بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن کودک

بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن کودک

انتخاب بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن کودک دغدغه والدین زیادی است. رشد کودک در ماه‌ها و سال‌های اولیه تا حد زیادی به تغذیه و مولتی ویتامین‌های دریافتی بستگی دارد. بنابراین شنیدن سوال بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن کودک چیست؟ از سمت والدین کاملا منطقی به نظر می‌رسد. چرا که والدین معمولا در مورد افزایش وزن کودکان نگران هستند. مخصوصا کودکانی که دیر وزن می‌گیرند یا به راحتی وزن خود را از دست می‌دهند. در این مقاله از فیت کلاب می‌خواهیم در مورد بهترین مولتی ویتامین برای افزایش کودکان با شما صحبت کنیم. همچنین در مورد اهمیت تغذیه در کنار استفاده از مولتی ویتامین‌ها برای افزایش وزن کودک به شما اطلاعاتی خواهیم داد. بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت استفاده از مولتی ویتامین برای افزایش وزن کودک

تغذیه مناسب به معنای استفاده از موادی است که حاوی مواد مغذی اصلی و ریزمغذی‌ها باشد. کودکان در ابتدای تولد با شیر تغذیه می‌شوند و تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را از شیر دریافت می‌کنند. اما با رشد کودک و تغییر رژیم غذایی او، باید تناسبی میان مصرف میوه و سبزیجات وجود داشته باشد تا بدن کودک دچار کمبود مواد مغذی نشود. تشویق کودکان به مصرف میوه و سبزیجات همیشه موفقیت آمیز نیست. بسیاری از کودکان از مصرف میوه و سبزیجات فراری هستند. از طرفی بسیاری دیگر از کودکان نیز در مقابل مصرف لبنیات، پروتئین و چربی‌های مفید هم مقاومت دارند.

به این ترتیب گاهی نمی‌توان با بهترین غذاها هم توجه آن‌ها را جلب کرد. اما بدن کودک برای رشد و افزایش استاندارد وزن به ویتامین‌های A، B، C، D، E و K نیاز دارد. یعنی تمام این ویتامین‌ها باید در برنامه غذایی کودکان وجود داشته باشد. حال اگر کودک در مقابل مصرف بخش زیادی از مواد غذایی مقاومت می‌کند تکلیف والدین چیست؟ بله! مولتی ویتامین‌ها اینجا به کمک والدین می‌آیند.

این شربت برای بهبود رشد کودک مناسب است

معرفی بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن کودک

در ابتدا بهتر است بگوییم برای افزایش وزن کودک خود، حتما باید با پزشک متخصص کودکان مشورت نمایید. پزشک با بررسی وضعیت کودک و نیازهای بدنی او، بهترین ویتامین را به شما معرفی خواهد کرد. دقت داشته باشید که مصرف برخی ویتامین‌ها برای همه کودکان مناسب نیست. در ادامه این مقاله بهترین مولتی ویتامین‌ها برای افزایش وزن کودک را به شما معرفی می‌کنیم.

شربت Vitabiotics KidCare

شربت Vitabiotics KidCare را می‌توان برای نوزادان هم مورد استفاده قرار داد. این شربت برای بهبود رشد کودک مناسب است. بزرگسالان و نوجوانان هم می‌توانند با خیال راحت از این شربت استفاده کنند. شربت Vitabiotics KidCare حاوی ویتامین‌های گروه B است که برای رشد کودک بسیار مناسب است. مصرف این شربت برای تقویت سیستم ایمنی، تقویت حافظه، سلامت پوست و مو هم بسیار کاربردی است. این شربت طعمی پرتقالی دارد و کودکان به راحتی آن را مصرف می‌کنند.

شربت Vitabiotics

ویتامین‌های گروه B موثرترین نقش را در افزایش اشتها و تنظیم متابولیسم بدن دارند. شربت پرتقال Vitabiotics منبع خوبی از ویتامین‌های خانواده B، آهن، مس و روی است. این شربت در دنیا از بهترین مولتی ویتامین‌ها برای افزایش وزن کودک است. استفاده از این شربت موجب تقویت سیستم ایمنی بدن کودک می‌شود.

شربت زینک مولتی سان استول پلاس Multi-Sunstool Plus

شربت زینک مولتی سان استول پلاس بهترین شربت برای افزایش وزن کودکان است. بیش از ۱۰ نوع ویتامین و مواد معدنی در این شربت وجود دارد. این شربت نیز دارای ترکیباتی مانند روی است و موجب افزایش اشتها کودک می‌شود. کودکان بیش از یک سال می‌توانند از شربت زینک مولتی سان پلاس استفاده کنند. از مولتی سان استول برای بهبود سلامت استخوان، دندان، پوست و موی کودکان هم استفاده می‌شود.

بایو بیسیکس موجب رشد استخوان‌ها و افزایش قد نیز می‌شود

مولتی ویتامین بایو بیسیکس چیلدرن نیچرز اونلی

این مولتی ویتامین به شکل قرص بوده و برای مصرف کودکان سه سال بالا مناسب است. قرص‌های بایو بیسیکس چیلدرن نیچرز اونلی جویدنی هستند و طعمی وانیلی دارند. این مولتی ویتامین‌‎های حاوی ویتامین‌های گروه B، ویتامین‌های A، E، C و D3، کلسیم، منیزیم، ید و فسفر است. بایو بیسیکس موجب رشد استخوان‌ها و افزایش قد نیز می‌شود.

شربت زینک پلاس یوروویتال و بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن کودک

شربت زینک پلاس یوروویتال می‌تواند ویتامین‌های لازم برای پوست، مو و ناخن را تامین کند. این شربا برای افزایش وزن کودکان مناسب است و به دلیل داشتن ویتامین‌های B و C روی رشد جسمی و ذهنی کودکان هم تاثیر مثبتی دارد. این شربت برای استفاده در تمام سنین مناسب است.

رویال ژلی دارای انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است

شربت مولتی ویتامین و مینرال رویال ژلی

شربت مولتی ویتامین و مینرال، رویال ژلی دارای انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است. در هر ۷۵ میلی گرم از این شربت ۵ میلی لیتر رویال ژلی وجود دارد. رویال ژلی برای رشد کودکان بسیار مناسب است. معمولا کودکانی که بعد از دو سالگی کمبود وزن دارند و به شیوه صحیح تغذیه نمی‌شوند باید از این شربت استفاده نمایند.

مهمترین ویتامین‌ها برای افزایش وزن کودک

در جدول زیر مهم‌ترین ویتامین‌ها را برای رشد کودک را نام می‌بریم.

نام ویتامین یا ماده معدنی مقدار مصرف برای ۱ تا ۳ سال مقدار مصرف برای ۴ تا ۸ سال
ویتامین A ۳۰۰ میکروگرم ۴۰۰ میکروگرم
ویتامین C ۱۵ میلی گرم ۲۵ میلی گرم
ویتامین D ۱۵ میکروگرم ۱۵ میکروگرم
ویتامین B1 ۰.۵ میلی گرم ۰.۶ میلی گرم
ویتامین B6 ۰.۵ میلی گرم ۰.۶ میلی گرم
ویتامین B12 ۰.۹ میکروگرم ۱.۲ میکروگرم
زینک ۳ میلی گرم ۵ میلی گرم
آهن ۷ میلی گرم ۱۰ میلی گرم
کلسیم ۷۰۰ میلی گرم ۱۰۰۰ میلی گرم

توجه داشته باشید که مصرف برخی ویتامین‌ها باید حتما با تجویز پزشک انجام شود.

وزن ایده آل کودکان و اثرگذاری مولتی ویتامین‌ها برای دست یابی به این وزن

نوزادان تازه متولد شده باید حداکثر تا چهار ماه بعد از تولد، به دو برابر وزن اولیه خود برسند. سپس تا تولد یک سالگی چیزی حدود سه برابر وزن تولد خود را داشته باشند. این بهترین و ایده‌آل‌ترین حالت وزن‌گیری نوزادان است. البته در این میان عوامل زیادی موجب می‌شود که نوزادان بر اساس نمودارهای رشدی پیش‌بینی شده وزن‌گیری نکنند. یکی از شایع‌ترین این دلایل را می‌توان بروز بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی دانست. نوزاد بیمار تا زمانی که به سلامتی کامل دست‌یابی پیدا نکند، میل و رغبتی به مصرف غذا نخواهد داشت و این موضوع موجب توقف وزن گیری و در موارد زیادی هم کاهش وزن نوزاد می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود نوزادان حتما مولتی ویتامین مصرف نمایند.

مولتی ویتامین‌های اشتها آور و تاثیر آن‌ها در وزن‌گیری کودک

همان‌طور که می‌دانید مولتی ویتامین‌ها روی افزایش وزن بدن تاثیری ندارند و فقط ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند. مولتی ویتامین‌ها به طور کلی حاوی کالری نیستند. بدن کالری‌های مورد نیازش را از مواد خوراکی مانند نوشیدنی‌ها، غذاها، میوه‌ها و سایر مواد این چنینی جذب می‌کند. سپس با تجزیه کردن غذاها به کربوهیدرات و چربی می‌تواند انرژی مورد نیاز برای عملکرد صحیح بدن را تولید نماید. این فرآیند تجزیه غذا و تولید انرژی را متابولیسم می‌نامند. ویتامین‌ها راندمان متابولیسم را افزایش می‌دهند و موجب تقویب اشتها می‌شوند. وقتی اشتهای افراد بیشتر شود تمایل بیشتری به مصرف مواد خوراکی خواهند داشت و این موضوع موجب افزایش وزن خواهد شد. به این ترتیب ویتامین‌ها در افزایش وزن بدن نقش مهمی دارند. کودکان به دلیل محدودیت‌های غذایی زیادی که دارند، نمی‌توانند تمام ویتامین‌های مورد نیاز بدنشان را از غذاها دریافت نمایند، همین موضوع موجب می شود که مصرف ویتامین در کودکان الزامی باشد. البته توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید نتیجه بهتری بگیرید، باید کودکان مولتی ویتامین‌ها را سی دقیقه قبل از غذا میل کنند تا اشتهای آن‌ها برای مصرف غذا بیشتر شود.

فواید مولتی ویتامین‌ها برای وزن‌گیری کودکان و سلامتی آن‌ها

مولتی ویتامین‌ها برای سلامتی و وزن‌گیری کودکان ضروری هستند. مصرف مولتی ویتامین‌ها فوایدی به شرح زیر دارد:

  • مولتی ویتامین‌ها مواد مغذی بدن کودک را تامین می‌کنند.
  • مصرف مولتی ویتامین‌ها موجب تقویب سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان می‌شود.
  • مصرف مولتی ویتامین‌ها موجب تقویب و استحکام استخوان‌های کودکان می‌شود.
  • سطح انرژی کودکان با مصرف مولتی ویتامین افزایش می‌یابد.

علاوه بر مواردی که گفته شد، مولتی ویتامین‌ها خواص زیادی برای پوست، مو و ناخن کودکان هم دارند. البته به خاطر داشته باشید نباید در مصرف مولتی ویتامین‌ها برای کودکان زیاده روی کرد. چرا که بدن آن‌ها نسبت به افراد بزرگسال ضعیف‌تر بوده و دارای حساسیت‌های بیشتری است.

بررسی بهترین مولتی ویتامین‌ها برای افزایش وزن کودک

یافتن بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن کودک می‌تواند بخش زیادی از نگرانی‌های خانواده‌ها را برطرف نماید. در این مقاله از فیت کلاب به معرفی بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن کودک پرداختیم. همچنین مهم‌ترین ویتامین‌هایی که در رشد و افزایش وزن کودکان نقش دارند را هم به شما معرفی کردیم. همان‌طور که می‌دانید نباید بدون تجویز پزشک هیچ دارویی حتی ویتامین را مصرف کرد. این موضوع در مورد کودکان بسیار جدی‌تر است. پس توصیه می‌کنیم حتما با پزشک متخصص اطفال مشورت نمایید و با توجه به نظر ایشان مولتی ویتامین مورد نظر را در صورت نیاز برای کودکان تهیه نمایید. شما می‌توانید برای دریافت یک برنامه غذایی مناسب با کارشناسان و متخصصان فیت کلاب از طریق سایت fitclub.com یا شماره تماس‌ ۰۲۱-۹۱۰۹۰۰۹۵ در ارتباط باشید. متخصصان ما برای ارائه یک رژیم غذایی هدفمند در کنار شما خواهند بود. در صورتی که در مورد مولتی ویتامین‌ها مناسب برای وزن‌گیری کودکان سوالی دارید، از قسمت نظرات این مقاله با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن کودک چیست؟

برای انتخاب مولتی ویتامین مناسب باید به نیازهای جسمی کودک توجه کرد اما به طور کلی مولتی ویتامین‌هایی که حاوی ویتامین‌های خانواده B  هستند جز بهترین انتخاب‌ها هستند.

مولتی ویتامین بایو بیسیکس چیلدرن اونلی برای چه گروه سنی مناسب است؟

این شربت برای کودکان بالای ۳ سال مناسب است.

بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن نوزادان چیست؟

شربت Vitabiotics KidCare بهترین مولتی ویتامین برای وزن گیری نوزادان است.

آیا مصرف مولتی ویتامین برای همه کودکان ضروری است؟

خیر؛ مولتی ویتامین مصرفی کودکان باید توسط پزشک تجویز شود. همچنین نوع ویتامین و میزان مصرفی مولتی ویتامین در کودکان حتما باید به وسیله پزشک اطفال تعیین شود.

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

درخواست مشاوره رایگان

diet plan
loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه