم تحرک بسیار دشوار است.

  1. پیاده‌روی

اگر دویدن برای شما خیلی سخت به نظر می‌رسد، همیشه می‌توانید تمرینات خود را با پیاده‌روی روزانه شروع کنید. به نظر می‌رسد که راه رفتن شدید در کاهش بیماری قلبی و چاقی به اندازه دویدن سالم است. هنگام انجام این تمرین، مطمئن شوید که از کفش‌های ساق‌دار که محافظ  مچ پای شما باشد استفاده می‌کنید تا صدمات را کاهش دهید. یکی از بهترین راه‌های پیاده‌روی استفاده از برنامه شمارنده قدم است. در حالت ایده آل، شما باید 10000 قدم در روز راه بروید. بهترین راه برای انجام این کار این است که هر هفته 1000 مرحله اضافی به هدف روزانه خود اضافه کنید.

ورزش هوازی برای لاغری؛ مشاوره تخصصی تغذیه را از کارشناسان مجموعه فیت کلاب دریافت کنید!

در این مقاله ما به بررسی ورزش هوازی برای لاغری و انواع ورزش‌های هوازی در خانه و باشگاه پرداختیم. توصیه می‌شود که هر فرد برای حفظ سلامت خود حداقل 30 دقیقه در روز ورزش کند. ورزش هوازی بهترین راه برای رسیدن به این هدف در یک لحظه است. با این حال، اگر تازه وارد این سبک ، باید با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که این ورزش برای شما مناسب است.

همه تمرینات برای یک فرد مناسب نیستند. برای برخی، حرکات کششی آرام مانند یوگا یا مدیتیشن ممکن است مفید باشد. اما برای برخی دیگر، تمرینات سنگین برای رسیدن به همان هدف ضروری است. هنگامی که کاهش وزن هدف اصلی شماست، باید بهترین ورزش را پیدا کنید و به آن پایبند باشید، همراه با رژیمی که برای پیشبرد هدف شما کار می کند.

کاهش یا افزایش وزن یک روند مداوم و پیوسته بوده و به اصلاح سبک زندگی، برنامه غذایی و ورزشی صحیح نیازمند است. به منظور دریافت مشاوره تخصصی در زمینه کاهش و افزایش وزن می‌توانید با کارشناسان مجموعه فیت کلاب از طریق شماره تماس 02191090095 با کارشناسان فیت کلاب ارتباط بگیرید.

فیت کلاب مجموعه‌ای فعال در حوزه سلامت است و شما را با ارائه برنامه غذایی و ورزشی اختصاصی برای داشتن وزن مناسب، همراهی می‌کند. پس از ثبت نام و تشکیل پرونده می‌توانید از متخصصین تغدیه مجموعه فیت کلاب مشاوره بگیرید و برنامه غذایی متناسب با وضعیت عمومی بدن و سبک زندگی خاص خود دریافت کنید. همراه با فیت کلاب در مسیر سبز سلامت قدم بردارید.

سوالات متداول

ورزش هوازی چیست؟

ورزش هوازی یک فعالیت بدنی با شدت متوسط است که آمادگی قلبی تنفسی و سلامت کلی شما را بهبود می‌بخشد.

ورزش هوازی برای لاغر در خانه کدامند؟

طناب زدن، اسکات، لانژ، پیاده‌روی و …

ورزش هوازی برای لاغری بهتر است یا غیرهوازی؟

تفاوت بین ورزش هوازی و بی‌هوازی به سطح اکسیژن برمی‌گردد. در تمرینات هوازی یا “با اکسیژن”، عضلات شما اکسیژن کافی برای تولید انرژی لازم برای انجام تمرینات را دارند. ورزش بی‌هوازی یا “بدون اکسیژن” به این معنی است که نیاز به اکسیژن بیشتر از تامین اکسیژن است و شما نمی‌توانید انرژی مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. این امر منجر به تولید لاکتات و در نهایت گرفتگی بدن شما می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه