بهترین ویتامین برای سیاه شدن مو؛ 7 ماده خاص ضد سفیدی مو

بهترین ویتامین برای سیاه شدن مو 

بهترین ویتامین برای سیاه شدن مو کدام نوع است؟ آیا با خوردن ویتامین‌های خاص می‌توانیم از سفید شدن موها جلوگیری کنیم؟ آیا امکان سیاه شدن دوباره موهای سفید وجود دارد؟ در جواب به این سوالات باید بگوییم که ویتامین‌های مختلفی در سیاه شدن موها نقش دارند. از این ویتامین‌ها می‌توانیم به ویتامین‌های گروه B، D و E اشاره کنیم. کمبود این ویتامین‌ها در سفید شدن موها تاثیر داشته و مصرف کافی آن‌ها به کند شدن روند سفیدی مو یا حتی دوباره سیاه شدن آن‌ها کمک خواهد کرد. در این مطلب از مجله سلامتی فیت کلاب با بهترین ویتامین برای سیاه شدن مو آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

کمبود چه ویتامینی باعث سفید شدن مو میشود

کمبود چه ویتامینی باعث سفید شدن مو میشود؟ آیا تامین این مواد از سفیدی موها جلوگیری خواهد کرد؟

در حالت کلی علت سفید شدن موها به چندین عامل بستگی دارد که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  • ژنتیک
  • استرس زیاد
  • بیماری‌های خود ایمنی
  • اختلالات هورمونی
  • سیگار کشیدن

در کنار این عوامل کمبود برخی از ویتامین‌ها در سفید شدن موها تاثیر دارند. در ادامه با بهترین ویتامین برای سیاه شدن مو آشنا خواهیم شد.

1.     مکمل ویتامین B کمپلکس، بهترین قرص جلوگیری از سفید شدن مو

ویتامین‌های گروه B که به B کمپلکس معروف هستند در فرآیندهای مختلفی در بدن تاثیرگذارند. این ویتامین‌ها شامل:

  • B12
  • B7
  • B6

این ویتامین‌های گروه B تاثیر بالایی در سیاه شدن موها و رفع سفیدی آن‌ها ایفا می‌کنند. به این صورت که ویتامین B12، رنگدانه مو و سلول‌های ضعیف شده را تقویت می‌کند تا رنگ تولید کنند. در این حالت از سفید شدن مو جلوگیری می‌شود یا روند سفیدی کاهش می‌یابد.

برای جلوگیری از سفیدی موهای خود از مکمل‌های حاوی ویتامین B کمپلکس استفاده کنید. البته این ویتامین‌ها و به ویژه B12 در غذاهای دریایی، تخم مرغ و گوشت یافت می‌شود.

 

 

2.      ویتامین B10، بهترین ویتامین برای رفع سفیدی مو از ریشه 

ویتامین B10 یا ترکیب آلی PABA نوعی کریستال سفید است که در موادی مانند مخمر آبجو، قارچ، غلات کامل و اسفناج یافت می‌شوند. این ماده که در روده انسان قابلیت سنتز دارد، تاثیر قابل توجهی در رنگ طبیعی مو خواهد داشت. به همین دلیل کمبود آن منجر به سفیدی زودرس و رشد کند موها می‌شود. پس یکی از راه‌های جلوگیری یا کند کردن روند سفیدی موها، مصرف ویتامین B10 است.

ویتامین D، ویتامین تراکم استخوان‌ها و قرص جلوگیری از سفید شدن موها 

3.      ویتامین D، ویتامین تراکم استخوان‌ها و قرص جلوگیری از سفید شدن موها 

ویتامین D یکی از مهمترین ویتامین‌ها در بدن است که تاثیر مستقیمی در جذب کلسیم و تراکم استخوان‌ها دارد. این ویتامین در روند سفیدی موها نیر نقش دارد به این صورت که در تولید ملانین فولیکول مو تاثیر خواهد داشت. پس مصرف مقدار کافی ویتامین D در روند جلوگیری از سفیدی موها تاثیر دارد.

4.     ویتامین E، بهترین ویتامین برای سیاه شدن موها 

ویتامین‌های دارای خواص آنتی اکسیدانی از سلول‌های مختلف بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. در این حالت این نوع ویتامین‌های آنتی اکسیدانی در جلوگیری از سفیدی موها نیز نقش خواهند داشت. ویتامین E از جمله ویتامین‌های حاوی خاصیت آنتی اکسیدانی است که در بدن به روند سیاهی موها کمک می‌کند. پس واضح است که کمبود آن در سفید شدن موها نقش دارد.

برای تامین ویتامین E بدن خود از مواد غذایی همچون آووکادو، روغن زیتون، میگو و ماهی استفاده کنید یا مولتی ویتامین حاوی این ویتامین را تهیه کنید.

5.      هلیله سیاه، بهترین ماده طبیعی به عنوان معجونی برای سیاه شدن موهای سفید

هلیله سیاه یک گیاه دارویی است که خواص درمانی فوق‌العاده‌ای دارد. مصرف این ماده به مدت یک سال تاثیر بالایی در سیاه شدن موها دارد. برای مصرف آن باید روزانه برای یک سال 3 قاشق چای‌خوری از مخلوط هلیله سیاه را با مقدار مناسبی عسل ترکیب کنید. سپس از آن مصرف کنید و شاهد سیاه شدن موهای خود باشید.

مکمل‌های حاوی ویتامین A، ویتامینی برای سیاهی موها و رشد سالم آن‌ها 

6.     مکمل‌های حاوی ویتامین A، ویتامینی برای سیاهی موها و رشد سالم آن‌ها 

مصرف کافی ویتامین A در افزایش رشد مو و حفظ سیاهی آن نقش دارد. به همین دلیل افرادی که از این ویتامین به اندازه کافی مصرف می‌کنند، موهای بلند، سالم و با رنگ طبیعی دارند. البته این ویتامین با خواص آنتی اکسیدانی در سلامت پوست سر نیز تاثیر بالایی دارد.

از جمله مواد غذایی حاوی ویتامین A می‌توانیم به زرده تخم مرغ، اسفناج و سیب زمینی اشاره کنیم. با مصرف مولتی ویتامین‌های حاوی ویتامین A به سلامت موهای خود اهمیت دهید.

7.      از روی غافل نشوید؛ مصرف زینک در سلامت، رشد و رنگ طبیعی موها نقش دارد 

روی ماده معدنی است که در ساخت پروتئین در بدن نقش دارد. پس تاثیر آن در سفیدی موها و سلامت آن‌ها دور از ذهن نیست. روی یا زینک در مواد غذایی مانند لوبیا، گوشت قرمز، صدف و غلات کامل وجود دارد. البته این روزها مولتی ویتامین‌ها و مکمل‌های مختلف حاوی روی یا زینک هستند.

سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی موثر در سیاه شدن موها که باید بشناسید

علاوه بر ویتامین‌های معرفی شده، ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگری در سیاه ماندن موها نقش دارند. از این مواد می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بیوتین
  • کلسیم
  • مس
  • آهن
  • پروتئین کراتین
  • ویتامین B5
  • روغن ماهی
  • آنزیم کاتالاز

با تامین مقدار مناسب این مواد در بدن، سلامت، رشد و ماندگاری رنگ طبیعی موها بالا خواهد رفت.

قرص ملانکور برای درمان سفیدی موها مناسب است

قرص ملانکور برای درمان سفیدی موها مناسب است

یکی از پرطرفدارترین مولتی ویتامین‌ها برای جلوگیری یا کند شدن روند سفیدی موها، قرص ملانکور است. این قرص با داشتن مولتی ویتامین‌ها و مواد معدنی به بازگشت رنگ طبیعی مو کمک می‌کند. برای استفاده از این مولتی ویتامین حتما با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

جمع بندی نهایی در مورد بهترین ویتامین برای سیاه شدن مو

سفیدی شدن موها با افزایش سن یک روند طبیعی است که همه ما با آن روبه‌رو خواهیم شد. اما برخی افراد خیلی سریع دچار سفیدی مو می‌شوند. ممکن است علت سفیدی موها استرس زیاد، عوامل ژنتیکی، تغذیه نامناسب و کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد. در این حالت با تغذیه مناسب و تامین مواد مورد نیاز بدن و موها می‌توان روند سفیدی مو را کند یا از آن جلوگیری کرد. مهمترین و بهترین ویتامین برای سیاه شدن مو شامل ویتامین‌های گروه B، C، D، E، A و روی هستند.

برای داشتن یک برنامه غذایی سالم و مقوی می‌توانید از متخصصین این حوزه کمک بگیرید. فیت کلاب با کارشناسان تغذیه باتجربه و تحصیل کرده خود، برای اهداف مختلف از کاهش، افزایش و تثبیت وزن گرفته تا تامین مواد مغذی از رژیم غذایی شما را همراهی خواهد کرد.

فیت کلاب مجموعه‌ای متشکل از چندین کارشناسان تغذیه و ورزشی است که آماده ارائه مشاوره و دریافت برنامه‌های مختلف به شماست. برای ارتباط با کارشناسان ما با شماره 0219109095 تماس بگیرید. داشتن برنامه غذایی سالم و ورزشی متناسب با نیاز و شرایط شما، تخصص فیت کلاب است. با فیت کلاب مسیر سلامتی را طی کنید.

سوالات پرتکرار در مورد بهترین ویتامین برای سیاه شدن مو

1-    کمبود چه ویتامینی باعث سفید شدن مو میشود؟

کمبود ویتامین‌های گروه B، C، D، E، A و روی در سفیدی مو تاثیر دارد.

2-    آیا رفع سفیدی مو از ریشه با ویتامین‌ها ممکن است؟

بله. در مواردی که سفیدی مو ناشی از کمبود ویتامین‌ها، تغذیه نامناسب و استرس باشد، تامین ویتامین‌ها منجر به رفع سفیدی مو می‌شود.

3-    قرص ملانکور برای درمان سفیدی مو خوب است؟

بله. قرص ملانکور با ترکیبات ویتامینی و مواد معدنی خود در رفع سفیدی مو تاثیر دارد.

30 Responses

  1. باسلام. ببخشید قرص ملانکور به تنهای برا ازبین رفتن موهای سفید و برگشت موهای سیاه میشود؟

  2. باسلام. ببخشید قرص ملانکور به تنهایی برا ازبین رفتن موهای سفید و برگشت موهای سیاه میشود؟

  3. سلام من چطورمیتوانم بامتخصصین شمامشاوره حضوری راجع به سفیدی موداشته باشم .

  4. سلام
    جهت از بین رفتن سفیدی مو چه موادغذائی را باید مصرف کرد

  5. بسیار سپاسگزارم از اطلاعات مفیدی که د اختیارتون گذاشتین

  6. سلام من یه سوال داشتم من امسال ۱۸ سالم میشه قدم نسبت به سنم کوتاهه ۱۶۰ نشده میخاستم ببینم بپرسم کدوم ویتامین تاثیر صدرصد روی افزایش قد می‌زاره استفاده کنم

  7. باسلام، اگر چنین چیزی صحیح باشد باید موی سر دانشمندان جوان و استادان دانشگاه، داروسازان و،،،، هیچوقت سفید نمیشد، قبول دارم که استرس و تغذیه تاثیرگذاراست اما دلیل اصلی ژنتیک میباشد و لطفا برای خالی کردن جیب مردم راه دیگری را انتخاب بکنید،

  8. سلام قرص ملانکور رو از کجا میشه تهیه کر د؟
    اسم دیگه ای نداره؟

  9. ممنون از راهنمایی جامع و کاملتون.
    امیدوارم چاره ساز باشه

    1. ممنون از همراهی و توجه شما تندرست باشید

    1. ممنون از همراهی و توجه شما تندرست باشید

  10. چیزی که من متوجه شدم . کمبود همه چی باعث سفیدی مو میشه . پس همه چی بخورید 😄

  11. سلام بنده از ۲۳سالگی موهام شروع به سفید شدن شد
    شاید ژنتیکی باشه
    اما استرسم هم زیاد بود
    الان 29سالمه خواستم اگه واقعا حل میشه هزینه کنم وقت بزارم ممنون

  12. سلام قرص ملانکور پیدانمیشه ازکجابایدبگیریم ازهرداروخانه میپرسم ندارن☹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

diet plan

درخواست مشاوره رایگان

loader...

درخواست شما با موفقیت ارسال شد!

کارشناسان فیت کلاب به زودی با شما تماس خواهند گرفت

برنامه تمرین
مقالات ویژه