7 نمونه از بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی و سرحال شدن

بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی

بهترین قرص مولتی ویتامین برای رفع خستگی به درد چه افرادی می‌خورد؟ چه افرادی باید مولتی ویتامین ضد خستگی مصرف کنند؟ این مکمل‌ها واقعا تاثیرگذار هستند؟ باید بگوییم با توجه به میزان فعالیت‌های خانگی، شغلی و مسئولیت‌های بی پایان، افراد مدام خسته و کسل هستند. یکی از راه‌های رفع خستگی، تامین نیازهای بدن به مواد مغذی است. زیرا این مواد فعالیت‌های مختلفی را در بدن انجام می‌دهند.

پس مصرف مولتی ویتامین‌های خاصی، می‌توانید علائم خستگی، بی‌حالی و ضعف بدنی را رفع کنید. در این مطلب از مجله فیت کلاب به بررسی و چند نمونه از بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

مصرف مولتی ویتامین برای رفع خستگی

چه افرادی به مصرف مولتی ویتامین برای رفع خستگی نیاز دارند؟ علائم خستگی چیست؟

خستگی اگر بر اثر کار زیاد، فعالیت فشرده خانوادگی و اجتماعی، کمبود استراحت و خواب به وجود بیاید، کاملا طبیعی است. اما بعضی از افراد که تعدادشان کم هم نیست مدام احساس خستگی، کمبود انرژی و ضعف دارند.

بر اساس آمار CDC تقریبا حدود یک سوم نوجوانان، بزرگسالان و افراد مسن مدام احساس خواب‌آلودگی و خستگی می‌کنند. خستگی یکی از علائم شایع در برخی از بیماری‌ها است اما در بیشتر موارد علت آن به سبک زندگی نادرست برمی‌گردد. برخی از علائم خستگی مداوم عبارتند از:

  • نداشتن تحرک به مقدار کافی
  • مصرف غذاهای ناسالم
  • مصرف بیش از حد کربوهیدرات‌های تصفیه شده
  • حساسیت‌های غذایی
  • دریافت کالری کم از مواد خوراکی
  • داشتن خواب نامناسب و خوابیدن در طول روز به جای شب
  • عدم مصرف پروتئین به مقدار کافی
  • کم‌آبی بدن
  • کمبود خواب
  • مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های انرژی‌زا به جای خوردن غذا
  • داشتن استرس بیش از حد

با مصرف برخی از مولتی ویتامین‌ها و رساندن مواد مغذی به بدن، مقدار زیادی از حس خستگی و ضعف رفع خواهد شد. در کنار آن با ایجاد تغییر در سبک زندگی به مقابله با خستگی، ضعف و سر حال شدن پرداخته و انرژی لازم را جهت انجام فعالیت‌های روزانه خود به طور طبیعی دریافت نمایید.

معرفی بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی، ضعف بدن و ذهن؛ بدن به چه چیزهایی نیاز دارد؟

خستگی و ضعف بدن مجموعه‌ای از علائمی هستند که در اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شوند. در ادامه بهترین قرص ویتامین برای رفع ضعف و خستگی را به شما معرفی کنیم.

1.      ویتامین B12 مهمترین ماده در رفع خستگی و کوفتگی؛ بهترین قرص یا آمپول رفع خستگی

ویتامین B12 مسئول تشکیل گلبول‌های قرمز خون است که اکسیژن را در خون به سراسر بدن منتقل می‌کنند. این ویتامین همچنین نقش مهمی در عملکرد عصبی دارد.

بر اساس دستورالعمل منتشر شده توسط موسسه ملی بهداشت در سال 2016، اگر ویتامین B12 به اندازه کافی در رژیم غذایی مصرف نشود. انسان بیشتر در معرض خستگی، ضعف، کوفتگی یا کاهش وزن خواهد بود. ویتامین B12 به طور طبیعی در انواع پروتئین‌های حیوانی مثل گوشت قرمز، ماهی و محصولات لبنی یافت می‌شود. اما می‌توانید برای رفع علائم خود از آمپول رفع خستگی B12 یا کپسول‌های مولتی ویتامینی آن استفاده کنید.

ویتامین B کمپلکس، مهمترین و بهترین قرص انرژی زا و رفع خستگی بانوان و آقایان 

2.      ویتامین B کمپلکس، مهمترین و بهترین قرص انرژی زا و رفع خستگی بانوان و آقایان

مولتی ویتامین‌های B کمپلکس حاوی 8 ویتامین B هستند که در بدن مسئولیت‌های برعهده دارند. استفاده از ویتامین‌های حاوی ب کمپلکس به تامین انرژی مورد نیاز بدن کمک خواهد کرد.

ویتامین B کمپلکس شامل ویتامین‌های محلول در آب است و مصرف آن به هنگام صبح در مبارزه با احساس خستگی موثر واقع می‌شود. یک مکمل غذایی خوب باید حاوی تمام ویتامین‌های B کمپلکس باشد. به عبارتی تمامی ویتامین‌های زیر را داشته باشد:

  • تیامین (B1)
  • ریبوفلاوین (B2)
  • نیاسین (B3)
  • اسید پانتوتنیک (B5)
  • پیریدوکسین (B6)
  • فولات (B9)
  • B12
  • کولین (ویتامین نیست اما شباهت زیادی به ویتامین‌های گروه B دارد)

ویتامین‌های B نقش مهمی در فرآیند تبدیل غذاها به انرژی دارند. از طرف دیگر ویتامین B6 و B12 با تاثیری که در تشکیل گلبول‌های قرمز و اکسیژن‌رسانی برعهده دارند، در رفع علائم بی حالی موثر هستند. به همین دلیل توصیه می‌شود که برای رفع خستگی از مکمل‌های حاوی B کمپلکس استفاده کنید.

3.      ویتامین D برای رفع خستگی و کوفتگی بدن عالی و موثر است

در پاسخ به این پرسش که چه نوع قرصی برای از بین بردن خستگی و کوفتگی در بدن موثر است؟ به قرص ویتامین D می‌توان اشاره کرد. قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید باعث سنتز ویتامین D در بدن می‌شود. اما بسیاری از افراد به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیرند.

متاسفانه ۸۰ الی ۹۰ درصد از مردم ایران از کمبود این ویتامین رنج می‌برند. محققان می‌گویند افرادی که با سطح بسیار پایین ویتامین D روبه‌رو هستند، ممکن است دچار افسردگی شوند. افسردگی یکی از علائم تیروئید کم کار در زنان است که منجر ‌به خستگی و کوفتگی در طول روز خواهد شد. همچنین ویتامین D برای حمایت از سیستم ایمنی بدن، رشد استخوان‌ها و تولید هورمون‌های تولید مثل ضروری است.

4.      ملاتونین موثر در سطح انرژی بدن و بهبود خواب؛ بهترین قرص سرحال شدن

ملاتونین هورمونی است که به خواب کمک می‌کند اما در بهبود سطح انرژی نیز موثر است. این هورمون در غده پینه‌آل مغز در پاسخ به تاریکی ساخته می‌شود، در حالی که نور تولید ملاتونین را مختل می‌کند.

تحقیقات نشان ‌می‌دهند که محافظت عصبی را ارائه می‌دهد و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند. اگر کیفیت خواب خوبی ندارید، برای رفع خستگی و کمبود انرژی ناشی از بی‌خوابی یا کم‌خوابی از مکمل‌های ملاتونین استفاده کنید. باید گفت که این مکمل‌‌های حاوی ملاتونین مانند قرص‌های خواب‌آور، اعتیاد آور نیستند.

یتامین C بهترین قرص ویتامین برای رفع خستگی؛ قرص برای ضعف بدن و تقویت سیستم ایمنی

5.      ویتامین C بهترین قرص ویتامین برای رفع خستگی؛ قرص برای ضعف بدن و تقویت سیستم ایمنی

ویتامین C برای سیستم عصبی مهم است، زیرا به تنظیم متابولیسم انرژی در نورون‌ها کمک می‌کند. باید گفت که ویتامین C در مقایسه با سایر مواد مغذی در بدن کمتر ذخیره می‌شود. البته یک استثنا وجود دارد و آن هم غدد فوق کلیوی است که میزان قابل توجهی ویتامین C ذخیره می‌کند. چون غدد فوق کلیوی برای عملکرد طبیعی خود به ویتامین C نیاز دارد. مثل پاسخ به استرس و تولید کورتیزون که در حفظ سطح انرژی تاثیر دارد. پس برای جبران کمبود ویتامین C خوردن میوه‌های خانواده مرکبات، گوجه فرنگی و انواع فلفل پیشنهاد می‌شود.

این مواد غذایی حاوی ویتامین سی به سوخت‌وساز بهتر پروتئین‌ها و عملکرد صحیح انتقال‌دهنده‌های عصبی کمک می‌کند. در‌‌صورتی‌که سطح ویتامین C در بدن بسیار پایین باشد، باید با مشورت پزشک از انواع مکمل‌های حاوی این ویتامین استفاده کنید تا از خستگی و کسلی شما در طول روز کم شود.

6.      مکمل‌های حاوی منیزیم؛ بهترین قرص برای رفع خستگی و کوفتگی بدن

منیزیم برای کمک به آزادسازی انرژی موجود در غذا و بهینه‌سازی هضم و جذب مواد غذایی ضروری است. وقتی سطح منیزیم در بدن به اندازه کافی نباشد، ممکن است دچار حالت تهوع، ضعف، بی‌حسی، احساس گزگز در اندام‌ها، بدن درد و کوفتگی شوید.

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که خستگی ناشی از کمبود منیزیم با مصرف مکمل غذایی بهبود می‌یابد. این ماده معدنی معمولا در غذاهایی مانند ماهی، بادام و سبزی‌های دارای برگ تیره یافت می‌شود. بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ توسط موسسه ملی سلامت منتشر شد، مشخص شد که منیزیم کمک می‌کند تا به طور طبیعی به خواب برویم. با بهبود کیفیت خواب، احساس آرامش بیشتری خواهیم داشت.

مکمل‌های آهن؛ بهترین قرص مولتی ویتامین برای رفع خستگی

  1. مکمل‌های آهن؛ بهترین قرص مولتی ویتامین برای رفع خستگی

مکمل آهن جزو بهترین انواع قرص برای رفع خستگی و کوفتگی بدن است. اما قبل از مصرف مکمل‌های حاوی آهن باید با پزشک مشورت کنید. در حالت کلی کمبود آهن یا کم خونی فقر آهن ممکن است منجر‌ به کمبود انرژی و خستگی شود. به‌عبارتی دیگر کمبود آهن منجر به عدم کفایت گلبول‌های قرمز خون خواهند شد که در اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها نقش اساسی دارند. در این حالت بدن اکسیژن کافی برای سوخت‌وساز و تامین انرژی خود را ندارد. اینگونه علائمی مانند بی‌حالی و ضعف نمایان می‌شوند.

کمبود جزئی آهن را می‌توان با رژیم غذایی مناسب حاوی اسفناج، عدس، گوشت قرمز و برخی دانه‌ها به‌راحتی جبران کرد. اما در‌ صورت کمبود شدید آهن حتما باید به متخصص مراجعه و مکمل آهن مصرف کنید.

بهترین مولتی ویتامین‌ها و انرژی‌زا برای رفع خستگی با نظر متخصص

با توجه به مطالب گفته شده، مکمل‌های مختلفی به عنوان بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی در بازار میبینیم. استفاده از هر کدام از این مولتی ویتامین‌ها مفید است و به تامین نیاز بدن کمک خواهد کرد. در ادامه چند نمونه از رایج‌ترین و بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی را معرفی می‌کنیم.

حاوی مکمل‌های نام مولتی‌ ویتامین
جینسینیگ، ویتامین‎ B12 ‎و کافئین قرص انرژیفیکس
انواع ویتامین‌ها و جینسینگ قرص رد جینسینگ
انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی،
عصاره گیاه دامیانا، جینسینگ،  جینکوبیلوبا و تریبولوس
قرص انرژکس مولتی ویتامین مینرال آقایان
B12، B6، A، B5، B3، تائورین،
گوارانا، جینسینگ و کافئین
قرص دابل بول نیچرزاونلی

کلام آخر این مطلب در مورد بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی

در این مقاله از مجله سلامت فیت کلاب به بررسی انواع مکمل‌ و قرص برای رفع خستگی، کوفتگی و ضعف بدن اشاره کردیم. حال می‌دانیم کمبود ویتامین‌هایی مثل D، C و ویتامین‌های گروه B باعث کاهش سطح انرژی بدن و خستگی در طول روز می‌شود. علاوه‌ بر این، برخی مواد معدنی نظیر آهن و منیزیم هم در تامین انرژی روزانه بدن موثرند. نکته مورد‌توجه برای افزایش انرژی موردنیاز بدن، رعایت احتیاط در مصرف انواع مکمل و مولتی ویتامین‌ها است.

افراد با علائم خستگی می‌توانند با یک برنامه غذایی درست و مقوی و حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی، به رفع خستگی خود کمک کنند. کارشناسان فیت کلاب با توجه به شرایط زندگی، کاری، علائمی که دارید و محدودیت‌های شما، بهترین برنامه غذایی و ورزشی را برای شما تنظیم خواهند کرد. در این برنامه با توجه به شرایط شما امکان توصیه مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌های ضد خستگی نیز وجود دارد. برای ارتباط با مشاورین فیت کلاب با شماره 02191090095 تماس بگیرید. با فیت کلاب مسیر تندرستی، سلامت و شادابی را طی کنید.

پرتکرارترین سوالات کاربران در مورد بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی

1- بهترین قرص برای رفع خستگی و کوفتگی بدن چیست؟

مولتی ویتامین مینرال حاوی مقادیر مناسب آهن، منیزیم، ویتامین D، C، B کمپلکس.

2- بهترین امپول رفع خستگی حاوی چه موادی است؟

بهترین آمپول ضد خستگی آمپول B12 است.

3- بهترین قرص انرژی زا و رفع خستگی بانوان چیست؟

بانوان به دلیل فشار کارهای خانگی و شغلی و همچنین تغییرات هورمونی و خونریزی قاعدگی دچار کمبود ویتامین‌های مختلفی هستند. از این مواد می‌توانیم به آهن، منیزیم، ویتامین D و C اشاره کنیم. با مصرف مولتی ویتامین‌های حاوی این مواد، خستگی رفع خواهد شد.

13 Responses

  1. سلام من 65 سال دارم کم بود اهن داذم وخسته هستم چشمهای من صعف شده ‌،، ‌فشار بلار دارم که دارو می خورم ومشکل من بی جالی دررور است

  2. سلام من 65 سال دارم کم بود اهن داذم وخسته هستم چشمهای من صعف شده ‌،، ‌فشار بلار دارم که دارو می خورم ومشکل من بی جالی دررور است خوب فرستادم حلا فرستامم مکه جثاب گرفتم شما هر وقت من دارو می خواهم برای شما می فرستم شما میکید یک بار دیکه ای فرستادید یعنی چه

  3. سلام ،فقط می‌خواستم تشکر کنم و سوالی دارم…من با اینکه هر روز ورزش می‌کنم ، وقتی بیدار میشم باز هم احساس خستگی و تپش قلب و نفس نفس زدن موقع بلند شدن و پا شدن دارم و از کودکی بیخوابی داشتم که چند سال میشه قرص خواب می‌خورم که باعث آلرژی در گرفتگی گوش ها و شنوایی شدند حدود یک هفته است یا لک رو چهره…از کودکی وقتی دست به چیزهایی که خشک هستند مثل کاغذ و خاک و یا حتی آب ، احساس می کنم گوشت ندارم و پوست دست و پاهام به اصطلاح گوشتم ریخت و پیدا می کنند فوراً به چرب کردن کف دست و پا می پردازم تا کمی بهتر شه ، من چه ویتامین‌هایی کم دارم لطفاً ؟؟؟سپاس…

  4. درودبرشما ، مطالب درج شده ، بسیار قابل توجه و مفید است .
    موفق باشید ✌️🙏

  5. والا من از همه این ویتامین‌ها مصرف میکنم اما باز بی حال وخسته میشم حوصله ندارم عصبی هستم دیابت دارم

    1. ممنون از همراهی و توجه شما تندرست باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه